Tuntuuko sinustakin, että elämässä hyvä palkitaan pahalla?
Kiltistä imetään kaikki hyöty irti, lopuksi jätetään, jos ei enempää saada hänestä kiskottua. Ahkeraa luonnetta irvaillaan ja palkaksi annetaan korkeintaan lisää töitä. Uskollisen puolison luottamusta käytetään hyväksi, petetään ja haukutaan vielä perään, että mitäs olit niin huono, että tulit petetyksi. Säästäväiselle naureskellaan ja lopulta säästäväinen maksaa itse sen, minkä joku tuhlaileva saa yhteiskunnalta ilmaiseksi. Empaattista käytetään ilmaisena terapeuttina ja kun empaattinen ihminen itse tarvitsisi vuorostaan tukea, jätetään hänet yksin.
Kommentit (73)
Tätähän se on. Ihmiset ovat itsekkäitä.
Joo kyllä näin on. Olen nähnyt monen kohdalla näin tapahtuvan. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Ei tunnu. Sinun pitäisi varmaan valita seurasi paremmin. Kyllä maailmassa ihmisiä riittää.
Ei. Mikään ei estä yrittämästä hyvää. Ei väkisin että luulee että joku on "hyvää", vaan jokaisen ehdoilla eletään.
Välillä tuntuu että näin on. Nykyaikana pitää asettaa rajat ihmisten käytökselle. Ennen olin liian kiltti. Sain kärsiä siitä. Se koitui osaksi sitä että luotin liikaa ihmisiin ja joudyin rahalliseen ongelmiin. Exä tais ottaa viä eronkin jälkee mut johonkin velkoihin. Kun tiesi tietoni ja oli vihainen siitä että otin eron.
Joskus mietin että pitäskö itekin ruveta kunnon kusipääksi kun ne pärjää aina. Ja paha saa aina palkan jolla pärjää hyvin. No en silti katkeroitunut niin paljo. Jatkan elämää siten miten haluan.
Kun ei osaa sanoa ei niin sua käytetään hyväkseen niin surutta ettei susta jää jäljelle kuin Raunio
Myös luonto ja maailma itsessään rankaisee hyviä ja palkitsee pahoja.
Näinhän se menee, uskon silti että lopulta se hyvin toimiminen kantaa ja pystyt elämään sopusoinnussa itsesi kanssa. Lopulta se menee niin.
Kyllä, on tuttua koko elämäni ajalta.
Kysyn kuitenkin sinulta että voisitkohan sinäkin keskittyä itseesi ja omaan elämääsi kuitenkin?
On hyvä että tiedostat nuo asiat mutta anna paskan olla, tee omat juttusi ja työsi ja etsi hyviä asioita elämästäsi.
Miten voisit käyttää noita kiusan aiheita itsesi hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aina vähän olleetkin. Siksikin kannattaa antaa paskojen olla ja keskittyä huolehtimaan vain itsestä.
Ei koska en ajattele niin että elämässä palkittaisiin ketään. Elämä on raaka peli, olemalla hyvä jätät paremman jäljen. Silti mikään ei poista ihmisen kykyä itsekkyyteen ja julmuuteen. Vaikka nuolisit kuinka heidän reikäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä näin on. Olen nähnyt monen kohdalla näin tapahtuvan. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Ja tyhjän saa pyytämättäkin.
Ohjeeksi, tee itse kaikki äläkä odota koskaan keneltäkään mitään. Usko vasta kun näet.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole hyvä etkä sinä epäitsekäs.
Kumpikin teistä on herkkänahkainen narsisti ja sovittelee sädekehää/orjantappurakruunua päähänsä.
Vastaus on: kyllä.
En silti suostu
korruptoitumaan enkä
modifioimaan omaa
sisäistä normistoani.
Ei.