Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuuko sinustakin, että elämässä hyvä palkitaan pahalla?

Vierailija
08.08.2025 |

Kiltistä imetään kaikki hyöty irti, lopuksi jätetään, jos ei enempää saada hänestä kiskottua. Ahkeraa luonnetta irvaillaan ja palkaksi annetaan korkeintaan lisää töitä. Uskollisen puolison luottamusta käytetään hyväksi, petetään ja haukutaan vielä perään, että mitäs olit niin huono, että tulit petetyksi. Säästäväiselle naureskellaan ja lopulta säästäväinen maksaa itse sen, minkä joku tuhlaileva saa yhteiskunnalta ilmaiseksi. Empaattista käytetään ilmaisena terapeuttina ja kun empaattinen ihminen itse tarvitsisi vuorostaan tukea, jätetään hänet yksin.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on. Ihmiset ovat itsekkäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä näin on. Olen nähnyt monen kohdalla näin tapahtuvan. Kiittämättömyys on maailman palkka. 

Vierailija
4/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha saa parhaat päältä.

Vierailija
5/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu. Sinun pitäisi varmaan valita seurasi paremmin. Kyllä maailmassa ihmisiä riittää.

Vierailija
6/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä 

Vierailija
7/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mikään ei estä yrittämästä hyvää. Ei väkisin että luulee että joku on "hyvää", vaan jokaisen ehdoilla eletään.

Vierailija
8/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu.

Vierailija
9/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. 

Vierailija
10/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu että näin on. Nykyaikana pitää asettaa rajat ihmisten käytökselle. Ennen olin liian kiltti. Sain kärsiä siitä. Se koitui osaksi sitä että luotin  liikaa ihmisiin ja joudyin rahalliseen ongelmiin. Exä tais ottaa viä eronkin  jälkee mut johonkin velkoihin. Kun tiesi tietoni ja oli vihainen siitä että otin eron. 

Joskus mietin että pitäskö itekin ruveta kunnon kusipääksi kun ne pärjää aina. Ja paha saa aina palkan jolla pärjää hyvin. No en silti katkeroitunut niin paljo. Jatkan elämää siten miten haluan. 

Vierailija
11/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei osaa sanoa ei niin sua käytetään hyväkseen niin surutta ettei susta jää jäljelle kuin Raunio 

Vierailija
12/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös luonto ja maailma itsessään rankaisee hyviä ja palkitsee pahoja.

Vierailija
13/73 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee, uskon silti että lopulta se hyvin toimiminen kantaa ja pystyt elämään sopusoinnussa itsesi kanssa. Lopulta se menee niin.

Vierailija
14/73 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu

Vierailija
15/73 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on tuttua koko elämäni ajalta.

Kysyn kuitenkin sinulta että voisitkohan sinäkin keskittyä itseesi ja omaan elämääsi kuitenkin?

On hyvä että tiedostat nuo asiat mutta anna paskan olla, tee omat juttusi ja työsi ja etsi hyviä asioita elämästäsi.

Miten voisit käyttää noita kiusan aiheita itsesi hyväksi?

Vierailija
16/73 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, aina vähän olleetkin. Siksikin kannattaa antaa paskojen olla ja keskittyä huolehtimaan vain itsestä.

Vierailija
17/73 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska en ajattele niin että elämässä palkittaisiin ketään. Elämä on raaka peli, olemalla hyvä jätät paremman jäljen. Silti mikään ei poista ihmisen kykyä itsekkyyteen ja julmuuteen. Vaikka nuolisit kuinka heidän reikäänsä.

Vierailija
18/73 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä näin on. Olen nähnyt monen kohdalla näin tapahtuvan. Kiittämättömyys on maailman palkka. 

Ja tyhjän saa pyytämättäkin.

Ohjeeksi, tee itse kaikki äläkä odota koskaan keneltäkään mitään. Usko vasta kun näet.

Vierailija
19/73 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole hyvä etkä sinä epäitsekäs.

Kumpikin teistä on herkkänahkainen narsisti ja sovittelee sädekehää/orjantappurakruunua päähänsä.

Vierailija
20/73 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on: kyllä.

En silti suostu

korruptoitumaan enkä

modifioimaan omaa 

sisäistä normistoani.