Mikä punastumisessa ärsyttää muita niin kamalasti. Aloitin opiskelut ja koko ajan saa kuulla asiasta tai jos siitä ei suoraan sanotakaan,
sellainen virnuilu kuitenkin. Täysi-ikäiset ihmiset!! Muutenkin kärsin asiasta hyvin paljon ja sitten ympäröivät ihmiset katsovat asiakseen kommentoida.
Kommentit (35)
Kehon toiminnoista huomauttelu on epäasiallista.
Miten olisi seuraavat kommentit:
- oho, sun korvasta pilkistää vähän vaikkua
- mitä ääntä sun suoli oikein pitää?
- kato, sullahan näkyy selvästi stondis housujen läpi!
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olisi itsenikin aikoinaan pitänyt toimia näin. Minun kohdallani tämä tapahtui vieläpä terveysalan opinnoissa, joissa olisi luullut olevan ymmärrystä kehon toiminnoille. Tuntui että minua vähäteltiin ihmisenä tämän vuoksi.
Mistä päättelit, että se ärsyttää muita? Jos toinen lehahtaa äkkiseltään punaiseksi, joku saattaa ihan spontaanisti kysyä onko kaikki ok, koska tuohan voi olla oire monesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit, että se ärsyttää muita? Jos toinen lehahtaa äkkiseltään punaiseksi, joku saattaa ihan spontaanisti kysyä onko kaikki ok, koska tuohan voi olla oire monesta asiasta.
Herkästi punastelevana kommentoin, että harvempi näistä huomauttelijoista on huolissaan siitä, onko kaikki ok. Ja se kyllä paistaa huomautteluista läpi.
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei ole kysytty olenko ok. Kyllä sellaisen pilkallisen virnuilun tunnistaa. Voi sitä toisen punaisuutta vähän aikaa tarkkailla ennenkuin kommentoi. Jos olisi allerginen reaktio, tulisi muitakin oireita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä kommentteja, tuo viimeinen vaan on kyllä sellainen, että nainen kun niin sanoisi, niin mieshän olisi heti stondistaan tarjoamassa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Löytäneet helpon syyn kiusata.
Tietysti, mutta ap kysyikin miksi punastuminen ärsyttää muita.
Mä olin tunnettu punastumisesta teininä ja joskus sit luokkakaveri sanos yhtäkkiä, et sä oot ihan punainen. En siis ollut alunperin ollut, mutta tuon sanomisen jälkeen leimahdin punaiseksi. Oli kuulemma hauskaa.
Muistan kun ala-asteella tunnilla alkoi opettaja puhumaan punastumisesta. Sitten käytiin läpi ketkä punastuu herkästi. Joo, minä olin yksi punastelija. Vieläkin muistan sen tilanteen. Mitä ihmettä opettaja oikein ajatteli. Punastumisesta voi puhua asiallisesti ja hienovaraisesti eikä osoitella punastujia.
ettet vain kuvitele virnuiluja.. Tai jos virnuilevatkin, ole kuin et huomaisi
Olisi tosiaan kiva kuulla vastauksia myös niiltä jotka huomauttelee punastumisesta.
No he ovat muutenkin niitä jotka möläyttelevät asiasta kuin asiasta. Mihinkä diagnoosiin sellainen liittyy? Voisi olla kiva heitto takaisin, että onko sulla "diagnoosi?" kun möläyttelet ja kommentoit epäasiallisesti. No olisi tuokin ilkeää, kun minkä sillä diagnoosilleen voi.
Jotkut kai huomauttelee ja nolaa toisia ihan vaan omaa epävarmuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosiaan kiva kuulla vastauksia myös niiltä jotka huomauttelee punastumisesta.
No he ovat muutenkin niitä jotka möläyttelevät asiasta kuin asiasta. Mihinkä diagnoosiin sellainen liittyy? Voisi olla kiva heitto takaisin, että onko sulla "diagnoosi?" kun möläyttelet ja kommentoit epäasiallisesti. No olisi tuokin ilkeää, kun minkä sillä diagnoosilleen voi.
Jotkut kai huomauttelee ja nolaa toisia ihan vaan omaa epävarmuuttaan.
Oisko esim. Tourette tai sitten jollain kirjolla. Veikkaan kuitenkin ihan silkkaa vi**umaisuutta.
Täälä me punastujat keskustellaan vertaistukiryhmässä :) Ihanaa kesän jatkoa teille ihanat punastelijat ja muillekin ihanille!
Mikä siinä punastumisessa on noloa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä punastumisessa on noloa?
Se nolous tulee siitä muiden huomauttelun jälkeisestä tuijotuksesta. Kaikki eivät halua olla huomion keskipisteinä vaikka sattuisikin olemaan kaunis nainen. Huomauttelussa on aina negatiivinen pohjavire.
Kaikki ihmiset eivät vaan ole älykkäitä ja hienotunteisia. Tuollainen huomauttelu sen valitettavasti kertoo. Samaa olen kokenut.
En häpeä itse enää nykyään yhtään punastumista. Saatan alkaa vitsailemaan asiasta ja suuri yleisesti löyhyttelemään kasvojani..
N33
Kateutta varmaan jos olet kaunis nainen. Viet huomion muilta.