Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä punastumisessa ärsyttää muita niin kamalasti. Aloitin opiskelut ja koko ajan saa kuulla asiasta tai jos siitä ei suoraan sanotakaan,

Vierailija
08.08.2025 |

sellainen virnuilu kuitenkin. Täysi-ikäiset ihmiset!! Muutenkin kärsin asiasta hyvin paljon ja sitten ympäröivät ihmiset katsovat asiakseen kommentoida.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät vaan ole älykkäitä ja hienotunteisia. Tuollainen huomauttelu sen valitettavasti kertoo. Samaa olen kokenut. 

Ehkä heille pitäisi huomauttaa: " Sä taisitkin  olla jonon hännillä kun hienotunteisuutta ja tahdikkuutta jaettiin. "

Vierailija
22/35 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP!

Yllättävän moni on just niin saatanan yksinkertainen, että puhuvat ääneen kaiken, eivätkä yhtään ajattele. Ja sitten osa taas tarkoituksella haluaa nolata punastelijan. Ei sun punastelu oikeasti ketään häiritse (paitsi sua itseäsi). Jos joku väittää, että häiritsee, sille voi sanoa, että laittaa silmät kiinni tai katsoo muualle ja asia ratkeaa niin yksinkertaisesti.

Samanlaista huomauttelua saavat osakseen myös änkyttäjät, ontujat, karvansa menettäneet jne eli ihmiset, jotka jollain tavalla poikkeavat pikkaisenkaan jostain "normaalista" (mitä ei oikeasti ole olemassakaan). Tuo huomauttelu on välillä raskasta, mutta toisaalta toimii myös loistavana idioottipaljastajana, nopea keino huomata, millaisia ihmisiä uudet tuttavuudet on. Itse käytin epävarmana parikymppisenä jonkin aikaa Joe Blascon meikkivoidetta, peitti suht hyvin punastelutkin ja antoi itselle varmemman olon. En vaan tykkää meikata (pidempään nukkuminen on kivempaa) joten jossain vaiheessa päätin olla piittaamatta huomauttelijoista ja kulkemaan ilman pakkeleita.

Tsemppiä kaikille punastelijoille ja muille huomauttelijoista kärsiville! Ikä tekee tehtävänsä ja nyt vajaa viisikymppisenä (heh heh Fingerpori) ei kiinnosta muiden mielipiteet/huomauttelut vattujakaan :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja ovat nämä: voi sinähän punastuit, kattokas nyt kun toinen on punainen kuin rapu, jne. No esivaihtareissa olin sitten punainen 90 prosenttia ajasta ja kyllästyin totaalisesti Huomautteluun. Aloin sanomaan kyllästyneesti ja tympääntyneenä että kyllä, olen 90% ajasta punainen naamasta ja kuumissani muutenkin, ei ole sopivaa että jatkuvasti joku tollo asiasta huomauttelee. En voi asialle mitään eikä tässä keskustelussa tai tilanteessa ole mitään mikä selittää asian, kyse on hormonitoiminnastani. Aika pian en enää kuullut asiasta mitään enää. Ehkä se johtui siitä että minusta huokuu nyt päällepäin jo se että ei kannata naamaansa aukoa.

Vierailija
24/35 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuja ovat nämä: voi sinähän punastuit, kattokas nyt kun toinen on punainen kuin rapu, jne. No esivaihtareissa olin sitten punainen 90 prosenttia ajasta ja kyllästyin totaalisesti Huomautteluun. Aloin sanomaan kyllästyneesti ja tympääntyneenä että kyllä, olen 90% ajasta punainen naamasta ja kuumissani muutenkin, ei ole sopivaa että jatkuvasti joku tollo asiasta huomauttelee. En voi asialle mitään eikä tässä keskustelussa tai tilanteessa ole mitään mikä selittää asian, kyse on hormonitoiminnastani. Aika pian en enää kuullut asiasta mitään enää. Ehkä se johtui siitä että minusta huokuu nyt päällepäin jo se että ei kannata naamaansa aukoa.

Voi apua, esivaihde- ja vaihdevuosia odotellessa. Esivaihdevuodet alkaa pikkuhiljaa olla päällä. Pitää heti alkuunsa ottaa käyttöön tuo sinun asenne, varalta jos vaikka punastelu lisääntyy. Jo valmiiksi tsempata itsensä siihen.

Vierailija
25/35 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin punastelusta koko teini-ikä. Syvästi toivoin, että aikuisten kesken olisi ollut erilaista, mutta ei, samanlaista hirnumista. Nykyään olen ihmisten kanssa tekemisissä niin vähän kuin mahdollista.

Vierailija
26/35 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiusattiin punastelusta koko teini-ikä. Syvästi toivoin, että aikuisten kesken olisi ollut erilaista, mutta ei, samanlaista hirnumista. Nykyään olen ihmisten kanssa tekemisissä niin vähän kuin mahdollista.

Ymmärrän täysin. Työelämässä aikuiset!!! ihmisetkään eivät halua osata suhtautua asiaan, vaan ovat kuin jotkut teinit. Töissäolo on välillä aika mahdotonta ja asiakkaatkin kiusaavat asian vuoksi. Huomauttelevat asiasta ja jotkut sitten haluavat käsittää tämän ihastuksena heihin ja sitten saa kuulla monenmoista. Tässä on paha kun mikään ei auta. Ei lääkitys, ei terapia, ei paksu meikki. 

Vierailija
27/35 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta ja moukkamaisuutta huomautella.

Vierailija
28/35 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin punaposkinen aikuisiässä melkein aina.  Esim. kuumissani olin aina punainen, eikä punastuminen suinkaan johtunut aina ujoudesta tms.  Pidin huomauttelua tosi loukkaavana kiusaamisena ja verrattavissa esim. koulukiusaamiseen.   Pidän huomauttelijoita ääliöinä ja moukkina.

Vierailija
29/35 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät vaan ole älykkäitä ja hienotunteisia. Tuollainen huomauttelu sen valitettavasti kertoo. Samaa olen kokenut. 

Tämä on ihan totta. 

Julkisessa työssä olevaa tällaiset ihmiset usein anonyyminä asiasta pilkkaavat. Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen miten eduskunnan puhemiehen punastumisesta kirjoittelu.

Vierailija
30/35 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosiaan kiva kuulla vastauksia myös niiltä jotka huomauttelee punastumisesta.

No he ovat muutenkin niitä jotka möläyttelevät asiasta kuin asiasta. Mihinkä diagnoosiin sellainen liittyy? Voisi olla kiva heitto takaisin, että onko sulla "diagnoosi?" kun möläyttelet ja kommentoit epäasiallisesti. No olisi tuokin ilkeää, kun minkä sillä diagnoosilleen voi.

Jotkut kai huomauttelee ja nolaa toisia ihan vaan omaa epävarmuuttaan.

Ja jotkut on ihan oikeasti vain älykkyysosamäärältään niin alhaisella tasolla, että suoltavat ääneen kaiken mieleentulevan.

Vierailija
31/35 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ärsytä vaan tuollaiset nauttivat muiden kiusaamisesta. Opetelkaa puolustautumaan! Voi sanoa esim. "Onks tollanen susta hyvää käytöstä että kuittailet ihan pokkana muiden iho-ongelmista?" tai "No olipa tökerö kommentti/kysymys, en ite kyllä kehtais huomautella kenenkään ulkonäöstä noin". Ja samalla ei missään nimessä pidä näyttää nonverbaalisesti häpeän tai alistumisen merkkejä. 

Vierailija
32/35 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateutta varmaan jos olet kaunis nainen. Viet huomion muilta.

Älä viitsi valehdella, tuo on noloa! Ei ap

Vierailija
33/35 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelit, että se ärsyttää muita? Jos toinen lehahtaa äkkiseltään punaiseksi, joku saattaa ihan spontaanisti kysyä onko kaikki ok, koska tuohan voi olla oire monesta asiasta.

Tämä.

Vierailija
34/35 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse. Olen itsekin punastuvaa sorttia. Punastelu ei johdu aina siitä syystä mistä joku luulee, se voi tulla milloin vaan. Jos toinen nolaa niin varmasti osa punastuu.

Vierailija
35/35 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohita kommentit ja elä elämääsi. Pitää osata olla jossain kohtaa elämässä vähän "kova ja välinpitämätön". Ne huutelijat itsestään typerän kuvan antaa tossa, ei muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi