Lue keskustelun säännöt.
Hävettääkö joitain vanhuksia rollaattorin käyttö?
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisään
Osaa hävettää, osaa ei.
Olen 46v ja toisinaan kuljen rollaattorilla. Jouduin muutama vuosi sitten onnettomuuteen. Lonkka murusina. Sentään nykyään pääsen seisomaan ja avustetusti kävelemään kepeillä tai rollaattorilla. Pyörätuolia käytän kipuisina päivinä.
Äitini 67 v häpee kulkea mun kanssa, kun mulla on rollaattori mukana. Äiti pitää hirveetä ääntä, että ei ole hänen, ei hän vielä niin vanha ole! Ettei ihmiset vaan ymmärrä väärin ja sitten toisinaan voivottelee vieressä, että kamala se onnettomuus, kun pakottaa käyttämään tämmöisiä vanhusten välineitä.
Huomaan myös, että miestäkin hävettää, kun rollaattorin otan. Hän ehdottaa keppejä tai pyörätuolia. En näytäis niin raihnaselta.
Mua niin v*tuttaa noi kaksi! Joten olen huomattavasti vähentänyt heidän kanssa kulkemista. Helpointa heille olisi kuulemma, että kuljen pyörätuolilla, niin sitten näyttävät paremmilta, kun ovat avuksi ja saavat työntää. Sen verran juilii väillä, että olen haistatellut kummallekin. Heidän häpeän hoitohan tässä on nyt tärkeämpää kuin mun toiminnallisuus ja terveys.
Isäni 71v taas on innoissaan (?). Se mietti jo itelleenkin rollaattorin hankkimista, kun on niin näppärä laite. Hän kyllä kävelyttää mua ilman häpeää ja kiukuttelua. Hänen vaimonsa sitten taas ei tykkää yhtään tuosta vitsailusta. Vakavilla asioilla ei saa vitsailla. Mua on kyllä auttanut paljon ja ollut tärkeä osa mun toipumisprosessia.