Archie Cruz ja Iida Vainio: Ero!
Kommentit (392)
Vierailija kirjoitti:
...
Sä et määrittele mikä on toisen kokema oikea huoli. Tunnen oikeaa huolta ja toimin siten miten koen että on oikein.
Ei kaikki ole arvailua kun he itse ovat asioitaan kertoneet.
Mä olin kuule itse pikkulapsena tilanteessa jossa mun perheessä oli alkoholisti julkisuuden henkilö. Kukaan ei tehnyt lasua vaikka olisi pitänyt. Meillä kävi välillä toimittajia tekemässä juttuja. Lähipiiri tiesi mitä meillä kotona tapahtuu, mutta kukaan ei tehnyt mitään. Tällaisia keskustelupalstoja ei vielä onneksi ollut. Mutta jos olis ollut, niin olisin toivonut että joku vieras olis sen lasun tehnyt, vaikka ei olisi kaikkea tarkasti tietänytkään, ihan varmuuden vuoksi. Joten älä sä tule mulle neuvomaan yhtään mitään.
Äläpä sinä itse tule kertomaan, etten minä saa kertoa mielipidettäni ja näkemystäni keskustelupalstalla, myös sinun toiminnastasi ko. asian suhteen, mitä täällä julkisesti myös repostelet. Tosin mitään huoli-ilmoitusta en kuitenkaan ole susta tekemässä...
Ja kyllä minä myös määrittelen oman mieipiteeni, myös siitä, millä perustein pitäisi huoli-ilmoituksia tehdä, ja millä perustein ei.
Ei ole myöskään pakko mennä ääripäästä toiseen, vaikka itsellä olisi omia vaikeita kokemuksia kertomastasi aiheesta. Se voi olla myös syy, miksi teet olettamuksiasi ja spekulointejasi noin voimakkaasti, jotka mätsäävät omaan lapsuuteesi.
Ja kyllä sun arvauksesi ovat nimenomaan hyvin pitkälle vietyä spekulaatioita. Pelkät kerrotut faktat, kun eivät anna aihetta mihinkään ilmoitukseen (vaan nimenomaan ne omat pitkälle viedyt arvailusi ja päätelmäsi niistä).
Se voi olla iso stressitekijä, jos Lasulle pitää olla tilivelvollinen omasta yksityiselämästään. Ei sellainen välttämättä ole tällekään äidille mikään pikkujuttu. Hyvä aikeesi voi aiheuttaa siis myös isoa stressiä ja nimenomaan turvattomuutta äidille, joka todennäköisesti huolehtii vallan mainioisti omasta vauvastaan, jolla ei ole mitään hätää, vaikka tämän isän kanssa onkin nyt taas jotain hankaluuksia. Eihän tuo isukki toki mikään mallikappale parisuhteessa toimiessaan selvästikään toki ole.
Minusta et ole arvioinut oikein perusteita ilmoituksen tekoon. Täysin ulkopuolisena ihmisenä, joka heidän tilannettaan ei yhtään todellisuudessa tunne ja tiedä. Huolesi on herännyt herkemmin, kuin mitä pelkkien fatojen perusteella olisi ollut aihetta. Taustallasi varmaan on vaikutusta tähän. Suosittelen, että koitat kestää myös toisten näkemykset ko. asiaan. Itse täällä olet valinnut kirjoittaa.
" Äläpä sinä itse tule kertomaan, etten minä saa kertoa mielipidettäni ja näkemystäni keskustelupalstalla, myös sinun toiminnastasi ko. asian suhteen, mitä täällä julkisesti myös repostelet. "
Senkus kerrot, mutta et voi toisen puolesta silti päättää mikä on oikea huoli ja kertoa faktana että olisin tehnyt jotain ilkeyttäni tai teeskennellyt huolta. " Huoli " on nimittäin tunne ja et voi tietää mitä sulle vieras ihminen aidosti tuntee ja mitä ei. Et voi tietää että joku vieras ihminen on tehnyt jotain ilkeyttään tai koska haluaa häiritä joitain julkisuuden henkilöitä.
" Ja kyllä minä myös määrittelen oman mieipiteeni, myös siitä, millä perustein pitäisi huoli-ilmoituksia tehdä, ja millä perustein ei. "
Kyllä. Sä määrittelet nimenomaan sun mielipiteesi. Sä et kuitenkaan määrää sitä millä perustein niitä ilmoituksia pitäisi tehdä ja millä ei. Mun mielipide asiasta on ihan yhtä validi kuin sinunkin. Sä et olisi tässä tilanteessa tehnyt ilmoitusta. Mä taas toimin omatuntoni mukaan ja tein. Ihmisillä on erilaiset kynnykset asioihin.
" Ei ole myöskään pakko mennä ääripäästä toiseen, vaikka itsellä olisi omia vaikeita kokemuksia kertomastasi aiheesta. Se voi olla myös syy, miksi teet olettamuksiasi ja spekulointejasi noin voimakkaasti, jotka mätsäävät omaan lapsuuteesi. "
Niin mistähän ääripäästä toiseen mä olen nyt mennyt? Mitä väliä ylipäätään on mun spekuloinneillani ja olettamuksillani? Tämä on keskustelupalsta jossa spekuloidaan asioista.
" Ja kyllä sun arvauksesi ovat nimenomaan hyvin pitkälle vietyä spekulaatioita. Pelkät kerrotut faktat, kun eivät anna aihetta mihinkään ilmoitukseen (vaan nimenomaan ne omat pitkälle viedyt arvailusi ja päätelmäsi niistä). "
Niin siis sinun mielestäsi ei anna. Täällä kuitenkin muutama sivu sitten muutkin olivat sitä mieltä että jonkun pitäisi tehdä lasu ja useampi oli peukuttanut.
Se lasu perustui faktoihin ja kyllä ne viranomaiset on ne jotka tässä tekee sen päätöksen että oliko aihetta vai ei. Kyllä he osaavat lukea ne samat jutut netistä mitä mä siihen kirjoitin, ja tehdä omat päätelmänsä niistä. En edes kirjoittanut että " asia on näin " vaan että olen lukenut nämä asiat netistä ja huolestunut niistä. En ole mitään arvauksia esittänyt siinä.
" Se voi olla iso stressitekijä, jos Lasulle pitää olla tilivelvollinen omasta yksityiselämästään. Ei sellainen välttämättä ole tällekään äidille mikään pikkujuttu. Hyvä aikeesi voi aiheuttaa siis myös isoa stressiä ja nimenomaan turvattomuutta äidille, joka todennäköisesti huolehtii vallan mainioisti omasta vauvastaan, jolla ei ole mitään hätää, vaikka tämän isän kanssa onkin nyt taas jotain hankaluuksia. "
Niin, se voi olla. Sen mahdollisen stressin kyllä kestää. Ne kaikki asiat on kuitenkin henkilöt itse kirjoittaneet jo nettiin julkisesti. Mä en ole siitä vastuussa. Todennäköisesti ne asiat he käyvät lastensuojelun kanssa puhelimitse läpi ja sillä selvä.
Mitähän omia kokemuksiasi sä nyt mahdat projisoida? Mä en ole missään vaiheessa edelleenkään väittänyt että Iida ei huolehtisi siitä lapsesta. Se on Iidalle vain ja ainoastaan turva, että hän saa tarvittaessa tukea sieltä lastensuojelusta niissä hankaluuksissa lapsen isän kanssa. Ei se mikään adoptiovanhemmuusselvitys ole.
" Eihän tuo isukki toki mikään mallikappale parisuhteessa toimiessaan selvästikään toki ole. "
Niin. Siitä on aika vähän aikaa kun hän tuhosi sen eksänsä asunnon ja vielä vähemmän aikaa on siitä, kun hän sai tuomion rähinästä järjestyksenvalvojien kanssa sekä rattijuopumustuomion. Sä tunnut luulevan, että joku yksi postaus olisi syy mun tekemään lasuun. Niin ei ole.
Ainoastaan naiivit ihmiset kuvittelee, että mitään vaaraa uusia noita temppuja ei enää ole. Vähemmästäkin on lastensuojelu tehnyt jopa ennakoivan lastensuojeluilmoituksen vaikka mitään ei olisi vielä lapsen aikana edes ehtinyt tapahtua.
Mun ilmoituksessa kyse on nimenomaan tuon miehen asiasta, eikä että Iida olisi kykenemätön huolehtimaan lapsesta. Iidalla ei ole mitään hätää lastensuojelun kanssa.
" Minusta et ole arvioinut oikein perusteita ilmoituksen tekoon. Täysin ulkopuolisena ihmisenä, joka heidän tilannettaan ei yhtään todellisuudessa tunne ja tiedä. Huolesi on herännyt herkemmin, kuin mitä pelkkien fatojen perusteella olisi ollut aihetta. Taustallasi varmaan on vaikutusta tähän. Suosittelen, että koitat kestää myös toisten näkemykset ko. asiaan. Itse täällä olet valinnut kirjoittaa. "
Sun mielipide on nyt tullut selväksi ja mä olen nyt kanssa jo moneen kertaan selittänyt oman kantani. Se ei ole repostelua, vaan perustelua.
En jaksa enempää asiasta jankata. Luotan lastensuojeluviranomaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Toisella juorupalstalla kerrotaan Archien olevan Tampereella terassilla huutamassa puhelimeen.
Archie postaa ihan itse kuvia terassilta ja yhdessä kuvassa on alkoholia. Relapse menossa siis ihan niin kuin täällä arveltiin jo eilen. Ikävää ettei päätös pysyä raittiina lapsen takia pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Palaavat yhteen syksyllä. Mark my words.
Toivottavasti eivät.
Artsi poistanut Instasta eroilmoituksen. Iida laittanut oman IG:n yksityiseksi. Artsi nähty Tampereella lonkerosalkun kanssa.
Arttu taitaa olla pahasti epävakaa. Toivottavasti Iida ymmärtää erota, oikeasti.
Olisi mahtavaa, jos meidän roskamedia ei uutisoisi enää yhtään tämän roskaparin eroa. Meistä kukaan ei menetä elämässä mitään vaikka emme tietäisi ovatko yhdessä vai ei. Aivan sama.
erouutisia tulee niin kauan kun joku julkaisee. Tämähän on heille vain temppu pysyä julkisuudessa, kun muuten mitään ei saa elämässä aikaiseksi. Oksettavaa suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mahtavaa, jos meidän roskamedia ei uutisoisi enää yhtään tämän roskaparin eroa. Meistä kukaan ei menetä elämässä mitään vaikka emme tietäisi ovatko yhdessä vai ei. Aivan sama.
erouutisia tulee niin kauan kun joku julkaisee. Tämähän on heille vain temppu pysyä julkisuudessa, kun muuten mitään ei saa elämässä aikaiseksi. Oksettavaa suorastaan.
Luulin jo, että he vauvan myötä tajusivat olla HILJAA. Mutta ei sitä kauan kestänyt.
Toivottavasti mies havahtuu ja löytää oikeanlaista apua tunteidensa säätelyn ongelmiin. Tsemppiä ja valoisaa tulevaisuutta toivon Iidalle ja vauvalle!
Vierailija kirjoitti:
Artsi poistanut Instasta eroilmoituksen. Iida laittanut oman IG:n yksityiseksi. Artsi nähty Tampereella lonkerosalkun kanssa.
Eikö todellisen kansainvälisen rokkitähden pitäisi juoda Jack Danielsia tai muuta tiukkaa rokkiviinaa, eikä suomalaista greippilimonadia
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mies havahtuu ja löytää oikeanlaista apua tunteidensa säätelyn ongelmiin. Tsemppiä ja valoisaa tulevaisuutta toivon Iidalle ja vauvalle!
Lonkerosalkusta löytyy apua tunteiden säätelyyn
Mun mielestä tämä nuori ja hyvin epävakaalla vaikuttava pari ei ole kykeneväinen huolehtimaan pienestä vauvasta.
Ovatkohan lastensuojeluviranomaiset tässä jo jollakin tavalla mukana. Toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa.
Noin 320 vauvapalstalaista
Palaavat yhteen syksyllä. Mark my words.