Muita jotka ovat huonoja työssään?
Mä oon huono työssäni, ainakin osassa siitä. Olen myymälässä töissä ja hektinen kassatyö kaikenlaisine kysymyksineen on liian sekavaa minulle ja sähellän ties mitä. Toinen osuus, eli varastotyö keräilyineen, lastauksineen ja purkuineen sopii mulle oikein hyvin. Yöunetkin meinaa mennä kun mietin kaikkia sähellyksiäni ja toisin kuin muissa töissäni, niitä virheitä ei voi korjata kun tilanne jo oli ja meni.
Vaihtaisin työtä heti, jos uuden työn saisin...
Kommentit (41)
Itse olen hoitoalalla ja ihan paska. Olen koko ajan hermostunut ja jännittynyt, en meinaa onnistua hoitotoimenpiteissä ja kädetkin tärisee. Tällä alalla vaan on niin paljon hommia että en saa potkuja. Työttömänä ei voi olla kun töitä on koko ajan. Pelkään että mokaan vielä pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ahdistujat miettineet, että johtuuko sähellykset ja huonot hahmottamiset yms kritisoinnin ja naurunalaiseksi joutumisen pelosta, huonosta työilmapiiristä, et tunne kiinnostusta alaa tai työtäsi kohtaan, on henkilökohtaisia ongelmia?
No ei mua hirveästi asiakaspalvelu kiinnosta, mut en koe et ongelma ois siinä, vaan nimenomaan hektisyydessä. En muutenkaan tykkää nopeatempoisesta, impulsiivisesta toiminnasta, vaan olen enemmän kaikessa rauhassa omaan (ripeään) tahtiin tekijä.
Ap
No ehkä joskus, kun mua ei vähempääkään kiinnostanut joku nuoruuden työ mitä tein. Mutta en nyt tiedä, jos on saanut perehdytyksen, mitä kassatyössä muka on? 😅😅
Mä olen kokki ja saan asiakkailtani aina kiitettävää palautetta ruoasta. Eli olen hyvä työssäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ahdistujat miettineet, että johtuuko sähellykset ja huonot hahmottamiset yms kritisoinnin ja naurunalaiseksi joutumisen pelosta, huonosta työilmapiiristä, et tunne kiinnostusta alaa tai työtäsi kohtaan, on henkilökohtaisia ongelmia?
No ei mua hirveästi asiakaspalvelu kiinnosta, mut en koe et ongelma ois siinä, vaan nimenomaan hektisyydessä. En muutenkaan tykkää nopeatempoisesta, impulsiivisesta toiminnasta, vaan olen enemmän kaikessa rauhassa omaan (ripeään) tahtiin tekijä.
Ap
Etkö voi vaihtaa varastohommiin jos tykkään keräilystä jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En itsekään pidä hektisyydestä. Hektisyys on ok, jos olen paremmin perehtynyt asioihin. Muutoin menee sekoiluksi.
Minä olen mutta onneksi kukaan ei ole vielä huomannut.
t. Lennonjohtaja
Vierailija kirjoitti:
No ehkä joskus, kun mua ei vähempääkään kiinnostanut joku nuoruuden työ mitä tein. Mutta en nyt tiedä, jos on saanut perehdytyksen, mitä kassatyössä muka on? 😅😅
Luitko aloituksen ja ap:n yhden vastauksen. Kassatyön lisäksi voi olla samaan aikaan kaikenmoista häslää. Ehkä ap on todellisuudessa ihan hyvä, mutta ei omasta mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kokki ja saan asiakkailtani aina kiitettävää palautetta ruoasta. Eli olen hyvä työssäni.
No ei kai se suurtalouskokin homma nyt rakettitiedettä ole. Sen kun lämmittää valmiit ruoat ja tekee jonkin perussalaatin. Sitten syöttää ne koululaisille tai mummoille.
Menepä johonkin gourmet-raflaan jossa asiakaskunta on suutaan mussuttavia snobeja ja tärkeilijöitä. Siellä on jatkuva kilpailu ja paine, armoa ei anneta.
Minulla vähän eri tilalle. Lähdin opiskelemaan uutta alaa ja olen työharjoittelussa. Olen nopea oppimaan asioita ja huomaan, että opetan nyt muille työntekijöille asioita, joita he eivät osaa. Hassu tilanne :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etkö voi vaihtaa varastohommiin jos tykkään keräilystä jne?
Nykyisessä paikassa kaikki tekee kaikkea, ei saa valikoida. Katselen kyllä koko ajan muita paikkoja, ensisijaisesti oman alan töitä (myymälä jossa olen nyt myy näitä oman alan tuotteita) ja toissijaisesti varastotöitäkin, kun ne nyt on osoittautuneet ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Olen asiantuntijana valtiollisessa tiedotusvälineessä. En oikeasti ymmärrä mitään aiheesta mutta annan tarvittaessa lausuntoja tiedotusvälineisiin. Usein saan ennakkoon vain tiedon mitä mieltä minun tulisi olla. Palkka on ihan hyvä...
Tämä on niin läpinäkyvää 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai se suurtalouskokin homma nyt rakettitiedettä ole. Sen kun lämmittää valmiit ruoat ja tekee jonkin perussalaatin. Sitten syöttää ne koululaisille tai mummoille.
Menepä johonkin gourmet-raflaan jossa asiakaskunta on suutaan mussuttavia snobeja ja tärkeilijöitä. Siellä on jatkuva kilpailu ja paine, armoa ei anneta.
Hyvä pointti
Vierailija kirjoitti:
En ole siis missään ruokakaupassa kassalla, vaan erään alan tuotteita myyvässä liikkeessä ja asiakaspalvelijoilta kysellään ties mitä outouksia ajoittain.
Tosin. Olin kylläkin yhden päivän ruokakaupan kassalla ja se se vasta kamalaa olikin, kun alkoi nakkipaketit vilisemään silmissä ja rahat sekaisin.
Olen opettaja ja joskus tuntuu, etten jaksa venyä ja olla niin hyvä kuin pitäisi. Odotan vain väsyneenä viikonloppua ja lomaa. Uudistukset, kuten tuen uudistus nyt, ahdistavat ja tuntuvat vaikeilta. Tuntuu, että kaikki pitäisi saada heti haltuun. Huoltajat ovat vaativia ja olettavat, että opettajat tekevät työtään vuorokauden ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti
Sen toki lisään että ei lämmitellä valmisruokia. Asiakkaita karkeasti sata ja toimin yksin koko päivävuoron ja diettejä on lähemmäs 20 lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä minä?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kokki joka saa joka paikasta lähteä aina jo koeajalla koska en pysty hallitsemaan yhtäaikaa monia kokonaisuuksia jonka takia monet asiat menevät vihkoon.Laskin että olen ollut vuoden 2022 jälkeen jo 14 eri paikassa.
Tämän siitä saa, kun kokkilinjalle tuupataan peruskoulusta juuri niitä oppilaita, joilla on suuria ongelmia toiminnanohjauksessa ja oman työn suunnittelussa. Koulun vielä läpäisee, mutta työhön ei oikeasti pysty. Valitettavasti tälle ei edes voi mitään. Jos sitä kykyä ei ole, sitä ei ole.
Ongelmia lienee muillakin aloilla, kun nykyään on pakko järjestää kaikille opiskelupaikka ja tutkinto. Jo sisäänpääsyvaiheessa voi olla selvää, ettei tutkinnolla oikeus mitään tee, kun varsinainen pätevyys puuttuu.
Olet ihanan cool :) mikä on salaisuutesi? Otat vain rauhallisesti?