Perusvoiteet kirpparilla
Törmäsin kirpparilla pöytään, missä myytiin monta purkkia 1000 gramman pumppupulloja perusvoiteita, mitä myydään vaan mielestäni apteekeissa. Mm. Aqualan L ja Apobase.Onko nämä jostain apteekista pöllitty?
Itselläni on atooppinen ihosairaus ja saan näitä reseptillä apteekista. Tai kai niitä saa ilman reseptiäkin apteekista, mutta kuka nyt tollasia määriä kalliita rasvoja kirpparimyyntiin ostaisi ja myisi halvalla kirpparilla?!
Katsoin, että tori.fi:ssäkin näiyä myydään. What?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä on aiemmin tarvittu ja ostettu liikaa varastoon. Ei taida olla ainakaan asiakkaan helppo pölliä apteekista ja vielä isoja pakkauksia?
No ei kai kukaan nyt osta montaa isoa purkkia kerralla? Siis näitä oli varmaan joku 7 kilon purkkia. Katoin, että toi apobasekin maksaa melkein kolmekymppiä purkki.
Voi ostaakin. Sairas ostaa kaikkea varastoon.
*mielisairas
Yleensä kulkevat käsikädessä. Jos hoidettava on vanhus, niin omainen on ajatellut, että ostaa kymmenen purkkia varastoon. Ettei tarvi käydä jatkuvasti apteekissa. Rasvat säilyvät.
10 kiloa perusvoidetta varast
Jos omainen on kuollut. On ostettu rasvaa, saippuaa, shampoota varastoon. Jäänyt tarpeettomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi luin tän. Mulla on atopia, yms ihosairauksia. Ja mulla menee rasvoihin 100-200€/kk...
Ei kukaan ole koskaan laittanut minulle edes aqualan L reseptiä, sitäkin ostan yli 40€/kk...
Reseptillä halvempi. Melko varmasti saat myös vammaistukea, kun kulut ovat noin isot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko joku ylimääräinen erä? Tai pieni tuotevirhe joka ei haittaa käyttöä? Vai kopiotuote. Oliko päivämäärät kunnossa ja kylmäketju.
Tässä taas tämä perinteinen, helvetin omituinen kirjoitustyyli, jota palstalla näkee vähän väliä. 🙄
Siis mikä tossa oli omituista? Ihan normaalia kirjoitusta tuo on.
Autistille on oltava selkokielellä.
Kuka noita edes ostaa kirpparilta? Noita määrätään reseptillä ja jokainen järkevä ne ostaa apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus itsekin törmännyt ilmiöön. Ei käynyt kyllä mielessä, että kukaan olisi varastanut jotain perusvoiteita apteekista :D Ajattelin, että ostettu reseptillä halvemmalla iso erä ja sitten syystä x kuitenkin lopetettu käyttö. Kaikki voiteet ei sovi kaikille.
Siis joku ostaa 7 kiloa rasvaa ja toteaa, ettei tarvitse. Mitä?
Jos pitää rasvata koko vartalo monta kertaa päivässä? Siinä kuluu rasvaa.
Se olisi helpompi tehdä auringonkukkaöljyllä.
ku kirppareista on kyse kyllä silloin on todistetusti syytä ajatella sitä huonointa vaihtoehtoa eli joko varastettu tai kelan rahoilla ostettu tai vanhaa
Hauska että joku muukin on ärsyyntynyt tuosta kirjoitustyylistä tai kirjoittajasta :D joka alan asiantuntija jonka viestit on yleensä erilaisia skenaarioita ja muodostettu luettelemalla asiasanoja.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jollain kelakatto täynnä ja hakee niitä apteekista lähes ilmaiseksi ja myy kirpparilla. Hienoa kelakorvausten väärinkäyttöä.
Tämä on ollut jo vuosikausia sossupummien bisnes; ilmaiseksi saatuja reseptilääkkeitä, voiteita ym. laitetaan myyntiin. Nämä myyjät pitäisi heti ilmiantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä käy kateeksi, jos on vaikea atooppisen ihottuma.
Älä sinäkään kadehdi, ap.
Ei lääkärit syyttä kirjoita reseptejä.No näköjään kirjoittaa, jos niitä myydään kirpparilla.
Varmaan kannattaa koittaa myydä ennemmin, kuin heittää roskikseen.
Kannattaisiko ostaa vaan sen verran kuin tarvitsee ja käy ostamassa uuden putelin tai pari vasta sitten, kun alkaa olla edellinen vähissä. Ei kai niitä nyt kilokaupalla tarvi hamstrata. Varmaan olisi toinen ääni kellossa, jos oikeasti jotain joutuisi sen rahan eteen tekemään.
En siis halua yleistää, mutta aika kurjalta tuntuu, kun osa ihmisistä raataa niska limassa matalapalkka-aloilla veroja maksaen ja jotkut vaan ajattelee, että voi ottaa kaiken mitä irti saa muiden kustannuksella ja hyötyä itse mahdollisimman paljon.
Varmaan olisi hyvä joskus vähän miettiä niitä omia moraalikäsityksiä. Ja sitäkin, että ei tässä itsekeskeisyyden maailmassa kohta ole mitään sosiaaliturvaa.
Lääkkeetkin voidaan varmaan tulevaisuudessa maksaa itse ensin ja hakea se kelakorvaus sitten vasta jälkikäteen ja siihen suuntaan varmaan mennään, jos systeemiä näin räikyvästi hyväksikäytetään.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jollain kelakatto täynnä ja hakee niitä apteekista lähes ilmaiseksi ja myy kirpparilla. Hienoa kelakorvausten väärinkäyttöä.
Sitähän se nimenomaan on, haetaan maksimit ulos halvalla ja myydään sitten kalliimmalla eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mummo kuoli ja perikunta yrittää.päädtä rasvoista eroon?
Toinen vanhemmistani menehtyi ja hänellä oli kyllä rasvaa kaapissa monta kiloa. Hän käytti sitä pesuvoiteena ja muutenkin paljon kun oli ihon kanssa ongelmia. Meillä kukaan ei tarvinut yhtä rasvaista perusvoidetta ja sitten kuitenkin sinnikkäästi käytimme ne jalkapohjiin kun niissä oli jäljellä käyttöikää. Annoin toki kolme pumppupulloa muillekin. Hullua noita olisi ollut laittaa lääkejätteeseenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli itselläkin mieleen. Kelakaton jälkeen puteli maksaa. 2,50 €. Atooppiseen ihoon määrätään perusvoiteita.
Siis porukka voi ostaa parilla eurolla veronmaksajien rahoilla maksettuja kalliita rasvoja tosta noin vaan vaikka kuinka ja myydä eteenpäin?! Eikö niissä ole mitään rajotusta?
Lääkärin kontrolli, ehkä noin kerran vuodessa. Resepti uusitaan. Jossain lääkkeissä on, että tarpeen mukaan. Usein lääkäri kirjoittaa uuden reseptin potilaan kuvailun perusteella.
On noissa varmaan joku kappaleraja, 2 purkkia / kk.
Miten sinun mielestäsi lääkärin
Minulla on hilseshampoo reseptillä tarpeen mukaan ja apteekissa lasketaan annettava määrä niin pieneksi, etten todellakaan saa pestyä päänahkaani pelkästään reseptishampoilla. Joudun ostamaan lisäpullot ihan listahintaan apteekista. Pesemättä en ala päätä pitämään sen vuoksi, ettei apteekki anna minulle enempiä pesukertoja viikossa ja kuukaudessa.
Onneksi luin tän. Mulla on atopia, yms ihosairauksia. Ja mulla menee rasvoihin 100-200€/kk...
Ei kukaan ole koskaan laittanut minulle edes aqualan L reseptiä, sitäkin ostan yli 40€/kk...