Seuraatteko te kaupassa toisten ostoksia? Kommentoitteko?
Mä seuraan ja joskus ihmettelen itsekseni, mutta ääneen en sano mitään..
Kommentit (32)
No tänään seurasin, tavoistani poiketen edellä olijaa. Ilmeisesti ilmeisesti muistisairas vanhus kassalla, joka osti vain inkontinenssisuojia ja monta kimppua ruusuja. Ei maksanut, seisoi vain jonossa kertomassa päivän kuulumisiaan kassalle. Yksi kassa käytössä, siinä alkoi höyry nousemaan muutamista niskoista.
Alan aina naureskellen osoittelemaan kun lihava ihminen ostaa karkkia. Kerran joku pullukka valitti kassajonon hitautta ja sanoi että jäätelöt sulaa. Katsoin merkitsevästi ja sanoin että jaa, minä ostin välipalaksi omenoita.
Vierailija kirjoitti:
Katselin kyllä kun joku nuori tyttö osti kaksi kurkkua eikä mitään muuta.
Joku mies tuli lähelle katsomaan, kun keski-ikäisenä otin 4 avomaakurkkua, kun tavalliset loppu. Se hämäsi. Vaikea kumarrella sinne laariin muutenkin.
Joo ja tokasen että ei noilla vielä kuuhun mennä.
En tiennytkään, että joku seuraa muiden ostoksia. Oma elämä? Ei kiinnosta muiden ostokset, evk. Mitä sillä on väliä, jos naapurin rouva ostaa tietyn merkkistä kahvia? Ostaisiko toista merkkiä, jos huomauttaisin, että minä en ainakaan joisi tuota? :D
Tuijotan hihnalle laitettavia tuotteita tarkkaavaisesti ja selostan kovaan ääneen kassahihnan tapahtumia. "Nyt tulee nippu banaaneja, taitavat olla tarjouksessa. Ja sieltä, perjantain ensimmäinen oluenostaja, nouseeko keissi hihnalle, kyllä se nousee ja keveästi, taitaa olla tekijämiehiä! Jauhelihaa, tomaattimurskaa, se on spagettipäivä varmaan, mutta unohtuiko sipuli? Ja irtokarkkia on taas lapattu iso pussi, painaako yli puoli kiloa ja tiskiainettakin on, kallista merkkiä, vaikka halvalla tiskaa ihan yhtä hyvin... "
Oon huomannut että osa katsoo, että katsooko joku heidän ostoksia ja vahtii melkein. Uskaltaako siinä joku vilkaistakaan sinne, ettei se toinen mulkaise pahasti.
Joskus seuraan ja kovasti tuntuu alkoholia kuluvan.
En, mutta väkisinkin näkee ne siinä ketkä on edellä.
Kyllä katson ja kuuntelen myös summan, mitä edelläolevan ostokset maksavat. Arvioin, oliko järkevää rahankäyttöä.
Se nyt ois aika omituista, jos kommentoisi jonkun vieraan ihmisen ostoksia, eli ei, en ole kommentoinut. Väkisinkin tulee kyllä välillä muiden ostoksia nähtyä, varsinkin kassoilla, kun ollaan perätysten. Jonkun täpötäysiä ostoskärryjä on joskus tullut tuskastuneena tuijotettua, kun itse on joutunut siinä perässä odottelemaan vuoroaan.. Muuten en kyllä varsinaisesti kiinnitä huomiota siihen, mitä muut ostavat.
Katselin kyllä kun joku nuori tyttö osti kaksi kurkkua eikä mitään muuta.