Oletko saanut masennuslääkkeestä seksuaalitoiminnan häiriön?
Kuinka nopeasti se tuli lääkkeen aloittamisen jälkeen? Kuinka paha se oli? Lähtikö se pois kun lopetit lääkkeen, kuinka nopeasti? Jäikö se pysyväksi, kauanko se on nyt ollut? Mikä lääke oli kyseessä?
Kommentit (29)
Käytin 3 vuotta ssri lääkkeitä ja kaikki halut ja seksuaalisuus ylipäätänsä kuolivat siksi ajaksi. Kesti noin 2 kk lopettamisesta että alkoivat taas palautua ja olen onnellinen että tosiaan tulivat ylipäätänsä takaisin. Mutta jos mielenterveyteni heikkenee tulevaisuudessa niin olen kyllä valmis aloittamaan uudestaan lääkityksen sillä halujen menettäminen on pieni hinta siitä ettei pää hajoa.
Vierailija kirjoitti:
Monekohan aseksuaalisuus liittyy lopulta siihen, että halut on tuhottu Ssri-lääkkeillä...
Näimpä. Olin hullun seksuaalinen nuorempana. Samalla keskivaikeasti masentunut. Jos olisin löytänyt turvallisen parisuhteen, ja saanut säännöllisen seksielämän, niin olo olisi toinen. Aivan varmasti paljon parempi.
Toisaalta yhdenyön suhteet ja muuten ahdistavat ja pakottavat suhteet ovat vieneet toiseen ääripäähän.
Vierailija kirjoitti:
Käytin 3 vuotta ssri lääkkeitä ja kaikki halut ja seksuaalisuus ylipäätänsä kuolivat siksi ajaksi. Kesti noin 2 kk lopettamisesta että alkoivat taas palautua ja olen onnellinen että tosiaan tulivat ylipäätänsä takaisin. Mutta jos mielenterveyteni heikkenee tulevaisuudessa niin olen kyllä valmis aloittamaan uudestaan lääkityksen sillä halujen menettäminen on pieni hinta siitä ettei pää hajoa.
Yllättävän moni pitää seksuaalihäiriötä ihan ok hintana siitä että masennus tai ahdistus helpottaa. Tästä voi päätellä että heillä masennus tai ahdistus oli erittäin vaikea-asteista. Koska on toi nyt kova hinta yleisesti ottaen.
Minulla se vain paransi asiaa. Olin aiemmin ihan yliherkkä myös sillä saralla. Ehkä se todisti, että elämä oli hankalaa ja lääke oikeasti tarpeen välittäjäaineiden sekoilun takia.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut vaikka käytän
Mukava kuulla näitäkin käyttäjäkokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut vaikka käytän
Mukava kuulla näitäkin käyttäjäkokemuksia.
Musta tuntuu että noita seksuaalihäiriöitä on liioiteltu todella paljon etteivät ihmiset uskaltaisi käyttää lääkkeitä. Lääkevastaiset tahot tainneet keksiä koko jutun melkein kokonaan. Lääkärit on sitä mieltä että riski ei ole merkittävä.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Escitalopramia käytin ahdlstuneisuuteen 4 vuotta. Sen jälkeen ei ole haluja ollut. En muista miten nopeasti haluttomuus alkoi. Lopetuksesta on jo 10 vuotta aikaa ja halut edelleen nolla.
Miksi jatkoit lääkkeen käyttöä sen jälkeen kun seksuaalioire alkoi? Eikö silloin pitäisi kertoa lääkärille ja vaihtaa lääkettä?
Ei ole kyse masennuslääkkeestä, mutta minulla psykoosinestolääkitys (Trevicta) vei halut kokonaan. Ei kiinnosta seksi eikä itsetyydytys. Joskus kun olen kokeillut itsetyydytystä, ei ole yksinkertaisesti tuntunut miltään. En kuitenkaan koe suurena haittana. En ollut mitenkään erityisen kiinnostunut seksistä aikaisemminkaan. Paremminkin ihmettelen, miten monia naisia kuitenkin kiinnostaa seksi miehen kanssa. Minulle ei ole oikeastaan koskaan antanut mitään.