Oletko saanut masennuslääkkeestä seksuaalitoiminnan häiriön?
Kuinka nopeasti se tuli lääkkeen aloittamisen jälkeen? Kuinka paha se oli? Lähtikö se pois kun lopetit lääkkeen, kuinka nopeasti? Jäikö se pysyväksi, kauanko se on nyt ollut? Mikä lääke oli kyseessä?
Kommentit (29)
Olen, kaksikymmentä vuotta sitten, käytin noin vuoden. Sekoilin vähän viinankin kanssa.
Kukaan ei kertonut, että ne vievät surun ja ilon elämästä, samoin seksuaalisen nautinnon. Mikään ei liikuta, siinä menee kuin töllykkä, ei iloa ei surua. Eikä viinaa koskaan niiden kanssa!
Eikö elämään kuulu, ilo ja se suru? Niitä on minulle tullut, isän ja äidin menetys, lemmikin lopettaminen, mutta minä selvisin. Tähän asti, koska myös paljon ihania ilon aiheita on tullut elämääni :D
t. minä pieni ja onnellinen
SSRI-lääkkeitä käytetään vähintään yhtä paljon ahdistuksen hoitoon kuin masennuksen. Ahdistus voi olla niin pahaa että joku seksuaalinen toimintahäiriö on sen parantumisesta pieni hinta. Tunnen henkilön joka käyttää lääkettä ahdistukseen ja on sanonut noin itse.
Vierailija kirjoitti:
SSRI-lääkkeitä käytetään vähintään yhtä paljon ahdistuksen hoitoon kuin masennuksen. Ahdistus voi olla niin pahaa että joku seksuaalinen toimintahäiriö on sen parantumisesta pieni hinta. Tunnen henkilön joka käyttää lääkettä ahdistukseen ja on sanonut noin itse.
Toki toki, mutta minä jäin aikanaan miettimään mikä lääke se on kun mikään ei tunnu miltään.
Et osaa iloita, etkä surra?
Olen miettinyt mikä meidän lasten tulevaisuus on, kun jo pieniä lääkitään kaiken maailman nepsylääkkeillä? Monet vanhemmat jopa vaativat nepsylääkitystä lapselleen, pärjätäkseen? Ihan hirveää, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitten niin, mutta ihmisen pitäisi saada valita tämä itse oikean tiedon pohjalta. Etenkään nuoret eivät välttämättä tiedä tästä ja lääkäri voi myös suoraan antaa virheellistä tietoa asiasta (esim. väittämällä, ettei pysyvä vaurio ole mahdollinen). Suurin osa ei edes hyödy masennuslääkkeistä, jolloin seksuaalisuus on tuhoutunut aivan turhaan.
Mahdollisuus normaaliin seksielämään ei ole mikään satunnainen pikkujuttu, vaan parisuhteen yleinen perusosa ja monille tärkeä osa hyvää elämää ja mielenterveyden ylläpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä erittäin heikkotahtoinen henkilö siis.
En saanut escitalopramin kanssa orgasmia (nainen) yli vuoteen. Vaikka olisin suristellut satisfyerilla tunnin niin en saanut mitään tuntemuksia aikaan, oli kuin alapää olisi ollut puuduksissa. Olin lopulta niin turhautunut ja kiukkuinen, että meinasi järki lähteä.
Alkoi muutaman kuukauden sisään aloituksesta ja orgasmin pystyin saamaan taas parin-kolmen viikon päästä lopettamisesta, mikä oli tosin vaikeaa ja jouduin yrittämään useampaan kertaan, ennen kuin onnistui.
Nyt olen ollut useita vuosia voxralla, ja tämän kanssa orgasmeja saa jopa tavallista nopeammin. Miehille se ehkä olisi haittavaikutus, mutta ainakin minulle naisena ihan positiivinen asia.
Seksuaaliset halut on menneet, joo, mutta koska saanti on joka tapauksessa 0, se on pikemminkin siunaus kuin haitta. Nykyään sentään nukun yöt ilman viinaa, mikä on suurin plussa.
Monekohan aseksuaalisuus liittyy lopulta siihen, että halut on tuhottu Ssri-lääkkeillä...
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata masennuslääkkeisiin koskea. SSRI pahimpia.
Näin on. Mies ei enää saanut orgasmeja kun aloitti lääkityksen. Mulla sama juttu.
Olen. Escitalopramia käytin ahdlstuneisuuteen 4 vuotta. Sen jälkeen ei ole haluja ollut. En muista miten nopeasti haluttomuus alkoi. Lopetuksesta on jo 10 vuotta aikaa ja halut edelleen nolla.
SSRI-lääkkeitä käytetään myös seksuaalirikollisilla halujen sammuttamiseen. Siitä voi vetää johtopäätöksen vaikuttaako.
Voxra minäkin suosittelisin ssri-lääkkeiden sijaan. Masennus pysyy suht aisoissa, mutta tunteitakin on.
Joo ja vaikka mitä muita häiriöitä. Mutta kahdesta huonosta vaihtoehdosta kuitenkin parempi. Ainakin olen elossa.
Hirveää pelottelua, noi lääkkeet ovat turvallisia ja käytetään myös lapsilla, noi lääkkeet monelle sopii niin hyvin että ei tule pahoja tai lainkaan haittavaikutuksia.
Mielialaongelmat jo itsessään aiheuttaa sen että halut menevät, masentunut ei saa oikein mistään kiinni elämässä, eikä mikään jaksa kiinnostaa..
Vierailija kirjoitti:
En saanut escitalopramin kanssa orgasmia (nainen) yli vuoteen. Vaikka olisin suristellut satisfyerilla tunnin niin en saanut mitään tuntemuksia aikaan, oli kuin alapää olisi ollut puuduksissa. Olin lopulta niin turhautunut ja kiukkuinen, että meinasi järki lähteä.
Alkoi muutaman kuukauden sisään aloituksesta ja orgasmin pystyin saamaan taas parin-kolmen viikon päästä lopettamisesta, mikä oli tosin vaikeaa ja jouduin yrittämään useampaan kertaan, ennen kuin onnistui.
Nyt olen ollut useita vuosia voxralla, ja tämän kanssa orgasmeja saa jopa tavallista nopeammin. Miehille se ehkä olisi haittavaikutus, mutta ainakin minulle naisena ihan positiivinen asia.
Miksi sun piti väkipakolla surruutella ellet kokenut tarvetta? Tätä en tajua. Vai lukiko naistenlehdessä, että on terveellistä saada orgasmi neljä kertaa viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun piti väkipakolla surruutella ellet kokenut tarvetta? Tätä en tajua. Vai lukiko naistenlehdessä, että on terveellistä saada orgasmi neljä kertaa viikossa?
En sanonut, etten olisi kokenut tarvetta. Kyllä minulla halut säilyi ihan normaalina, mutta en vain pystynyt tyydyttämään niitä haluja.
Ei kannata masennuslääkkeisiin koskea. SSRI pahimpia.