Hodan, 14, kävi lähellä kuolemaa Nyt hän kertoo, mitä oululaisella uimarannalla tapahtui
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8b7764b6-f5c7-432e-9758-b19e4c369407
No, oululaisella uimarannalla kävi niin että tummaihoiset eivät osanneet uida, ja menivät silti pulikoimaan itsensä melkein hengiltä.
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Osaa kuulema uida, mutta meinaa silti hukkua kun tulee äkkisyvää...🙄
Ihan kuin olisin lukenut, että kaveri tarttui häneen paniikissa kiinni. Se voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen söpöliini. #fucktoy
Hauskaa miten nämä samat rasistit öyhöttää täällä tummaihoisia pedofiileiksi heti kun asetelma on toisin päin.
Jos pitää teini-ikäistä söpönä ei ole pedofiili. Opettele termit
Juu, aloitin tuosta fucktoysta joka mielestäni viittaa aika vahvasti pedofiliaan kun puhutaan 14-vuotiaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa söötti tyttö.
Mutta on tullut huomattua miten äkkisyvä on monille nuorille uusi asia. Minun lapsuudessani siitä varoiteltiin usein. Näköjään kukaan tai mikään taho ei tästä enää varoittele.
On nätti kyllä ja hyvin kertoo mitä kävi. Toivottavasti nyt kaikki menisi hyvin kun sai uuden mahdollisuuden elämään.
Ja mitä tulee rasisteihin niin eipä taida heidänkään uimataito olla niin kaksinen kuin väitetään. Laitetaan vaikka Soldiers onf Odinin läskit uimaan mereen niin 90 prosenttia hukkuu samantien.
Kirjoittaja ei tiedä oikeasti mitään Odinien uimataidosta. Lehdissä ei ole juttuja hukkuneista Odineista, mutta hukkuneista matusista on. Olisi loogista olettaa että Odinit joko eivät mene uimataidottomina uimaan tai sitten osaavat uida koska eivät huku. Viestintä
Saivartelu ei nyt auta sua.. olen pahoillani.
Jos suomalaisnuorilla olisi yhtä huono uimataito kuin somaleilla meillä olisi satoja hukkuneita nuoria joka vuosi.
Mä ihmetttlen sitä kun somaliyhteisö keskittyi vain suomalaisia syyttämään sen sijaan, että olisivat tiedottaneet ja varoittaneet näitä nuoria pysymään lähellä rantaa. Kun niitä hukkumisia tapahtui niin hirveän paljon.
Faktahan tuossa on se, että kukaan noista kolmesta ei osannut oikeasti uida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaa kuulema uida, mutta meinaa silti hukkua kun tulee äkkisyvää...
Joo tämä oli kyllä vähän hämmentävää. Onkohan käsite "osaa uida" sitten jotenkin hänellä erilainen kuin muilla?
Osaa uida - kolmen metrin matkan, jos jalat yltävät pohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa söötti tyttö.
Mutta on tullut huomattua miten äkkisyvä on monille nuorille uusi asia. Minun lapsuudessani siitä varoiteltiin usein. Näköjään kukaan tai mikään taho ei tästä enää varoittele.
On nätti kyllä ja hyvin kertoo mitä kävi. Toivottavasti nyt kaikki menisi hyvin kun sai uuden mahdollisuuden elämään.
Ja mitä tulee rasisteihin niin eipä taida heidänkään uimataito olla niin kaksinen kuin väitetään. Laitetaan vaikka Soldiers onf Odinin läskit uimaan mereen niin 90 prosenttia hukkuu samantien.
Uimataito kerran opittuna säilyy koko eliniän. Kaikki vain ei jaksa sitä opetteluvaihetta, onhan niitä vahteja, jos ei ole, niin älämölö siitä että olisi pitänyt olla.
"Saivartelu ei nyt auta sua.. olen pahoillani."
Minulla ei ole itselläni mitään ongelmia joten en tarvitse apua mihinkään, en myöskään saivartele. Osoitan vain miten epäloogisia ja järjettömiä ketjun viestit ovat ja miten palstailijat asuvat päidensä sisällä omissa satumaailmoissaan josta heitellään todellisuudesta irtaallaan olevia tunnepitoisia vihaviestejä toisille palstailijoille.
Tarkoitus on herättää palstailijat ajattelemaan oman toimintansa järjettömyyttä ja maailmankuvansa poikkeamista vallitsevasta todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos suomalaisnuorilla olisi yhtä huono uimataito kuin somaleilla meillä olisi satoja hukkuneita nuoria joka vuosi.
Ja jos olisi, niin tuskin suomalaiset keskittyisivät syyttelemään jotain toista ryhmää rasismista vaan itse asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa miten nämä samat rasistit öyhöttää täällä tummaihoisia pedofiileiksi heti kun asetelma on toisin päin.
Juu, aloitin tuosta fucktoysta joka mielestäni viittaa aika vahvasti pedofiliaan kun puhutaan 14-vuotiaasta.
Sinub mielipiteellä ei ole väliä, noilla termeillä on määritykset. Jos koet pakottavaa tarvetta haukkua 14-vuotissta söpönä pitävää joksikin fiiliksi niin oikea termi on ehebofiili, sinä sivistymätön moukka
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole itselläni mitään ongelmia joten en tarvitse apua mihinkään, en myöskään saivartele. Osoitan vain miten epäloogisia ja järjettömiä ketjun viestit ovat ja miten palstailijat asuvat päidensä sisällä omissa satumaailmoissaan josta heitellään todellisuudesta irtaallaan olevia tunnepitoisia vihaviestejä toisille palstailijoille.
Tarkoitus on herättää palstailijat ajattelemaan oman toimintansa järjettömyyttä ja maailmankuvansa poikkeamista vallitsevasta todellisuudesta.
Osoitat ainoastaan olevasi narri. Sori vaan. Toivottavasti ei tullut pettymyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kanssa kumma, kun noiden vanhemmat eivät opeta äkkisyvän käsitettä nuorille. Se rannan pohja ei ole tasainen.
Jos ei ole tasainen, se on valkoihoisen vika...
No, jutusta käy ilmi ettei tämä teini-aivo osaa uida, luulee osaavansa. Ja se ero on iso, joskus tappava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinub mielipiteellä ei ole väliä, noilla termeillä on määritykset. Jos koet pakottavaa tarvetta haukkua 14-vuotissta söpönä pitävää joksikin fiiliksi niin oikea termi on ehebofiili, sinä sivistymätön moukka
Pedo mikä pedo. Ällöttävä oletkos tapauksessa ihan riippumatta mistään virallisista luokituksista.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulle opetettiin että pitää uida rannan suuntaisesti, eikä mennä ulommas merelle/järvelle, sillä virtaukset ja äkkisyvä yllättävät kokeneetkin uimarit.
Mikä s_aatanan virtaus? Jos et virtauksessa osaa uida, niin sinulla EI ole uimataitoa. Silloin täytyy pysytellä altaassa, jossa on max. 1,5 metriä vettä. Vielä vähemmän äkkisyvä yllättää uimaria: jos jalkojen pitää yltää pohjaan, niin sinä ET osaa uida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoitat ainoastaan olevasi narri. Sori vaan. Toivottavasti ei tullut pettymyksenä.
Tuo on oma tulkintasi. Kieltäydyt näkemästä tosiasioita ja haluat mieluummin jatkaa omassa satumaailmassasi. Projisoi vain minuun omaa vihaasi jos haluat jatkaa vihapalstailuasi ja elämäsi tuhlaamista, omapahan on asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa söötti tyttö.
Pikkulapsia varoiteltiin äkkisyvästä. Isommat koululaiset eivät noteeraa koko asiaa koska lähtevät uimaan siinä vaiheessa kun vesi on navan korkeudella. Kun ui kunnolla ei ole väliä onko vettä alla 1,2 metriä tai 12 metriä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa uskomattomat selitykset. Osaa muka uida, todellisuudessa ei todellakaan osaa. Ja sen uimataidottomana uimaan menon kritisointi on tietenkin r a s i s m i a. Vielä kun olivat tehneet saman tempun aiemminkin eli "äkkisyvä yllättänyt" josta toinen uimataidoton panikoitunut, sillä kerralla tuurilla räpiköineet kohtaan missä jalat yltävät taas pohjaan. Sanattomaksi vetää.
Meri ei katso ihonväriä vaan uimataitoa.
Kirjoittaja ei tiedä oikeasti mitään Odinien uimataidosta. Lehdissä ei ole juttuja hukkuneista Odineista, mutta hukkuneista matusista on. Olisi loogista olettaa että Odinit joko eivät mene uimataidottomina uimaan tai sitten osaavat uida koska eivät huku. Viestintä tässä ketjussa on täysin epäloogista kautta linjan.