Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tässä valita joko koira vai suku????

03.04.2007 |

Koira ollut nyt meil viikon verran. minkäänlaista oiretta ei ole ainakaan vielä näkynyt.

MUTTA nyt on mun porukat painostamassa että pitäisi luopua koirasta ettei vaan tulisi mitään allergiaa. Toisaalta kuitenkin sanovat että oma on päätöksemme mutta kuitenkin on kova painostus päällä.

Jos haluaisimme että suku tyytyväinen niin luopuisimme koirasta, MUTTA tätä emme halua tehdä jos vain ei tule mitään oireita meille!

Olen kohta viikon kuunnellut tuota....ja nyt alkaa olla aika väsymyt olo....joka ilta mietin tota ennen ku nukahdan ja aamul taas heti asia mieles. vanhempien kuullen en voi edes iloita koirasta ja kertoa siitä ku ilmeestä jo näkee mitä ajattelevat!

OIsko neuvoja tähän pulmaan....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergioille ei mahda mitään, se tulee jos on tullakseen, mutta en kyllä tiedä mitään tutkimusta siitä, että koira lisäisi millään lailla riskiä saada allergia. Ymmärsinkin tekstistäsi, että kyse onkin suvun painostuksesta. Mielestäni on kuitenkin aika huono syy luopua koirasta, kun " mummo ei siitä tykkää" . Jotkut ovat koiraihmisiä, toiset eivät ole, eipä sille mitään voi.

Vierailija
2/7 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mul on siitepölyallergia ja pari vuotta sit todettiin astma eikä sen puhleamisesta ole tietoa miks tuli. pojal on siitepölyallergia myös. koira allergiaa ei ole. nyt onkin kauhea papatus et pahenis allergiat ja herkistyy koiralle viel jos pidetään toi. ainoa joka nyt on sukulaisista sanonut on minun vanhempani....miehen vanhemmat ei ihmeempiä ole sanoneet.... kyselevät vain et onko mitään tullut. kyllähän tässä oma riski on.....mutta otimme sen ja katsotaan mitä käy!

nyt on vaan niin väsynyt tuohon painostukseen.....sit jos se kolmas lapsi viel ilmoittaa tulostaan niin sit ne vasta alkaakin painostamaan.......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on myös astma, sekä siitepölyallergia. Kissalle on allerginen, muttei koiralle. Koira ei ole pahentanut allergioita eikä astmaa, lähinnä nykyinen työpaikka on vähän huono astman kannalta.

Kotona pyrimme kuitenkin siivoamaan mahdollisimman usein, jotta minimoidaan turha pöly. Myöskään pieni lapsi/koira ei ole ollut esteenä koiran hankinnalle, nykyinen koira onkin vasta pentu, ja nuorin lapsi 1v, sekä kovasti perheenlisäystä tännekin odotellaan:)

Toivottavasti saisitte asian selväksi vanhempiesi kanssa. Meidän suku on ainakin niin temperamenttista, että aina silloin tällöin saa olla nokat vastakkain selvittelemässä isompia kuin pienempiäkin asioita...

Vierailija
4/7 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on astma ja pölyallergia. Pahimman siitepölykauden aikana juodun käyttämään avaavaa lääkettä. Oireet tosin helpottivat lopetettuani tupakoinnin reilu kaksi vuotta sitten. =0)

Meillä on aina ollut lemmikkejä, eikä mikään allergia tms. ole haitannut niiden pitoa.

Testien mukaan olen yliherkkä kaikelle mahdolliselle pölylle, muttei kissa, koira tai jyrsijät(meillä on ollut kaneja, hiiriä, rottia, hamsteri, chinchilloja ja gerbiilejä+papukaijoja) heinäpölyä lukuunottamatta ole aiheuttanut ainakaan pahoja oireita.

Hevostenkaan kanssa ei ole ongelmaa, ainoastaan pölisevä heinä ja puru saa nenän ja silmät vuotamaan ja toisinaan tulee " tulppa nieluun" .

Omasta mielestäni(en ole asiantuntija, joten älkää rähiskö tästä...) lemmikit vain karaistavat, koska kaikkeen tottuu.

Ennemminkin turha varominen ja pölyn tms. välttely aiheuttaa alergiaa, koska elimistö ei saa tottua siihen.

Samahan se on uusien ruokien kanssa. Pitäähän vauvallekin tarjota aina uudesttan ja uudestaan oireita aiheuttavaa ruokaa, jos ei oireet kovin rajuja ole. Niinhän meidänkin tytölle tuli vauvana näppyjä ja oksentelua esim.perunasta, mutta nyt se kuuluu normaaliin ateriakokonaisuuteen.

Näyttäkää vaan pitkää nenää mokomille nipottajille, kyse on teidän lapsista ja lemmikeistä!!!

Vierailija
5/7 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulossa pentu 2vk kuluttua, ja tiedän jo oman äitini suhtautumisen tähän pentuun. Hän alkaa papattaa allergioista sun muusta. Itse nimittäin olen allergikko ja 3 lapsestani kahdella siitepölyallergia ja yhdellä astma.

Olen päättänyt vähät välittää muiden suhtautumisesta. Se pentu on MEIDÄN perheen ja päätös sen ottamisesta myös MEIDÄN:)

Älkää siis antako toisten vaikuttaa teidän valintoihinne.

Onnea koirasta!

Vierailija
6/7 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne joilla ei eläimiä ole on aina kipeenä, tulossa kipeeksi tai allergisia..

Kun taas meillä ollaan superterveitä ja kissoja ja koiria ollu aina.

Joskin saattaa olla, että kissat ja koirat ollu jo ennen lapsia, ei ole otettu " keskenkaiken" .

Vierailija
7/7 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että altistuu allergeenille pienestä pitäen vähentää riskiä allergiaan. Niin oon ainakin käsittänyt. Mun tuttava piiris niil joil on ollu koira lapsuuden kodis ei oo kellää koira allergiaa, mut aika monel sellasel kyl joil ei oo ollu koiraa koton.

Eiks allergioitte lisääntymist oo perusteltu just sil et muksut altistuu pienenä yhä harvemmille ja harvemmille asioille pienenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi