Musta silmä- miten tässä näin kävi? :(
Pakko purkaa tää jonnekkin...
Lauantai iltana lähdin kaverini syntymäpäiville. Otin muutaman viini lasin ja tulin kotiin samalla puhuen puhelimessa TYTTÖ kaverini kanssa ja kikattelin ja supisin (niinkuin aikuinen nainen tekee...ööö). Mieheni, joka oli kotona, tuli minua eteiseen vastaan raivoissaan ja syytti, että puhun jonkun baarissa tapaamani miehen kanssa. Olin aivan puulla päähän lyöty, sillä 6 vuoden yhdessä olon aikana minua ei koskaan ole syytetty moisesta ja mieheni ei muutenkaan ole koskaan ollut mustasukkaista sorttia. Mies yritti repiä minulta puhelinta kädestä ja siitä minä raivostuin, koska ei luottanut minuun sen vertaa ja repi MINUN puhelimen kädestäni tarastaakseen kuka puhelimessa on. Yritin repiä puhelinta takaisin, mies tönäisi minut pahasti eteisen seinään.. otin pyöränpumpun raivoissani tönimisesttä ja yritin huitaista miestä sillä, silloin hän otti minua kaulasta kiinni ja veti maahan ja löi nyrkillä kasvoihin. Hän oli selvästi todella järkyttynyt itsekkin, katsoi nyrkkiään ja alkoi nyyhkyttään, hoki anteeksi ja juoksi ulos. Sen koommin häntä ei ole näkynyt, puhelin on pois päältä. Miehen isä soitti minulle ja sanoin että mies on todella shokissa ja on nyt siellä miettimässä asioita. Meillä ei ole KOSKAAN ollut väkivaltaa (tai joskus harvoin haukkumista), minulle tulee mieleen, että olisiko mies kaverin kanssa poltellut jotain muuta kuin tupakkaa ja jotenkin mennyt sekaisin...en tiedä, eihän tuolle ole mitään syytä eikä selitystä periaatteessa. Kaikki väkivalta on väärin. Mutta miten tästä eteenpäin. Istun sisällä mustan silmäni kanssa, lapsen 2v neuvolan peruin kun en sinne tämän näköisenä voi mennä. Kavereita välttelen, vanhemmilleni olen asiasta kertonut. Tähänkö loppui meidän 6 vuotta kestävä ihan ok suhde. Vihaan miestäni, miksi hän meni tekemään näin, en saa kohtausta pois päästäni ja en enää tiedä mitä tehdä. Onneksi lapsi ei ollut paikalla kun tämä episodi tapahtui.
Kommentit (20)
ton väkivallan ottamalla sen pyöränpumpun avuksi...MUTTA siltikään mies ei tietenkään olis saanu nyrkillä eikä muullakaan lyödä! Mut loppupeleis kumpikin syyllisiä väkivaltaan, eli tos vaihees ei nyt eron paikka ole, vaan piiitkä keskustelu nyt kehiin.
En oikein osaa neuvoa sinua tälläisessa tilanteessa, toivottavasti en joudu kokemaan itse koskaan mitään vastaavaa. Jos kyse on vain kerran tapahtuneesta kohtauksesta, siis merkkejä väkivallalle ei ole ennen ollut, voisitte ehkä kokeilla jotain terapiaa tms? Yleensähän sanotaan, että väkivalta lisääntyy ajan myötä, mutta 6 vuotta on aika pitkä aika jos yhtäkkiä pamahtaa. Tosin, miehesi on aika raukka kun ei pysty kohtaamaan sinua, ellei tosiaan ole kunnon shokissa... hankala tilanne, löytyiskö netistä mitään tietoa asiasta. Alampas katselemaan..
Minä en aloittanut. Mies tönäisi minut pahasti eteisen seinää päin, mistä raivostuin ja otin pumpun.
T ap
Sinä yritit lyödä miestäsi pyöränpumpulla?! Ja jos olisi onnistunut, niin mitä? Olisiko miehesi eroamassa?
En vähättele miehesi tekoa sinänsä, mutta jos kerran itse yritit lyödä ensin (ja vielä noinkin vakavasti, ei mitään läpsimistä), pidän sitä kyllä tosi apljon lieventävänä asiana. Olisi ihan eri juttu, jos mies olisi alkanut pahoinpitelemään sinua ihan vain mustasukkaisuuttaan.
Tuo mustasukkaisuus puhelusta on eri juttu, olisin enemmän huolissani siitä. Toisaalta mikset voinut vain nauraa ja antaa luuria miehelle?
Varmasti on keskustelun paikka ja itse tunnet parhaiten miehesi. Nyrkillä lyöminen on kuitenkin vakava juttu ja voi aiheuttaa pahaakin jälkeä. Toisaalta pyörän pumpulla (en tiedä millainen se on teillä, mellä on painava metallinen) saa pahimmillaan hengen pois, jos oikein osuu...
ja testaamaan viehätysvoimaansa ! Mikäs muu syy sille baarissa riekkumiselle olisi. Vaikka ei varsinaisesti pettäisi niin tavallaan se on pettämistä se kauniiksi laittautuminen, viinan kittaaminen, tanssiminen, flirttailu.
Normaalit perheenäidit ja isät eivät tarvitse kapakkailtoja. Ne ajat kuuluvat nuoruuteen.
Luulen että miehelläsi on aihetta jo aikaisemminkin epäillä sinua.
on ihan yhtä pahaa väkivaltaa, kuin lyöminen. Itse olisin varmasti kans läsäyttänyt takaisin itsepuolustukseksi. Minua on tönitty, kerran jopa portaat alas ja se on kamalaa ja sattuu.
tuohan on yksittäinen pikaistuksessa tehty juttu teiltä molemmilta mutta en silti lähde sitä yhtään vähättelemän. Vakava ja todella ikävä asia :( Mutta yleensähän siinä vaiheessa kun lyödään jo kasvoihin niin on kovat ajat kyseessä.
ai miksi en voinut antaa luuria miehelle... ensinnäkin, olin kaverini luona synttäreitä juhlimassa, en edes ehtinyt baariin asti. Mies tosin luuli, että olin ollut baarissa.
ja 8:lle, taidat olla itse ihan järjiltäsi, toivottavasti tuo sun viestisi oli vitsi! Miksi ei perheenäiti saa käydä tyttöporukalla baarissa???????? sekö tarkoittaa heti, että lumpustelen ympäriinsä? mieheni on aina jopa kehottanut minua menemään ulos tuulettumaan. Olen aina käynyt baareissa mieheni kanssa tai tyttöporukalla ja koskaan siitä ei ole tullut ongelmia. Mieheni käy ulkona enemmän kuin minä joka tapauksessa... empä olisi tullut koskaan kirjoittamaan tänne mitään, pahan mielenhän tästä vain sai, siis vielä pahemman kun jo on. valitettavasti yksi harva anonyymi paikka mihin voi kirjoitella.
Niin sinä, kuin varmasti miehesikin. Anna miehen olla nyt rauhassa ja selvittää ajatuksiaan. Ei teidän auta sen jälkeen kuin puhua. Toivottavasti pystytte jatkamaan yhteistä elämää, ja tuo oli vain yksittäinen tapaus eikä koskaan enää toistu. Jaksamista. Se musta silmä kyllä paranee, jos muuten saatte suhteenne ennalleen.
taisi olla humalassa ja jotenkin silmät harittivat mistä mietin olisiko poltellut jotain, koska kaveri kenen kanssa oli on taipuvainen moiseen. Tuskin ehti kovin paljoa juoda, koska en itsekkään ollu kun 2-3tuntia pois ja olin juonut 3 viinilasillista ja en ollut kännissä
t ap
Vierailija:
ai miksi en voinut antaa luuria miehelle... ensinnäkin, olin kaverini luona synttäreitä juhlimassa, en edes ehtinyt baariin asti. Mies tosin luuli, että olin ollut baarissa.
? Niin, ajattelin vain itse, mitä olisin tehnyt. Olisin nauranut (vaikka samalla vähän artyneenäkin) ja sanonut miehelle, että juttelepas sinä vähän aikaa tämän mun uuden hoidon kanssa. Ja antanut luurin. Ja sitten olisi ollut hyvä tilaisuus vähän naljailla mustasukkaisuudesta ja vääristä johtopäätöksistä...
8 on selvä provo.
Mikään päihde ei ole syy. Kynnys lyömiseen on madaltunut. Aina saa pelätä jos on jotain sanaharkkaa että tasko nyrkki puhuu. Pelossa ei ole hyvä elää, ajattele lastasi ! Mene lääkäriin hakemaan todistus. Tarvitset sitä vielä huoltajuusasioissa ym.
ja sitten myös niitä asiattomia, niinkuin aina.
ensinnäkin, puhelimesi on sinun omaisuuttasi ja sinun ei todellakaan tarvitse antaa sitä miehellesi, jos on nin idiootti, että epäilee sinun tulevan yhteiseen kotiisi ja samalla puhuvan " rakastajasi" kanssa. huhhuh
toiseki, töniminen (ja haukkuminen) ovat yhtä lailla väkivaltaa. Et sinäkään saisi ottaa pumppua käsiin ja yrittää lyödä, mutta ymmärrän, että uhka tilanteessa se on ihan varmasti ihan normaali reaktio, jos sinua on tönitty päin seinää
kasvoihin lyöminen nyrkillä on VÄÄRIN vaikka siellä puhelimessa olisikin ollut joku mies!!!!!!! jos miehesi myöntää olleensa väärässä ja on valmis perheterapiaan, voitte sitä yrittää. valitettavasti nämä tapaukset tuppaavat usein toistumaan.
Aikuinen mies ja perheenisä, ja silti polttaa jotain kun kaverinsakin tekee niin. Minä takertuisin väkivallan lisäksi myös tähän.
minusta siinä ei ole mitään pahaa jos silloin tällöin polttaa, ellei siitä tosiaan mene psykoosiin ja tule hulluksi niinkuin ap:n mies...
Way to go, matti ja mervi :0
Nyt annatte toisillenne anteeksi ja keskustelette. Miksi mies epäilee että sinulla on toisia miehiä? Onko hän käynyt vieraissa ja siksi tietää miten helppoa se on?
Ja keskustelkaa seuraavan kerran ilman pumppuja ja nyrkkejä ja selvinpäin.
Tsemppiä :)
Itse en varmaan samassa tilanteessa pystyisi antamaan anteeksi, vaikka mies olis kuinka pahoillaan. Useasti jos on kerran lyönyt, lyö helposti uudelleenkin.
Hänen mustasukkaisuutensa olisi osoittautunut turhaksi ja luultavasti viimeiseksi eikä siitä olisi ollut sinulle mitään harmia. Nyt sinulla on musta silmä eikä miestä!
Parisuhteessa on hyvä pitää mustasukkaisesti kiinni kaikesta omasta maksoi mitä maksoi vai?
Mun mies on lyönyt kerran, toista kertaa ei ole tullut. Sen sijaan on töninyt minua pahasti niin että olen kaatunut, tosin on väittänyt etten tönimisestä ole kaatunut vaan ite olen siinä samassa rytäkässä kompuroinut/horjahtanut tms. naurettavaa. Tätä ei nyt ole ollut melkein pariin vuoteen. Meillä on riidat yleisiä, mutta ei vakavia. Sovitaan ja jatketaan perhe-elämää. Minäkään en ole mikään pyhimys, olen minäkin miestä töninyt mikä on ollut tosi väärin, mutta meillä on myös voimissa valtava ero. Jos miehessä on voimaa kuin härässä niin minussa kuin kauriissa. Sekin pitää ottaa huomioon. Nainen on kuitenkin yleensä aika avuton jos mies käy kiinni.
Mutta ap, pelkäätkö miestäsi nyt ja luuletko että se voi toistua? Tuollainen tilanne voi kyllä olla varsin herättävä eikä siksi enää toistu.
Se musta silmähän peranee pian. Mutta sitä mustasukkaisuutta on, ikävä kyllä, vaikeaa kitkeä poiskaan kun se on kerran herännyt... En varmaankaan ottaisi takaisin.
Nuo lyövät ihmisen osaavat olla liikuttavankin aidosti pahoillaa tapahtuneesta. Mutta tilanne voi toistua herkästi. Ja onko oikein, että saat jatkossa pelätä epäilyjä kaikista tekemisitäsi?