Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tulla mukaan pinoon. yleensä tulee vaan lueskeltua toisten toukokuisten juttuja. (=

Huomaa että raskaus rupeaa olemaan jo lopuillaan sillä olotila on sen mukainen.

Ihanaa kun pääsiäinen vihdoin koittaa niin mieskin vähän kotona auttelemassa.

Esikoisella huomenna nielurisaleikkaus ja sitä tässä jännäilen.

Toivottavasti toipuu nopeasti ettei tarvitsisi olla kipeänä jos äitillä tulisi kuitenkin lähtö aikaisemmin sairaalaan. No toivotaan ettei niin käy.

Halusin aluksi mennä itse mukaan leikkaukseen mutta jattelin että parempi kuitenkin että iskä pitää vapaapäivän ja menee mukaan koska voi olla jo vähän liian rankka reissu minulle istua koko päivän sairaalassa. Muutenkin istuminen jo aika hankalaa.

Supistuksia tulee jatkuvasti tunnin välein ja ne ovat jo muuttuneet kivuliaiksi.

Soitin siraalaan ja sanoivat että ei tarvitse tulla tarkistuskäynnille että sitten vain suoraan sairaalaan jos synnytys lähtee käyntiin.

Vähän pelottaas sillä synnytystapaarviossa sektiopäivä varattiin huhtikuun loppupuolelle raskausviikolle 38+5 joten on jännää että pysyyköhän sitten siihen asti. Meillä aikasemmat jo syntyneet tasan rv 38 joten nyt sitten loppu aika jännäillään.

Onko muilla huhtikuisilla jo supistuksia paljon? Ihmetelin hieman kun synnytystapaarviossa ei edeskatsottu kohdunsuun tilannetta. Katsottiin vain vauvan painoarvio. Painoarvio oli 34+6 2200-2400g.

Mitä painoarvioita olette muut saaneet? En saanut mitään arvailua lääkäriltä että mitä olisi suunnilleen leikkauspäivänä.

No sitten sen näkee. Enää ei kestä kauaa.!!! (=

Hyvää tiistai päivää kaikille toukokuisille ja aurinkoista masunkasvatteluviikkoa!!! (=

möhömaha2006 rv35+5

Vierailija
22/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esikoisesta saan rahaa vasta kun jään helmikuussa 08 hoitovapaalle.

Hyvä, kiitos kaikille vastanneille :)

Nyt pienille unille ja sitten alkaakin valmistautuminen treffeille, kivaa :)

PATE= OP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo mikään voittaja olo ainakaan kun selvisin ulkoilusta piiperon kanssa. Meinasin hyytyä totaalisesti meidän lähikaupassa. Yhtäkkiä vaan alko pyörryttää ja hikoiluttaa, tuntu et kumahdan just lattialle ja piipero valkkasi tikkaria hitaasti ja hartaasti. Onneksi selvisin ulos ja raittiiseen ilmaan. Yritin sit ruuan jälkeen päiväunia, mutta eihän tyttöö nukuttanut edes malliksi. Nyt onkin sit aivan tosi sekanen olo ja väsyttää. Toivottavasti meidän päivät tästä parantus.

Minäkin odottelen kelalta päätöstä josko saadaan jotain lisää, piipero täyttää kolme heinäkuussa. Mun käsityksen mukaan pitäs alle kouluikäisen hoitoon saada jotain.

Maitoo ei mulla vielä heru, mutta rinnat on ihan mielettömän kipeet välillä.

Huh kun tuntuu ettei jaksas nyt yhtään noita piiperon touhuja: tuolin jyräystä, kiipeilyä, tottelemattomuutta...mutta hymyä huuleen ja neljältä pääse nukkumaan kun mies tulee.

Vierailija
24/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niikun kirjotin aikasemmin niin minä ainakin olen jo päätöksen saanut että saan muistakin lapsista tuen myös äitiyslomalla!! Ja vaikka en saa ihan minimi äitiyspäivärahaakaan. Miehellä siis aika pienet ja vaihtelevat palkkatulot, joten vaikuttanee asiaan. Eli pienituloisten kannattaa huomioida se että hoitotukea voi saada!

P edelleen..

Vierailija
25/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuo kone rikki, joten piti kaupungilla ollessa poiketa nettikahvilaan katsomaan kuulumisianne.

SINUlle onnea asuntokauppojen johdosta!

OP, toivottavasti voit paremmin, aika hurjia oloja sulla ollut! Toivottavasti jaksat tulla illalla! Minä ainakin olen odottanut niitä lättyjä kuin kuuta nousevaa..

Nyt vasta aloin miettiä, että olenkohan suhtautunut suppareihin hiukan liian yliolkaisesti. Mulla on myös välillä tosi ikäviä oloja mutta jos olen jossain muualla kuin kotona, olen aina koittanut viimeiseen asti könytä eteenpäin. Mulla on varsin korkea kipukynnys ja olen ennenkin hölmöyksissäni (viimeksi silloin, kun jalkani teloin muutama viikko sitten) aiheuttanut itselleni lisäharmia, kun en ole tajunnut ajoissa pysähtyä.. En kai vaan voi aiheuttaa vauvalle vaaraa?

Maidon tulosta oli puheita, mulla on tihkunut raskauden puolen välin tienoilta asti sellaista kellertävää nestettä rinnoista ihan pieniä pisaroita kerrallaan. Lienee jotain meidon esiastetta?

No, nyt täytyy lähteä kotiin, jotta ehdin ajoissa sinne ruokatreffeille! Poikkean vielä illalla kurkkimassa kuulumisia, jos saamme koneen tänään huollosta.

Hyvää ja supistuksetonta tiistaita jokaiselle möhömahalle!

Jansku 34+3

Vierailija
26/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi Murmelille taasen voimia ja tsemppiä!!!

Ja Sussulle siitä maidon tulosta..mullakin tulee ihan tarpeeksi niin, että suojia joutuu käyttämään. Päivisin vähän vähemmän, öisin vähän enemmän. Sekin vaihtelee viikottain. Mutta koitetaan tottua tuohonkin:)

( . ): Mulla oli tosiaan tänään sinne äippäpolille aika ja jotain tästä mun onnettomasta henkisestä olostakin juteltiin, ja sain lähetteen psyk. sairaanhoitajalle. Eli pyörät pyörii vissiin nyt kuitenkin johonkin suuntaan. Viikonloppu oli parempi mielialan kannalta kun mies oli mun kans kokoajan, mutta tämä aamu oli taas hankala.. itketti ihan kaikki. ihme kun sain itteni sinne lääkäriin väännettyä:( Oli kurjaa taas selittää niittä samoja juttuja, mutta omaksi hyödyksenihän se on...

Mutta kivaakin siellä oli.. olin käyrällä -> kaikki hienosti. Ultrattiin -> oikein oli ihana pitkä ja hoikka vauveli tulossa..painoarvio 2400g tällä hetkellä. pää oli tosiaan edelleen entistä matalemmalla ettei ultralaitekkaan tahtonut päästä niin syvälle lantioon. Sukupuolta taas kyselin.. ei pojan vermeitä ainakaan näkynyt mutta taas kerran jalat niin ristissä ettei varmuutta voinut sanoa.. pidetään vieläkin jännityksessä:) kohdunsuun tilanne kattottiin -> reippaasti sormelle auki. Onkohan tämä nyt sitten hyvä vai huono? En tajunnut kysyä, mutta ilmeisesti loppu häämöttää:)

Tuo ultraus kyllä piristi, vaikkei sukupuoli selvinnyt vieläkään.

Mulla on sitten synnytystapaarvio vielä 18 päivä.. että joskohan silloin.

Huomenna vielä on tuo neuvolalääkäri sitä sairaslomatodistusta varten.

Pitääpäs lähteä koiran kanssa taistelemaan tuulta vastaan:)

Oikein hyvää herkuttelu-iltaa syömään lähtijöille:)

Mirage 34+4

Vierailija
27/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMUNAINEN, kirjoittelin eiliseen pinoon, että en pääse tulemaan huomenna. En tiedä huomasitko, mutta laitan nyt sen tähän varmuudeksi uudelleen. Syy on käsky levätä perjantaisen lääkärikäynnin perustella.

Muuten kun mietin eilen täällä sitä kohdunsuun avautumista sisä- tai ulkosuulta ja niiden eroja, niin vastaanpa nyt itse sitten. Kuulemma on tosiaan eroa onko auennut kummasta päästä. Eräs toinen keskosäiti osasi minua valistaa, että jos kohdunkaula on alkanut aueta sisäsuulta ja kohdunkaulanmitta on alle 2,5cm (ultralla), niin se on merkki ennenaikaisuuden uhasta. Ulkosuu voi uudelleen synnyttäjällä olla auki normaalistikin. Ja kun siis mulla oli kohdunkaula alkanut aueta sieltä sisältä, niin siksi se lääkäri oli niin huolissaan. Pitää siis lähteä helposti sinne päivystykseen, jos suppareita tai muita oireita alkaa taas ilmaantua :(

En mennytkään tänään päiväunille ja olisi kyllä pitänyt mennä. Tilasin nimittäin ne imetysliivit netistä ja siinä sivussa vähän vaippoja yms. pientä kivaa. No, onneksi vaan sellasia juttuja, mitä olin ajatellutkin jossain vaiheessa tilata.

Miehen ajattelemattomuudesta muuten taas narisen. Mun mies meinasi eilen, että jos hän olisi saanut kaverin mukaan, niin hän olisi viikonloppuna lähtenyt kolmeksi päiväksi ampumaleirille jonnekkin huitsin nevadaan. Että kun vaimo käsketään lepoon, niin ei kun jätetään se yksin lapsen kanssa kolmeksi päiväksi, ihan huvin vuoksi. Voi vitsi, mä voisin kuristaa sen ukon aina välillä. No, se miehen kaveri ei sitten päässyt, joten hänkään ei nyt ilmeisesti lähde. Tai mistä sitä tietää mitä siellä päässä liikkuu :) En jaksa/viitsi perhesovun takia valittaa ihan joka asiasta miehelle, joten tästäkin vaan ihan rauhallisesti sitten sanoin, että oletko nyt ihan tosissasi ja mieti nyt vähän mikä mun tilanne on täällä kotona.

Nyt mies on kyllä alkanut jo huomioimaan masua, mikä sekin on jo edistystä :) Sanoinkin miehelle, että hänellä ei pitäisi olla vaikeuksia hahmottaa miten täydellinen pikkuvauva siellä on jo (kun esikoinen oli tässä vaiheessa ollut pois masusta jo 7 viikkoa). Mies yllättäen sanoi sitten, että kyllä se silti tuntuu, kun siellä olisi joku alien, kun se möyrii tuolla tavalla :)

Laru rv 31+6

Vierailija
28/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti ruuanlaittopuuhien keskellä tulin käväsemään;) poika nukati hetki sitten vielä uudestaan ku jäi päikkärit vähän lyhyemmiks päivällä kun autoon nukahti ja sitte mun piti sinne neuvolaan raahautua niin mentiin ja tultiin ees taas!!

Ekaks ONNIPAPUSELLE pakko munki laittaa tuuosta KELA jutusta... vähän outoa,mutta kyllä mä saan pojasta hoitolisää heti kun äitiysloma alkaa...mulla alkaa vasta loppukuulla,en edes päivää muista tarkkaan mut kyllä mulle tuli päätökset kelalta että saan pojasta pikkasen rahaa.riippuu kuulemma miehen tuloista paljonko saa. mä saan ihan kivasti kuitenkin...kesäkuuhun asti jotain vajaa 50e ja sit siitä eteenpäin saan jotain n.80e/kk ja minimiäippärahalla en ole.ihan työtulojen perusteella laskettu äitiysraha mulle tulee,sama mitä pojanki aikana sain....:) eli erittäin kivasti rupee rahaa ens kuusta lähtien tulemaan:D lapsilisät päälle niin ihan palkkaa vastaava summa tulee,jos ei enemmänkin;) kannattaa siis ottaa vielä kelalta selville onko sulla mahdollista saada sitä hoitolisää pojasta. eikai siinä voi olla mitään paikkakuntakohtasia eroja vaan mä käsitin et se on ihan kaikille sama.ainut mitä vaikuttaa on tulot tietysti!

MAITOA mulla ei tihku vielä juurikaan...toivottavasti se tissisuihkuaminen alkaa vasta synnytyksen jälkeen:) se on niin kiva pitää yötä päivää tissinsuojia;) et en vielä kaipaa sitä aikaa;) heh

( o ) neuvolassa kaikki OK!Ja selvishän se että RT:ssä vauva on edelleen ainakin terkkarin mukaan.sanoi että ens kerralla voidaan kattoa vielä ultralla varmuuden vuoks,mutta kyllä hänen mielestä rt:ssä oli:) ja kyllä mäkin niin silti luulen ku joku tonne alas painaa et päätä veikkaan.vaikka voihan pyllykin painaa:) mut silti helpotti kuulla nämä uutiset! poika hermostui sielä ku laitoin sen tuoliin istumaan siks aikaa ku menin tutkittavaks pöydälle...heitteli tavaroita ja huuti lujaa! siinä sit pikasesti terkkari teki ne jutut ja sanoi et ultrataan ens kerralla ettei pikkumies aivan kokonaan suutu;)

nyt uuniin vilkasemaan ennenku mun pihvit palaa!!!!!!ja ukkokin pian tulee töistä;)päivän kohokohta:D

toymama 32+3

Vierailija
29/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne päivät pikkuhiljaa hupenevat, pakko uskoa.

Ihan samanlainen päivä tänään kuin eilenkin; hiljaiseloa. Näköjään just alko taivaalta leijaileen hentoja lumihiutaleita, höh. Oli niin kevät olo jo.

Murmelille: siellä sairaalassa on kyllä hyvä nyt sunkin olla, jos sun sokerit ym. saatais kuntoon ja voit ainakin siellä lepäillä hyvällä omallatunnolla.

Larulle kanssa toiselta " lepotoverilta" terkkuja! Eiköhän se tästä!!

Sellasta olen tossa miettinyt, kun oon huomannu noita teidän vauvojen painoarvioita. Lääkäri ei mulle mitään sen kummempaa sanonut, mutta onko toi 1800g vko:lla 33 tasan vähän? Aattelin ens viikolla, kun mulla on äippäpolilla kontrolli verenpaineista kysellä, että minkäs kokoista ne arvelee sieltä tulevan.

Maitoa ei oo tisseistä herunnu, ei ees minkäänlaista nestettä. Kauheesti ne kutisee ja nännipihat isot ja tummat.

Luin noita teidän Kela-asioita ja täytyy sanoa, että ne on mulle ihan hepreaa. (Ilmankos ryssisin opintotuetkin..)Mulle pitää ainakin kaikki aina vääntää rautalangasta:)

En tiedä, jotenkin ihan tylsistynyt olo. Lähetin miehen hakemaan meidän vaunuja, kun ovat olleet sen mammalla säilytyksessä. Ostettiin brio kombit. Jos vaiks niitten kans näpertely piristäis!? Eilen kokeilin kantoliinaa, mutta mahan kanssa hieman hankalaa.

Herkutelkaa JanskuL ja muut tampesterilaiset munki puolesta!!

AE 33+3

Vierailija
30/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu saan täyden hoitorahan pojasta (sillon kylläkin jo yli 3v kun siirryn kotihoidontuelle) mutta siis vasta tämän vauvan kotihoidontuen aikana. Nyt siis ovat kelassa laskeneet (en tiedä miten :D) kotihoidontuen ja äippärahan yhteen tai erotuksen.. tai jotain. :) Ota tosta nyt selvää...

On tuo pikku mies niiin kiukkunen ollu miehen kotiuduttua, että huh, huh..

Täytyy mennä lepyttelemään pientä. ;) Ensin kyl luen teidän jutut.. :D

t:tiitiäinen, poika ja Oiva rv32

Vierailija
31/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, miten paljon tekstiä olette ahkerat mammat saaneet aikaiseksi viime torstaista lähtien:)

Viikonloppu menikin sitten ihan lasten myyjäisten merkeissä, laskin, että yhteensä 31 tuntia tuli tehtyä töitä kolmen päivän aikana. Yritin olla kantamatta yms. mutta tuli kuitenkin ilmeisesti rehkittyä vähän liikaa. Sunnuntai-iltana kun olin jo tullut kotiin ja ajattelin vähän levätä, sain outoja näköoireita, silmissä näkyi jotenkin sellaisia valokaaria tms. Yritin lukea lapsille iltasatua, mutten ymmärtänyt sanoja, kun jotenkin näin ne ihan väärin ja jouduin oikein miettimään, että mikäs sana tämä nyt on. Todella outoa. Mietin, että olisivatkohan verenpaineet heittäneet vai mistä tuollainen voi johtua? No, levolla se meni onneksi ohitse. Isompi poika alkoi sitten yöllä oksentaa ja hänen hoitamisessaan ja pyykkäämisessä menikin sitten eilinen päivä. Tänään oli kyllä jo ihan kunnossa ja meni kouluun.

Jaksuja kaikille, jotka painiskelette supistusten, vuodelevon, masennuksen yms:n kanssa! Ei onneksi enää mene kauaa toukokuulle tai ainakin otollisimmille viikoille.

KÄSIEN PUUTUMINEN on ihan kamalaa ja samaten turvotusta on viime viikonlopusta lähtien ollut hurrjasti. Aamulla ei voi tehdä mitään pikkutarkkuutta vaativaa, kun nakkisormet ei yksinkertaisesti toimi. Muutenkin sattuu kun yrittää laittaa kädet esim. nyrkkiin. Huomenna on neuvola, saapas nähdä miten paino on noussut. Mulla kun aiemmin on näillä viikoilla paino noussut kilon tai kaksi viikossa, osaksi varmaan turvotuksen takia, mutta myös siksi, että mulla jotenkin (kolmen raskauden kokemuksella, nyt voi tietty olla toisin) lapsivesi tässä vaiheessa tuplaantuu. Sitä on sitten aina ultrattu ja todettu, että paljon on muttei johda sen kummempiin toimenpiteisiin. Ensi viikollahan mulla on se synnytystapa-arviointi, joten hoituu varmaan sitten samalla käynnillä.

KESKIVIIKON TAPAAMISESTA Minä ainakin olen tulossa paikalle. Olen tässä vaan kahden vaiheilla auton ja julkisten välillä. Mihis sen auton saisi kätevästi (ja lähes ilmaisesti) no eipä juuri mihinkään.

Nyt tarttee antaa tilaa miehelle tähän koneelle.

Kolmeplusyks ja 35+6

Vierailija
32/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on nyt jauhettu mutta... ;)

Kaivoin tuon kelan lehtisen, kun en netistä samaa tekstiä löytäny.. eli Lasten kotihoido tuki vanhempainrahan aikana: Kun perheeseen syntyy uusi lapsi, hoitorahaa ja hoitolisää (jälkimmäistä saa puolison tulojen mukaan! Itse saan jonkun reilu 100¿) voidaan maksaa vanhempainpäivärahan maksuaikanakin perheen muista lapsista. Silloin hoitorahana voidaan maksaa vai laskennallisen hoitorahan ja äitiys- ja vanhempainrahan erotus. Hoitolisässä vanhempainpäiväraha otetaan tulona huomioon. Jos maksettavaksi jää vähemmän kuin 16,81¿/kk, tukea ei makseta.

Eli ootko toymama varma että saat hoitorahaa, ettet kumminkin hoitolisää? (johon siis lasketaan miehen tulot ja äippärahasi yhteen)

Tuntuu et tää menee ihan jankkaamiseks.. :D

Nyt annan jo olla. Se raha otetaan mikä saadaan. ;)

Ihanaa, poika rauhottu hetkeks pikkukakkosen pariin.

t:tiitiäinen taaas...

Vierailija
33/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua rupes hirveesti mietityttämään kun toi vauva edelleen perätilassa ja sit kun tulee noita suppareita..

Hyvä etten itkeä vollota kun olo on niin huolestunu et jos tuo ei tajuakkaan kääntyä oikeinpäin ajoissa :(

Millään en tahtoisi sektioon.. jotenki hirvee halu et sais oikeesti SYNNYTTÄÄ eikä mahaa leikeltäis..

onpa tääki nyt taas tämmöstä.. pöh..

Suppareitten takia mä ilmeisesti huolestun kun niitä tulee kipeinä ja sit ku tietää ja tuntee että vauva potkii tuolla virtsarakon suuntaan :/

ihan kökköä..*huokaus*

Sussu + Timpu rv 34+3

Vierailija
34/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmelille auringonpaistetta sairaalaan! =)

noista TUISTA, eli esikoisesta saan äitiyspvärahakauden alettua vain hoitolisän. Hoitotukea ei jääny maksettavaksi vaikka saankin minimi äitiyspvärahan ja maximi hoitorahan. Sit kun esikoinen täyttää 3v saan sisaruslisän,joka nyt nousi kuulema hurjat 10e.

Ärsyttävintä on etten saa kuntalisää (100e) enää. Ois ollu iso raha meille. Vaikka saanhan mä 2x elatusavun ja 2x lapsilisän korotuksineen.

Kävin sit ostamassa urheana panadol hottia ja oksensin osan juomasta =/ yritin olla reipas et sais tän ärsyttävän nuhan pois, kun joutuu vielä nukkuu ikkuna auki. Tukala olo jo.

Viikon päästä ois neuvola jälleen, meinasin jos ite pyytäs ottamaan sen 2h paastosokerin, kun ei oo kertonu et millo otettas taas. Ei kai tuosta haittaakaan voi olla?

Mulla ei oo mitään tietoa vauvan koosta, eivät kertaakaan ole ottaneet painoa, vaikka esikoiselta mikkelis otettiin joka ultrakerralla. Vähän on alkanu tympiä tää " asenne" , kun sokerivauvan mahdollisuus kuitenkin on. Vai lie näitä äitihormooneja =)

kukas oli saanu kans jo sektioajan.. Voi kumpa saisin myös sen ajan noille viikoille, toukokuun alkuun.. Ei ois sit ku n.5vkoa aikaa =D

rv 33+6

Vierailija
35/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsivät minut sisätautiosastolta odottavien osastolle..täällä olin jo silloin vuorokausiseurannassa. Huomenna en pääse kotiin, enkä oikeastaan ole edes kiinnostunut siitä. Sokerit tipahti taas lähelle kahta ja hätähän siinä tulee. Onneksi oli mies juuri käymässä niin sai sen puseroon itkua tuhertaa ja juoda jaffaa..tosin sitä ennen käytävällä juoksi uliseva valas ..sitä nyt saattaa hätääntyä kun esim. aivovaurio kuulemma voi tulla vauvalle kun tippuu liian alas. En huomannut kuin aavistuksen huonosta olosta..mitattiin miehen kanssa ja sitte juostiin..pelottaa kun ei itse edes tunne selviä merkkejä tippumisesta. Muutenkin ..onhan sitä monenlaista tuskaa mutta nämä tilanteet tippuu kuin taivaalta..eikä itse saa tähän mitään järkeä. Lapsi voi toivottavasti edelleen hyvin, eikä sokerit olleett pitkään alhaalla mutta..piru kun pelästytti.

Tämmöistä täällä..ei niin yksinkertaista mutta toinen päivä saattaa olla parempi..sitähän se mies minulle tolkutti. Pitkävaikutteinen insuliini lopetetaan ja sitten taas seurataan. Pitäkää insuliini-ihmiset oikeesti makeata mukana..nesteestä menee nopeiten verenkiertoon.

Kiitoksia tuesta..se todella lämmittää mieltä täällä.

Vierailija
36/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä taas...piti ihan tulla tuohon KELA asiaan edelleen vastaamaan:D

TIITIÄINEN juu niinhän se oli et se on hoitoLISÄ,enhän mä tiedä ku en oo jaksanu kattoa paperista sen tarkemmin muutaku päätös mulle tuli et pojasta jotakin saan äippärahakaudella. mulle tuli kelalta postissa ne hakemukset että mahdollista saada jos tulot ei ylity.niinhän se joo tais olla et kotihoidontukea ei saa,mutta sitä hoitolisää mahdollista saada. no mulle siinä tuli mukana ne tulorajat ja puolison tulot siis vaikuttaa.laitoin hakemuksen ja äkkiä tulikin päätös että jonku verran pojasta saan myös rahaa. Niinhän se on että kaikki vastaan otetaan mitä saadaan:D

juu se siitä....oikein vaikeimman kautta varmaan selitin asian,toivottavasti silti ymmärsitte:D eli kannattaa kaikkien hakea ellei nyt puoliso tienaa TODELLA hyvin;) mikä sitten on hyvin..hmm en muista niitä tulorajoja!

nyt en jaksa muuta...ihan väsy olo.toivottavasti tänä yönä sais nukkua ja nukuttua:) kaikille hyvää yötä!!

37/37 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon Kela juttuun, kun just kans sain päätökset vihdoin viimein. Ei kestänyt kuin 5 viikkoa päätöksen tekeminen. Pah!

Eli: Jos perheessä on NYT alle 3v lapsi, olet oikeutettu kotihoidontukeen ja hoitolisään, kunnes lapsi täyttää sen 3v. Se on sitten eri asia miten paljon tukea jää maksettavaksi. Tässä on meidän tapaus esimerkiksi:

Meillä on lapset siis 8v, 7v ja 2v. Koska neiti on vasta 2v, olen siis oikeutettu kotihoidontukeen ja hoitolisään, samoin herra 7v:stä saan sisaruskorotuksen, kunnes aloittaa koulun elokuussa. Herra 8v:stä en saa mitään, kun on jo koulunsa aloittanut. Äippärahani on minimi, mutta se on kumminkin enemmän kk:ssa kuin kotihoidontuki sisarkorotuksineen, joten kotihoidontukea ei jää maksettavaksi ja saan pelkästään hoitolisää n. 50¿/kk, kunnes herra 7v on oppivelvollinen, eli elokuun alusta asti. Sen jälkeen perheemme on 3-henkinen (argh!!! sanon minä, mun laskuopin mukaan meitä on 6!!!), enkä saa mitään, koska tulomme ylittävät 3:n hengen perheen ylärajan 3219,21¿. Vauvaa ei lasketa perheenjäseneksi ja kotihoidontuen piiriin kuuluvaksi ennenkuin vanhempainrahakausi on loppunut. Sitä en sitten tiedä miten paljon saisin, jos isä pitää isäkuukautensa äippärahakauden lopussa, olenhan vieläkin tukeen oikeutettu, kun neiti on silloin 2v10kk... Mutta sitä ongelmaa tuskin tulee, miehen tulot putoaa liian paljon ja sitten tulee pian ongelmia lainojen kanssa...

Toinen asia mihin ajattelin nokkani taas tunkea, oli tuo itkuhälytin-juttu. Meillä ei kahden ensimmäisen aikana ollut hälyttimiä lainkaan. Jos vauvan jätin ulos nukkumaan, oli kuitenkin tuuletusikkunat auki ja sieltä kuuli koska on herätty. Kolmosen aikana mies osti työporukan kanssa jostain radiopuhelimet, jossa on itkuhälytin-toiminto ja se on toiminut mainiosti. Viime viikollakin kiikutin sen autoon, kun neiti nukahti sinne kauppareissulla ja itse tulin sisälle laittamaan ruokaa. Kuulin heti, koska neiti oli heräsi ja sain mennä päästämään autosta pois. Vaikka autossa oli ikkuna raollaan, ei se olisi sisälle asti kuulunut, kun pojat mekastivat omiaan toisen ikkunan alla. Pelkkää itkuhälytintä en aikonut koskaan hankkia, mutta tuolla vekottimella oli muutakin käyttöä, joten se tuntui hyvältä.

( .) Edelleenkin vointi on hyvä. Mulla vain on nyt herännyt epäilys, mikä on vikana, kun ei maha ole sen isompi kuin se nyt on. Napakin on vielä oikean näköinen. :) Th:kin kysyi viimeksi mitä mieltä oon asiasta. Sen mielestä mulla on nyt pienempi maha kuin kolmosen aikana, kun th mut ekan kerran näki heti uuden vuoden jälkeen, kun aloitti uuden työn. Viikkoja oli silloin vasta jotain 26 tai 27, ja viime neuvolassa oli sentään jo 32. Ja ainakin painoa on tullut tähän mennessä vähemmän kuin viime kerralla (se on tietty hyvä juttu). Mihinkään ei mikään paina, ei ylös eikä alas. Hengitys sujuu ja kävely samoin. Pitääpä kysyä torstaina, kun on neuvola. Ja pitää ottaa sokerimittarikin mukaan tarkastusta varten...

Tsemppiä kaikille vaivoista kärsiville, en enää muista nimiä kuka kärsi mistäkin... Kyllä mullekin jossain välissä jotakin tulee. Ja varmaan kahta kauheampina kuin tähän asti... Huh huh! :/

Äippä 34+2 (oliskohan? ei pysy kärryillä, kun ei joka päivä kirjoita)