Huhtikuisten tiistai!
Heräilin puolisen tuntia sitten ja aamupalakin on jo syöty. En herännyt kertaakaan vessaan tai vauvan meuhkaamiseen mahassa koko yönä. Nyt huolettaa kun mahassa vaikuttaa liian hiljaiselta. Useampana yönä on ollut niin kova meno masuvauvalla päällä, että on häirinnyt mun yöunia. Esikoinenkin on nukkunut koko yön ja nukkuu vieläkin.
Tänään on onneksi neuvola, kun tuo vauvan rauhallisuus nyt vähän huolettaa. Perhekerhokin on, jos sinne jaksais lähteä. Nyt muuten tuli mojova potku kylkeen...
Madame mamman ennustuksen mukaan meille pitäisi syntyä tänään tyttö. Jos Madame mamma oikein tietää, luulee tai ennustaa on huhtikuisten pinossa kohta tyttövauva.
päivän plussat:
- hyvin nukuttu yö takana
- perhekerho tänään ja neuvola
- ennustuksen mukaan vauvan pitäisi tänään syntyä
finemo 37+1
Kommentit (30)
Pistänpäs tähän huvikseen gallupin,että miltä teistä tuntuu onko tämän jälkeen teillä lapsiluku täynnä?=)Mulla sellanen olo,että jos tästä nyt hengissä selviän,niin ehkä meille se pikku nelonen vielä joskus tulee.Ollaan onneksi sen verta nuoria vielä,että on 10-vuotta aikaa harkita asiaa=)Tää mun ja miehen eka yhteinen,ja mies kyllä sitä mieltä,että voi vauva vielä joskus tulla..saa nähä miten mieli kääntyy,kun saadaan se kitisevä nyytti kotiin=)
HUiskutin 39+0
Tulihan sieltä jo tyttökin:). Oma olo on kauhea, se aamuinen päänsärky ei sitte ota talttuakseen, oon ottanu jo iltapäivästä panacodiakin ja maannu toista tuntia mut päätä vaan takoo...en tiedä mitä pitäs tehdä kun alkaa jo oksettaakin, tuon pojan raskausaikana oksentelin kohtausten kourissa useinkin, nyt tän vauvan odotusaikana tämä on eka kunnon migreeni!
Nyt lähettävä taas pitkälleen vaikka makuullakin sattuu aivan hulluna.
Koskahan uskaltas ottaa toisen panacodin...
Inkkarityttö 38+1
täällä kanssa huhtiäitejä toivon mukaan ettei mene toukokuuun puolelle. Yö oli hankala kun vaavi painaa joka paikkaan. Olen jo sentin auki kohdunsuulta ollut viikon. Toista lasta odotan joten ei kuulemma epätavallista riippuu tuleeko supistuksia.
Vointi on olosuhteisiin nähden hyvä.
t.37+2
Ja Pyrrhylalle myös voimia, synnytykseen. Mä en millään malttaisi odottaa, että pääsisin kanssa sinne vauvaa hakemaan.
En sitten, onneksi, lähtenyt kävellen sinne kerhoon tänään. Autolla mentiin ja silti tuntuu, että vaavi painaa taas enemmän tonne alas. Illalla olis vielä muskarikin, pakkohan sinne on mennä kun vielä jotenkin pystyy.
Gallupiin tulin vastaamaan eli:
Mulla on aina pikkutytöstä ollut tämä perinteinen " haluan kaksi lasta, tytön ja pojan..." (heh) mutta tämä raskaus on nyt viimeistään saanut mielen muuttumaan ja suhtaudun asiaan niin, että jos joskus vielä tuntuu siltä, että lapsi olisi tervetullut niin sitten sellaista voidaan yrittää. -Ja siis ihan sama onko poika vai tyttö. Miehen ajatuksista en oikeen tiedä, se ei ikinä puhu näistä tosissaan (mitä turhaan suunnitella liikaa... tai ylipäätään edes ajatella koko asiaa) vitsailee vaan että fudisjengi pitäisi saada kokoon. Ja meillä on siis vasta yksi lapsi! No joo. :) Sikäli olen itsekin vähän yllättynyt tästä mielenmuutoksestani, että en ole koskaan ajatellut itseäni tällaisena " äiti-ihmisenä" , jolle lapset ovatkin tärkeämpiä kuin työura ja muu elämä. Mulla kun ei oikeen koskaan ole ollut mitään kauheeta vauvakuumettakaan, ensimmäisen kohdalla ajankohta vaan tuntui niin sopivalta. Olenhan mä tietysti saanut tässä vähän harrastuksen omaisesti töitäkin tehdä ja mies on ollut niinä hetkinä kotona pojan kanssa ihan mielellään, että ehkä jos olisin kököttänyt koko ajan täällä kotona kaksin lapsen kanssa niin voisin ajatella että tämä saa nyt riittää. Tiedä häntä. Nyt kuitenkin tuntuu sekin seikka hyvältä, että olen vielä sen verran nuori, että voin rauhassa miettiä haluanko joskus vielä lisää lapsia. Ehkä en silti kolmea enempää, katsotaan.
Ja plussatkin jäi aamulla kirjoittamatta:
+ Tänään riittää tekemistä kun on tota ohjelmaa koko päiväksi
+ Mieskin kotona, joten hän saa olla pojan kanssa vähän enemmän
+ Mielialat on jotenkin tasoittuneet ja hyviä päiviä tuntuu olevan taas enemmän kuin aikoihin
crisantemo
Onnea eemelille ja joikkulille vauvoista!! :)
Ja pyrrhylalle onnea matkaan! Kiva kuulla et oli mukavat tädit vastassa, perässä tullaan samaan paikkaan, sitten joskus..
Tänne ei edelleenkään mitään uutta. Limatulpasta ei tietoakaan, tosin valkovuotoa paljon, ärsyttävää olla koko ajan housut märkinä :/
Nyt ei kyllä keksi tikusta asiaa. Ai niin galluppiin piti vastata, että nyt siis odotetaan toista lasta, ja toivotaan ettei jää viimeiseksi :)
Mitäs plussia olis..
+ vointi hyvä
+ nukuin pojan kanssa päikyt
+ söin äsken mansikkaeskimon, nam :)
Tais olla vähän väkisin keksityt, heh :)
Huomenna neuvola, sitten taas lisää! Ja jaksamista viime metreille :)
Sanna 37+5
Ihana lukea kuin moni jo saanut vauvelin syliin ja nyt yksi tyttökin poikajengin jatkoksi!! Ja monella jo limatulpat irronneet ja selvästi h-hetki lähestyy..
Kyllä tässä alkaa olla itsekin aika kärsimätön, että tulis jo. Vointi on samanlainen, kun esikoista odottaessa -ei supistele ja vointi turhankin erinomainen..ei edes ole kunnolla laskeutunut! Mutta taitaa tämä neiti tehdä samat kuin poikakin, että sitten kun synnytys alkaa, niin alkaakin kunnolla kertaheitolla. -Toivossa elän..
Poika jäi viime viikolla tarhasta pois ja nyt vietetään kotipäiviä. Onneksi ei ole temppuillut vaan ollut tosi reipas. Ollaan lakastu taloyhtiön pihalta hiekoitussorat, tehty asfalttiliiduilla autorata pihalle (oli siinä naapureilla katsomista kun isomasunen emäntä yrittää piirtää liidulla maahan!) ja käyty kirjastossa. Nyt katotaan Tutti Ritaria, joka on pojan suosikki.
G: Tämä jää meidän vimpaksi tekeleeksi aika varmasti. Mies sai " houkutella" tämänkin tekoon vuoden verran ja oli jo aika hepullissa kun ei heti alkanut tärpätä.
Esikoista odottaessa kärsin järkystä ihottumasta ja kutinasta lähes koko raskauden. Sitten vielä vauva oli tosi allerginen. Tämän raskauden aikana sitten 20 viikolle rajusta pahoinvoinnista. Mutta muuten molemmat raskaudet menneet todella hyvin ja esikoisen synnytys oli helppo.
Päivän plussat:
+ pojan kanssa mukava touhupäivä
+ vointi tosi hyvä, ei kipuja
+ vauveli liikkuu paljon
Tikanpoika 38+1
Galluppiin vastailen: Meillä nyt ensimmäinen lapsi tulossa ja toivoisimme, että saisimme yhteensä ainakin kolme lasta, mahdollisesti neljä. Tälle pikkuiselle haluaisimme kaverin 2-3 vuoden päästä kun olen valmistunut.
Onnea eemelille pienestä prinsessasta, luin tarinaa liikuttuneena:).
ja oikein kovasti voimia synnyttämään menijöille.
Tässä plussa viimeinkin tälle päivälle :)
+saatiin ostettua tytölle pyörä
+päänsärky meni ohi ilman lääkkeitä
+huomenna on lääkäri
Leivänkannikka
Kiitoksia sille, jonka nimimerkkiä en muista, vinkistä miten saada turvotus laskemaan. En tosin saanut sitä ainakaan vielä toimimaan. Harjotuksen puutetta.
Onnittelut eemeli-81:lle vauvasta!
( . )
Eilen nukkumaan menessä tuli pari voimakkaampaa supistusta ja alapäätä vihloi kummallisesti, mutta siihenpäs se sitten jäikin. Aamulla sitten heräsin hirveän jalkojen särkyyn ja selkääkin jomotteli. Onneksi mies sääli minua ja hieroi jalat oikein kunnolla, helpotti kummasti. Päivällä kävin niska/hartia hieronnassa ja akupunktiossa, enkä uskaltanut enää varata seuraavaa aikaa. Sain vielä suostuteltua miehen siihen, että saunotaan tänään, vaikka keskiviikko se " virallinen" saunapäivä yleensä onkin. Mies on sen verran laiska saunomaan minuun verrattuna, että yleensä pitää kiinni noista saunapäivistä. Ihanan rentouttava päivä ollut ja vielä kun saunaan pääsee :)
Huomenna onkin sitten taas neuvola ja saa taas vähän tilanneraporttia, toivottavasti ei ole se verenpaine noussut. Viimeksi oli hieman koholla...
G: En osaa vielä sanoa yhtään lapsimäärästä, ollaan me puhuttu, että se kaksi ainakin, mutta tällä hetkellä en olis niinkään varma... jännittää vaan niin kamalasti tuleva.
Onkos teillä muilla ilmennyt hetkellisiä ohimeneviä rytmihäiriöitä/muljahduksia raskausaikana? Mulla on muutaman kerran harvakseltaan sydän tehnyt ikävän tuntoisia hyppyjä ja tänään tuli taas pari kertaa peräkkäin. Neuvolassa ei lääkäri sen kummemmin edes kommentoinut (joskus syksyllä kysyin), mutta todella ikävän tuntuisia nuo ylimääräset muljahdukset. Sain sellaisen käsityksen, että aika monella raskausaikana näitä ilmenee? Hermostuttaa vain hiukan...
Nyt sauna päälle :)
Za_Ka 38+5
Tosi monesta huhtimammasta tulikin maalismamma! Saas nähdä kuinka monesta tulee toukomamma... Toivottavasti ei ainakaan musta, sillä mulle alkavat nämä liitos-, hermo- ja häntäluukivut jo riittää! Kun vauvakin on jo ihan kivan kokoinen (paino viime pe 3050g), niin sais mun puolesta jo syntyä! Täytyykin yrittää S:llä tänä iltana, jos vaikka onnistuis ja jos mies vielä uskaltaa koskea muhun :) Vauva kun on niin alhaalla, että pään voi tuntea helposti kädelläkin ja mies sen takia ihan paniikissa. Mutta jos ihan varovasti kuitenkin... :)
Tänään neuvolassa kaikki ok, saavutin viimein tuon maagisen 30cm rajan sf-mitassa, JEE! Painoa on nyt tullut noin 14kg, joka on tosi hyvä, sillä mulla oli tässä raskaudessa mottona, että mitä enemmän kiloja, sitä parempi. Viimeeksi tuli vain 11kg ja ne lähti niin nopsasti pois vieden 5 lisäkiloa mennessään, että olin ihan anorektisen näköinen ja rintamaidostakin tuli varmaan ihan vettä vaan. Toivottavasti nyt näillä eväillä pärjäisin normaalimitoissa ja -maidoissa pidempään!
Mullakin on tunne, että poika tulee, en tiedä miksi. Viimeeksikin tuli poika, ja vaikka koko tämä raskaus kaikkine oireineen, muotoineen ja mielihaluineen onkin ollut aivan erilainen kuin viimeeksi, niin silti tuntuu, että poika tulee. No, se nähdään toivottavasti tosi tosi pian!
Kohta pitää mennä hakemaan pojua päiväkodista, ehdin vielä levähtää puoli tuntia...huaah.
Jaksamisia kaikille! Terkuin Bebe-b 37+4 ja alkava flunssa... :(