Miksi maalla asuvat valehtelevat asuvansa Helsingissä ja kirjoittavat palstalle diipadaapaa asumisesta pk-seudulla
On se kummaa, jos Helsingissä "pitkään asunut" ei osaa kirjoittaa kaupunginosien tai katujen nimiä oikein, tai väittää tietyn nuorison liikkuvan jo puretun ostarin nurkilla.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
"Hassuahan on se, että helsinkiläiset eivät vihaa muuta maata. Ihan sama onko toinen Lievestuoreelta tai Oulusta."
No en minä ainakaan pidä maalaisista. Eikä moni muukaan täällä. Lisäksi elätämme käytännössä koko Suomen.
Syy miksi emme pidä maalaisista, on juurikin kyseisten ihmisten sivistymättömyys. Emme tykkää lappilaisisa, hämäläisistä ja savolaisista, mutta vielä vähemmän tykkäämme raamattuvyöhykkeen väestä. Hyi olkoon...
Haluamme pitää pääkaupunkimme turvallisena ja liberaalina.
- 22
Helsinki ei elätä muuta Suomea. Siellä vain sijaitsevat pääkonttorit.
Rauman tai Turun telakka, kumpi tahansa, tuo Suomeen enemmän vientituloja kuin kaikki Helsingissä tuotettu yhteensä.
Asuin itse 20+ vuotta pääkaupunkiseudulla, josta 10 vuotta Helsingissä ja voin sanoa, että never again. En ikinä tajunnut mitä siellä oli tarkoitus tehdä töiden ja opintojen ulkopuolella. Ei ole luontoa, kallista käydä ulkona tai syömässä, parin kerran jälkeen kaikki Kauppatorit sun muut pakolliset nähtävyydet jo koettu, eikä niitä jaksa uudestaan käydä koluamassa. Kulttuuria oli kyllä sinänsä ihan kivasti, museoita yms., eli siitä ehdottomasti plussaa, mutta niitä nyt pääsee muualtakin asuvat katsomaan. Ihmiset on olevinaan niin uniikkeja muotivalinnoillaan, vaikka kaikki oikeasti ihan saman näköisiä ja pari vuotta muita maita jäljessä. Valtaosa ihmisistä shoppailee kuitenkin netissä nykyään, niin ei se kauppojen läheisyyskään ole mikään plussa enää. Kuitenkin ihme nyrpeää ja pinnallista porukkaa, joka matkii aitte
Juu, tiedän, olen vähän tylsä.
Helsinki on kyllä valitettavasti niin syrjässä, ettei siellä tule useinkaan käytyä. Jos Helsinki olisi vaikka Jyväskylän korkeudella, niin ehkä sitten voisi ihan randomisti poiketa.
-winner-
kieltämättö termi hesa kertoo vähän mutta snadisti.
Vierailija kirjoitti:
Asuin itse 20+ vuotta pääkaupunkiseudulla, josta 10 vuotta Helsingissä ja voin sanoa, että never again. En ikinä tajunnut mitä siellä oli tarkoitus tehdä töiden ja opintojen ulkopuolella. Ei ole luontoa, kallista käydä ulkona tai syömässä, parin kerran jälkeen kaikki Kauppatorit sun muut pakolliset nähtävyydet jo koettu, eikä niitä jaksa uudestaan käydä koluamassa. Kulttuuria oli kyllä sinänsä ihan kivasti, museoita yms., eli siitä ehdottomasti plussaa, mutta niitä nyt pääsee muualtakin asuvat katsomaan. Ihmiset on olevinaan niin uniikkeja muotivalinnoillaan, vaikka kaikki oikeasti ihan saman näköisiä ja pari vuotta muita maita jäljessä. Valtaosa ihmisistä shoppailee kuitenkin netissä nykyään, niin ei se kauppojen läheisyyskään ole mikään plussa enää. Kuitenkin ihme nyrpeää ja pinnallista porukkaa, joka matkii aitte
Tähän jatkan, että Vantaalla asuisin kyllä ihan mielelläni taas joskus, jos jäisin Suomeen (mitä en tee). Siellä asumisen hinta-laatusuhde hyvä ja luontoa reippaasti enemmän. Espoossa luontoa, mutta julkinen liikenne tökkii ja rakentamisen laatu aivan pohjamudissa kokemukseni mukaan. Tämä perustuu omaan kokemukseeni, mutta myös esim. sisarukseni ostamaan taloon, joka oli... No, ihan sekundaa, vaikka hyvällä alueella. Espoossa palvelut ei toimi ollenkaan, esim. julkiselle lääkärille pääset ehkä joskus, jos on pää kainalossa. Ei tosin yllätä, kun Kokoomus vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä jäi ajatus kesken. Töissä kun kirjoittelen. Siis porukkaa, joka matkii kaikki toinen toisiaan ja jotain yhtä tai kahta influensseria. Ovat keksineet larpata ruotsalaisia, vaikka ei ole vanhaa rahaa millä oikeasti elää samanlaista elämää.
Minäkin olen asunut sekä Helsingissä että Espoossa pitkään, mutta nyt asun maalla Satakunnassa. Jos kerron kokemuksista pk-seudulla asumisesta, totta kai puhun ajasta, kun asuin siellä. Moni asia on varmaan muuttunut jo neljässä vuodessa ja muuttuu koko ajan lisää. Kirjoitusvirheitä moni tekee ihan tavallisissakin sanoissa.
Vierailija kirjoitti:
Maalta tulleet turistit ja samoin maalta muuttaneet tekevät Helsingistä epämiellyttävän.
Pysykää juntit maalla ja menkää lomalle tai muuttakaa Tampereelle tai v*ttu Ouluun. Jättäkää Stadi meille oikeille paljasjalkaisille stadilaisille.
Ei millään pahalla, mutta kukaan ei ole niin juntti kuin paljasjalkainen, tynnyrissä kasvanut stadilainen. Persustadilaiset ovat kaikista pahimpia. Säälittävää jos Helsingissä syntyminen oli elämän ainoa saavutus, jota hierotaan jokaisen vastaantulijan naamaan viiden minuutin tuttavuuden jälkeen.
Olen asunut Helsingissä 43 vuotta, joten kenttätutkimusta on tehty. Tosin useimmat helsinkiläiset, myös syntyperäiset, ovat ihan OK.
Ihan vaan tiedoksi sulle, hesulissa työttömyysaste on muuta maata korkeammalla tasolla.