Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkälle keski-ikään olette käyttäneet minipillereitä?

Vierailija
06.08.2025 |

Niin? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niitä 48-51 -vuotiaana, kun en halunnut uutta hormonikierukkaa.

Vierailija
2/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää tänä vuonna 50 ja minipillerit käytössä. Kuulemma voin huoletta käyttää yli 5-kymppiseksi niitä. Ehkäisyn takia en niitä enää tarvitse, mutta ne pitävät mun vaihdevuosioireita kurissa (vaikka niissä ei estrogeeniä olekaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin nyt 41-vuotiaana päästäkseni menkoista. Oletan että jonkun viisi vuotta näiden parissa saa vähintään käyttää. Jossain vaiheessa ajattelin pitää tauon, jotta ylipäätään näen, missä mennään luonnollisen kierron suhteen. 

Vierailija
4/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain niitä endometrioosin hoitoon keski-ikäisenä. Nuorena ne eivät olleet kovin hyviä, sillä tulin melko pian raskaaksi minipillerien kanssa. En tajunnut eikä lääkärikään sanonut, että ehkäisyteho on huonompi kuin yhdistelmälääkkeellä.

Vierailija
5/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.40 käskettiin lopettaa. Migreenin takia 

Vierailija
6/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain niitä endometrioosin hoitoon keski-ikäisenä. Nuorena ne eivät olleet kovin hyviä, sillä tulin melko pian raskaaksi minipillerien kanssa. En tajunnut eikä lääkärikään sanonut, että ehkäisyteho on huonompi kuin yhdistelmälääkkeellä.

Just.

Vierailija
7/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja edelleen käytän. Yhdistelmäehkäisypillerit ei käy minulle migreenin takia. Hormonikierukka aiheutti sivuvaikutuksia. Muita vaihtoehtoja ei taida olla sitten enää, muuta kuin kondomiehkäisy?

Vierailija
8/8 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45, minipillerit olleet käytössä nyt 3 vuotta. Jatkan näillä todennäköisesti vielä muutaman vuoden, nyt on resepti 2 vuotta eteenpäin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä