Kuinka pitkälle keski-ikään olette käyttäneet minipillereitä?
Kommentit (8)
Mulla ikää tänä vuonna 50 ja minipillerit käytössä. Kuulemma voin huoletta käyttää yli 5-kymppiseksi niitä. Ehkäisyn takia en niitä enää tarvitse, mutta ne pitävät mun vaihdevuosioireita kurissa (vaikka niissä ei estrogeeniä olekaan).
Minä aloitin nyt 41-vuotiaana päästäkseni menkoista. Oletan että jonkun viisi vuotta näiden parissa saa vähintään käyttää. Jossain vaiheessa ajattelin pitää tauon, jotta ylipäätään näen, missä mennään luonnollisen kierron suhteen.
Sain niitä endometrioosin hoitoon keski-ikäisenä. Nuorena ne eivät olleet kovin hyviä, sillä tulin melko pian raskaaksi minipillerien kanssa. En tajunnut eikä lääkärikään sanonut, että ehkäisyteho on huonompi kuin yhdistelmälääkkeellä.
N.40 käskettiin lopettaa. Migreenin takia
Vierailija kirjoitti:
Sain niitä endometrioosin hoitoon keski-ikäisenä. Nuorena ne eivät olleet kovin hyviä, sillä tulin melko pian raskaaksi minipillerien kanssa. En tajunnut eikä lääkärikään sanonut, että ehkäisyteho on huonompi kuin yhdistelmälääkkeellä.
Just.
Olen 45v ja edelleen käytän. Yhdistelmäehkäisypillerit ei käy minulle migreenin takia. Hormonikierukka aiheutti sivuvaikutuksia. Muita vaihtoehtoja ei taida olla sitten enää, muuta kuin kondomiehkäisy?
Olen 45, minipillerit olleet käytössä nyt 3 vuotta. Jatkan näillä todennäköisesti vielä muutaman vuoden, nyt on resepti 2 vuotta eteenpäin.
Mulla oli niitä 48-51 -vuotiaana, kun en halunnut uutta hormonikierukkaa.