Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neljännet tori.fi oharit tällä viikolla

Vierailija
05.08.2025 |

Nyt on tiistai ja minulle on tehty jo neljät oharit tori.fi ostojen kanssa. Eri tavarat ja ostajat kyseessä. Yksi sentään ilmoitti ettei otakaan, toki vasta sovitun noutoajan jälkeen. Kaikkien kanssa oli sovittu noutopaikka ja aika mutta jätetään ilmestymättä paikalle ja mitään ei ilmoiteta. Mikä ihmisiä vaivaa???

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin muutama viikko sitten käyttöön uuden käytännön: Jos kyselijä ei ole tunnistautunut, pistän estoon ja poistan sen viestin. Suurin osa ohareiden tekijöistä on tunnistautumattomia. Sitten törmäsin torissa myös uuteen ilmiöön: Ensin kysellään hyvällä suomella tuotteesta, sitten yhtäkkiä kieli vaihtuukin englanniksi. En tiedä, onko tässä käytetty tekoälyä vai kaapattu jonkun tunnus. Estoon meni sekin.

Vierailija
2/25 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat puuttuvat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku oharitiina valottaa miksi tekee noin?

Vierailija
4/25 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan olen törmännyt. Voisiko myyjä toimia niin, että laittaisi osoitteen kaikille kyselijöille ja nopeimman kanssa tehdään kaupat? Hirmu paljon menee aikaa ja energiaa hukkaan. Varausmaksu voisi olla myös hyvä keino.

Vierailija
5/25 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvavat mielenterveysongelmat näkyy todella vahvasti torissa.

Vierailija
6/25 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan olen törmännyt. Voisiko myyjä toimia niin, että laittaisi osoitteen kaikille kyselijöille ja nopeimman kanssa tehdään kaupat? Hirmu paljon menee aikaa ja energiaa hukkaan. Varausmaksu voisi olla myös hyvä keino.

En todellakaan jakele osoitettani kaiken maailman avohoitopotilaille. 

Vierailija
7/25 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan jakele osoitettani kaiken maailman avohoitopotilaille. 

Okei, en ole niin paljon perehtynyt tori.fi palveluun. Parit myynnit tehnyt siellä, ihan fiksuille ostajille. En kyllä ymmärrä, miksi sitten kaupitella tavaraansa avohoitopotilaille.

Vierailija
8/25 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaamisesta on tullut arkipäivää jokaisella elämän osa-alueella. Tätä tehdään treffaillessa, työnhaussa, torikaupoissa yms. Linnatuomioita pitäisi jaella ihmisperseille

Vierailija
9/25 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jobbarit varaa tuotteen mutta löytävät sen sitten jostain halvemmalla. 

Tämä on peruutusten syy.

Vierailija
10/25 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytette moista palvelua? Itse käytän Vintediä ja ei ole moisia ongelmia. Huonekalut voi myydä muuta kautta kuin Torin kautta. 

Vierailija
11/25 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jobbarit varaa tuotteen mutta löytävät sen sitten jostain halvemmalla. 

Tämä on peruutusten syy.

Mitkä ihmeen jobbarit? Eiköhän noi ole ihan perus mielenterveysongelmaisia sirpoja

Vierailija
12/25 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jo parit oharit tällä viikolla (huonekalujen myynti on hankalaa, voisiko oikeasti varata vasta sitten kun tietää että on auto kätössä!!!!). Kummasti saadaan kymmenen viestiä aikaan kun kysellään tuotteesta, varataan ja sovitaan noutoaika. Sitten vaan jätetään tulematta ilmoittamatta mitään. Laittaisi edes viestin, että mieli muuttui... Mikä ihmisiä vaivaa. Toinen mikä näyttää olevan vaikeaa, on sopia se tarkka noutoaika. Itse annan useita vaihtoehtoja, mutta maksimissaan tunnis sloteja, en todellakaan päivystä koko päivää odottamassa, vaikka olisin kotona koko päivän ja noudon voi sopia 7--21 välille. Annan siis osoitteenkin vasta kun ostaja osaa sopia sen tarkan hakuajan...Mutta silti nämäkin näköjään tekevät ohareita...

Vierailija
13/25 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan kannata jaella osoitetta ennen kuin on saatu sovittua nouto edes jotenkin. 

Vierailija
14/25 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku oharitiina valottaa miksi tekee noin?

Mulle kävi roskalavaryhmässä, että eka varaaja siirsi noutoaikaa kolme kertaa. Lopuksi ei edes ilmoittanut, että ei sitten kolmannellakaan kerralla tule koulupöytää hakemaan. Ilmoitin ylläpitäjälle tästä aikavarkaasta. Hän sai vain viikon bannin. 

Onneksi jonossa oleva nouti pöydän heti.

Roskalavaryhmissä on paljon näitä, jotka varaavat ekana kaiken, kiusaavat lahjoittajaa ja häipyvät noutamatta. 

Itse en tietenkään enää heille mitään lahjoita, vaan sivuutan kylmästi ja annan jonossa olevalle. Kommentoin kyllä, et ensimmäinen on hupivaraaja, siksi menee toiselle.

Vierailija
15/25 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan kannata jaella osoitetta ennen kuin on saatu sovittua nouto edes jotenkin. 

Ei kai kukaan ole niin pöljä että antaa suoraan kotiosoitteensa? Tapaaminen johonkin naapurirapun alaovelle tai huoltsikalle tms ja jos tavara on iso mikä vaatii kantamista niin tapaamisen jälkeen mennään kämpille se hakemaan.

Vierailija
16/25 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät käytöstavat ovat hävinneet todella monilta. Se näkyy monessa muussakin asiassa. Kotikasvatus on jo pitkään ollut puutteellista liian monella.

Vierailija
17/25 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin muutama viikko sitten käyttöön uuden käytännön: Jos kyselijä ei ole tunnistautunut, pistän estoon ja poistan sen viestin. Suurin osa ohareiden tekijöistä on tunnistautumattomia. Sitten törmäsin torissa myös uuteen ilmiöön: Ensin kysellään hyvällä suomella tuotteesta, sitten yhtäkkiä kieli vaihtuukin englanniksi. En tiedä, onko tässä käytetty tekoälyä vai kaapattu jonkun tunnus. Estoon meni sekin.

Sama juttu, en tee kauppoja kuin tunnistautuneiden käyttäjien kanssa. Paljon tulee kyselyitä missä tuote sijaitsee, vaikka postinumero näkyy ilmoituksessa ja sitten jos ei kerro tarkkaa kotiosoitettaan jokaiselle kyselijälle, he katoavat. Kyse yleensä useiden satojen eurojen esineistä. Usein mietin ovatko nämä jotain murtoavarkaita.

Vierailija
18/25 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin hintapyynnöt ovat nykyään niin järjettömän korkeita että ostajalle ei koskaan tule sellaista hätää että tuote pitää lähteä hakemaan tältä istumalta ettei kukaan muu vaan vie sitä alta.

Noudon sijaan torin ja muidenkin verkkokauppojen selailua jatketaan vaikka onkin varmistanut torissa että ainakin yksi vaihtoehto on "varattu" kun sopii noudostakin.

Jos ja kun uusikin löytyy tarjouksesta torin käytetyn hinnalla niin se torimyyjä vain ghostataan.

Minua ei ole kertaakaan ghostattu koska myyn Torissa tuotteet aina sellaisella hinnalla että ostaja tulee siinä paikassa noutamaan tai laittaa rahat tilille ja minä postitan. Näin yksinkertaista se on.

Vierailija
19/25 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa kuppeja ja hinta sekä haku sovittu. Hakupäivän aamuna tuli viesti, että myyjän puoliso oli vahingossa heittänyt laatikon, jossa kuusi lähes uutta kuppia olivat, roskiin.

Toisin sanoen, joku oli tarjonnut kupeista enemmän kuin hän pyysi. Sellaista rehellisyyttä.

Vierailija
20/25 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän aina 10-15% tinkimisvaraa hintoihin, koska kokemukseni mukaan  kukaan ei halua maksaa täyttä hintaa. Ja ainakin arvokkaimmissa esineissä hinnat ovat vertailukelpoiset kansainvälisiin hintoihin, yleensä halvin mitä ebaysta tai vastaavasta löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi