Tekisitkö 70-80 työtunnin viikkoja ikinä?
Kommentit (35)
Olenpa heitä tehnytkin, vaikka laki ei taida sellaista menoa salliakaan. Oli kuitenkin molemmin puolisesti sovittu, työnantaja ja tekijä. Palkkaakin tuli, etten sanoisi ihan säkkikaupalla!
En, en ikinä. Neljänkymmenen jälkeen en ole tehnyt edes 40-tuntisia, ei ole enää pakko painaa.
USA:ssa asuessani tein säännollisesti 70+ duuniviikkoja, mutta olin silloin nuori ja perheetön joten siitä ei kärsinyt kukaan muu kuin minä itse. Enää en tekisi mistään hinnasta, arvostan vapaa-aikaa enemmän kuin mainetta ja mammonaa.
Olen tehnyt hätätyöksi luokitteluna, en omasta tahdosta. Kivasti tuli ylityöpalkkaa tuosta ajanjaksosta, sain loput opintolainat maksettua pois. Tuottavuus oli alhaisella tasolla jossain 9-10 tunnin kohdalla, työpäivän pituus oli 12 h ja siihen viikonloput päälle ilman taukoja, viikonloppuna riitti 8 h, arkena päivät oli siis 12 h.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen kesät ja syksyt kellonympäri 6 päivänä viikossa töitä,talvet en tee sitten palkkatöitä ollenkaan.Näin olen tehnyt jo 35 vuoden ajan.
Itse teen vain koulupäivät töitä, kaikki koulujen loma- ja vapaapäivät ovat automaattisesti vapaata. Lomarahoineen brutto lähes 40 000€/vuosi.
En todellakaan tekisi jatkuvasti. Vuoden aikana ehkä muutaman tuollaisen jaksaisi tehdä. Yhdellä aiemmalla työpaikalla tuli tehtyä 50 h /vk, useammankin kerran. Tuossakin oli ihan tarpeeksi. Mieluummin pyrin järkevään työ-vapaa-ajan tasapainoon, kuin poltan itseni loppuun.
Vuoden verran voisin tehdä tuollaistakin, jos joko olisin kehittänyt esim. toimivan uuden parannuskeinon syöpään ja/tai vuosipalkkani olisi jotakin 10M+.
Vois pari vuotta painaa 150e tuntipalkalla ja sitten jäädä vaikka 5 vuodeksi työttömäksi, tulisi muuten aika kovat ansiosidonnaisetkin tuosta!
Voisin tehdä kohtuullisen aktiivista ulkohommaa mutta toimistohommia en ikinä.
On tullut tehtyäkin. En erityisemmin halua siihen muudiin enää, mutten työtönkään olisi.
Noin paljon työtunteja,nii huoletta vois pyöräyttää useampia lapsia,niitä olis ihan turha edes hakea hoidosta kotiin,kun kotona ehtis vaan nukkumaan.
On noita joskus tullut tehtyä ilman korvausta. Tehty lyhyempää päivää sitten aikoina, jolloin siihen on ollut mahdollisuus. En kuitenkaan suosittele, työteho tippuu rajusti kenellä tahansa.
En tekisi. Nykyään teen 50% työaikaa ja vihdoin tuntuu, että palautuminen ja jaksaminen on kohdillaan.
Ompas täällä paljon työhulluja. Mulle 25 tuntia olis passeli. Viittä tuntia enempää päivässä pysty keskittymään.
Nuorena tein, nyt ei kroppa kestäisi.