Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi erittäon nirso lapsi jolle ei kelpaa MIKÄÄN. Ei lasagne, ei muussi ja kalapuikot,ei makkarakastike ja makaroni

Vierailija
04.08.2025 |

Eläisi vaan paahtoleivällä.

Täällä asuu 6 ihmistä ja yhden syömiset määrittää kaiken.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset oli pieniä minä tein ruuan ja päätin mitä tehdään ja aina söivät, milloin enemmän tai vähemmän. Jos ruoka ei maistu niin ei ole pakko syödä, ehkä ensi kerralla menee paremmin. Ihmettelen tätä ruokailun kanssa konstailua, lapset määrää pian kaikessa.

Niin, minulla tuo tomaatin kanssa surkutteleva ei pitänyt myöskään kaalilaatikosta. En missään nimessä pakottanut. Ei vain istunut hänen suuhun. Kun edellisenä päivänä tein ruuan, jätin annoksen seuraavalle päivälle, kun tiesin valmistavani kaalilaatikkoa. Tomaatti ja kaalilaatikko ei saanut minua pitämään lastani nälissään, koska muutoin oli hyvä syömään. Näkisittepä hänet joulupöydässä. Mikäli meillä ei olisi muuta tarjolla kuin kinkkua, olisi lautasellaan vain pottuja 😅

Vierailija
122/139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilko laseihin porkkanaa, kurkkua, retiisejä, klia jne

Ja tee pari kastiketta. 

Jo kelpaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot hänen olevan nirso, joten vastaan sinulle; kyllä se syö mitä vaan, kun oikeasti tulee nälkä.

Vierailija
124/139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap kenties bonusvanhempi?

Aika ikävästi kirjoitettu, jos oletetaan, että aikuinen ihminen on tehnyt aloituksen.

Ap, korjaa, jos oletkin perheen teini, jota yhden lapsen paahtoleipädieetti harmittaa.

Vierailija
125/139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makkara ja  makaroni eivät ole kunnon ruokaa, eikä paahtoleipä ( yleensä vehnäleipää )

jos joskus tehdään makkarakeitto jossa juureksia,paprikaa,sinappia ketsuppia,todella paljon porkkanaa,palsternakkaa,lanttua perunaa jne.onhan se hyvää. ja makkara-nakkisoosi joskus potut tai muusilla, se on hyvää. toki on salaattia,täysjyväleipää,maitoa,niin on ok. on moniviljapaahtoleipää,mutta ei sitäkään kuin joskus,esim.lämpimät voileivät tai paahdettuna.

pastat ok jos kanaa, kalaa.pastasalaattia esim. savustetulla makrilli mukana. kunnon lihaa makaroniloota.munamaito-munat hyviä proteiinin läheitä,se tumman pastan osuus ok. ja ihminen tarvitsee hiilihydraatteja jo aivotoiminnan vuoksi ja suorituksiin fyysisestikin.

muuten. hedelmät, juurekset, marjat, vihannekset kuuluu syödä eri aterioilla-ei miksata. vaikuttavat kukin eri lailla. 2h tauko ja 2h väh. kahvista.

Tuo makkarakeitto kuulostaa pahalta! En söisi.

Eikä tuossa hedelmän ym syömisessä eri aterioila ole mitään järkeä.

Vierailija
126/139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika vihas keitettyä porkkanaa. annoin jättää väliin, koska muut oli ok. Jos olis noin nirsoillut, olis saanu olla ravinnotta.Itse en syö äyriäisiä, etenoita, mustekalaa. Peruskalakin on inhaa, ellei neliskanttinen pakastettu. Tätä on aina huomioitu, koska syön kaikkea muuta. Tuo nirsoilu eikä inhoilu johtuu vaan vanhemmista. Paahtoleipää? just joo.

Vierailija
127/139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkara on rasvaista jauholihaa, yleensä vielä sianlihaa.

Harvassa makkarassa on jauhoja. 

Vierailija
128/139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies haluaisi elää vain kaljalla.

Laita miehellesi maittavia aterioita noin kolmen tunnin välein. Väkisin se kaljanjuonti siinä hiipuu aikaa myöten, kun ei pääse oikein humalaankaan. Keksi jotain kivaa yhteistä tekemistä. Ehkä on poikamiesvuosinaan tottunut kaljan kittaamiseen. Tsemppiä. Tv. Hyvä vaimo

Vierailija
129/139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot hänen olevan nirso, joten vastaan sinulle; kyllä se syö mitä vaan, kun oikeasti tulee nälkä.

Usko jo, EI pidä paikkaansa! Inhokki on inhokki vaikka sen voissa paistaisi! Se ei siitä muutu. Pahaa mikä pahaa tai rakenne tai tai, kun on nirso on nirso ja siihen on jokin syy!

Pakottamalla se ei muutu, eikä siihen auta nälkä!

Esim ite en syö lihaa. Jos ei muuta ole, olen syömättä, lihaa en suuhuni laita! ( en ole vegaani, liha on vaan kamalaa, muljuu suussa)

Vierailija
130/139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kokeilleet maustaa nirson ruokia mausteella nimeltä nälkä?

Nirso lapsi ei syö nälässäkään. Ruoka tuntuu tai maistuu niin pahalta.

Kyllä syö kun on oikeasti nälässä

MIKSI vänkäät vastaan, kun on oikeasti ongelma, siinä ei nälät auta! Olen ollut tommonen nirso lapsi, nyt olen nirso aikuinen!

Joskus jopa ruuan haju tekee oksennusrefleksin.

Jos et tiedä jostain, älä puutu, älä jankuta!

Vierailija
131/139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta Arfid eli valikoiva syöminen. Lapsesi on neuroepätyypillinen joka on yliherkkä ruoan koostumukselle yms

Joo, esim mä en kestä pizzaa jossa on venyvää juustoa, ja sieltä se rasva tirsuu hyihitto-oksettavaa!

Vierailija
132/139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kunnon lihaa makaroniloota.munamaito-munat hyviä proteiinin läheitä,se tumman pastan osuus ok"

Nirso aikuinen: Mä en tiedä mitään niin kamalaa ruokaa kuin makaronilaatikko tummasta pastasta.

Töissä oli sitä ja niinä päivinä, leipääja salaattia, se haisikin kammottavalle ja näky...fyyfaaaann

Vierailija
133/139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kunnon lihaa makaroniloota.munamaito-munat hyviä proteiinin läheitä,se tumman pastan osuus ok"

Nirso aikuinen: Mä en tiedä mitään niin kamalaa ruokaa kuin makaronilaatikko tummasta pastasta.

Töissä oli sitä ja niinä päivinä, leipääja salaattia, se haisikin kammottavalle ja näky...fyyfaaaann

kunnon lihaa makaroniloota.munamaito-munat hyviä proteiinin läheitä,se tumman pastan osuus ok"

Vierailija
134/139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin oksettaa lasagne kuten myös pitsa,venyvää juustoa ja rasva tirisee,yäk! Ja olen 48v joten en ikinä totu näitä syömään eikä onneks ole pakko.

Vierailija
135/139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olisin lapsena valinnut noista vaihtoehdoista leivän. Aistiyliherkälle lasagne oli kammotus, kun siinä on mössöä ja kovempaa osaa sekaisin. Aikuisena suu on alkanut kestää erikoisempaakin suutuntumaa, enkä enää oksenna oudon koostumuksen takia. Ei ole välttämättä mitään pompottelua, kun voi olla oikea vaikeus syödä tietynlaisia ruokia. Sanoisin että anna maistaa, mutta pakko ei ole syödä.

Vierailija
136/139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut neljästä lapsesta yksi todella nirso ja laiha; ei se silti nälkään kuollut ja on tänä päivänä päälle 180cm nuorimies. Ei kannata turhaan hernoilla, Suomessa ei ole lapsia kuollut nälkään enää vuosikymmeniin

Vierailija
137/139 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun nykyään ei osata lapsia kasvattaa. Mulla se kävis ihan luonnostaan koska nirsoja en siedä. Enkä perseileviä teinejä.

Hyvistä lapsista tulee hyvää aikuisia. Hemmotelluista kiusaavia karenia ja kermaperseitä. Youtubessa on hauskoja huonoja esimerkkejä niistä hemmotelluista lapsista. Ei jessus.

Miltäköhän niistä tuntuu kun jälkikäteen näytetään niiden käytös? Tajuaisivatko edes?

Vierailija
138/139 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuttavaperhe kylässä.  Vanhemmat hoitivat taaperonsa  ruuat, kun meidän tekemä ns. aikuisten ruoka ei kuulemma lapselle kelvannut. Juuri ennen ruokailua lapselle annettiin tikkari.  Varsinainen ruokahalun herättäjä. Ruokailutilanteessa lapselle annettiin kaksi mukana tuotua vaihtoehtoa, tyyliin pizza ja pasta. Valitsi pizzan. Ei sitten kuitenkaan pöydässä maistunutkaan, niin äitinsä lämmitti sitten sen toisenkin, mitä lapsi sitten vähän närppi, jätti kesken ja lähti pöydästä leikkimään. Ruuan jälkeen suuhun sitten työnnettiin jotain naksuja, kun oli kuulemma syönyt huonosti. Myöhemmin kysyttiin mielipidettä viidestä hedelmästä, mikä maistuisi parhaiten. Kyllä se lapsen pää menee vähemmästäkin pyörälle noin monesta vaihtoehdosta.  Hohhoijaa sanon vaan, näin niitä nirsoja lapsia kasvatetaan. 

Vierailija
139/139 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tuttua naapuriperheessä, nirsolle lapselle aivan paniikissa ehdotellaan käviskö tämä tai tämä tai tämä ja kysytään mitä nyt tänään tekisi mieli, kuin pelättäisiin, että se kuolee nälkään. Sama ipana vetelee hyvällä ruokahalulla päiväkodissa kaikkea mitä eteen tuodaan. Mistähän se nirsous kotona kumpuaa?