Olen syytön ulosottoon, sanoo Julianna
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n Otsikossa sana SYYTÖN on kyllä lurahtanut ihan PersuPojan omasta päästä.Otsikkoja muokkaamalla saa niin kivoja keskusteluja aikaiseksi.
Ei ole oma vika. Näin lukee artikkelissa. Tarkoittaa samaa kuin syytön.
Kyllä nyt tulee oiottua jo liikaa......
On oma vika = on itse syyllinen
Ei ole oma vika = on itse syytön
Onpa ilkeää kirjoittelua. Luin jutun ja satuin näkemään hänen haastattelunsa tv:stäkin. Vaikutti fiksulta ja vastuuntuntoiselta ihmiseltä, joka on jo hoitanut velkansakin kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään, että kaurapuuro on noin lihottavaa.
Niin meinaat, että reilusti ylipainoisesta tulee hoikka, kun syö muutaman kuukauden kaurapuuroa? Voin kertoa, että ei laihduta kaikkia ollenkaan. Kokeiltu on, tosin ei kustannussyistä vaan raskaassa elämäntilanteessa, kun mikään muu ei mennyt alas.
Ei halunnut ulosottoa työnantajan tietoon ja nyt kuuluttaa kuvan kanssa sen koko valtakunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n Otsikossa sana SYYTÖN on kyllä lurahtanut ihan PersuPojan omasta päästä.Otsikkoja muokkaamalla saa niin kivoja keskusteluja aikaiseksi.
Syytön työpaikkansa menettämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain Persu-Suomi-Persu sanakirjasta?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se sänky oli toiselle osa puolelle koska ei pysty sairauden takia nukkumaan lattialla?
Minulla on skolioosi, erittäin hyvä ja juuri minulle tarkoitettu sänky maksoi 900 e patjoineen, ei ole moottoria. Maksoin ilman osamaksua.
Juu, moottorisänky olisi kiva, mutta jos sitä ei pysty säästöillä ostamaan, niin ei se ole välttämätön. Osaan laittaa tyynyjä selän taakse, jos haluan lukea sängyssä.
Toisaalta ihana ajatella, että ihmiset elävät reilusti yli tulojensa ja sitten ihmettelevät, että miksi tässä näin kävi, oikeastiko se sänky olisi pitänyt maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ilkeää kirjoittelua. Luin jutun ja satuin näkemään hänen haastattelunsa tv:stäkin. Vaikutti fiksulta ja vastuuntuntoiselta ihmiseltä, joka on jo hoitanut velkansakin kokonaan pois.
Tässä ei ollut kyse siitä. Vaikutti todella hyvältä, että kantoi vastuunsa. Omaan ja nähtävästi muidenkin silmiin särähti tuo, ettei mielestään ole kuulemma oma vika. Jos kyseinen henkilö olisi jättänyt tuon sanomatta, niin olisi artikkelissakin eri kulma.
Suomessa on jo kohta 500 000 ihmistä ulosotossa eli melkein 10 prosenttia väestöstä! mahankohan liittyä itsekin kerhoon 6 kk päästä, kun ei ole rahaa maksaa velkoja. No pitää myydä sitä ennen ainakin auto ja motskarit, ettei ulosotto varasta niitä!
Sänky ei ajanut ulosottoon vaan tyhmyys. Oli pakko pitää 2 koiraa ja 2 kissaa vaikka kurkkua myöten veloissa. Jos olisi vaikka antanut pois 3 niistä niin olisi vielä jäänyt yksi lemmikki ja veloista olisi voinut selvitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puskurirahasto? Onko tuttu sana?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on jo kohta 500 000 ihmistä ulosotossa eli melkein 10 prosenttia väestöstä! mahankohan liittyä itsekin kerhoon 6 kk päästä, kun ei ole rahaa maksaa velkoja. No pitää myydä sitä ennen ainakin auto ja motskarit, ettei ulosotto varasta niitä!
No motskarit ainakin on Suomessa täysin turhia. Että myy ihmeessä. Tosin itse suosittelen, että myyt keväällä, kun motskarikuume korkeimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisen on vaikea kerryttää puskuria, kun kaikki menee elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se sänky oli toiselle osa puolelle koska ei pysty sairauden takia nukkumaan lattialla?
Minulla on skolioosi, erittäin hyvä ja juuri minulle tarkoitettu sänky maksoi 900 e patjoineen, ei ole moottoria. Maksoin ilman osamaksua.
Juu, moottorisänky olisi kiva, mutta jos sitä ei pysty säästöillä ostamaan, niin ei se ole välttämätön. Osaan laittaa tyynyjä selän taakse, jos haluan lukea sängyssä.
Toisaalta ihana ajatella, että ihmiset elävät reilusti yli tulojensa ja sitten ihmettelevät, että miksi tässä näin kävi, oikeastiko se sänky olisi pitänyt maksaakin.
Näinpä juuri. Tuttavapiirissä pari, jotka ostaneet kalliita, moottoroituja sänkyjä, koska selkäkivut, ylipaino ja kuorsaaminen. Mikään noista ei parantunut motoroidulla sängyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisen on vaikea kerryttää puskuria, kun kaikki menee elämiseen.
No silloin, jos kaikki menee omien sanojen mukaan elämiseen, niin ei mitään 3600€ sänkyyn ja rescuekoiria tai mitään muitakaan lemmikkejä. Ei itsellekään ole ja yhteenlaskettuna puskurina kuusinumeroinen luku. En ole suurituloinen.
Aika julmaa tekstiä, ilmeisesti näillä julmikoilla on elämä aina mennyt a:sta B.hen. Nykyään palkasaajasta ja laskujen maksajasta eräpäivänä voi nopeasti tulla ulosoton asiakas kun työt loppuu. Siinähän sitä sitten ihmettelee kun onkin b-luokan ihminen aina kun annat jollekin henkilötunnuksesi ja gigantin myyjän otsarypyt syvenee.
Vierailija kirjoitti:
Perheellä on kaksi rescue-koiraa ja kissaa. Lähipiirin apuun oli turvauduttava myös muun muassa eläinten ruokahankinnoissa.
Aina, jos jollain ei ole rahaa, kuitenkin on eläintarhaa varaa pitää kotona?!
Vierailija kirjoitti:
Aika julmaa tekstiä, ilmeisesti näillä julmikoilla on elämä aina mennyt a:sta B.hen. Nykyään palkasaajasta ja laskujen maksajasta eräpäivänä voi nopeasti tulla ulosoton asiakas kun työt loppuu. Siinähän sitä sitten ihmettelee kun onkin b-luokan ihminen aina kun annat jollekin henkilötunnuksesi ja gigantin myyjän otsarypyt syvenee.
Tuskinpa kuitenkaan. Itse otin vastuun omista raha-asioistani ja joskus tilillä oli joku 20€. Siitä sisuuntuneena päätin, että raha-asiat hoidetaan kuntoon. Ja ei ole ikinä ollut osamaksuhimmeleitä tai muutakaan erikoisuutta. Koska tajusin, miten paljon niihin menee rahaa, kun autoin kaveria jossain postimyyntiostoksen osamaksusopimuksen ynnäilyssä.
eräskin toimeentulolla elävä kaveri sanoi että ensin viinaan menee joka päivä pullo ja sitten tänä vuonna kissan eläinhoitoon on mennyt 3000 e. En tajua, miksi kissa on niin tärkeä asia, itse olisin heittänyt kissan ajat sitten kadulle kuolemaan.
Rescue koira kertoo kaiken.