Olen syytön ulosottoon, sanoo Julianna
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Tämä taisi ruksata kaikki boksit elämäntilanteeni ei ole mitenkään omaa vikaani -kliseissä. Puoliso on työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta silti haalitaan suita ruokittavaksi ja vieläpä jotain rescuerakkeja, joiden taustoista ei tiedä. Puoliso on työkyvyttömyyseläkkeellä ja on turhia suita ruokittavana, ja silti mennään ostamaan useiden tuhansien eurojen täysin hyödytön sänky -futoni kun auttaisi kipuihin merkittävästi enemmän. Moottorisängyt ovat vaan erinomaista rahat pois tyhmiltä -markkinointia.
Ei ole kyetty säästämään hankintaan, mutta jotenkin mystisesti luullaan että sen summan, jota ei ole voinut säästää, voi kuitenkin maksaa osamaksuerinä. Siihen ensimmäiseen, toiseen tai kolmanteen maksumuistutukseen ei reagoida millään tavalla, esim. sopimalla maksuaikaa, ja ihan yllätyksenä sitten tulee että ollaan ulosotossa.
En muuten tiennyt edes, että eläinlääkäristä voi saada laskun.
Jep, olen myös sanaton. En omista lemmikkejä, koska niistä koituvat vakuutukset ja kustannukset ovat jotain aivan tähtitieteellistä. Ja rescuesta ei ikinä tiedä, mitä saa.
Tuo sänky on aivan utopistinen hankinta. Liian kallis ja ei sänky auta noissa vaivoissa. CP-vammaa hoidetaan kuntoutuksella ja tukitoimilla, sillä se on parantumaton neurologinen tila. Hoito räätälöidään yksilöllisesti ja se voi sisältää fysioterapiaa, puheterapiaa, toimintaterapiaa ja tarvittaessa lääkehoitoa tai leikkaushoitoa. Kuntoutuksella pyritään tukemaan ja kehittämään itsenäistä toimintakykyä ja arjessa selviytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se sänky oli toiselle osa puolelle koska ei pysty sairauden takia nukkumaan lattialla?
Jos ihminen tarvitsee oikeasti sairauden takia apuvälinesängyn, sen saa terveyskeskuksen apuvälinelainaamon kautta. Kuten rollaattorin, pyörätuolin, sähköpyörätuolin jne. Jos tarve on todellinen, tuollaisia ei tarvitse itse ostella. Puoliso on kuitenkin työkyvyttömyyseläkkeelle päässyt, niin noissa ei yleensä ole mitään ongelmaa, silloin voi ollakin jos eläkehakemukset tulee aina bumerangina takaisin, silloin voi joutua apuvälineistäkin tappelemaan.
Sängystä olisi voinut vielä päästä eroonkin, jos olisi ottanut yhteyttä luotonantajaan.
Vierailija kirjoitti:
Itseäänkö tuosta pitäisi loputtomasti syyttää? Ei ole mitenkään harvinaista että työt loppuvat ja maksuvaikeudet alkavat. Nyt maksanut velkansa ja homma selvä.
Ei loputtomasti, mutta yleensä on syytä tunnistaa, että kun valitsin A, tapahtui B. Jos ei myönnä omaa osuuttaan siihen, miten se elämä menee, päätyy toistamaan samoja virheitä.
Vastuun ottaminen ei muuten ole sama asia kuin syyttäminen. Ketään ei tarvitse syytellä. Vastuu täytyy aikuisen ottaa, aina, omista valinnoistaan ja niiden seurauksista. Aikuisen ihmisen elämässä ihan kaikki on omalla vastuulla.
Ap:n Otsikossa sana SYYTÖN on kyllä lurahtanut ihan PersuPojan omasta päästä.Otsikkoja muokkaamalla saa niin kivoja keskusteluja aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n Otsikossa sana SYYTÖN on kyllä lurahtanut ihan PersuPojan omasta päästä.Otsikkoja muokkaamalla saa niin kivoja keskusteluja aikaiseksi.
Ei ole oma vika. Näin lukee artikkelissa. Tarkoittaa samaa kuin syytön.
Eniten kauhistutti tuo tieto, että ihmisiä on valtavasti ulosotossa eli käytännössä tämä on pois myös kulutuksesta. Nuo korot ja kulut ovat myös järjettömiä, niitä lyödään jo perintätoimistossa laskuun lisää vaikka kyse on köyhistä ihmisistä jolle jo alkuperäinen lasku tuotti vaikeuksia. Olen itse ollut tuossa perintätoimistokierteessä ja vitutti kun joka asiasta veloitettiin rahaa, ja jos maksoit liikaa niin sinne jäivät rahat. Käytännössä veloittavat siis siitäkin että palauttavat liikasuorituksen. Kuinkahan paljon rahaa nuo saavat ihmisten paniikissa maksamista laskuista.
Vierailija kirjoitti:
No, miten olisi, jos vaikka lukisit koko artikkelin? Lainaus: Minusta tuntuu monesti, että olen huonompi työntekijä tai huonompi ihminen, koska olen muka sössinyt raha-asiat, vaikka oikeasti tämä ei ole oma vika
Ja tarkista toki kielenhuollollisesti, että vaikutanko persupojalta vai kokkaritädiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäänkö tuosta pitäisi loputtomasti syyttää? Ei ole mitenkään harvinaista että työt loppuvat ja maksuvaikeudet alkavat. Nyt maksanut velkansa ja homma selvä.
Ei loputtomasti, mutta yleensä on syytä tunnistaa, että kun valitsin A, tapahtui B. Jos ei myönnä omaa osuuttaan siihen, miten se elämä menee, päätyy toistamaan samoja virheitä.
Oi teitä viisaita, jotka osaatte aina tehdä niitä viisaita valintoja. Ikävää, että on myös meitä vajaita ihmisiä. Ehkä meidät pitäisi vain piikittää häiritsemästä täydellisten rauhaa.
Vastuun ottaminen ei muuten ole sama asia kuin syyttäminen. Ketään ei tarvitse syytellä. Vastuu täytyy aikuisen ottaa, aina, omista valinnoistaan ja niiden seurauksista. Aikuisen ihmisen elämässä ihan kaikki on omalla vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokohan liikakansoittaminen piisaa vai vieläkö lisäporsii
Ei hällä ole lapsia pölhö.
Mutta elukoita löytyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miten olisi, jos vaikka lukisit koko artikkelin? Lainaus: Minusta tuntuu monesti, että olen huonompi työntekijä tai huonompi ihminen, koska olen muka sössinyt raha-asiat, vaikka oikeasti tämä ei ole oma vika
Ja tarkista toki kielenhuollollisesti, että vaikutanko persupojalta vai kokkaritädiltä?
Mun silmiini hyppää sanat muka ja ei ole oma vika. Toivon, että olisi kyseisen henkilön viimeinen kerta ulosotossa, mutta pelkään, ettei ole.
En tiennytkään, että kaurapuuro on noin lihottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saakeli. Tuo maitovalas pystyisi säästämään satasia kuussa syömällä terveellisesti ja normaalin määrän ruokaa.
Syö kuulemma vain kaurapuuroa 🤷🏼Omien sanojensa mukaan
Sipsit ja siideri taisi tytöltä unohtua mainita.
Yleensä ne lihavat jotka sanoo että syö tyyliin vaan puuroa ja hernaria syövät kavereillaan tai vanhemmillaan. Turha yrittää lihavan väittää ett syö kaurapuuroa pelkästään ei mene läpi.
Tulee mieleen ne tyypit jotka itkee ettei ole varaa ruokaan mutta ostavat silti laukkuja, kenkiä, meikkejä yms. Mistähän se raha sitten tuli jos ei kerta varaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi teitä viisaita, jotka osaatte aina tehdä niitä viisaita valintoja. Ikävää, että on myös meitä vajaita ihmisiä. Ehkä meidät pitäisi vain piikittää häiritsemästä täydellisten rauhaa.
Ihan turhaa uhriutumista. Jos ei jotain osaa tehdä, niin pyytää apua. Kukaan terveydenhuollon ammattilaisista ei varmasti olisi sanonut, että tuossa elämäntilanteessa mennään ostamaan lähes 4000e sänky. Tuo on täysin ylilyönti ja siitä kannetaan itse vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämmöinen kielenhuolto toimisto löytyy....koitin googlettaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämmöinen kielenhuolto toimisto löytyy....koitin googlettaa....
Täältä. Kielenhuoltotoimisto on yhdyssana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oma vika. Näin lukee artikkelissa. Tarkoittaa samaa kuin syytön.
Kyllä nyt tulee oiottua jo liikaa......