Tunnistatko aikuiset mielistelijä-lapset?
Siis ollaan vanhemmilleen mielin kielin vaikka ovat aina olleet huonoja vanhempia. Jotkut heräävät siinä 30+ ja jotkut ei koskaan. Itse osaan tunnistaa melko hyvin nämä.
Kommentit (9)
Juu. Moni mielistelee perinnön ja muun taloudellisen avun toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mene päinvastoin? Kun lapsella on oma elämä ja ihmissuhteet, perhe, mietitään asioita uudelleen. Parhaimmassa tapauksessa nostetaan kissa pöydälle, halutaan puhua kipeistäkin asioista ettei tehdä samoja virheitä🙄
En ymmärrä.
Tekee pahaa katsoa..olin itsekin vielä parikymppisenä sellainen. Sitten siinä 30 v heräsin. Siitä alkoi "paraneminen".
Vierailija kirjoitti:
Ei ole siitä kyse. Usein on lapsi nujerrettu henkisesti lapsuudessa. Aivopesty.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen et tää on ainoa syy,, koska jos lapsuudessa on ollut huonot tai jopa vihamieliset välit niin miksi mielistelyä myöhemmin kuin vain perinnön takaamiseksi.
Toisaalta mikä on sinun mielestä mielistelyä? Kenties normaali hyväntuulinen ja kohtelias käytös.
En minäkään äidistäni ja hänen mielestään sinällään pidä enkä jaksa heidän seuraa kuin muutaman tunnin kerralla mutta tapaan heitä ihan velvollisuuden tunnosta ja koska tarvitsevat apua. En kehtaa olla ilkeä vaikka äitini kanssa olisi kyllä ihan oikeasti "kana kynittävämä". Esitän mukavaa ja ymmärtävää, isoa perintöä ei ole tulossa mutta voisin hyvin kuvitella että jos katkaisisin välit niin äitini antaa kaiken mahdollisen suosikkilapselleen, eli siskolleni ja hänen jälkeläisilleen ja ohjaileisi miehensäkin perinnön heille, ei mulle. Joten pakko jatkaa teeskentelyä vielä joitain vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen et tää on ainoa syy,, koska jos lapsuudessa on ollut huonot tai jopa vihamieliset välit niin miksi mielistelyä myöhemmin kuin vain perinnön takaamiseksi.
Toisaalta mikä on sinun mielestä mielistelyä? Kenties normaali hyväntuulinen ja kohtelias käytös.
En minäkään äidistäni ja hänen mielestään sinällään pidä enkä jaksa heidän seuraa kuin muutaman tunnin kerralla mutta tapaan heitä ihan velvollisuuden tunnosta ja koska tarvitsevat apua. En kehtaa olla ilkeä vaikka äitini kanssa olisi kyllä ihan oikeasti "kana kynittävämä". Esitän mukavaa ja ymmärtävää, isoa perintöä ei ole tulossa mutta voisin hyvin kuvitella että jos katkaisisin välit niin äitini antaa kaiken mahdollisen suosikkilapselleen, eli siskolleni ja hänen jälkeläisilleen ja ohjaileisi miehensäkin pe
Entä jos mielistelee köyhiä vanhempiaan, joilta ei ikimaailmassa ole mitään perintöä tulossa? Aivopesun uhri? Kohteliaat käytöstavat? Tyhmyys?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin: kehun ja ylistän.
Vierailija kirjoitti:
Traumojen vuoksi.
Eikö se mene päinvastoin? Kun lapsella on oma elämä ja ihmissuhteet, perhe, mietitään asioita uudelleen. Parhaimmassa tapauksessa nostetaan kissa pöydälle, halutaan puhua kipeistäkin asioista ettei tehdä samoja virheitä🙄