Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskeytynyt keskenmeno ja jälkiseuraukset

Liljankukka
03.08.2025 |

Moikka, 

minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno 23.5. rv 9+5, ja tein lääkkeellisen tyhjennyksen kotona 28.5.

Nyt eletään 3.8.2025, ja vuodan edelleen. Olen ravannut lääkärissä, sain viikon jälkeen uudet lääkkeet ja poistettiin materiaa pihdeillä. Olen käynyt hysteroskopiassa, ja materiaa poistettiin siellä, sekä samalla poistettiin siinä havaittu 2cm myooma. Olen vuotanut päivittäin muutamaa yksittäistä päivää lukuunottamatta.

Nyt epäilen, että minulla olisi menkat, koska vuoto on huomattavasti pahempaa, vaikka kipuja ei ole. Tätä pahempaa vuotoa on ollut nyt neljä päivää. 

Tuntuu, että oma mielenterveys kärsii, ja järki lähtee kohta. Tämä vain kestää ja kestää. Nykyään mua ärsyttää kaikki pienetkin asiat, meen suunniltani ihan heti, koska tämä tilanne ja keskenmenon pitkittyminen vaan jatkuu ja jatkuu. Lääkärit ohjeistavat seuraamaan. Nyt tulevana tiistaina tulee kaksi viikkoa hysteroskopiasta. Silloin pitäisi taas soitella sairaalaan, jos vuoto ei ole loppunut, mutta taidan odotella tämän loppua, jos nämä nyt olisivatkin menkat.

Onko täällä muita, joilla keskenmenon vuoto olisi kestänyt monta kuukautta? Mietin jo itsekseni, että kohta varmaan lääkärit ehdottavat kohdun poistoa vuodon lakkauttamiseksi. Kaavinnasta tuskin olisi mitään iloa, koska hysteroskopiassa poistivat kaiken ylimääräisen.

Haluaisin päästä jo takaisin arkeen kiinni. Parisuhde, ihmissuhteet, oma mielenterveys ovat kaikki on aivan koetuksella, kun en ole yhtään oma itseni, ja alan tuntea inhoa omaa kroppaani kohtaan, kun tämä vuoto ei vain lopu. Jatkuu ja jatkuu kuukaudesta ja päivästä toiseen, eikä kukaan tiedä miksi :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, jos siellä on vielä materiaalia. Eikö se tulehdu. Kuulosti, että sulta on loput materiaalista poistettu?

Mulla oli 3 keskenmenoa lapsen saannin jälkeen. Yksi niistä kaavittiin, kun oli tuulimuna. Mulla oli sitten tiputteluvuotoa todella kauan. Varmaan pari vuotta, kuukautisten välillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän