Suomalaiset tulevat lähes varmasti kuolemaan sukupuuttoon viimeistään lähivuosisatoina. Mitä ajatuksia se sinussa herättää?
Tosiasioilta ei kannata ummistaa silmiä.
Omasta mielestäni onhan se tietty jollain tapaa surullista, mutta mitäpä asialle voi juuri tehdäkään. Ainakaan inhimillisin keinoin.
Biologisesta tai historiallisesta näkökulmasta katsottuna asia ei olisi kummassakaan lainkaan uusi, koska biologisessa tarkoituksessa kyse on ihmisen jatkumisesta lajina, jota siis suomalaisten sukupuutto ei millään tavalla uhkaisi, koska suomalaiset eivät ole mikään erillinen laji, eivätkä edes rotu. Historiaa taas kun katsoo tarpeeksi taaksepäin, niin voi huomata, että muitakin kansoja on aikojen saatossa kadonnut vaikka kuinka paljon.
Kommentit (53)
sen jälkeen kun itse olen kuollut niin millään ei ole väliä minulle... eikä varmaan muillekaan muutaman sukupolven päähän eteen päin. Täällä ei ole yksikään meistä silloin
Ei mitään. Ajattelin myös itse olla kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Kansat tietysti muuttuvat. Suomalaisetkin ovat polveutuneet uralilaisesta alkukansasta, joten tämäkin tulee kehittymään.
Tietysti se on surullista, jos tilalle tulevat Ahmedit mellastamaan. Se on pyhäinhäväistys kansakuntamme puolesta taistelleilla veteraaneille.
Vihervassua ei tietenkään huoleta se että tämä maa on parissa sadassa vuodessa täysi p a s k a s t a n mutta minusta se on valtava menetys.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen pelkän lisääntymisen vuoksi ja kasvu pelkän kasvun vuoksi = SYÖPÄSOLUN TOIMINTAKOODI.
Epäilen, että osa ihmisistä on ihmiskunnan syöpäsoluja tai viruksia. Ne on just ne millä on lisääntymis pakkomielle ja samalla ovat vastenmielisimpiä otuksia mitä ihmiskunta on tuottanut. Ne vastustaa aborttiakin vain siksi, että kokevat sen uhkaavan heidän olemassaoloaan. Abortti on vähän kuin lääke näitä syöpäläisiä vastaan ja siksi ne vihaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansat tietysti muuttuvat. Suomalaisetkin ovat polveutuneet uralilaisesta alkukansasta, joten tämäkin tulee kehittymään.
Tietysti se on surullista, jos tilalle tulevat Ahmedit mellastamaan. Se on pyhäinhäväistys kansakuntamme puolesta taistelleilla veteraaneille.
Vihervassua ei tietenkään huoleta se että tämä maa on parissa sadassa vuodessa täysi p a s k a s t a n mutta minusta se on valtava menetys.
Oikeiston talouspolitiikalla ja rikkaiden hyysäämisellä se on kahdessa vuodessa paskastania. Mitä helvetin väliä tällä paikalla on, jos täällä ei ole ihmisten hyvä elää oikeiston pilattua kaiken? Ei mitään väliä sitten enää.
Se on heikkojen osa maailmassa, ap.
Vierailija kirjoitti:
Ranska säilyy koska ranskalaiset Kieltäytyvät puhumasta muita kieliä. näin ollen myös ranskalaiset itse säilyvät, koska kulttuurin perustan on Kieli. Suomalaiset taasen eivät kieltäydy mistään, ja siksi "me" myös tulemme kuolemaan sukupuuttoon. Olemme heikko kulttuuri ja kansa, jonka ylits kävellään mennen tullen.
Ranska 68,52 miljoonaa ihmistä, Suomi 5,637 miljoonaa (v.2024). Melko suurelta näyttää tuo väestöero. Ei taida pelkän ranskan kielen käyttämisestä tämä ero siellä johtua?
Olen iloinen. Suomen kansa olisi pitänyt hävittää maan päältä aikoja sitten. Nyt on jo liian myöhäistä me olemme aiheuttaneet jo tarpeeksi tuhoa ympärillemme.
Kaikki vaikuttavat ilahtuneilta ajatuksesta.
Eipä ihmeempiä. Oma sukuhaarani kuolee sukupuuttoon jo kahden vela-lapseni kuoltua joten ei tarvitse tulevien polvien puolestakaan murehtia.
Yleisesti ottaen harmi - sisukas kansa ollaan oltu.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihmeempiä. Oma sukuhaarani kuolee sukupuuttoon jo kahden vela-lapseni kuoltua joten ei tarvitse tulevien polvien puolestakaan murehtia.
Yleisesti ottaen harmi - sisukas kansa ollaan oltu.
Nimenomaan ollaan oltu, viimeksi joskus 60-luvulla.
Näin on tapahtunut ympäri maailmaa koko ihmiskunnan historian ajan. Kansat vaihtuvat ja sekoittuvat.
Riippuu ihan siitä, mitä suomalaisella tarkoitat?
Onko se kuka tahansa, joka asuu Suomessa, jolla suomen kansalaisuus? Vai jokin tietty geneettinen perimä, joka tuottaa tietyt ulkoiset ominaisuudet: valkohapsinen, pottunokkainen lyhyenläntä suu auki tuijottaja, epäkohtelias, harvasanainen, retardi nenänkaivaja? Ai niin ja siniset silmät.