Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisista tulee vanhemmiten hissukoita?

Vierailija
03.08.2025 |

Olen huomannut, että moni tuttu nainen muuttuu kasvaessaan hissukaksi. Vaikka oltaisiin esim. harrastuksessa hyviä ja jopa kisattaisiin, jättäydytään höntsäilyryhmään, kun rupeaa paikkoja kolottamaan.

Uraudutaan, mutta eri tavalla kun miehet. Tyydytään omaan asemaan, ei vaadita enemmän palkkaa tai tavoitella korkeampaa asemaa. Ei uskalleta vaihtaa alaa, tuetaan miehen uraa. 

Mies saattaa olla kotona täysi laiskimus, mutta tämä vain hiljaa hyväksytään. Samaan aikaan pukataan lapsia ja rupsahdetaan. Sitten leivotaan jo mokkapaloja lapsen harrastukseen ja muututaan lätkämutsiksi tai katsomoäidiksi. Eletään lasten kautta. 

Jossain vaiheessa havahdutaan siihen, että jäädään yksin kotitöiden ja lastenhoidon kanssa, vaikka merkit olivat jo selkeitä. Ainakin on kiva astiasto ja tapetti.

Äärimmäisessä tapauksessa mies vie suuremman osan omaisuudesta ja vaihtaa nuorempaan. Hissukkanainen kun allekirjoitti täysin epäreilun avioehdon ja jättäytyi töistä aikoinaan pois. 

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole hissukka vaan vaadin kotona palvelua ja passaamista. Onneksi on mies ja auto. Mies laittaa ruoat, kantaa kauppakassit, antaa seksiä, pesee ikkunat ja kylppärin. Meillä on aika värikkäät tappelut. En tyydy mihinkään mitä en halua ja tämän takia minua vieroksutaan työpaikalla. 

Vähän kuin meillä. Sillä erotuksella, että seksi on meille molemmille intohimo. Nussimme lähes päivittäin. Käymme parinvaihtobileissä. Minä saan yleensä 2-3 naista viikonlopun aikana, vaimoni kaikki 5 miestä, osan useamman kerran. Sellaisen viikonlopun jälkeen hän haluaa minua yleensä vasta keskiviikkona. On kuulemma paikat arkana. 

Vierailija
42/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän valtaosa miehistäkään ole mitään näkyviä hahmoja. Paljon on sellaisia näkymättömiin jääviä puurtajia, hiljaisempia perusinsinöörejä, rakennusmiehiä ynnä muita oman arkensa sankareita joiden elämä on sitä työtä, lasten harrastuskuskailua, vanhempien luona käymistä ja kavereiden kanssa saunailtoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kilpaillut kenenkään kanssa. Minun kanssani on kilpailtu ja se on raivostuttavaa. En näe ainoatakaan syytä, miksi tavoittelisin jonkun toisen arvostusta. 

Vierailija
44/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole hissukka vaan vaadin kotona palvelua ja passaamista. Onneksi on mies ja auto. Mies laittaa ruoat, kantaa kauppakassit, antaa seksiä, pesee ikkunat ja kylppärin. Meillä on aika värikkäät tappelut. En tyydy mihinkään mitä en halua ja tämän takia minua vieroksutaan työpaikalla. 

Vähän kuin meillä. Sillä erotuksella, että seksi on meille molemmille intohimo. Nussimme lähes päivittäin. Käymme parinvaihtobileissä. Minä saan yleensä 2-3 naista viikonlopun aikana, vaimoni kaikki 5 miestä, osan useamman kerran. Sellaisen viikonlopun jälkeen hän haluaa minua yleensä vasta keskiviikkona. On kuulemma paikat arkana. 

Tämä. Onko joltain pois kun pari haluaa elää oman elänänsä näköistä elämää.

Itselle tuo ei sovi. Olen tyytyväinen yhden miehen vaimo joka hiljaisesti rakentaa omien lasten tulevaisuutta.

Vierailija
45/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että miehet menestyy paremmin kuin naiset. Tämän palstan hissukka-projisoijat todistaa sen.

Olkaa sivummalla ihan vapaasti, mutta älkää sitten uhriutuko myöhemmin. 

Vierailija
46/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse pysyin harrastuksessa kiinni vaikka lapsi tuli. Jätin exäni, koska tajusin parin vuoden aikana ettei ole isäainesta. Nykyistä tarkkailin 3 vuotta ennenkuin päätin lisääntyä. 

Meillä menit vanhenpainvapaat puoliksi ja lasten hoito myös. 

On tuttuja naisia jotka jättivät harrastukset ja katselevat taaperomiestä edelleen. Katkeria ovat, mutta itsepähän elämänsä valitsivat.

Vierailija
47/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollainen kilpaileminen ja vääntäminen ole lähinnä keskenkasvuisten touhua. Toiset kasvavat ja kypsyvät, toiset kuivuvat tai mätänevät raakoina xD

Onko kasvaminen ja kypsyminen sitä, että jättäydytään elämästä sivummalle? 

Mun elämä ON siellä sivummalla. Mitä vanhemmaksi tulen, sen vähemmän haluan olla ns. tapahtumien keskipisteessä. 

Sama täällä, en jaksa/halua enää olla sosiaalinen ja suuna päänä kaikkeen osallistumassa. Ihan hyvä on olla nyt näin.

Vierailija
48/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, oksennus tulee tollasesta. Helvetin paljon eritteitä monista ihmisistä, jotka on ollu ties kuinka monen kanssa. Varo ettei vehkees tipu 

Vierailija
49/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus naisvihaa taas.

Ensin alistetaan naiset kotiäideiksi ja tekemään kotityöt, kun mies liitää maailmalla omissa menoissaan. sen jälkeen halvennetaan ko naisia siitä, kun ovat vaan kotona ja liian 'hissukoita'. 

Vierailija
50/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen havainnut päinvastaisen ilmiön eli 50+ aletaan vasta elää ja hurjistua! ;)

Vierailija
51/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus naisvihaa taas.

Ensin alistetaan naiset kotiäideiksi ja tekemään kotityöt, kun mies liitää maailmalla omissa menoissaan. sen jälkeen halvennetaan ko naisia siitä, kun ovat vaan kotona ja liian 'hissukoita'. 

KUKAAN ei nykyään pakota ketään olemaan keittiössä. 

Onko naisviha samassa huoneessa kanssamme? 

Vierailija
52/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollainen kilpaileminen ja vääntäminen ole lähinnä keskenkasvuisten touhua. Toiset kasvavat ja kypsyvät, toiset kuivuvat tai mätänevät raakoina xD

Onko kasvaminen ja kypsyminen sitä, että jättäydytään elämästä sivummalle? 

Mitä se sivussa oleminen oikeasti tarkoittaa?

Naisten tekemiset ja olemiset kuvataan aina jotenkin kauheina asioina. Varsinkin naisten joilla on lapsia. Varmasti on naisia, joista mikään ei ole kivempää kuin istua toimistossa miesten kanssa koko päivä tekemässä töitä, mutta monelle naiselle se ei todellakaan ole rangaistus olla sen samanikäisen äidin luona kyläilemässä kun lapset leikkii yhdessä ja itse voi juoda pullakahvit sen henkilön kanssa, josta on tullut itselle läheinen ihminen ja hyvä ystävä. Voi puhua syvällistä, pinnallista, avaruudesta, politiikkaa tai omista kiinnostuksen kohteista tai ihan mistä vaan. Ei pelkästään siitä mitä työnantaja sanoo.

Usein vaikuttaa siltä, että jotkut kuvittelevat, että nämä lätkääidit, hiekkalaatikolla seisovat tai vauvauinissa käyvät naiset ovat jotenkin vihamiehiä keskenään. Monet ovat oikeasti hyviäkin ystäviä keskenään, eikä siellä myyjäisissä seisominen tunnu mitenkään rangaistukselta. 

Monesta ihmisestä, ei vaan naisista on ehkä oikeasti vaan kivempää viettää aikaa siellä mökillä tai kotona puolison kanssa kuin kilpailla urheilussa ja viettää aikaansa joukkuekavereidensa kanssa. 

Vierailija
53/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että miehet menestyy paremmin kuin naiset. Tämän palstan hissukka-projisoijat todistaa sen.

Olkaa sivummalla ihan vapaasti, mutta älkää sitten uhriutuko myöhemmin. 

Jotkut miehet menestyvät. On paljon miehiä jotka eivöt menesty millään saralla.

Vierailija
54/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse pysyin harrastuksessa kiinni vaikka lapsi tuli. Jätin exäni, koska tajusin parin vuoden aikana ettei ole isäainesta. Nykyistä tarkkailin 3 vuotta ennenkuin päätin lisääntyä. 

Meillä menit vanhenpainvapaat puoliksi ja lasten hoito myös. 

On tuttuja naisia jotka jättivät harrastukset ja katselevat taaperomiestä edelleen. Katkeria ovat, mutta itsepähän elämänsä valitsivat.

Ehkä he eivät pitäneet edes koko harrastukset, mutta koska heillä ei ollut muuta tekemistä he harrastivat sitä? Sitten he löysivät kivempää tekemistä perheensä kanssa ja siirtyivät siihen. Ehkä toisista on kivempää mennä uimaan lapsen kanssa, kuin vaikka käydä salilla?

Minulla ei ole harrastuksia liiemmin, enkä oikeastaan halua niitä edes. Teen kaikenlaisia asioita, mutta en suoranaisesti harrasta mitään vakituista ja se on minusta ihan parasta. 

Vierailija
55/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla mitään inhottavampaa harrastusta kuin seksi ja parinvaihto? Miljoona kertaa mielummin leivon mokkapaloja ja seison niitä myymässä.

Vierailija
56/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pointit on täysin totta. Ehkä se kasvatuksen malli on mikä puskee läpi ja naiset on jotenkin helpommin syyllistyviä tai sitten se linkittyy jotenkin äidinvaistoon, että ei vaadita vaan uhraudutaan. Monta upeaa ystävää olen menettänyt parisuhteelle ja perheelle. Heillä ei ole enää mitään sanottavaa, paitsi keskustelu lapsista ja heidän harrastuksista. Ihan kauhulla mietin kun lapset joskus aikuistuu ja muuttaa kotoa että mitä tämä elämänsä uhrannut oikein aikoo sen jälkeen. Joko tukkii lastensa elämään niin että nämä ei pääse omilleen tai alkoholisoituu🤔

Vierailija
57/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n pointit on täysin totta. Ehkä se kasvatuksen malli on mikä puskee läpi ja naiset on jotenkin helpommin syyllistyviä tai sitten se linkittyy jotenkin äidinvaistoon, että ei vaadita vaan uhraudutaan. Monta upeaa ystävää olen menettänyt parisuhteelle ja perheelle. Heillä ei ole enää mitään sanottavaa, paitsi keskustelu lapsista ja heidän harrastuksista. Ihan kauhulla mietin kun lapset joskus aikuistuu ja muuttaa kotoa että mitä tämä elämänsä uhrannut oikein aikoo sen jälkeen. Joko tukkii lastensa elämään niin että nämä ei pääse omilleen tai alkoholisoituu🤔

Luulen, että he vaistosivat sinun halveksumisesi ja asenteesi heitä kohtaan eivätkä enää halunneet viettää aikaa kanssasi. En tiedä mikä se niin ihmeellinen keskustelu on, jota nämä lapsettomat käyvät, mutta en ole törmännyt siihen edes ennen kuin sain omia lapsiani.

Suurimmaksi osaksi ihmiset puhuvat  itsestä, ihmisuhteista, töistä, siitä omasta harrastuksesta ja kiinnostuksen kohteesta, matkoista ja rahasta. En oikein näe kauheasti eroa siitä valittaako joku pomoaan tai ystäviään vai puhuuko omista lapsista ja puolisostaan. Tämä syvälliseen filosoofisten keskustelujen käyminen on kyllä todella harvinaista ja varsinkin mitä nuorempia sen harvemmin heillä on mitään syvällistä ja oikeasti älykästä sanottavaa. Jauhavat lähinnä asioita, joita ovat lukeneet kirjoista.

Kuunnella tunteja jostain pyörästä, rahkasta, proteiinista tai tietokonepelistä on aika raskasta, jos jonkun lapsen uhmaiästä puhuminen saattaa tuntua. En näe suurta eroa kun joku kertoo omasta fyioterapeutista tai lapsen neuvolakäynnistä. Samaa tarinaa.

Vierailija
58/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen aina ollut muiden mukaan hissukka ja nyt keski-ikäisenä aion olla sellainen ihan vapaasti. Tällainen olen enkä räväkäksi muutu. Paitsi että hissukka on tyhmä sana enkä aio enää kuunnella sellaista.

Vierailija
59/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä nyt liittyi mihinkään? Voitaisiinko jo 2020-luvulla päästä yli siitä, että hissukatkin harrastavat seksiä?

Vierailija
60/68 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että he vaistosivat sinun halveksumisesi ja asenteesi heitä kohtaan eivätkä enää halunneet viettää aikaa kanssasi. En tiedä mikä se niin ihmeellinen keskustelu on, jota nämä lapsettomat käyvät, mutta en ole törmännyt siihen edes ennen kuin sain omia lapsiani.

Suurimmaksi osaksi ihmise

Nyt vain teeskentelet ettet ymmärrä. 

Kun joiltakin naisilta kysyy: Mitä kuuluu?. He listaavat ensin mitä lapsille kuuluu, sen jälkeen kertovat miehestään. Kun tarkennat kysymystä heihin, he eivät osaa vastata mitään. Ehkä pohtivat että pitäisikö mennä vaikka pilatekseen tai barreen

Identiteetti katoaa. Ei ole persoonaa.