Viimein voi tuulettaa ikkunoista ja naapuri onkin hankkinut koiran
Viidettä tuntia jatkuvaa haukkumista. Prkl pitäisi piskinsä sisällä kun sellaisen on seurakseen hankkinut. Saisi itse kuunnella tuota vinkumista.
Ja ennen kuin joku tekee sen hassunhauskan ehdotuksen että muuta korpeen jos en kestä elämisen ääniä niin 24/7 koiran haukunta ei ole normaalia elämisen ääntä.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurilla taas on puheripuli. Ei möykkää, kiroile tai mitenkään häiriköi, mutta istuu kaiket päivät pihallaa ja puhuu. On siellä usein joku toinenkin, mutta tämän naapurin matala (sinänsä miellyttävä) ääni siellä papattaa. Aamusta iltaan aina kun ikkunan avaa.
Joo sellainen papatus on kans ärsyttävää vaikkei olin huutopuhumista. Mistä sitä juttua riittää?
Kannattaa muuttaa jonnekin missä ei ole koiria.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa jonnekin missä ei ole koiria.
Niin kuin minne? Keskelle korpea? Siellä niitä koiria vasta onkin. Samoin kuin kaupungin keskustoissa. Missään ei pääse niistä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurilla taas on puheripuli. Ei möykkää, kiroile tai mitenkään häiriköi, mutta istuu kaiket päivät pihallaa ja puhuu. On siellä usein joku toinenkin, mutta tämän naapurin matala (sinänsä miellyttävä) ääni siellä papattaa. Aamusta iltaan aina kun ikkunan avaa.
Mulla oli tuollainen naapur kanssa. Jos ei sillä ollut kaveria pihalla niin puhui puhelimeen. Tai koiralleen. Tai vaikka marjapensaalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotieläinten äänet on aina huomioitava riski omakotialueella. Jos minkään eläimen ääni ei nappaa, pitää suosiolla asua kerrostalossa tai todella etsiä tarpeeksi syrjäinen talo, jossa ei ole naapuria kuuloetäisyydellä. Jäikö sinulta Ap riskikartoitukset tekemättä? Jos teit ja silti muutit omakotitaloon, olet samalla myös hyväksynyt koirienkin äänet.
Mistä sait päähäsi että asun omakotitalossa? Kerrostalossa minä asun. Tuossa vähän matkan päässä on rivareita ja OKTja mistä haukunta kantautuu tänne asti. -AP
Yleensäkin kaupungissa asujan täytyy sietää ääniä, niin liikenteen yms kuin koirienkin. Jos ei siedä, ainoa oikea asuinpaikka on sen verran syrjäinen, että muihin naapureihin on matkaa vähintään puoli kilometriä. Toinen vaihtoehto on, että menee lääkäriin ja hakee siedätyshoitoa äänille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotieläinten äänet on aina huomioitava riski omakotialueella. Jos minkään eläimen ääni ei nappaa, pitää suosiolla asua kerrostalossa tai todella etsiä tarpeeksi syrjäinen talo, jossa ei ole naapuria kuuloetäisyydellä. Jäikö sinulta Ap riskikartoitukset tekemättä? Jos teit ja silti muutit omakotitaloon, olet samalla myös hyväksynyt koirienkin äänet.
Mistä sait päähäsi että asun omakotitalossa? Kerrostalossa minä asun. Tuossa vähän matkan päässä on rivareita ja OKTja mistä haukunta kantautuu tänne asti. -AP
Ei tuo koira enää sinun naapurisi koira ole, vaan jonkun muun kyläläisen koira. Tapahtuiko tämä taas kerran Porvoossa? Harvinaisen kovaäänisiä ovat teidän kylän koirat. Luulisi äänestä olleen mainintoja jo paikallislehdissä.
Porvoon kerrostaloissa on näitä 24/7 hukkuvia koiria.
Kumma kun näistä ei oikeasti kuule muualla ku av:lla.
Koiran haukunta on normaalia elämisen ääntä, vaikka olisi jatkuvaa. Etenkin, jos kyseessä on vahtikoira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo koira enää sinun naapurisi koira ole, vaan jonkun muun kyläläisen koira. Tapahtuiko tämä taas kerran Porvoossa? Harvinaisen kovaäänisiä ovat teidän kylän koirat. Luulisi äänestä olleen mainintoja jo paikallislehdissä.
Surullista, että käsityksesi kerrostaloasumisesta on kolhoosi, jossa ikkunasta näkyy vain naapuritalon ikkunat. Jos ei ole kunno esteitä (taloja jne) niin ääni kantaa pitkällekkin.
Vierailija kirjoitti:
Koiran haukunta on normaalia elämisen ääntä, vaikka olisi jatkuvaa. Etenkin, jos kyseessä on vahtikoira.
Vahtikoirat ei kuulu taajamaan
Vierailija kirjoitti:
Puhuttele sitå naapuriasi ja kerro asiasta. Kyllä koiran haukunnan saa loppumaan oikeilla keinoilla.
Ei saa, kokemusta on. Jostain kumman syystä nuo huomaavaiset koiranomistajat tuntuvat tietävän oikeutensa paremmin kuin vastuut, velvoitteet tai varsinkaan muiden huomioon ottamisen.
Meidän naapurissaan juuri tuollainen häirikkö. Koiralauma lasketaan ulos lähes pilkulleen klo 7 ja otetaan sisään 22-23. Sanottu on, puhe ei auta. Palaute on lähinnä haistattelua. Poliisille ihan turha soittaa, niitä ei kiinnosta. Kokeiltu on.
Lähes ainoa toivomme on, että kaupungin järjestyssääntöjä päivitettäisiin sen osalta, millaista häiriötä saa aiheuttaa naapurustolle. Juuri nyt tällaisia meluhäiriköitä ei rajoita juuri mikään.
Jos jollain on kokemusta rikosilmoituksen tekemisestä kotirauhan häirintään liittyen (melu) tai oikeustapauksesta, saa jakaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lakia mikä sanoo noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sanoo terve järki, mutta eipä teillä koirahul,luilla sellaista ole. Teille koira on vaan koriste-esine, koiran luonnollisilla vieteillä ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sanoo terve järki, mutta eipä teillä koirahul,luilla sellaista ole. Teille koira on vaan koriste-esine, koiran luonnollisilla vieteillä ei ole mitään väliä.
No mitä koitatte lainvastaisesti kieltää toisten koirat? Koirani on osa perhettäni, ja perheeseeni et sitten koske. Uhkaakkin koiraani, niin näet todellakin hullun ilmeentymisen.
Vierailija kirjoitti:
Piikille vaan.
Haukkuisivat edes vain päivällä. Ei tuo silloin haittaa mutta aikasin aamusta kun luukut auki yrittää nukkua. Monet koirien omistajat valittavat hanakasti muiden häiriöistä mutta eivät näe pahinta häirikköä omassa koirassaan. Kyllä koiran saa opetettua olemaan haukkumatta jos halua on. Kerrostaloihin ei koiria pitäisi ottaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää koirien haukkumista, miksei omistaja voi komentaa koiraa olemaan hiljaa?
En siedä minäkään. Silti meillä on koira, joka haukkui, jos joku vieras oli porraskäytävässä, naapurin kissa näkyi ulkona, jäniksestä puhumattakaan ja täytyyhän sitä koirakavereitakin tervehtiä.
Kovalla työllä olemme saaneet oppimaan, että sisällä ei haukuta, nyt enää murisee, mutta kun pääsee ovesta pihalle, mitkään kiellot ei tehoa. Kauhea räksytys. Eli koulutus jatkuu vielä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sellainen papatus on kans ärsyttävää vaikkei olin huutopuhumista. Mistä sitä juttua riittää?
Taisi olla koirista tämä aloitus? No jos laajennetaan niin tupakointi ottaa päähän ja nenään vaikka mitään ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
On meilläkin koira, joka haukkuu silloin tällöin ohikulkijat, mutta jatkuva koiran haukunta ei ole normaalia elämisen ääntä. Jos ei sen vertaa ole älliä päässä, että ottaisi huomioon muutkin ihmiset, niin pitäisi muuttaa korpeen, jossa ei häiritse muita ihmisiä jatkuvasti. Ihan sama mistä ääni lähtee, jos se on jatkuvaa kovaa ja häiritsevää meteliä naapureille. Olkoot koiran haukunta, soittimen soitto, moottorisaha tai vaikka teinit mopoineen.
Mene töihin ja muuta rauhallisempaan ympäristöön. Elämä on valintoja.