Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Humble bragging tuttavat

Vierailija
02.08.2025 |

Onko teillä tuttuja, jotka harrastaa nk. humble bragging -kehuskelua?

Siis esim. ovat huonekaluostoksilla ja sieltä pukkaa someen "ollaan nyt täällä Vepsäläisellä, kun toi meidän uus talo on niin paljon vanhaa isompi, että tarvitaan aika paljon uusia kalusteita"

Millaisia "nöyrästi kehuvia" juttuja olette kuulleet?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/26 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä erottaa faktan humble braggauksesta? Siis onhan se ihan faktuaalistakin, että isoon taloon tarvitsee enemmän kalusteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Vepsäläinen kallis? Omat huonekaluni ovat kaikki sukulaisten vinteiltä koska olen niin tiedostava ja ekologinen kuluttaja. 

Vierailija
4/26 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kavereita, jotka vattuuntuvat heti, jos kerrotte mitään positiivista elämästänne? Nämä ihmiset valittavat ihan kaikesta ja varmistavat, että kaikki saavat tietää kurjuudestaan. 

Vierailija
5/26 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa ketään somessa. Ei ole omia tilejä. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
6/26 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä erottaa faktan humble braggauksesta? Siis onhan se ihan faktuaalistakin, että isoon taloon tarvitsee enemmän kalusteita.

Sekin jos itse sanoo olevansa hoikka 🤔

Vierailija
7/26 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos sanoo että ei jaksa mitenkään koko pizzaa. 

Vierailija
8/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täähän on kiva asia, että monilla teillä on vaan ihania tuttavia, joiden jutut tuovat iloa ja valoa, hyvä niin :)

Tv. ap

Vierailija
9/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seuraa ketään somessa. Ei ole omia tilejä. Ongelma ratkaistu.

Samoin. Tämä on ainoa someni ja täällä ollaan anonyymejä. Muunlaista en kestäisi. 

Vierailija
10/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kiinnittää tuollaisiin juttuihin niin paljon huomiota, että edes muistaisin niitä. 

Vierailija
11/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan ymmärtänyt väärin tuon humble bragging-asian. 

Vierailija
12/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minusta ole humble braggingia, se on ihan vaan braggingia.

Vierailija
13/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eräs naisihminen oli tuutannut somen täyteen joulukuvia itsestään ja lapsistaan. Ei muuten mitään, mut joka kuvassa korostettiin mitä hän OSAA. Oli kuva tästä äidistä soittamassa pianoa ja teksti et "hoilasin itse eniten joululauluja". Jopa lapsen päässä oleva letti oli mainittu tämän äidin tekemäksi. Öh, kenen muunkaan..?

Niin jotenkin tuo jäi mieleen humble braggingina, et sanoo omaa laulamistaan hoilaamiseksi mut on useampi kuva itsestään pianon ääressä. Eli tuli selväksi, että osaa laulaa ja soittaa.

Vierailija
14/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole humble braggingia. Humble bragging -versio olisi esim: on kyllä raskasta kun pitää kalustaa niin monta huonetta, alkaa olla ikävä meidän vanhaa, pienempää taloa. Se oli niin helppo kalustaa.

Vierailija
15/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini sanoo aina olevansa niin kova panee että naiset kädestä pitäen kiittelee.

Pitihän se kokeilla, totta oli.

T. Perheenäiti Pirjo 40

Vierailija
16/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa sarjaa kuin että hyi kun toisten pihvit haisee niin pahalta tai kamalaa miten makkarassa on niin paljon rasvaa. 

Vierailija
17/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aateliset ystäväni on juuri tuollaisia. 

Vierailija
18/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa sarjaa kuin että hyi kun toisten pihvit haisee niin pahalta tai kamalaa miten makkarassa on niin paljon rasvaa. 

Tuo on enemmän "sheimaamista" eli häpäistään toisen valitsemat ruoat. Koska oletettavasti joku syö samassa pöydässä makkaraa tai pihviä tai kokonaisen pizzan.

Humble bragging vois olla esim: "Mulla on kauhea ongelma tää pieni mahalaukku, ku en mitenkään jaksa syödä koko pizzaa."

Vierailija
19/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen saa tilata  lasten ateriaa ravintolassa? 

Mulla matkalaukut eteisessä kun matkustan niin usein. 

Vierailija
20/26 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on enemmän "sheimaamista" eli häpäistään toisen valitsemat ruoat. Koska oletettavasti joku syö samassa pöydässä makkaraa tai pihviä tai kokonaisen pizzan.

Humble bragging vois olla esim: "Mulla on kauhea ongelma tää pieni mahalaukku, ku en mitenkään jaksa syödä koko pizzaa."

En sanonutkaan, mitä se on, vaan että se on samaa sarjaa kuin se pitsakommentti.