Humble bragging tuttavat
Onko teillä tuttuja, jotka harrastaa nk. humble bragging -kehuskelua?
Siis esim. ovat huonekaluostoksilla ja sieltä pukkaa someen "ollaan nyt täällä Vepsäläisellä, kun toi meidän uus talo on niin paljon vanhaa isompi, että tarvitaan aika paljon uusia kalusteita"
Millaisia "nöyrästi kehuvia" juttuja olette kuulleet?
Kommentit (26)
Mikä erottaa faktan humble braggauksesta? Siis onhan se ihan faktuaalistakin, että isoon taloon tarvitsee enemmän kalusteita.
Onko Vepsäläinen kallis? Omat huonekaluni ovat kaikki sukulaisten vinteiltä koska olen niin tiedostava ja ekologinen kuluttaja.
Onko teillä kavereita, jotka vattuuntuvat heti, jos kerrotte mitään positiivista elämästänne? Nämä ihmiset valittavat ihan kaikesta ja varmistavat, että kaikki saavat tietää kurjuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä erottaa faktan humble braggauksesta? Siis onhan se ihan faktuaalistakin, että isoon taloon tarvitsee enemmän kalusteita.
Sekin jos itse sanoo olevansa hoikka 🤔
Siis täähän on kiva asia, että monilla teillä on vaan ihania tuttavia, joiden jutut tuovat iloa ja valoa, hyvä niin :)
Tv. ap
Vierailija kirjoitti:
En seuraa ketään somessa. Ei ole omia tilejä. Ongelma ratkaistu.
Samoin. Tämä on ainoa someni ja täällä ollaan anonyymejä. Muunlaista en kestäisi.
En jaksa kiinnittää tuollaisiin juttuihin niin paljon huomiota, että edes muistaisin niitä.
No eräs naisihminen oli tuutannut somen täyteen joulukuvia itsestään ja lapsistaan. Ei muuten mitään, mut joka kuvassa korostettiin mitä hän OSAA. Oli kuva tästä äidistä soittamassa pianoa ja teksti et "hoilasin itse eniten joululauluja". Jopa lapsen päässä oleva letti oli mainittu tämän äidin tekemäksi. Öh, kenen muunkaan..?
Niin jotenkin tuo jäi mieleen humble braggingina, et sanoo omaa laulamistaan hoilaamiseksi mut on useampi kuva itsestään pianon ääressä. Eli tuli selväksi, että osaa laulaa ja soittaa.
Ei tuo ole humble braggingia. Humble bragging -versio olisi esim: on kyllä raskasta kun pitää kalustaa niin monta huonetta, alkaa olla ikävä meidän vanhaa, pienempää taloa. Se oli niin helppo kalustaa.
Työkaverini sanoo aina olevansa niin kova panee että naiset kädestä pitäen kiittelee.
Pitihän se kokeilla, totta oli.
T. Perheenäiti Pirjo 40
Vierailija kirjoitti:
Se jos sanoo että ei jaksa mitenkään koko pizzaa.
Samaa sarjaa kuin että hyi kun toisten pihvit haisee niin pahalta tai kamalaa miten makkarassa on niin paljon rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa sarjaa kuin että hyi kun toisten pihvit haisee niin pahalta tai kamalaa miten makkarassa on niin paljon rasvaa.
Tuo on enemmän "sheimaamista" eli häpäistään toisen valitsemat ruoat. Koska oletettavasti joku syö samassa pöydässä makkaraa tai pihviä tai kokonaisen pizzan.
Humble bragging vois olla esim: "Mulla on kauhea ongelma tää pieni mahalaukku, ku en mitenkään jaksa syödä koko pizzaa."
Miksen saa tilata lasten ateriaa ravintolassa?
Mulla matkalaukut eteisessä kun matkustan niin usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on enemmän "sheimaamista" eli häpäistään toisen valitsemat ruoat. Koska oletettavasti joku syö samassa pöydässä makkaraa tai pihviä tai kokonaisen pizzan.
Humble bragging vois olla esim: "Mulla on kauhea ongelma tää pieni mahalaukku, ku en mitenkään jaksa syödä koko pizzaa."
En sanonutkaan, mitä se on, vaan että se on samaa sarjaa kuin se pitsakommentti.
Ei.