IL: Fazerin omistajat välttelevät veroja ja muuttivat pois Suomesta
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/694ed6ae-a2c6-4eb2-a1a7-c556ac71d…
Maksumuurin takana, jos joku ostanut haluaa liittää jutun.
Mutta siis Suomi menettää miljoonia euroja, koska Majlen, Karl ja Jan Fazer ovat verotuksellisista syistä muuttaneet pois Suomesta.
Jos et ole jo aiemmin boikotoinut Fazeria, niin nyt on sen aika.
Kommentit (128)
Minun puolesta on aivan ok, jos haluaa maksaa veronsa muualle. Suklaalevyjen koon muutosta en sitä vastoin hyväksy. Ostin eilen viimeisen kys. tuotoksen levyn pitkään aikaan.
Ei monet osaa laskea päässä, mitä 180g hinta olisi 200g. Siinä tarvitsee oivaltaa useamman vaiheen, jos ei päivittäin käytä ja muistista vedä.
Olisivat saanneet nostaa suosiolla sitä hintaa.
Miksiköhän suunnittelevat muuttoa kun kuulemma vihervassareiden mukaan rikkaille vain annetaan ja köyhät maksaa! Vain onko Liit ja Antit huijanneet minua?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi suomalaiset mussuttavat sitä Fazerin sinistä niin innokkaasti. Parempaa suklaata saa niin monesta maasta.
Maku asia, itselläni ei ole mitään fasu fiksaatiota, mutta parempaa en vaan ole löytänyt ja kokeiltu on ihan kyllästymiseen asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta sitten vihervasemmisto ulisi, että makeisten veroa ei saa nostaa, koska muuten Fazer rakennuttaa uuden tehtaansa ulkomaille.
Suomi on Euroopan 3. läskein maa ja se uusi tehdas on pitkälle automatisoitu, joten työntekijöitä ei tarvita niin paljon kuin ennen.
Kannattiko?
Itse asiassa se oli kokkelit jotka torppasi persujen hyväätarkoittavan ajatuksen nostaa karkkiveroa - koska Fazerit näin vaativat.
Wiki sanoo: Vuonna 2015 Euroopan komissio linjasi Suomen makeisveron valtiontukisääntöjen vastaiseksi ja kilpailua vääristäväksi, minkä vuoksi hallitus päätti lakkauttaa veron vuoden 2017 alussa makeisten ja jäätelön osalta.[10]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Makeisvero
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa vaikka marabouta jos haluatte suklaata. Huomattavasti halvempaakin.
Marabou on kyllä hyvää myös, olen aina vähän vaihdellutkin kaiken hyvän välillä mutta nyt Fazer jäi pois kokonaan.
Jäätelönkin syönti loppui suurimmalti osin tähän kesään. Lapselle ostan mutta itse syön vain edullisia pakettijäätelöitä jos haluan jäätelöä. Vanilija on aina hyvä, voi tuunata millä haluaa, banaania ja maapähkinävoita on hyvä laittaa joukkoon esimerkiksi tai voi tehdä mansikkapirtelöä.
Vierailija kirjoitti:
Jäätelönkin syönti loppui suurimmalti osin tähän kesään. Lapselle ostan mutta itse syön vain edullisia pakettijäätelöitä jos haluan jäätelöä. Vanilija on aina hyvä, voi tuunata millä haluaa, banaania ja maapähkinävoita on hyvä laittaa joukkoon esimerkiksi tai voi tehdä mansikkapirtelöä.
Voi myös leipoa itse herkkuruokiakin.
Vierailija kirjoitti:
Minun puolesta on aivan ok, jos haluaa maksaa veronsa muualle. Suklaalevyjen koon muutosta en sitä vastoin hyväksy. Ostin eilen viimeisen kys. tuotoksen levyn pitkään aikaan.
Ei monet osaa laskea päässä, mitä 180g hinta olisi 200g. Siinä tarvitsee oivaltaa useamman vaiheen, jos ei päivittäin käytä ja muistista vedä.
Olisivat saanneet nostaa suosiolla sitä hintaa.
Menar du helt på allvar att folk inte klarar av att läsa kilo priset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutku Riikuli järkkäs parikytmillii tukiaisia....
Kyseessä on Business Finlandin tuki.
Joka tippui taivaasta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi suomalaiset mussuttavat sitä Fazerin sinistä niin innokkaasti. Parempaa suklaata saa niin monesta maasta.
Jossakin ohjelmassa tarjottiin kerran Italialaiselle suklaamaakarille Fazun sinistä ja ukko ei ollut kovin vaikuttunut. Suunnilleen joka maassa tehdään parempaa suklaata.
Kyllä se muutaman vuoden takainen Fazerin Sininen oli parasta maailmassa, mutta reseptin muuttaminen teki maun karvaaksi ja siihen vielä
raaka hinnannousu ja viimeisimpänä shrinklaatio, niin Sininen on itseltäni jäänyt hyllyyn jo vuoden päivät.
Muiden maiden, niin Belgian kuin Sveitsinkin suklaat ovat sellaisia äklöjä ja keinotekoisen makuisia.
No laihtuupahan kun ei tarvitse enää suklaata mutustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maku asia, itselläni ei ole mitään fasu fiksaatiota, mutta parempaa en vaan ole löytänyt ja kokeiltu on ihan kyllästymiseen asti
Sinulta puuttuu makuaisti ja kirjoitustaito.
Tekisin aivan samalla tavalla. Vi...... maksaa perintöveroa. Täällä itkee persaukisten kerho.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on kuin roskaa, mutta silti pitää tehdä veropetoksia: https://www.iltalehti.fi/talous/a/9c813c05-b1d7-4105-a5bb-34982592598e
Lisäksi Fazerit ovat hanakoita salaamaan medialta tulojaan.
Halveksittavaa sakkia.
Vaurastunut demari ei ole halveksittava vaikka hän minimoikin yrityksensä verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marabou, Panda, Finlandia Candy, Brunberg sekä pienet yksityiset tekijät. Plus ulkomaiset tekijät.
Kannattaa alkaa ihan järjestyksessä tutkimaan tuota listaa ja etsiä oikea omistaja ja selvittää mistä heitä epäillään, saattaa tulla oksettava olo
Ei voi tulla enempää kuin palmuöljypaskastanne 🍫 = 💩
Voi ap, kultamussukka, olet syntynyt köyhään sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tuohon jotain ehtoja on vai mitä?
Lahden uusi tehdas siis maksetaan verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Voi ap, kultamussukka, olet syntynyt köyhään sukuun.
Niin olenkin syntynyt. Mitä sitten? Nyt kuitenkin ihan hyvätuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tuohon jotain ehtoja on vai mitä?
Lahden uusi tehdas siis maksetaan verorahoilla.
Eikä makseta. Tehdas maksaa 750 miljoonaa euroa. 20 miljoonaa on pikkusumma siihen verrattuna.
Ostakaa vaikka marabouta jos haluatte suklaata. Huomattavasti halvempaakin.