Viisikymppisen netto-omaisuus 400 000 euroa
Mitä tekisit (talouden suhteen) jatkossa? Tuosta 250 000 kiinni asunnossa ja rantamökissä, loput säästöjä.
Kommentit (24)
Minä yritän myydä asuntoni eläkkeelle jäädessä ja otan rahat käyttöön. Metsääkin aion myydä tavallista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaisia kyselet.
On hyvä kuulla muiden ihmisten mielipiteitä ja sijoitusajatuksia. Vaihtoehtoja.
Miksi säästöjä? Sijoita rahasi.
Taisi olla provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaisia kyselet.
On hyvä kuulla muiden ihmisten mielipiteitä ja sijoitusajatuksia. Vaihtoehtoja.
Itse käytän nykyään tekoälyä sparraajana tällaisissa ja monissa muissakin kysymyksissä. Kannattaa kokeilla, yllättävän inhimillistä.
Noin paljon rahaa ja tyhjä pää. No sijottaisin osakkeisiin ja etf rahastoihin.
Säästäisin ja sijoittaisin vielä tulevat 15 vuotta ja nauttisin vauraammista eläkepäivistä. Aina on toki riski, että kuolee tai on terveysongelmia ja homma jää haaveeksi. Vaan saahan niillä rahoilla sitten vaikka parempia hoivapalveluita. Sitä paitsi aina raha jollekin kelpaa. Jos ei vaimokaan tarvitse, niin sitten vaikka sisaren lapset.
Olisin todella huolestunut.
T: paljon suurempi nettovarallisuus, josta tuottamattomassa pajon pienempi osuus.
Tärkeintä on kertoa jatkuvasti muille kuinka paljon omaisuutta on kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on kertoa jatkuvasti muille kuinka paljon omaisuutta on kertynyt.
Ai tutuille? Täällä anonyymipalstalla siitä tuskin on haittaa/hyötyä tuossa mielessä.
Nelikymppisen nettovarallisuus 5000 euroa. Mitä tekisit (talouden suhteen) jatkossa? Tuosta 2 tonnia kiinni vanhassa autossa ja 2 tonnia rahastoissa.
250 000 asunnon ja rantamökin arvo yhteensä? Onkohan sillä asunnolla edes sitä arvoa, jos se on muuttotappioalueella? Edelleen, muuttaisin Espanjaan. Miten se on sijoitusvaihtoehto, kannattaa miettiä.
Jos on todellisuudessa noin paljon varallisuutta niin siitä mitä sillä tekisi ei täällä kysyisi.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisen nettovarallisuus 5000 euroa. Mitä tekisit (talouden suhteen) jatkossa? Tuosta 2 tonnia kiinni vanhassa autossa ja 2 tonnia rahastoissa.
ilmeisesti OP:n asuntorahastossa, koska omaisuus on jäänyt noin vähäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
250 000 asunnon ja rantamökin arvo yhteensä? Onkohan sillä asunnolla edes sitä arvoa, jos se on muuttotappioalueella? Edelleen, muuttaisin Espanjaan. Miten se on sijoitusvaihtoehto, kannattaa miettiä.
Ei ole muuttotappioalueella, vaan kohtuullisen isossa kaupungissa. Tuo on minimiarvion mukaan. Myös mökki lähellä kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on todellisuudessa noin paljon varallisuutta niin siitä mitä sillä tekisi ei täällä kysyisi.
Eihän tuo ole juuri mitään. Lähes jokaiselta viisikymppiseltä työssäköyvältä tuo löytyy.
Mulla 366 000 nettona. Tuosta 210 000 asunnossa ja siihen alle 51 000 velkaa (huomioitu nettovarallisuudessa). Lainaa maksan vielä noin 4 vuotta ja sen jälkeen sama raha sijoituksiin. Tosin tileillä on tällä hetkellä 100 000, joten saisin maksettua pois, vaikka huomenna. En sitä ole tekemässä, sillä käteisvaroista 73k on yritykseni tilillä (toiminimi) ja 10k on menossa syksyn aikana kasvojen kohotukseen.
Joo, tiedän. Palstalaiset eivät tietenkään itse olisi tekemässä (perustuu ketjujen kommentteihin) kauneusleikkauksia, mutta en muilta ole kyselemässäkään mielipidettä. Kemoterapia v. 2022 kasvojen ja kaulan alueelle teki rumaa jälkeä ihon kiinteyden kannalta (erityisesti kaulan alueelle) ja se vaivaa minua niin paljon, että parempi hoitaa asia, kun kerran taloudellinen mahdollisuus siihen on.
N53
Ap. Et ole sitten ollut erityisen työintoinen. Jo viiskymppinen ja vain tuollainen netto-omaisuus :( Otahan jo itseäsi niskasta kiinnii ja ALA TIENATA ! Siihen on kaikilla samat mahdollisuude jos vain on halua jota laiskoilla punikkivätyksillä ei ole.
Miksi tällaisia kyselet.