45min vaihtoaika Amsterdamissa?
Olen varaamassa lentoja Helsinki-Nizza.KLM ehdottomasti halvin, tarjoaa 45min vaihdolla Amsterdamissa Schipholilla. Onko tuo mahdoton? Toki reitittävät uudestaan jos ei ennätä, mutta seuraavana päivänä olisi kuitenkin oltava Nizzassa. En ole vaihtanut konetta Amsterdamissa.
Kommentit (33)
En edes yrittäisi. Se on valtavankokoinen kenttä. Olen kerran tehnyt tuon virheen Schipholissa, enkä enää ikinä yritä uudelleen. Juoksin kuin hullu matkalaukkuni kanssa varmaan kaksi kilometriä ja läähätin hikisenä koko jatkolennon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mä lennettiin viime vuonna suoraan Helsinki-Vantaalta Nizzaan. Ei tarvinnut stressta vaihtoja. Finnairilla lennettiin.
Ei lennä talvikaudella suoraan enkä ole nyt tämän kesän perusteella Finnairista kovin vakuuttunut. On saaneet stressata Finnairin asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Reykjavikissa ollut lyhyt vaihto, ja vaikka on pieni kenttä, niin juoksuksi menee. Aina ei laukut ehdi mukaan. Mutta jos myyvät samalle lipulle, kone saattaa odottaa, koska lentoyhtiöt joutuvat maksamaan muuten korvauksia.
No ei koneet odota, kun joutuvat maksamaan kentällä olosta joka minuutilta, ja se ei ole halpaa lystiä se. Koneiden lähtöjärjestyskin on suunniteltu tarkkaan joten siinä ei yhden turistin odottaminen ole järkevää.
Riippuu. Reykjavikissa tosiaan odottavat. Mutta se onkin Island Airin solmukohta Usan lennoille.
Vierailija kirjoitti:
Mä lennettiin viime vuonna suoraan Helsinki-Vantaalta Nizzaan. Ei tarvinnut stressta vaihtoja. Finnairilla lennettiin.
No sitäkö tässä nyt kysyttiin?
Vierailija kirjoitti:
En edes yrittäisi. Se on valtavankokoinen kenttä. Olen kerran tehnyt tuon virheen Schipholissa, enkä enää ikinä yritä uudelleen. Juoksin kuin hullu matkalaukkuni kanssa varmaan kaksi kilometriä ja läähätin hikisenä koko jatkolennon ajan.
No nyt on liioittelun makua🤣
Olen kerran vaihtanut konetta kyseisellä kentällä ja vaihtoaikaa oli jotakin tuon verran, alle tunti kuitenkin. Juoksuksi meni. Ehdin kyllä itse koneeseen, mutta ruumassa oleva rinkka ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran vaihtanut konetta kyseisellä kentällä ja vaihtoaikaa oli jotakin tuon verran, alle tunti kuitenkin. Juoksuksi meni. Ehdin kyllä itse koneeseen, mutta ruumassa oleva rinkka ei.
Joo. Lyhyellä vaihdolla käsimatkatavaroihin kaikki, mitä oikeasti tarvitaan. Laukku tulee kyllä aikanaan, mutta voi mennä muutama päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ruumatavaroita.
Jos olet näin sesonkiaikaan lentämässä, unohda tuo. Kentillä tapahtuu jatkuvasti viivästyksiä ruuhkasta, säästä, ihmisistä, matkatavaroista, puuttuvista matkustajista ja heidän ruumamatkatavaroidensa poistamisesta johtuen. Itse otan vaihdot ainakin 2h vaihtoajalla eikä useampikaan tunti ole ongelma, lentokentillä on kiva hengailla, käydä syömässä, vessassa, shoppailla.
Jos raha on vähissä, älä ota sitä halvinta vaihtoehtoa tuolla vaihtoajalla. Matkaillessa tulee yleensä aina jotain poikkeustilanteita ja on hyvä olla back-up-plan. Koko lento saattaa peruuntua ja joudut itse maksamaan majoituksen ennen kuin saat sen vakuutusyhtiöltä pois jne.
Schipholin kenttä on todella aktiivinen. Sieltä nousee ja sinne laskeutuu koneita ihan jatkuvana virtana. Jos kone menettää slottinsa eli aikaikkunan, jonka sisällä on noustava tai laskeuduttava, se se vasta kalliiksi tulee. Eivät odottele yksittäistä matkustajaa. Uudelleenreitittäminen tulee halvemmaksi.
Jos sinun on oltava Nizzassa seuraavana päivänä, lennä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet näin sesonkiaikaan lentämässä, unohda tuo. Kentillä tapahtuu jatkuvasti viivästyksiä ruuhkasta, säästä, ihmisistä, matkatavaroista, puuttuvista matkustajista ja heidän ruumamatkatavaroidensa poistamisesta johtuen. Itse otan vaihdot ainakin 2h vaihtoajalla eikä useampikaan tunti ole ongelma, lentokentillä on kiva hengailla, käydä syömässä, vessassa, shoppailla.
Jos raha on vähissä, älä ota sitä halvinta vaihtoehtoa tuolla vaihtoajalla. Matkaillessa tulee yleensä aina jotain poikkeustilanteita ja on hyvä olla back-up-plan. Koko lento saattaa peruuntua ja joudut itse maksamaan majoituksen ennen kuin saat sen vakuutusyhtiöltä pois jne.
Schipholin kenttä on todella aktiivinen. Sieltä nousee ja sinne laskeutuu koneita ihan jatkuvana virtana. Jos kone menettää slottinsa eli aikaikkunan, jonka sisällä on noustava tai laskeuduttava, se se vasta kalliiksi tulee. Eivät odottele yksittäistä matkustajaa. Uudelleenreiti
Lennän talvikaudella. Ei ole suoria ainakaan noille päiville.
Vierailija kirjoitti:
Schipholin kenttä on todella aktiivinen. Sieltä nousee ja sinne laskeutuu koneita ihan jatkuvana virtana. Jos kone menettää slottinsa eli aikaikkunan, jonka sisällä on noustava tai laskeuduttava, se se vasta kalliiksi tulee. Eivät odottele yksittäistä matkustajaa. Uudelleenreiti
Minulla ei ole ongelmaa maksaa majoituksia ja uusia lentoja ja odottaa korvauksia. En kuitenkaan maksa montaa sataa enemmän siitä, että saan syödä tai shoppailla ylihintaisilla lentokentillä.
Kiitos muutamista hyvistä vastauksista! Taidan ottaa riskin. Ei se Nizza maailman äärissä ole ja ei kuitenkaan ole pakko olla Nizzassa heti aamulla, meno vasta illalla. En siis pääse lähtemään Helsingistä aiemmin. Olen vielä aamun töissä, joten pääsen vasta iltalennolle. Matka tammikuussa ystävän häihin.
Jos KLM itse tarjoaa yhteyttä noin lyhyellä vaihdolla, ottaisin. Ei Schiphol ole yhtään sen sekavampi kenttä kuin mikään muukaan. Matkatavaroiden, jos niitä on, kanssa voi olla eri juttu. Sesonkiaika, joka paikassa ruuhkaa, hyvässä lykyssä portit on lähellä toisiaan ja hyvin ehtii.
Tätäkö kysyttiin?