Jotkut miehen omistushaluiset sukulaiset?
Siis. Ekan kerran kun tapasin miehen serkun, luulin häntä joksikin exäks, koska hyppäsi miehen kaulaan. Sen jälkeen mulkaisi minua kuin halpaa makkaraa, mies esitteli meidät ja nainen sanoi hei, ja tuli seisomaan minun ja miehen väliin, käänsi mulle selkänsä 😄 Tämä "tuttavuus" jatkui samalla linjalla, vuosien varrella aina välillä serkulta tuli viestiä jos oltiin samalla paikkakunnalla, ja hän pyysi miestäni kylään. Ei koskaan minua, ei lapsia, vaikka tiesi että olimme siellä koko perhe. Mies ei mennyt, koska ei meillä sillä paikkakunnalla ollut mitään majapaikkaa, eikä hän halunnut meitä jättää jonnekin keskustaan odottamaan siksi aikaa.
Sitten miehen siskot. Alkuun olivat kohteliaita minua kohtaan, sitten se loppui. Alkoivat avoimen vihamielisiksi, ja mies ei sitä hyväksynyt. Välillä siskot ovat ottaneet yhteyttä häneen, pyytäneet häntä kylään ym. Hän on vaatinut pyytämään minulta anteeksi ja siskoilla on kilahtanut. Eivät kuulemma ole tehneet mitään väärää eivätkä ymmärrä miksi mies valitsee minut heidän "yli". Sitten taas mennyt pitkä aika ettei heistä kuulu mitään.
Mua tämä harmittaa, koska tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa ja kiva olisi ollut heihin tutustua. Serkkuunkin. Kuulla miehen lapsuudesta heidän kertomanaan jne. Mutta ilmeisesti ei onnistu. Onneksi muiden serkkujen ja sukulaisten kanssa ollaan läheisiä ja tekemisissä.
Ei pitäisi kai vaivata asialla päätään mutta siskolta tuli taas miehelleni seuraamispyyntö somessa, niin asia ihmetyttää jälleen. Miten helppoa olisi heidän lähestyä minuakin ja sopia asiat, ja jatkaa puhtaalta pöydältä?
Minullakin on serkku jolla on kaikkien kanssa toimeentuleva vaimo. Hän (vaimo) on aivan mukava ja puhelias mutta silloin kun serkku on yksin hän on rento ja mukava, juttelee ja nauraa, aivan kuin poikamiehenä. Silloin kun hän on vaimonsa kanssa hän on hiljaisempi, varovaisempi, harkitsee mitä sanoo, välittömyys on poissa. Vaimo on perheen hallitseva osapuoli aivan selvästi, en tiedä miksi tällainen muutos on käytöksessä koska serkku on aina ollut fiksu eikä puheissaan ole ollut mitään loukkaavaa tms. Olisiko ap:n tapauksessa tämä, tulija on aina ulkopuolinen ja jos yrittää olla yhtä läheinen kuin muutkin se on tunkeilua.