Tosissaanko sivarit ja C-miehet kuvittelevat, että sodan syttyessä he eivät joudu rintamalle?
Aina kuulee tätä, että yhteiskunnan pitää pyöriä, joten sodassa riittää töitä kaikille. Eihän se voi niin mennä, että yhdet riskeeraavat henkensä rintamalla samalla kun toiset tekevät jotain siviilihommia, sehän olisi poskettoman epäoikeudenmukaista.
Sivarit ja C-miehet laitetaan etulinjaan miinoja polkemaan, siinä voi sitten miettiä olisiko kannattanut ottaa vastaan sitä taistelukoulutusta kun sitä tarjottiin.
Kommentit (316)
En muutenkaan ymmärrä mitään C-miehiä, että pää ei kestä inttivitutusta tai selkä on vähän kipee, niin en voi osallistua.
Silloin mennään sivariin ja sekin on ihan ok, mutta ei mitään vtun VAPAUTUSTA.
Sodan aikana kuka tahansa voi esim. kuskata porukkaa maasturilla jne. ajoneuvolla paikasta toiseen, kuljettaa ruokaa ja tarvikkeita, lennättää droneja ym.
Ainoastaan, jos on joku huumehörhö, joka näkee näkyjä tai joku skitsfreenikko, niin sitten ymmärrän, ettei voi osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmiä on kaikkialla, ilman kuria ja järjestystä olette sonnilauma paniikissa ja siitähän ei hyvää seuraa.Sivaripellet ja totaalit voivat vaan hävetä esivanhempiensa edessä, alkaa olla aika ottaa yhteyttä niihin viimeisiin elossaoleviin veteraaneihin.
Minä en kyllä häpeä kenenkään edessä sitä että olen sivari. Tätä rosvojoukkoa ja moraalinsa menettänyttä maata en puolusta, en mistään syystä. Ehkä isoisien aikana suomessa jotain kunniallista vielä oli. Uskon että isoisät olisivat ne jotka häpeissään katsovat sitä joukkoa joka tämänkaltaista vääryyttä mitä Suomessa harjoitetaan, ase kädessä puolustavat
Kulli kädessäkö pitäisi puolustaa, taitaa igor kuolla nauruun jos kuolee luultavasti panee perseeseen... tappaa ja jatkaa matkaa.
Nämä on jotenkin niin käsittämättömiä keskusteluja. Tietysti kaikki oikeat ihmiset sukupuolesta riipoumatta tekee, mitä tarvitaan ja osataan parhaiten. Niin tekivät mun isovanhemmat, ne kaikki, -39 ja -40 luvulla ja jos tarvitsee, me tehdään perässä. Vaikka sydän märkänis ja vähintään siihen asti, kun drooni räjäyttää pään irti. Turhempiakin syitä kuolla keksin monta. Toki olen sopivan vanha, niin ei tuo kuoleminen niin harmita, kuin mitä kaksikymppisenä olisi voinut. Semmoiset vauvat, joista ei ole mihinkään ja jotka ei osaa soppaakaan keittää, onkin hyvä lähettää turvaan.
En minäkään osaa taistella, kun ei ole koulutusta siihen (olen nainen siis). Mutta lähden kyllä rintamalle keittämään soppaa ja hoitamaan duunianikin, jossa olen ihan pätevä, jos huolitaan. Toki kotirintamallakin tekisin, mitä vaan tarvitsee. Ajatus muualla lähtemisestä on kyllä kerrassaan absurdi. Miksi ihmeessä sitä elää ylipäätään, jos kovassa paikassakin pitää vaan juosta pakoon? Siis mitä ihmeellistä arvoa ihminen voikin sillä pienellä elämällään nähdä, jos ei puolusta edes omaa maataan jotain karseaa Putinia vastaan?
Vierailija kirjoitti:
En muutenkaan ymmärrä mitään C-miehiä, että pää ei kestä inttivitutusta tai selkä on vähän kipee, niin en voi osallistua.
Sodan aikana kuka tahansa voi esim. kuskata porukkaa maasturilla jne. ajoneuvolla paikasta toiseen, kuljettaa ruokaa ja tarvikkeita, lennättää droneja ym.
Ainoastaan, jos on joku huumehörhö, joka näkee näkyjä tai joku skitsfreenikko, niin sitten ymmärrän, ettei voi osallistua.
Miksi menisin sivariin, jos voin mennä töihin tienaamaan rahaa?
Höpö höpö, tuolla perusteella sitten naiset ja tytötkin miinoja polkemaan.
Kaikkia ei vaan kiinnosta mennä harjoittelemaan tappamista, koska voi yhtä hyvin joutua jonnekin Puolaan tai muuhun maahan sitten Naton nimissä, kyse ei ole vaan oman maan suojelusta. Ja sivarissahan opetellaan myös sota-ajan suojelu- ja huoltotyötä, kaikki maanpuolustajat eivät ole rintamalla.
C:n papereihin turha ottaa kantaa, ne saa tietystä syystä, eikä sitä pidä kyseenalaistaa.
Nykyisessä maailmantilanteessa en suosittele pojille armeijaa, ellei oikein halua sotia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on jotenkin niin käsittämättömiä keskusteluja. Tietysti kaikki oikeat ihmiset sukupuolesta riipoumatta tekee, mitä tarvitaan ja osataan parhaiten. Niin tekivät mun isovanhemmat, ne kaikki, -39 ja -40 luvulla ja jos tarvitsee, me tehdään perässä. Vaikka sydän märkänis ja vähintään siihen asti, kun drooni räjäyttää pään irti. Turhempiakin syitä kuolla keksin monta. Toki olen sopivan vanha, niin ei tuo kuoleminen niin harmita, kuin mitä kaksikymppisenä olisi voinut. Semmoiset vauvat, joista ei ole mihinkään ja jotka ei osaa soppaakaan keittää, onkin hyvä lähettää turvaan.
En minäkään osaa taistella, kun ei ole koulutusta siihen (olen nainen siis). Mutta lähden kyllä rintamalle keittämään soppaa ja hoitamaan duunianikin, jossa olen ihan pätevä, jos huolitaan. Toki kotirintamallakin tekisin, mitä vaan tarvitsee. Ajatus muualla lähtemisestä on kyllä kerrassaan absurdi. Miksi ihmeessä sitä elää ylip
Daa, daa ruski. Niin hjyvä suomi sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, jos kaikilla on velvollisuus mennä joko inttiin tai sivariin. En ymmärrä vapautusta ollenkaan. Ihme vässyköiden touhua.
Omaa poikaani en armeijaan ainakaan lähetä, tai ainakin suosittelin sivaria. Liian riskialtista.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, tuolla perusteella sitten naiset ja tytötkin miinoja polkemaan.
Kaikkia ei vaan kiinnosta mennä harjoittelemaan tappamista, koska voi yhtä hyvin joutua jonnekin Puolaan tai muuhun maahan sitten Naton nimissä, kyse ei ole vaan oman maan suojelusta. Ja sivarissahan opetellaan myös sota-ajan suojelu- ja huoltotyötä, kaikki maanpuolustajat eivät ole rintamalla.
C:n papereihin turha ottaa kantaa, ne saa tietystä syystä, eikä sitä pidä kyseenalaistaa.
Nykyisessä maailmantilanteessa en suosittele pojille armeijaa, ellei oikein halua sotia.
SIINÄ VASTA LUUSERI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, jos kaikilla on velvollisuus mennä joko inttiin tai sivariin. En ymmärrä vapautusta ollenkaan. Ihme vässyköiden touhua.
Mitä et ymmärrä vapautuksessa? Ei ole velvollisuutta mennä inttiin tai sivariin, jos saa vapautuksen. Ilman vapautuksia tarvittaisiin uusi vankila totaaleja varten. En tiedä olisiko se yhteiskunnalta kauhean hyvää rahan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain itselleni C paperit kun tuli kertauskutsu vuonna 2022. Jos sota syttyy suomessa niin pyrin täältä pakenemaan mahdollisimman pian ruotsiin ja sitä kautta sitten eurooppaan. Miksi puolustaisin tälläistä maata?
Moni sellainen joka ei ole kiinnostunut puolustamaan tällaista maata lähtee mukaan päästäkseen tuhoamaan venäläisiä. Sodan voittaminen tulee siinä sitten sivutuotteena.
Venäjä on kyllä tyhmä jos Suomeen yrittävät, meillä on tahto asenne potensiin sata verrattuna Ukrainaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä et ymmärrä vapautuksessa? Ei ole velvollisuutta mennä inttiin tai sivariin, jos saa vapautuksen. Ilman vapautuksia tarvittaisiin uusi vankila totaaleja varten. En tiedä olisiko se yhteiskunnalta kauhean hyvää rahan käyttöä.
En ymmärrä, miksi kenellekään annetaan vapautus. Ainoastaan täysin vajakille tai sitten jollekin todella vammautuneelle yksilölle sen ymmärrän. En kenellekään muulle. Kaikilla on sama velvollisuus minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Omaa poikaani en armeijaan ainakaan lähetä, tai ainakin suosittelin sivaria. Liian riskialtista.
Venäjällä sinun pojalla ei olisi vaihtoehtoa?
"En ymmärrä, miksi kenellekään annetaan vapautus. Ainoastaan täysin vajakille tai sitten jollekin todella vammautuneelle yksilölle sen ymmärrän. En kenellekään muulle. Kaikilla on sama velvollisuus minun mielestäni."
Vapautus tulee yhteiskunnalle halvimmaksi. Vankilapäivät ovat todella kalliita eikä jalkapantakaan valvontoineen ole halpaa touhua.
Vierailija kirjoitti:
"En ymmärrä, miksi kenellekään annetaan vapautus. Ainoastaan täysin vajakille tai sitten jollekin todella vammautuneelle yksilölle sen ymmärrän. En kenellekään muulle. Kaikilla on sama velvollisuus minun mielestäni."
Vapautus tulee yhteiskunnalle halvimmaksi. Vankilapäivät ovat todella kalliita eikä jalkapantakaan valvontoineen ole halpaa touhua.
Kuula kalloon vaan, jos ei edes sivari kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä sinun pojalla ei olisi vaihtoehtoa?
Syö parsaa ja poikasi saa kullia anukseen sivaripalveluksessa eikö edes hävetä, puniikin sukua olette .
Vierailija kirjoitti:
Minä hain itselleni C paperit kun tuli kertauskutsu vuonna 2022. Jos sota syttyy suomessa niin pyrin täältä pakenemaan mahdollisimman pian ruotsiin ja sitä kautta sitten eurooppaan. Miksi puolustaisin tälläistä maata?
Kuitenkin on kiva olla täällä nyt ja olla luultavasti elättinä?
Jos pahin tapahtuu ja sota syttyy, niin luuletko pääseväsi ihan tuosta vaan ulkomaille? Ja luuletko ulkomaiden ottava
sinut avosylin vastaan?
Itse haluan palvella eturintamassa vain täysin järkevien ja motivoituneiden sotilaiden kanssa. Jokainen joka haluaa vapautuksen palveluksesta, tulee se heille antaa ja me motivoituneet hoidetaan hommat. En todellakaan halua vähänkään hullua heilumaan aseen kanssa eturintamaan jossa yritetään todella puolustaa suomea.
Niinhän sitä tulipunakommunisti luulee. Yhteenkään Naton jäsen maahan ei ole russa uskaltanut nokkaansa työntää. Ukraina ei ole Naton jäsen.