Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet kuinka työkyvyttömyyseläkkeelle päästyään tapahtuu ihmeparaneminen

Vierailija
01.08.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010373964.html

Ensin valitellaan kuinka ei pystytä tekemään mitään mutta kun eläkepäätös napsahtaa niin aletaan rakentamaan vaikkapa taloa ja kiertämään maailmaa sekä pelaamaan harrastejääkiekkoa tms

Pitäisikö eläkkeelle pääsyn ehtoja tiukentaa?

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne kovin helposti pääse, olen 7 vuotta yrittänyt ja ihan samat vaivat on koko ajan. Eivätkä todella ole paranemassa, päinvastoin. Jään sitten kohta pienelle eläkkeelle, niin pääsee edes kortistosta pois. Kaikki tietämäni työkyvyttömyyseläkeläiset eivät oikeasti kykene töihin ja osalle se eläke tuli liian myöhään, kuolivat ennenkuin saivat.

Vierailija
42/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut. Minulla yksi tuttu pääsi viime vuonna työkyvyttömyyseläkkeelle ja on edelleen yhtä sairas. Moni muu on yrittänyt päästä, mutta ei ole päässyt. 

Itse en ole vielä yrittänyt vaikka moni muu onkin ollut sitä mieltä että kannattaisi harkita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut. Yksi kaverini sairasti väsymysoireyhtymää ja jollain ihmeellä pääsi siitä sairaseläkkeelle. Heti sen jälkeen pisti yrityksen pystyyn ja yhtäkkiä tuli jaksamista ja voimia tehdä pitkää päivää ja siinä sivussa pyöräyttää kaksi lasta ja kulkea sukulaisilla vierailuilla ja kuljettaa lapsia lasten viihdekeskuksissa jne. Mutta mikäs siinä. Kun tällainen on yhteiskunnassa laillista toimintaa, niin ei voi arvostella, että ihmiset sitä käyttää hyväksi. Ilmainen raha on ilmaista rahaa. Kyllä minäkin ehkä tekisin noin, jos jaksaisi alkaa siihen sairaseläkehakurumbaan ja esittää lääkäreille miten väsyttää ja kolottaa ja masentaa eikä mikään onnistu. 

Älä valehtele. Väsymysoireyhtymän perusteella ei myönnetä eläkettä.

Moni vaikea sairaus aiheuttaa voimakasta uupumusta. Silloin eläke voidaan myöntää sairaudet muiden oireiden takia.

Vierailija
44/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne kovin helposti pääse, olen 7 vuotta yrittänyt ja ihan samat vaivat on koko ajan. Eivätkä todella ole paranemassa, päinvastoin. Jään sitten kohta pienelle eläkkeelle, niin pääsee edes kortistosta pois. Kaikki tietämäni työkyvyttömyyseläkeläiset eivät oikeasti kykene töihin ja osalle se eläke tuli liian myöhään, kuolivat ennenkuin saivat.

Se on varmasti taitolaji päästä eläkkeelle nykyisin, minulle ei ole tullut tarvetta kokeilla pääsisinkö. 

Vierailija
45/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti sairas voi elää kuin kuka tahansa ihminen. Tosin se on vaikeaa aloittajan kaltaisten hölmöläisten vuoksi. Kohtaat kuolemasi kumminkin. 

Jotenkin kamalan epälooginen ajatus.

Vierailija
46/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista tuomittua petostapausta ei voi käyttää esimerkkinä ihmeparantumisesta. 

Vierailija
47/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omainen voi nyt paremmin kun saa nukkua. Pystyisi tekemään etätöitä omaan tahtiin mutta ei ole vielä löytänyt sellaista, siis saanut sellaista työtä. Hänelle sopisi kyllä hyvin paremmat tienestit. Lääkkeet pitää sairauden joten kuten remissiossa mutta ne väsyttää. Tehokkain lääke aiheutti pahoinvointia. Fyysinen työ ei ole mahdollista, siinä meni työkokeilusa vuodepotilaaksi kahdessa viikossa. On tietämättömän mielestä terve kun sairaus ei näy päällepäin, mutta vakava fyysinen sairaus estää paljon. Arvostelu on helppoa jos on itse terve tai itsellä sama sairaus lievänä. 

Vierailija
48/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän on mahdollista yhditstää työkyvyttömyyseläke ja yksityisyrirräminen? Ei taida onnistua 

Vierailija
49/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästyään eroon kieroonkasvaneesta sekopäähimmelistä alkaa voida paremmin. Ihme?

Höh.

Vierailija
50/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on olo helpottanut, mutta ei se minun sairauksia parantanut.

Vierailija
51/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voin kyllä matkailla omaan tahtiin, ei liikuntaelinten vaivat siihen vaikuta juurikaan. Mutta jos pitäisi nostella mummoja 8h päivässä niin en pysty.

Ja muu työ kuten vaikkapa puhelinmyynti ei onnistu?

Voiko puhelinmyyntiä tehdä omaan tahtiin ja nukkua parin tunnin päiväunet kesken työpäivän?

Matkoilla voi nukkua aamulla pitkään, ja aamiaisen jälkeen nukkua päikkärit. Sitten voi käydä vaikka kaupassa tai kahvilla ja ottaa taas päikkärit. Missä työssä niin voi tehdä?

Vierailija
52/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voin kyllä matkailla omaan tahtiin, ei liikuntaelinten vaivat siihen vaikuta juurikaan. Mutta jos pitäisi nostella mummoja 8h päivässä niin en pysty.

Ja muu työ kuten vaikkapa puhelinmyynti ei onnistu?

Koko työkyvyttömyyseläkkeen saa, jos työkyky on laskenut vähintään 3/5. Hänellä on siis niin. 

Vierailija
53/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minun ystäväni sai tk-eläkkeen kolme viikkoa ennen kuolemaansa. 

Vierailija
54/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen läheisen sairaudet alkoi pahentua. Niin on kova kaipuu töihin että myös masennusta tuli lisäksi ja sairaudet estää monia harrastuksia. Myös tulotaso putosi tonnilla kuukaudessa. 

Vierailija
55/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa muistaakseni tutkimustulos, että normaalieläkkeellekin jäävä kokee hyvinvointiboostin.

Joten ehkä voisi vilkaista sitä työelämääkin vähän?

Vai loukkaako työ- uskovaisten uskontoa liikaa?

Vierailija
56/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaisten tarkoitusperien mukaista väittää että kokevat "ihmeparantumisen" että saisivat vaikuttamaan sutkeilta, kun todellisuudessa kukaan ei väitä mitään mistään ihmeparantumisista, ainoastaan että olo helpottaa.

Edelleen olen vakaasti sitä mieltä että oikeisto on koulukiusaajien ja senmielisten ihmisten koti.

Vierailija
57/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän on mahdollista yhditstää työkyvyttömyyseläke ja yksityisyrirräminen? Ei taida onnistua 

On mahdollista. Työkyvyttömyyseläkkeellä saa tehdä töitä tulorajan puitteissa. Yrittäjän tulee toimittaa tulotiedot eläkeyhtiöön. Usein ihmetellään, miten saa tehdä töitä. On sairauksia, missä olotila vaihtelee. Ja toisekseen, joku voi palata täysin töihin. Ja eläkkeen voi laittaa hyllylle min 3 kk, max 2 vuotta. 

Vierailija
58/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua suoranaisesti v*tuttaa ihmisten kyttäys sairaslomalaisia kohtaan. Ettekö tajua että henkisestä hyvinvoinnista täytyy myös pitää huolta ja jos jalat toimii niin tuskin sitä halutaan sängylläkään maata. 

Vierailija
59/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaudet ei päälle näy...sitäpaitsi esim. selkäsairas voi tehdä ajoittain melkein mitä vaan, mutta hetken päästä onkin kuukausia tai viikkoja tuskallisen kipeä.Lääkärin ohje, voit jatkaa normaalia elämää aina kun pystyt.Jollei mitään tee niin pian onkin pysyvästi petipotilas. 

Vierailija
60/151 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömät pitäisi ohjata eutanasian piiriin. Miksi elää jos ei pysty tekemään työtä. Kela Golt korttilaisia on tässä maassa miljoonan verran ja ei ihme että maa on kriisissä. Luxustukipummieliitti vain juhlii kun työtä tekevät raatavan näitten kusipäitten vuoksi.

Golt??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi