Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten huonous erotilanteissa

Vierailija
01.08.2025 |

Mitä katsonut omaa ja muiden tapauksia avioeroissa, lastenhoidossa ja elatuksessa. Miehet ovat valmiina sopimaan järkevästi ja lapsen edun mukaisesti. Naiset ovat puolestaan asenteella mua vituttaa, joten mies saa kärsiä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä wt-piireissä oikein liikut? Kyllä oma lähipiirini on saanut lähes poikkeuksetta sovittua, että lapset ovat vanhemmilla vuoroviikoin. 

wt-piireissä on just nimenomaan 50/50 että muija pääsee joka toinen viikko ryyppäämään elarit

Erittäin harvoin maksetaan elareita kun lapset ovat 50/50. Varsinkaan wt-piireissä, ne on sitten niitä huomattavan varakkaita, jotka voivat joutua vuoroviikoinkin maksamaan jotain. 

Mun mies maksaa yli 300 euroa, kun exä tekee vaan uusien miesten kanssa lisää lapsia, eikä edellisten elatukseen osallistumiseen ole varaa. En tiedä mikä olis oikein. Soisi jotain vastuuta olevan hänellä, mutta toisaalta ei sitä haluaisi lasta rankaista siitä, että äiti on holtiton ja lisääntyy useamman miehen kanssa heti tavattuaan (tietysti aina jo kesken edellisen suhteen tai heti sen jälkeen)

Vierailija
22/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä wt-piireissä oikein liikut? Kyllä oma lähipiirini on saanut lähes poikkeuksetta sovittua, että lapset ovat vanhemmilla vuoroviikoin. 

wt-piireissä on just nimenomaan 50/50 että muija pääsee joka toinen viikko ryyppäämään elarit

Erittäin harvoin maksetaan elareita kun lapset ovat 50/50. Varsinkaan wt-piireissä, ne on sitten niitä huomattavan varakkaita, jotka voivat joutua vuoroviikoinkin maksamaan jotain. 

Mun mies maksaa yli 300 euroa, kun exä tekee vaan uusien miesten kanssa lisää lapsia, eikä edellisten elatukseen osallistumiseen ole varaa. En tiedä mikä olis oikein. Soisi jotain vastuuta olevan hänellä, mutta toisaalta ei sitä haluaisi lasta rankaista siitä, että äiti on holtiton ja lisääntyy useamman mieh

Oikein olisi tietysti se että jätät ukkomiehen rauhaan ja ukkomies palaisi naisen luokse, jonka on pakottanut aviorikokseen jättämällä tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla aika loinen, jos vuoroviikossa imee elareita monta sataa euroa. Luulisi ottavan itsekin vastuuta lapsensa elatuksesta? Tietysti eri juttu jos vaikka sovittu, että toinen maksaa päivähoidon ja puhelimet, ja toinen kuittaa elareilla tällaisen. Muuten, oikeesti ottakaa vastuuta lisääntymisestänne itse. 

Vierailija
24/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla aika loinen, jos vuoroviikossa imee elareita monta sataa euroa. Luulisi ottavan itsekin vastuuta lapsensa elatuksesta? Tietysti eri juttu jos vaikka sovittu, että toinen maksaa päivähoidon ja puhelimet, ja toinen kuittaa elareilla tällaisen. Muuten, oikeesti ottakaa vastuuta lisääntymisestänne itse. 

Lähes aina toinen eli äiti maksaa yksin ne lasten laskut, puhelimet, bussiliput, vakuutukset, terveyskulut yms. Maksettiin elareita vuoroviikkotilanteessa tai ei.

Vierailija
25/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes aina toinen eli äiti maksaa yksin ne lasten laskut, puhelimet, bussiliput, vakuutukset, terveyskulut yms. Maksettiin elareita vuoroviikkotilanteessa tai ei.

Meillä ei varmaan olisi lapsilla ollenkaan puhelimia jos en minä isä olisi niitä hankkinut saati maksanut aina laskut.

Vierailija
26/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoinkin: Jos tällainen on tosiaan sovittu, että toinen maksaa kaikkea mikä kuuluu molemmille, niin voi sopia elarit vuoroviikkoon. Näin ei todellakaan aina ole. 

Vierailija
27/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä wt-piireissä oikein liikut? Kyllä oma lähipiirini on saanut lähes poikkeuksetta sovittua, että lapset ovat

vanhemmilla vuoroviikoin. 

Heittopussit

Vierailija
28/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun lähipiiriin kuuluu paljon eronneita. WT

Vierailija
29/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tunne yhtään miestä joka olisi eron jälkeen ollut valmis sopimaan järkevästi ja lasten edun mukaisesti. Päinvastoin.

Eihän se rupusakille olekaan ominaista.

Vierailija
30/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tasavertainen elatuskaava on onneksi otettu äskettäin käyttöön, joka ottaa reilusti molemmat vanhemmat huomioon. Oikeus käyttää myös tätä kaavaa nykyään. Ei mitenkään automaatisesti pistetä kaikkea vain toisen (yleensä isän) maksettavaksi. Lastenvalvojalla uudelleen laskeminen pitäisi kyllä tulla pakolliseksi, koska kaikki ahneimmat kieltäytyvät siitä. Itse haluan olla reilu ja elättää myös omat lapset. Isän kanssa sovittu, että minä maksan sitten harrastukset, ulkovaatteet, puhelimen ja muut tällaiset, ja hän maksaa noin puolikkaan osuuden lapsistamme minulle. Tästä ei kyllä todellakaan mitään satojen eurojen bilerahaa minulle saa laskettua, eikä pitäisikään tulla. Monet mammat valitettavasti tuntuvat kuitenkin hyväksikäyttävän tuota vanhaa mallia ja isät makselevat tuplana kaikesta - mamman luona asumisen ja sitten vielä omassa kodissa asuminen. En voisi katsoa peiliin. Me sovimme asiat, kuten sivistyneet ihmiset tekevät. 

Vierailija
31/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiyshän on naisen työ. Miksi hänet on erotettu lapsistaan ja pakotettu orjatöihin? Miksi miehet kohtelevat naisia kuin miehiä? Ja pahoinpitelevät näitä sitten siitä, että eivät ole niin hyviä miehiä kuin miehet? Suomalaiset mieht ovat puhdasta syöpää.

Vierailija
32/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi tasavertainen elatuskaava on onneksi otettu äskettäin käyttöön, joka ottaa reilusti molemmat vanhemmat huomioon. Oikeus käyttää myös tätä kaavaa nykyään. Ei mitenkään automaatisesti pistetä kaikkea vain toisen (yleensä isän) maksettavaksi. Lastenvalvojalla uudelleen laskeminen pitäisi kyllä tulla pakolliseksi, koska kaikki ahneimmat kieltäytyvät siitä. Itse haluan olla reilu ja elättää myös omat lapset. Isän kanssa sovittu, että minä maksan sitten harrastukset, ulkovaatteet, puhelimen ja muut tällaiset, ja hän maksaa noin puolikkaan osuuden lapsistamme minulle. Tästä ei kyllä todellakaan mitään satojen eurojen bilerahaa minulle saa laskettua, eikä pitäisikään tulla. Monet mammat valitettavasti tuntuvat kuitenkin hyväksikäyttävän tuota vanhaa mallia ja isät makselevat tuplana kaikesta - mamman luona asumisen ja sitten vielä omassa kodissa asuminen. En voisi katsoa peiliin. Me sovimme asiat, kuten sivistyneet ihmiset tekevät. <

Transsukupuolinen vanhemmuuslaki ei kosketa ihmisiä vaan i diootteja. Normaalit ihmiset eivät suostu tuollaiseen.

Vierailija
33/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näki teininä millaiseksi kusipääksi oma äiti muuttui meitä kahta nuorimmaista lasta kohtaan, kun halusimme olla tasapuolisesti myös isän luona ja ehdin nähdä miten kaveripiirin ja muutenkin naiset tahtovat käyttäytyä eroissa, päätin, ettei ikinä lapsia suomalaisen naisen kanssa.

Vierailija
34/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoinkin: Jos tällainen on tosiaan sovittu, että toinen maksaa kaikkea mikä kuuluu molemmille, niin voi sopia elarit vuoroviikkoon. Näin ei todellakaan aina ole. 

Yleensähän vanhemmat sopivat yhdessä, että lasten kulut maksetaan puoliksi, mutta isä maksaa silti vain ruuan ja asumisen luonaan.

Vierailija
35/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks tää nyt se tyyppi, joka maksoi 60e kahdesta lapsesta elatusrahaa?

Miksiköhän?

Vierailija
36/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän vanhemmat sopivat yhdessä, että lasten kulut maksetaan puoliksi, mu

Niin, no siinä tapauksessa varmaan paikallaan käydä lastenvalvojalla sopimassa elatusmaksu? Miksi ihmeessä kaikkien isien pitäisi alkaa maksella äideille, jos jonkun kohdalla toinen on loisinut? 

Vierailija
37/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän vanhemmat sopivat

Siis mitä loisinut? Yhteisessä perheessä äiti hoitanut yhteisiä lapsia niinkö?

Vierailija
38/38 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronneet, eli eivät ole samaa perhettä. Molemmat hoitavat yhteisiä lapsia, molempien kuuluu elättää. Yksinkertaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan