Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patti rinnassa - kokemuksia

Vierailija
01.08.2025 |

Löysin eilen patin rinnastani. Tätä ennen olen jonkin aikaa kokenut, että tuo rinta tuntuu jollain tasolla erilaiselle. Ei ulkonäöllisesti. Sellainen jännä tunne vain. Olen menossa lääkäriin tänään, joten asia selvinnee pian. Olen käynyt myös mammografiassa huhtikuussa ja sen tulos oli puhdas.

Ei varmaan syytä huoleen? Kertokaa nyt tarinoita, onnellisia ja onnettomia. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan ns. vaaraton kysta (ei syöpää), mutta eihän sitä tiedä ennen kuin tutkitaan. Aika monella naisella on näitä. Ei näy ulospäin ainakaan mulla.

Kaksi kertaa olen kystan tyhjentänyt, mutta koska se täyttyy nesteellä uudelleen, niin ei maksa vaiva. On aika kallistakin (ainakin yksityisellä). Jos kystasta haluaisi kokonaan eroon, niin rinta pitäisi varmaan leikata ja saada se kystapussukka ulos sieltä. Kystaa seurataan kuitenkin ajoittain, ettei tule muutoksia ja muuttuisi huonolaatuiseksi.

Tunnen kystan rinnassa ja kun kävin mammografiaseulonnassa, niin tulos oli puhdas, eikä mitään mainintaan kystasta. Vaikka tiedän, että se on edelleen siellä, kun tunnen sen sormilla. Ihmetyttää vain, että tuossa seulonnassa ei ollut siitä mitään mainintaa edes yleisellä tasolla.

Tsemppiä tutkimuksiin ja odottavan aika on pitkä. Jouduin itse odottamaan tutkimukseen pääsyä n. viikon verran (just ennen jouluna), niin olihan se henkisesti aika tuskallista ja kyllähän siinä ajassa ehti miettiä kaikenlaista...

Vierailija
2/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mukavasta viestistä!

Itsellä oli kaksi vuotta sitten pääsiäisen aikaan sellainen tilanne, että pyydettiin mammografian jälkeen uusintatutkimuksiin kirjeellä. Oli se kyllä, kun sain tiedon kiirastorstaina ja siinä ne pääsiäislomat sitten meni, pelätessä. Silloin kyse oli kystasta, joka on toisessa rinnassa. Se ei tuntunut millään tasolla itselle, joten tuli täytenä yllätyksenä.

Nyt olen kummallisen rauhallinen tämän kanssa. Kai sitä silloin kävi elämäänsä syvemmin läpi ja muutoksia olen sen jälkeen tehnyt elämääni, paljonkin. Isojakin asioita. Toivotaan, onko tälläkin kertaa jotain ei niin vakavaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin patin rinnastani 40-vuotispäivänäni. Se osoittautui syöväksi. Jouduin rinnan osapoistoon, ja myöhemmin vielä kainalon imusolmukkeiden poistoon. Hoitona oli sytostaattihoito, sädehoito ja hormonihoito 10 vuoden ajan. Nyt olen terve, joskin jokin aika sitten löydettiin toisesta rinnasta syövän esiaste, joka poistettiin, ja johon ei tarvittu liitännäishoitoja. Käyn tutkimuksissa kerran vuodessa.

Vierailija
4/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin patin rinnastani 40-vuotispäivänäni. Se osoittautui syöväksi. Jouduin rinnan osapoistoon, ja myöhemmin vielä kainalon imusolmukkeiden poistoon. Hoitona oli sytostaattihoito, sädehoito ja hormonihoito 10 vuoden ajan. Nyt olen terve, joskin jokin aika sitten löydettiin toisesta rinnasta syövän esiaste, joka poistettiin, ja johon ei tarvittu liitännäishoitoja. Käyn tutkimuksissa kerran vuodessa.

Mahtava kuulla, että olet tervehtynyt. Jos jokin pelottaa, niin ne mahdolliset rankat hoidot. Huh, millainen sairaus tuo syöpä on. Mutta rauhassa täällä odottelen aikaa, joka on klo 13. Varmaan pääsen yksityisen työterveyden kautta vikkelästi jatkotutkimuksiin, jos tarvetta on. 

Vierailija
5/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä oli patti joskus 1991 tai 1992 seutuun. Kuoli 1995, syöpähoidot eivät olleet vielä erityisen tehokkaita toisin kuin nykyään. Uskoisin sinun selviävän vaikka olisikin syöpää, hienoa kun reagoit heti. Toivon parasta ja tsemppiä. Tuon jälkeen arvot varmasti menevät järjestykseen.

t. M50+

Vierailija
6/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sekä rinnassa että kainalossa. Kainalossa oli vain jotain paksuuntumaa, ehkä tulehduksen seurauksena jäänyt, rinnassa ei ollut mitään, eli ilmeisesti rasva oli pakkaantunut epätasaisesti aiheuttaen patin. Ultra ja mammografia molemmat puhtaat. 

Vierailija
7/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja voimia, ap! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi