%%% TONTUT tomerasti %%%
Kommentit (28)
Heissan pitkästä aika, tulin taas kurkistamaan ja nopeasti lukasin teitin juttuja, teillä on hauskoja keskusteluja, aina politiikkaa myöten. On se hyvä että Vanhasellakin on jotain sutinaa, tuo vähän väri muuten niin sykkään politiikkaa..joo ja must Merikukka tietysti ministeriksi, tulis sitten hallitukseenkin sitä sutinaa ja mutinaa!
Täällä elämä sujuu eteenpäin nyt viikko kerrallaan (odotuksen kiva puoli, vauvakuumeessahan joutuu aina oottamaan koko kuukauden, se on hirveen pitkä aika). Te olitte keskustelleen räiskyvistä luonteista, mä olen hyvin tasainen eli tyypillinen vaaka ja nyt on tietty taas vähän erikoista välillä, kun tunteet heittelee näiden raskaushormonien takia (nyt muuten enmmän kuin edellisissä raskauksissa, ehkä syytä on myös noilla tappelevilla sisaruksilla -välillä on hermot menny totaalisesti, joskus oikein hävettää). Toivottavasti tästä vauvasta tulee tasainen vaaka, laskettuaika 12.10., joten pitäis tulla. Poika meni 7 tunnilla ohi ja siitä tuli skorpioni ja on kyllä todellakin muuta kuin rauhallinen ja tasainen tyyppi, ehkä toi 2,5 v. iälläkin on jotain osuutta asiaan. Todellisuudessa en kyllä paljon horoskooppeihin usko.
Me ollaan lähdössä huomenna kanssa sukuloimaan, ihan kiva kun ei tarvitse itse laittaa ruokia kun anoppi kokkaa. Kivaa on myös se, että on näitä mukavia uutisia tuliaisiksi, eivät vielä tiedä vauvasta! Kurjinta on nyt se, että meillä on auto huollossa ja huoltaja jo soitti ettei saadakaan sitä tänään. Sitten yrittettiin selvittää mistä saatais auto (julkisilla ei päästä), vuokraus maksais 300 e, eikä meillä oo oikein siihen varaa. Sitten mies soitti sille korjaajalle uudestaan ja se lupas yrittää parhaansa ja saada sen vielä tänään, nyt toivotaan parasta.
Nyt on taas mentävä selvittämään riitoja, mukavaa pääsiäistä teille kaikille ja tärppionnea!
Luhtavilla
Mulla on tästä ihan mahdottomasta työviikosta jäljellä vielä muutama minuutti ennen kuin pitää kiiruhtaa jumppaan, ja nyt meinaan ihan vaan istua ja kirjoittaa teille muutaman sanasen, vaikka työt ovat aivan levällään, mutta olkoot! Tästä viikosta piti tulla aika hiljainen, mutta paskat, tää on ollut ihan yhtä hullunmylläkkää! Kääk! Sori, etten nytkään ehdi oikein kommentoimaan, vaikka olisi kyllä monta mielenkiintoista aihetta käsillä!
Meidän pääsiäissuunnitelmat menivät ihan mönkään; piti niin lähteä tänään anoppilaan rentoutumaan ja passattavaksi, mutta poikanen tuli eilen kipeäksi ja on nyt kotona kuumeessa isänsä hoidettavana. Oli oksentanutkin päivällä, en tiedä onko oksutautia vai onko sitten vaan niin räkänen ja oksentaa sen takia.. No anyway, tämä tuntuu ihan joulun toisinnolta, eli jäädään kotiin viettämään pyhiä ja jääkaapissa on pelkkä valo. Pitää siis mennä vielä ruokaostoksillekin tänään niihin ruuhkiin ja vain haaveilla anopin lammaspaistista!
Mitä tähän vauvailuun, niin oikealla masussa tuntui aamulla jotakin, kalenteria sen verran vilkasin, että ovisajat olivat juuri tai sitten ovat parhaillaan. Ei olla kyllä liiemmin edes pupuiltu, eikä ainakaan tällä hetkelläkään liiemmin edes himota. Taitaa jäädä siis tämä(kin) kierto käyttämättä. Jos ihan suoraan puhutaan, niin en niin kovasti sitä jouluvauvaa haluaisikaan, siihen olisi ollut tässä kierrossa turhankin suuri mahdollisuus. Tulee sitten myöhemmin joskus jos on edes tullakseen. Mutta pupuilkaa te muut ahkerasti!
Nyt pitää lähteä asentaan sykemittari! Heipä hei!
Kyllä on ollut tuulinen päivä!! Kauhee puuska vei rouva nonulin pyykitkin ympäri pihaa, ja arvatkaas oliko ne sitten taas pestävä... joopa, pääsi siinä sitten muutama valittu kirosanakin ;-))
Mutta, jeeeee, pääsiäisloma se vihdoinkin alkoi!! Mein neit hokee, että pupu tuo vauvalle paijon lahjoi!! Voi pientä!! Eka hän ehdotti, et pukki tulee ja tuo paljon lahjoja!!! On pikkuisen pyhät vielä sekaisin =-))
Kuorein siinä äsken miljooooona isoa perunaa jääkaappiin valmiiksi. Huomen on tulossa mun isä ja äiti sekä anoppi ja appi ja mun veli puunkaatotalkoisiin! Teen oikeen kermaisen ja ison kalasopan, nam!!
Lidissä käytiin ostoksilla ja tietty s-marketissakin, oli kyllä aika ryysis!!
Frankie:voi sunkin pikkuista miestäsi! Eikö teillä sillon joukluna käynyt ihan samanlaisesti?? Voikos enää surkeempaa tuuria ollakaan!! Koittakaa nyt keksiä jotakin hyvää sinne jääkaappiin, tai sit meette vaikka huomenna vasta sinne anoppilaan jos poika olis sitte vähän parempi jo!!
Mannarii:et sää mikkään tyhmä ole vaikka testailetkin, määkin testailen harvase aamu...jos en ovikseen ni sit r-testiin!!! Hullu, mikä hullu!!! Älä sää masennu niistä negoista, kyllä sillä vielä on mahdollisuudet moneen kertaan muuttua plussaksikin!! Mukavia makkarangrillaushetkiä!!
sophie:nyt kuulostaa todella mehukkaalle ovikselle :-)) Ettei vaan parin viikon päästä pärähtäis kaks viivaa r-tikkuun =-)) Vai on sunkin ukkelis lätkähullu!!! Saanko kysellä millä tasolla on pelannut? Hyvä, että saitte miehen kanssa sovittua asiat!!
Luhtavilla:Sulla on jo paljon viikkoja kasassa! Ihanaa Odotusaikaa Sinulle!!
Ei mua yhtään oikeestaan harmita lähteä Sinne Heinolaan, kun san mun Rakkat sinne mukaan! Se on sitäpaitsi ihan Oikea hotelli, jossa on kyllä kaikki mahdollinen tilpehööri Baarikaappeineen!! ja lapsi sekä isä saavat olla sairaalassakin kokoajan mukana, ja kuulemma kolmeen mennessä saapi häipyä joka päivä sairaalasta!! Siinä on sitten koko iltapäivä ja ehtoo aikaa kierrella pitkin Heinolaa ja keksiä kaikkea mukavaa tekemistä!!
mut nyt äkkiä löylyyn!!!
nonuliponuli the munahaukka
En malta täältä palstalta pysyä pois (Luhtiskin näytti vierailleen :)). Ootte sen verran hupaista sakkia, että pitää käydä kuulumisianne kuulostelemassa.
Meillä oli viikon vieraita ja nyt lähtönsä jälkeen oon koettanut keskittyä graduun, joten palstailut on jäänyt aivan tyystin. Ehkä tässä on huomattavissa, että np-ultran jälkeen sitä ei enää tarvi kaikkien muiden lokakuisten kuulumisia ihan yhtä tarkkaan lueskella. Voi olla vähän varmemmalla mielellä. Tätä palstaa sen sijaan käy kurkkimassa ihan siitä syystä, että teihin on jo ehtinyt " tutustua" ja kuulumistenne kuulemista oikeen kaipaa.
Täällä masu on kasvanut, mutta painoa ei ole tullut kiloa enempää. Pahoinvointi on vähän helpottanut - tänään selvittiin pelkällä aamuyökkimisellä. Jotenkin olo on hyvinkin tasainen. Mielenkiinnolla odotan, että josko tosiaan pääsee siihen vaiheeseen,että mahasta alkaa tuntua jotain elämää!!! (Nonuli kirjoitteli sen olevan maailman ihanin tunne ja sitä kyllä odottelen...)
Mukava, että palstalle on palannut apeuden jälkeen pirtsakampi tunnelma. Toivottavasti pirteä tunnelma tuo mukanaan plussatuulahduksia! Ja hyvä, että asiat miesten kanssa vaikuttaa hyviltä - sehän se tärkein suhde tässä vauvaprojektissa on. Keskittyy siihen nyt vielä, kun ehtii.
Mukavata pääsiäisenjatkoa jokaiselle tonttuselle! Täällä oli tänään vielä normaali työpäivä ja me lähdetään pääsiäislomalle Kroatiaan vasta huomisaamuna. Pari päivää tarkoitus autoilla siellä. Ei olla ko. maassa ennen käyty, joten mukava lähteä katselmukselle.
Terveisin,
Fudgis 12+5
Hei mitä vanhat silmäni näkevät: mammatontut ovat käyneet pinoutumassa! Ihanaa lukea teidän tilannepäivityksiä! Voitte kyllä mun puolesta käydä useamminkin jos vaan haluatte. Niinku Fudgis sanoi niin me ollaan täällä paljon tutumpia kun ne mammat siellä lokakuisissa..Ja tietty kivempia ja ihan pimeitäkin välillä. Juups pidetään nyt vaan porukka kasassa vaikka eri vaiheessa vauvailussa ollaankin. Täältä me hitaammatkin vielä tullaan mammajunaan!!
Huomenna on sitte lauantai ja odotan et aamulla herään Kimin ferrari pihassa. Nippailee aika kivasti sihen malliin. Ajattelin hakea sitten sen kuukupin prisman apteekista. Olen ihan asennoitunut jo huomaatteko! No eipähän tule loppuvuoden vauvaa koulussa kiusattavaksi (pienikin jos äitiin tulee).
Mä olen muuten hamstrannut ihan hirveesti ruokaa pääsiäiseksi! Ihan kun se muka loppuis kokonaan. Meil on absi tossa kilsan päässä ja toinen ruokakauppa kolmen kilsan päässä ja ne on molemmat auki joka päivä. Toi ABC yötä päivää. Mut jostain syystä meil on jääkaappi ja ruokakaappi (aivan ihana ulosvedettävä) ihan tupaten täynnä kaikkee namia. No ei ne vanhaksi ehdi mennä. Kyllä me niistä selvä tehdään ennemmin tai myöhemmin. Mun mielestä on vaan ihanaa että voi tehdä melkein mitä vaan ruokaa sattuu mieli tekemään. Ja ettei tarvi lähteä kauppaan joka päivä! Tää ruokajuttu mulle tuli mieleen tosta Nonulin kaupassakäynti jutusta. Mähän kanssa käyn LIDLissä ehkä 1-3 krt kuussa ja hankin sieltä jotkut kamat aina. Ja olen laskenu et saastetään rahaa kun ostetaan sieltä aina välillä. VAIKKA matka sinne on pidempi. Esim hedelmät ja vihannekset on siel halvempia kuin muissa kaupoissa.
Hauskaa lomaa kaikille reissuajille! Ja hauskaa kotipääsiäistä niille jotka viihtyy kotona pyhät (siis mä) Palaillaan viimeistään ensi viikolla..
mannarii
Pahoittelut heti alkuun siitä, että tässä tulee nyt lähinnä omaa juttua. Ällistykselläni ei perjantaina ollut mitään rajaa, kun täti pölähti vauhdikkaasti kylään puolilta päivin. Säikähdin suorastaan, että mitämitä! Mä tietenkin äkkiä selaamaan kalenteria, että mitä tapahtuu. Ja kyllä vain kp 27 (!!!!) vaihtui ykköseksi ja tänään siis menossa kp 4. Aivan käsittämätöntä. Eikä tämä vierailu ole ollut ollenkaan normaali muutenkaan, kun kaksi ekaa päivää kärvistelin maha kipeenä, normaalisti ei tädin mukana tule mitään kipuja. Joskus on pari ekaa tuntia olleet kivuliaita, mutta ei ikinä sen pitempään. Eikähän mulla ikinä ole kierto alle 30 päivää, ennemminkin pitkästi yli. Ja mulla on aina tähän mennessä ollut " taukopäivä" tädin kans kp3, mutta nytpä ei ollut sitäkään.
En tiedä pitäskö itkeä vai nauraa, mutta kun nyt vihdoin piti meidän ajoituksen osua ovikseen hyvin (ei ollu jouluaatto tms, mitä yleensä), niin johan tuli tämmönen temppu sitten. Millon lienee ovis ollutkaan, kaiketi ennen ku sitä ees aloin testailla. Siinäpä selitys siihen, että ovisplussaa ei tullut. Ei voi olla totta! Seuraavalla kerralla kierto on varmaan 57 päivää :)
Onko muilla ollut vastaavaa? Kertokaa ihmeessä, oi viisaat tontut, kun pääsiäisenvietosta selviydytte.
Bärtsu sekaisin...
se paskahousu-noita Bärtsulle myrkynlykkäs :-( jotenkin musta tuntuu, että sun elimistö alkais vain olla " rauhottunut" omine hormoneinensa!! Jospa se nyt oli sitten se eka " normaali kierto" :-) voi, kun osaisin auttaa!!
Jos se yhtään helppaa niin mulla tuntuu myös heittelevän kierrot miten tykkää! Nimittäin mulla oli ovis jo kp 14-15 :-O olin aivan hoooooooo, mitä hiivattia, NYT JO!
nyt voin van kiittää luojaani, että tikutin, ja toivoa, että tärppää!!! nimittäin viivat sain tikkuuun sunnuntaina, ja voi olla, että korkein huippu oli lauantaina, jolloin tämä idiootti ei tikuttanut, kun ajattelin, että se on vielä näin aikaisin ihan turhaa, ja oltiin sinne mammalaankin menossa, ja perhan oltiin sen verran huppelissa molemmat, ettei nusuttelusta tullut mitään(en siis ite jaksanut alkaa kahden tunnin pöhnä-naintiin!! ) Onneksi sitten sunnuntaina testasin, ja sitten naiskenneltiin oikeen urakalla...sillon vitutti, mut sit taas muisteltiin, että eihän se kaksi viivaa vielä tarkoita, että se on jo irronnut, vaan on irtoamaassa parin vuorokauden sisällä!! ja tänään vielä, tottakai pussailla vielä varmuudeksi, vaikka testi oli jo tänään aivan himmeä!!
huomenna lähdetään sitten sinne heinolaan aamuvarhaisella!! Toivotaan, ettei tytön rytmi mene täysin sekaisin...sillä on taas nuhakin, perhana :-((
takaisin tullaan vasta torstaina/perjantaina, joten joudun olemaan teistä aika kauan erossa
:-(( Vähän tuossa jo panikoin, että voiko sitä kuvausta tehdä sittenkään, mutta sain siihen ihanalta ihmiseltä tuolla lyyleissä vastauksen, että voi!!!
nonuli
hei, mitens mannarii???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Kyl noi munahommelijutut ja muut härskit läpät on just niitä parhaita, että älä yhtään pyytele anteeksi pikku-karhu!
Jees, meidän eilinen riidan poikanen oli jo ohitse iltaan mennessä, kun mies tuli töistä, niin päästiin sitten siementen kylvöpuuhiinkin ;) Mulla oli eilen kauheet limat (sorry näitä ällöjuttuja) ja tuli vähän sellasta punertavaakin limaa, jotenkin voisi kuvitella että ovis oli just tulollaan. Mahaakin on nipistellyt ja aristanut siihen malliin. En oikeen tiedä mikä kiertopäivä ny on meneillään kun oli niin oudot ne menkat, mutta jotain puoliväliä mennään kai.
Täytyy vielä pupuilla huomenna perjantaina ja varmistella mahikset, kun mies on koko pääsiäisen sitten Ruotsin reissussa, se menee moikkaamaan Elitserienissä pelaavaa kaveriaan. Niin nonuli, ei ole tainnut olla puhettakaan, että mun mies on kanssa kiekkoilija tai oikeestaan nykyisin ex-sellainen. Nykyisin pelailee vaan harrastepohjalta ja on valmentanutkin.
Bärchen: Kyllä ne pienet nyytit varmasti meillekin suodaan jossain vaiheessa :) Tosiaan ajoitus tuntuu olevan tässä hommassa kaiken a ja o, jotenkin epäreilua että voi raskautua vaan yhtenä vuorokautena kuukaudessa! Ja tsemppiä työnhakuun, tuskin sulla tulee olemaan vaikeuksia löytää hommia, sulla on kuitenkin hyvä koulutus ja työkokemustakin. Sitä paitsi siellä pääkaupunkiseudulla taitaa olla vähä parempi työllisyystilanne, täällä kylillä ei niinkään. Lisäksi noi urpot ei tunnu edes tajuavan mitä mun koulutus pitää sisällään ;)
Nonulille hyvää Heinolan reissua ja mannariille ihanaa loma-aikaa miehensä kera!
Ajattelin mennä viikonloppuna kavereiden kanssa vähä mökkeilemään ja ehkä vetästä pienet kännitkin jos oikeen vauhtiin pääsen ;)
Rentouttavaa pääsiäisen aikaa kaikille!