Miksi monet hankkii koiran sitten kun lapsien kanssa alkaa helpottamaan?
Eli yleensä juuri silloin kun lasten kanssa alkaa helpottaa eikä elämä ole enää pelkkää tiukan rytmin sanelemaa puurtamista? Miksi halutaan sitoutua uudestaan rutiineihin hankkimalla koiran? Joka päivä aamuin-päivällä-illoin lenkitykset ja muut koiran hoitotoimenpiteet. Olis itselleni ihan painajainen.
Kommentit (30)
Itse odotan innolla että lapsi vähän vielä kasvaa, että voin vihdoin ottaa taas koiran.
Kaikki ihmiset katsos eivät ole samanlaisia, kuin sinä.
Koska koiran ottaminen ihan pienen lasten kanssa ei ole järkevää. Kun kuopus meni eskariin niin alettiin järjestellä pennun tuloa.
Koira on hyvä henkireikä. Irtiotto kotoa, missä kuitenkin haluaa olla ja on suurimman osan aikaa. Koira menee tietyssä määrin siinä missä lapsetkin ja on niille hieno kaveri. Koiralta voi oppia paljon.
Kaikki ei ajattele niin, että onni on sitä, että pääsee elämästä mahdollisimman helpolla. On kiva tehdä kaikkea vaihdellen.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei osaa olla hössöttämättä jonkun passattavan takia koko ajan. Itse odotan vapautta, en aio sitoa itseäni minkään elollisen tarpeisiin.
Sama täällä. Lapseni on äärimmäisen rakas, mutta pakko myöntää että juhlistan jokaista hänen syntymäpäivää todella paljon. Joka vuosi helpottaa ja vie lähemmäksi sitä pistettä jolloin olen taas vastuussa vain itsestäni. En kuuna päivänä hankkisi tohon jotain koiraa jatkamaan sitä sitoutumista taas n. 15 vuoden ajaksi.
Lapset ja koirat tuo elämään lempeyttä ja pehmeyttä. Aikuisista sitä ei saa.
Naiset tarvitsevat uuden tekosyyn seksistä kieltäytymiseen kun lapsia ei voi enää käyttää tekosyynä
Vierailija kirjoitti:
Oleskelet vääränlaisten aikuisten seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tarvitsevat uuden tekosyyn seksistä kieltäytymiseen kun lapsia ei voi enää käyttää tekosyynä
Katsoisin peiliin, jos koiraakin käytetään tekosyynä, ettei tarvitse sinun kanssa nakuilla.
Ja mikähän siinä asiassa on sinun ongelma? Vai tykkäätsä jotta VAIN sinun tapasi elää on oikea. Haloo pahvi, älä ota ongelmaa asiasta joka ei todellakaan kuulu sinulle pätkän vertaa. Ota nyt lääkkeesi ja rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleskelet vääränlaisten aikuisten seurassa.
Oot oikeassa, mun mies on vähän tunnekylmä 😛
t. Viestin kirjoittaja
Silloin on aikaa hoitaa ja kasvattaa koiraa. Monet ovat elainrakkaita.
Onko se sama koiravihaaja joka täällä jatkuvasti tekee aloituksia aiheesta? Oletko ap ikinä kuullut sellaisesta ihmeellisestä asiasta kuin henkilökohtaiset mielenkiinnon kohteet?
Itselläni oli koira sekä silloin kun esikoinen oli pieni ja nyt kun lapset ovat teini-ikäisiä, ja kyllähän siitä nyt nauttii suunnattomasti enemmän kun silloin aiemmin, kun ei ole samalla lailla enää napanuoralla kiinni lapsissa. Saa lähteä pitkille lenkeille milloin haluaa, rahaa on enemmän käytössä koiraan liittyviin harrastuksiin ja hankintoihin, ja ylipäätänsä elämä on helpompaa ja koiralle pystyy antamaan enemmän huomiota kun ei ole niitä pikkulapsiajan haasteita enää.
Eihän sitä koiran mukana tuomaa rakkautta, kiintymystä ja kumppanuutta ymmärrä sellainen, joka ei ole koiraihminen oikeasti. En itsekään ymmärrä niitä, ketkä laittavat kaiken ylimääräisen rahansa ja aikansa vaikka autojen laittoon tai taulujen keräilyyn, kun en näistä asioista ole kiinnostunut. Mutta tiedostan silti, että ihmiset ovat kiinnostuneita eri asioista.
Itse otin koiranpennun, kun kuopus oli vähän päälle 2-vuotias. Koira on ollut haaveeni pienestä pitäen, ja sen kanssa puuhastelu tuottaa minulle paljon iloa arjessa. Nautin ulkoilusta koiran kanssa, se on minulle mieluista omaa aikaa. Koiralta saa myös pyyteetöntä läheisyyttä ja rakkautta, se lataa omia rakkausakkujani perhearjessa. Onhan siitä vaivaa ja huolta toki myös, mutta lapsiin verrattuna kuitenkin aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Suu kiinni, vanha kiukkuinen ukko! Minä hankin koiran, kun lapset olivat 8 ja 10. Koiran päätehtävä oli viedä minut säännöllisesti ulos ja siihen se soveltui todella hyvin. Elämänlaatu parani, tupakointikin jäi. Sitäpaitsi kahvi oli valmiina kun tulin aamun raikkaudesta kotiin.
Enkä harrasta seksistä kieltäytymistä.
Koska neljännen lapsen jälkeen tuntui että vielä jotain puuttui. Lapsia en kuitenkaan enempää halunnut. Koira paikkasi hyvin suurta hoivaviettiäni.
-neljän äiti
pääsee läsyttämään koiralle, miestä ei jaksa paapoa :D ja on jokin puheenaihe, voi kiertää kaikki itseen ja omaan elämään liittyvät ongelmat ja ei tarvitse tehdä esim. mitään vativia elämäntapamuutoksia kun 'täytyy huolehtia' elukasta. huomattu: näyttelylemmikkieläinten omistajissa pal-jon huomattavan ylipainoisia suttuisia ihmisiä.
Rutiinit ja passaaminen on monelle yllätävän tärkeitä juttuja. Tunne että on tarpeellinen..
Jotkut ei osaa olla hössöttämättä jonkun passattavan takia koko ajan. Itse odotan vapautta, en aio sitoa itseäni minkään elollisen tarpeisiin.