Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissani komentaa minua. Mistä se on voinut alkaa?

Vierailija
31.07.2025 |

Itse en kissaani komenna vaan puhun hänelle rauhallisesti. Tarvittaessa painokkaalla äänellä, mutta en huutamalla. Kissa saa usein herkkuja eli ei ole oppinut, että komentamalla saisi mitä haluaisi. Ikää hänellä on vain 1 vuosi eli mistä voi johtua, että komentaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostan ihan siltä kuin mies puhuisi naisestaan.

Vierailija
2/7 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian lepsu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimilläkin on oma tahto. Koska olet vanginnut eläimen itsellesi iloksi, kuuluu sinun toimia välillä myös eläimen tahdon mukaan. 

Vierailija
4/7 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostan ihan siltä kuin mies puhuisi naisestaan.

🤣 tää oli hyvä, mä mietin ihan samaa lukiessani ap:n kirjootusta että puhutaanko tässä oikeasti lemmikkikissasta vai ihmisten parisuhteesta tai lapsi-aikuinen suhteesta.

Ap:lle neuvo

1. Lopeta sanomasta hän. Kissa ei ole henkilö vaan alkuperältään petoeläin, nykyisin kesytetty (vangittu) lemmikiksi.

2. Älä anna sille herkkuja, sairastutat sen. 2x päivässä ruoka, ei muuta.

3. Sillä on tylsää, se tarvitsee liikuntaa ja aktiviteettejä noin nuorena. Siksi se komentaa sinua.

Vierailija
5/7 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kissat komentelevat koska sinä kissanomistaja olet heidän orjansa. Koirilla on eri asia, eli päinvastoin. Minulla on melkein 15 v. kissa joka pitää erinomaista jöötä päällä. Kontrolloi tekemisiäni ja jahtaa minua illalla nukkumaankin. Hauskaahan se on, kun kissa päivystää koko ajan. 

Vierailija
6/7 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. Tämä on monen kissan omistajan kohtalo. Voin itse todeta, että olen kissan orja, mutta orjista onnellisin, tyydyn kohtalooni. 

Vierailija
7/7 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö itse osaa päätellä. 1v kissa sisälle vangittuna tulee hulluksi jos sillä ei ole riittävästi tekemistä ja seuraa. Se etsii sinusta seuraa ja VAATII sinulta huomiota. Sillä on tylsää. Se on huomannut ihan jo muutamadta kerradta että "määräämällä" sinua se saa haluamansa.

Tämä on ihan sama niin kissojen kuin koirienkin kanssa, omistajat toimivat ihan päinvastoin kun pitäisi. Esim. koira räkyttää ohikulkevalle toiselle koiralle, omistaja nykii hermostuksissaan poiraa poispäin remmi tiukalla itse hyvin ärtyneenä rähisten, siirtyy itse koiransa taakse jättäen koiran ns eturintamaan lähemmäs sitä tpista koiraa, vaikka omistajan kuuluisi ottaa tilanne haltuun, asettua koiransa ja vadtaantulijan bäliin kertoen elekielellä "minä hoidan tilanteen ja suojelen sinua, sinun ei tarvitse suojella minua".  Sitten kun tilanne on ohi, omistaha silittää koiraa antaen sille makupalan. Kaikki, ihan kaikki tässä meni pieleen eikä omistaja tajua yhtään että miten se ei opi olemaan räyhäämättä.