Mansikkapellolla on töitä, työ ei kelpaa suomalaisille
Kommentit (17)
Suomalaiset työntekijät ei kelpaa mansikkapelloille koska niiltä ei voi viedä palkasta majoituskustannuksia.
Kyllä tuossa lähitilalla on ihan suomalaisia teinejä kesätöissä.
Ei mansikoita pääse poimimaan ellet ensin maksa viljelijälle sinun maahan tulonjärjestelyistä, sitten sinun pitää maksaa homeisesta asuntoautosta vuokraa, vaikka asut ennemmin missä vaan muualla, samoin pitää maksaa pohjoiskorealaisen vankilan tasoisesta ruuasta ja hankkisit itse ruokasi.
Vierailija kirjoitti:
haastavaa kun kämppä on 200 km päässä
Teltassa on kesätunnelmaa ja varmasti niillä vierastyöläisilläkin on jokin majoitusjärjestely
Vierailija kirjoitti:
Ei mansikoita pääse poimimaan ellet ensin maksa viljelijälle sinun maahan tulonjärjestelyistä, sitten sinun pitää maksaa homeisesta asuntoautosta vuokraa, vaikka asut ennemmin missä vaan muualla, samoin pitää maksaa pohjoiskorealaisen vankilan tasoisesta ruuasta ja hankkisit itse ruokasi.
seli seli. Hesarin vihervasemmisto propagandaa ne jutut vierastyöläisistä. Suurimmassa osassa tiloista asiat on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
seli seli. Hesarin vihervasemmisto propagandaa ne jutut vierastyöläisistä. Suurimmassa osassa tiloista asiat on kunnossa.
Ylellä samaa paskajournalismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjakeisari Teroko se siellä kirjuuttelee?
Tarkennus aloitukseen, mansikoiden poimintatyö ei kelpaa Suomessa ASUVILLE.
En usko että marjatilallinen kieltää mansikan syönnin.
YLE yrittää mustamaalata tämänkin yrittäjyyden pois Suomesta.
Mun kokemus jo vuosia sitten: menin bussilla 20 km päähän mansikkatilalle, Ja palkka kerättyjen mansikoiden mukaan. isäntä vei meidät pellon ääreen, ja vain siltä pellolta sai poimia. Pellolta oli selvästi jo kerätty päässyt, ja meillä oli hyvin vähän kerättävää. Sanoin lounastauolla( omat eväät) isännälle, ettei siellä ole riittävästi mansikkaa. Käski vain jatkaa siellä . Bussi kotiin meni vasta neljältä, joten keräsin siihen asti. Sain rahat käteen, ja häivyin. Hyvä että palkka kattoi bussiliput, En mennyt seuraavana päivänä.
Mutku mansikkapelloilla ei ole ilmastointia.
Maritza 15v
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemus jo vuosia sitten: menin bussilla 20 km päähän mansikkatilalle, Ja palkka kerättyjen mansikoiden mukaan. isäntä vei meidät pellon ääreen, ja vain siltä pellolta sai poimia. Pellolta oli selvästi jo kerätty päässyt, ja meillä oli hyvin vähän kerättävää. Sanoin lounastauolla( omat eväät) isännälle, ettei siellä ole riittävästi mansikkaa. Käski vain jatkaa siellä . Bussi kotiin meni vasta neljältä, joten keräsin siihen asti. Sain rahat käteen, ja häivyin. Hyvä että palkka kattoi bussiliput, En mennyt seuraavana päivänä.
Arvaan ettei ole vieläkään töitä.
Pitäisikö sitten kenties maksaa paremmin siitä työstä? Kumma juttu, kun kapitalismin lait eivät oikeistolaisten mielestä ikinä päde tähän suuntaan.
Jos minä tarjoan työtä perseeseen työnnettävien hyrrien testaajana, tarjoan tästä 2€/tunti enkä löydä työntekijää, niin onko vika tarjouksessa ja sen ehdoissa vai työntekijässä?
haastavaa kun kämppä on 200 km päässä