Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISTEN MAanantaipino

02.04.2007 |

Onko kaikki menneet jo synnyttämään?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin onnitella Liinameriä pojasta!!Taitaa tosiaan kaikki saada huhtipojat,meillekkin veikattu poika tulevan=)Tosin näytin kaupassa miehelle minkä mekon hakee,jos yllärityttö saadaan=)

Vierailija
22/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Liina-Meri nyytistä ja onnea tietenkin myös kaikille muille jotka ovat saaneet jo mahansa käydä synnärille luovuttamassa ja saaneet mukaan vauvelin :) Kunpa itsekkin pian pääsis vauvan hoitoon.

Tänään kun heräsin niin oli kipeä/kuumeinen olo. Eli jäseniä kolottaa ihan kamalasti ja ei jaksas muuta kuin istua. Mitään synnytys" oireita" ei ole ilmassa. Siis ei yhtään mitään ja alkaa jo hermostuttaan. Ei ollut mitään vaikutusta eilisellä kivalla S:lläkään muusta lenkkeilystä ja riekkumisesta puhumattakaan. Beibiä ei vaan kuulu :S.

Minulla lähtee mies toiselle paikkakunnalle (n. 350km päähän) kesätöihin heti toukokuun alussa. Minä olen sitten alkanut stressaamaan, et jos tämä vauva päättääkin mennä yliajalle ja pysyä masussa kovin pitkään ni ei ehditä yhdessä miehen kanssa harjoitella vauvan hoitoa vaan jäisin heti yksin. Olin jotenkin suunnitellut, et vauva syntys hiukan etuajassa (eli nyt HETI) mutta eipä se taidakkaan olla minun suunnitelmista kiinni! Tulevalla perheenjäsenellä on varmaan ihan toiset aatokset :D Pitää vaan kaikkensa yrittää edesauttaakseen synnytyksen käynnistystä. Sanoinkin miehelle eilen sen S:n jälkeen, että whambam thank you man ja tästä eteenpäin joka päivä samaan aikaan sama rumba! ;)

Lenkille se taas täytyy kai lähteä.

Plussia:

- On jo sentään huhtikuu!

- aijon tänään hemmotella itseä jollakin hyvällä aikakausilehdellä ja täytetyllä patongilla

- ompä näitä nyt jotenkin vaikea keksiä..no, vaikka se, että pystyn edelleen ulkoilemaan kuten ennenkin.

Hyvää maanantaipäivän jatkoa kaikille mammoille :)

-Rixuliina- 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla ei ollut tota oksettavaa oloa synnytyksessä, mutta vatsa oli kyllä ihan sekaisin. Ja synnytyssalissa istuin vähän väliä vessassa kun tuntui että sitä vaan tuli ja tuli. On kuulemma täysin normaalia ja odotettavissa että suoli tyhjentyy viimeistään supistusten vaikutuksesta, jos näin ei tapahdu tehdään se suolihuuhtelu, ettei sitten ponnistusvaiheessa käy ikävästi...

Imetyksen " vaikeus" taitaa olla kaikille uusille äideille jonkinmoinen yllätys. Itselleni ainakin oli. Joku oli maininnut että rinnanpäät saattaa vuotaa verta ja maito kuumottaa rintoja kun pakkautuu jos ei syötä tarpeeksi usein. Tosta voi varmaan oikeesti jättää ton saattaa-sanan pois. Itse imetin ekan viikon jälkeen itkulla ja hirveellä sisulla pöydän reunaa puristaen kun rinnanpäät hajosi, verta tuli ja sattu niin paljon. Mutta periksi en antanut ja siitä olen onnellinen, koska sitten rinnat vaan vähitellen vahvistui ja tervehtyivät, ihmeellistä kyllä. Ja imetin poikaa kunnes sille ei oikeen enää maistunut 1v 2kk iässä. Imettäminen oli mun mielestä tosi tärkeää meille molemmille ja todella toivon että pystyn siihen nytkin. Että koittakaa kestää, kyllä se ennenpitkää helpottaa. Vaikka ei yhtään siltä tuntuisikaan! Mä käytin rintakumeja jonkun aikaa kun oli niin kauheeta tuskaa muuten, mutta sitten vaan jätin ne pois jossain vaiheessa, eikä mitään ongelmia enää myöhemmin ollut.

Ja tosta lasten kanssa jaksamisesta raskaana ollessa, niin kyllähän tähän arkeen on kasvettu vähitellen. Se on sitä mun normaalia elämää, enkä tietenkään muuta osaa ajatellakaan. Samahan se on noiden vauvojenkin suhteen: vähän kuin perehtymistä uuteen työhön, mutta ilman mitään kunnon koulutusta! Vähitellen sitä oppii ja kohta se on sitten sitä normaalia arkea, ihan kuin elämä olisi sellaista ollut aina.

Voimia kaikille tulevaan! Turha panikoida mitään etukäteen, hetki kerrallaan edetään ja vähitellen opitaan.

crisantemo

Vierailija
24/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en viikonloppuna ollut palstailemassa, niin toivotetaan hyvää synnytyskuukautta meille kaikille vähän myöhässä. :)

Ja onnea edram sekä Liinameri! Ja tänäänhän oli sektioaika ainakin yhdellä huhtimammalla, joten lisää vauvauutisia varmaankin saadaan pian. :) Aika poikavoittoista tosiaan. Meillä ei tiedetä sukupuolta, mutta nyt olen jo vuorenvarma että toinen tyttö tulee. Alussa olin pojan kannalla.

Voisin yhtyä esikoisvoivotteluun, mutta ois niin samat jutut kun mitä muilla jotka uhmaikästen kanssa painii, että jätän tällä kertaa väliin. Tyttö oli perjantaina viimestä päivää hoidossa ja nyt sitten ilmeisesti kostaa minulle sen kun ei enää päässyt kavereiden luo... :( Pah, ajattelin jo jäädä kotiin aamupäiväksi, mutta vedettiin sitten kuitenkin ulkoilulenkki apinan raivolla. Päivä alkoi pilaantua (heh) jo yöllä kun esikoinen kömpi meidän väliin, mitä hän ei ole koskaan ennen elämänsä aikana tehnyt. Sen jälkeen kun sai oman huoneen, on nukkunut siellä tosi rauhallisia öitä. Ja nyt sitten, ei aavistustakaan mistä kenkä viime yönä puristi. Toivon kädet kyynerpäitä myöten ristissä ettei tämä toistu. Ei nimittäin paljon tullut nukuttua...

Ja omaan oloon. Ei niin mitään, ei supistuksia, ei selkäjomotusta, ei tulppia, limaa tulee vaan nenästä. Viikonloppuna oli ohjelmalistalla siivousta, pitkiä kävelylenkkejä ja mieskin hoiti aviolliset velvollisuutensa ;) kunnialla, eilen jopa kahdesti (olin kuulemma pääsiäisen " munahaukka" minäkin :D). Tuloksena hiivatin kaameat liitoskivut. Tuntuu ihan epätodelliselta, että viime viikolla oli jo tosi tujuja supistuksia koska nyt olotila on sellanen että raskaus jatkuu hamaan tulevaisuuteen. Äskeinen raivokas rattaiden työntelykään ei aiheuttanut edes niitä harmittomia supistuksia, joita mulle tavallisesti tulee pienestäkin ponnistuksesta. Mutta tässähän käy just niinkun aavistin, ensin pelkäsin että vauva syntyy etuajassa kun mitään ei ole vielä valmiina ja nyt kun viimesimmätkin nurkat on puunattu, saan pyöritellä peukaloita pari viikkoa. :/

Muuten...olen sitä mieltä, että neuvolalääkäreitä pitäisi kieltää sanomasta viimeisessä lääkärintarkastuksessa: " Ei tämä laskettuun aikaan asti mahassa pysy." Mulle näin on profesoitu sekä esikoisesta että tästä ja esikoinen meni 40+4 asti, saa nähdä lyödäänkö nyt kovemmat lukemat pöytään.

Pyrrhyla 39+5

Ei lussia, ehkä sitten jos saa vähän nukuttua. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
25/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailu jäi viikonloppuna väliin, vaikka kävinkin kurkkaamassa muiden kirjoituksia. Onnea kaikille vaavinsa jo saaneille ja meille odottajille pitkää pinnaa! Näyttää tosiaan aika poikavoittoiselta huhtivaavien tilanne - kukakohan saa ensimmäisen huhtitytön?!

Oma olo alkaa olla jo hieman kärsimätön, vaikka keskiviikkona tulee täyteen (vasta) rv 37+0. Ei ollut esikoisesta näin tukala olo tässä vaiheessa, tämä vaavi poraa itseään koko ajan vain alaspäin ja alaspäin, vaikka jo pari viikkoa sitten oli jo tosi alhaalla neuvolatädin mielestä. Viime yönä jouduin käymään kahteen otteeseen vessassa, kun tähän asti on selvitty enintään yhdellä vessareissulla, jos sitäkään. Lisäksi jalkoja jomottaa ja päätä on särkenyt parina päivinä - ei järkyttävän kipeästi, mutta ärsyttävästi kumminkin. Keskiviikkona on neuvola, saas nähdä, onko mitään muutoksia paineiden tmv. suhteen tapahtunut.

Meidän esikoinen myös " ihanassa" uhmaiässä, viikonloppu onneksi meni suuremmitta taisteluitta, mutta monet perusasiat tuottaa nykyään tuskaa ja hammastenkiristelyä, että huh. Hoidosta haettaessa panee aina vastaan, haluaisi jäädä hoitopaikkaan pitemmäksi aikaa, vaikka olen yrittänyt totuttaa lyhyempiin hoitopäiviin kuin töissä ollessani. Meillä esikoinen siis vielä hoidossa, vaikka olenkin kotona, jaksaa itse paljon paremmin ja onpahan mahdollisuus olla hoitopaikassa, jos lähtö synnärille tapahtuu vauhdilla ja lastenhoitajat eivät ehdi ajoissa paikalle. Joku kirjoitteli aiemmin siitä, että mitäköhän esikoinen miettii, jos lähtö tulee keskellä yötä ja esikoisen herätessä aamulla äiti ja isä eivät olekaan kotona. Samaa pähkäilen minäkin hieman pelonsekaisin tuntein. Esikoisen synnytys käynnistyi aamupäivällä, joten jospa tämä vaavi tulisi siskoonsa...toivossa on hyvä elää;-)

Nyt voisi lähteä ulos haravoimaan tai imuroimaan autoa - tuntuu, että jotain ohjelmaa pitää keksiä, jotta aika kuluisi nopeammin.

Niin ja päivän plussat:

+ huhtikuu = vaavi syntyy - toivottavasti - tässä kuussa

+ kämppä suht siisti

+ keskiviikkona neuvola

-aurora

Vierailija
26/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan huhtimasut ja onnittelut LiinaMerille!

Tuli käytyä aamusta kilpirauhaskokeissa, nyt raskauden aikana 2kk:n välein ovat ottaneet arvot. Onkos muuten muita thyroksiinia popsivia huhtikuisia ja miten teillä on kilppariarvoja seurailtu raskausaikana?

Onko kukaan muu kuullut vastaavaa, että raskaana olevalla ja varsinkin synnytyksen lähestyessä suun ympärys tummuisi? Äiti väittää sen olevan merkki lähestyvästä synnytyksestä ja ennen on ilmeisesti tutkailtu enemmänkin tällaisia merkkejä? Alkoi vain häiritsemään, kun mieskin jo huomautti minun suunympäryksen tummuneen... :| Argh...

On pikkusen skitsohkot mielialat... Toisaalta vauva saisi tulla jo, mutta taas toisaalta on fiilikset jännityksestä johtuen, että älä nyt vielä tule...:D

Väsy... Sohvalle siis :)

Za_Ka 38+4

+ Ulkona on tosi kaunis ilma, vaikka aamupäivällä tuuli ja satoi vettä! (enempää ei ei irtoa, väsyttää ja pää jauhaa tyhjää).

Vierailija
27/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvansa saaneille! JA nautinnollisia vauvan tuoksisia hetkiä! Mun on pakko tunnustaa että mä olen ihan pihalla ketkä on jo saanut vauvan ja kumpaa sukupuolta! Anteeksi kauheesti!

Täällä onkin ollut tänään jo vilskettä kun olette noin monta sivua saaneet tekstiä aikaseksi!

Me oltiin likan kanssa aamu ulkona ja käytiin raksalla kattomassa miten hommat etenee! Onneksi otettiin ruoka mukaan kun likka mukahti rattaisiin tulo matkalla! Sai ainakin syötyä ettei nälkään herää kesken kaiken! Äippä saa nauttia omaa aikaa!

Pyykit oottaa koneessa kuivumaan pääsyä mutta onneksi ne ei sieltä karkaa ;)

Vai että on sitä kaikki äipät virponeet ;) Meillä on jäänyt valitettavasti tuo sanoin kuvailematon S vähemmälle kun asutaan väliaikaisesti isälläni niin sitä ei niin vaan olla puuhastelemassa.. Ja sitten tuo esikkokin vähän hankaloittaa tilannetta! Kun olen niitä ihmisia kuka ei pysty sillaivaan hommailemaan samassa huoneessa missä likka nukkuu.. :( Muutta viimeksi kun hommailtiin niin ei siitä mitään aiheutunut.. Suppreita tai mitään lupaavaa!

Tänään kävelin oikein rivakkaan tahtiin niin en saanut kun pientä " vihlontaa" mahaan ja nivuseen.. Ei taida tää kaveri tulla muutakun sitten kun on siihen valmis! JA toisaalta parempi niin! Täytyy viimeset viikot antaa esikoiselle oikein täysi huomio ja vakuuttaa hänet ettei mikään muutu vaikka vauva tuleekin! Ja nauttia näistä helpoista ja rauhallisista hetkistä mitä tuskin sitten enää on! En edes usko että nukkuvat samaan aikaan edes vahingossa!

Meillä likka nukku jo toisen yön omassa sängyssä JEE ei tarvinut kun 2 kertaa käydä silittämässä pientä kun huuteli äippää! Halusi vaan varmennuksen että ei ole yksin!

mutta nyt niitä pyykkejä laittamaan!

Päivän jatkoja kaikille!

rv37+1

Vierailija
28/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mulla se MAAGINEN PÄIVÄ. Ei vaan mitään oireita että syntyis tänään. Päätin että tänään kyllä yritän vähän kiusata kroppaa. Haravoimaan, lakasemaan hiekkoja pihalta ja illalla saunaan ja mies saa luvan taipua siihen viimeiseen S:n. Meillä jäänyt hyvin harvaksi nuo sekstailut.. Oma vikani ja onhan tossa toisessakin vikaa. Vali vali.

Joo, mutta pvä alkoi meillä yllättävän ihanasti. Heräsin ennen lapsia ja sain syödä aamupalan ja lukea lehden rauhassa. Sitten lapset rauhassa aamupalalle ja saivat leikkiä kun laitoin naamatauluani kuntoon. Nyt esikoinen tarhassa leikkimässä ja kuopus päiväunilla. Ja mää täällä teidän kanssanne. Kohta safkaa ja sitten haravoimaan.

Neuvolalääkärit tosiaan saisivat olla sanomatta että ei pysy sisällä laskettuun aikaan. Mullakin molemmat lapset menneet yli ja nyt uskoin että tää kolmas varmaan sitten tulee etuajassa. Oli pehmeä ja enää 1cm jälellä rv37. Mutta, mutta. Täällä mä vielä olen ja la on nyt. Murr.

Joku kirjoitti että suun ympärys tummuu kun synnytys lähestyy. Mä oon kuullut sinisestä viivasta, joka ilmestyy ja pitenee sitä mukaa kun synnytys lähestyy. Se on peräaukosta ylöspäin selkään päin, siis siellä pers vaossa. Mä keskimmäisen synnytyksen lähestyessä kattelin alapäätäni peilillä, ei muuten helppoa.., ja tosiaan siellähän se oli. Aikas ällöttävän näköinen koko tumma alapää. Miten se tummuukin koko paikka niin kauheeksi. Ugh. No, vaaleneehan se siitä. Nyt vaan kaikki uteliaat peilin eteen. ;)

Saiskohan huomenna laitettuu pestyt tytön vaatteet jo paikalleen. Pitäis siirtää pyyhkeet yläkertaan ennen sitä.

Tosiaan jos meinaa mahassa pysyä yhtä kauan kuin veljensä, niin mä pääsen tositoimiin vasta ens sunnuntaina. Huoh. Tuntuu niin pitkältä ajalta. Ja pahimmassa tapauksessa vielä 2vko. Kääk.

Mutta niitä plussia:

+ Ihana aamu

+ Laskettu aika tänään

+ Sain hoidettua pari virallista asiaa, jotka jääneet hoitamatta. Nyt ok.

Ramsas 40+0 (Ja yli menee...)

Vierailija
29/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Za_Kakohan oli, joka kirjoitti suun tummenemisesta synnytyksen lähestymisen ennusmerkkinä?! Itse olen kuullut uskomuksen, että ylähuuli turpoaa lähestyvän synnytyksen merkkinä, tätini on tästä puhunut molemmissa raskauksissani ja tässä raskaudessa hän mainitsi pari viikkoa sitten, että on huuli sen näköinen, että synnytys lähestyy. No, aika hidasvaikutteinen ennusmerkki on;-)

Toinen uskomus, josta samainen tätini on puhunut, on, että vyötärö tulee ikäänkuin näkyviin eli maha menee kuopalle kyljistä synnytyksen lähestyessä.

Tiedä sitten, pitävätkö paikkansa. Itse en ole huomannut moisia " oireita" , mutta noita on ihan hauska lukea;-)

lisää päivän plussia

+ auto on imuroitu

Vierailija
30/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs kävin siellä painoarviossa ja kuulemma ihan normaalikokoinen mukula tulossa voi kuulemma olla vielä vähän pienempi kuin esikoinen (joka oli 3640g), se oli kyllä huojentavaa kuultavaa. Muutenkin oli vaavilla kaikki hyvin, napavirtaukset ok ja istukka ok..oli kyllä sellasessa asennossa ettei kasvoja nähnyt, harmi.

Eilen iski päivällä paniikki kun parin tunnin ajan supisteli aika kipeesti ja maha meni sekaisin..näin alkoi esikoisen synnytys..sit ajattelin että en haluukkaan mennä vielä synnyttämään :)aika kummallista kun on jo monta viikkoa toivonut että tämä herra tulisi jo ulos..rupes pelottamaan tosissaan.

Onnittelut LiinaMerille pikku pojasta..todella kateellinen mamma :)

Menenpä juomaan kupin teetä ennen kuin lähden hakemaan poikaa hoidosta.

Päivän plussat:

+ Normaalikokoinen vauva tulossa :)

+ ruoka valmis

+ vihdoinkin kaikki vauvalle valmista

enään puuttuu se pikkuinen nyytti..Positiivista on se että kaikki me huhtiset ollaan jakauduttu ennen kuin vaihtuu kesäkuuksi :) eikö olekin lohduttavaa ..

Sanna rv 36+6

Vierailija
31/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas sitä oltu ahkeria ja kello ei vielä kolmeakaan..

Meillä esikoisella taas oli liikkarikerho aamulla ja mulla sillä aikaa neuvola.. Vieläkin oli paineet hieman kohollaan, proteiinia +- (ei hälyyttävää), mutta haluaa vielä tällä viikolla tarkistaa uudelleen ennen pääsiäistä.. Jos oon vielä kasassa... Jotenkin alkaa pikkuhiljaa tuntua sille, että yli mennään niin että rapsuu... Mutta ei olis uutta sekään.. Esikko syntyi 41+3... Kohan nyt ei niin pitkälle asti menis..

Kävin sitten ostamassa kauranjyviä ja ajattelin tuossa kohta ommella ittelle sen kauratyynyt.. Pari joulua sitten ompelin tyyliin koko suvulle, muttei silloin tullut itselle tehtyä.. Nyt on tässä jonkun päivää suppaillut iltaisin.. Olis kivempi maata tuossa sohvalla kun laittais se lämpimän tyynyn selälle..Ei tuntuis supparit niin ilkeille.. :) Tänään kylläkin juilinut vähän väliä tuonne selän puolelle, että voi olla et päiväsaikaankin olis tyynylle tarvetta..

LIINAMERILLE ONNITTELUT POJASTA! Kohta varmaan päästäänkin lueskelemaan huhtikuisten synnäritarinoita ja vauvajuttuja noilta muilta palstoilta..

Timpura 39 (poks* poks*)

plussat:

+ aurinkoinen ilma täällä

+ kohtaa saa kauratyynyn selkään..

+ enää viikko ja la

Vierailija
32/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki arvot ok. Vauvan sydän löi hyvin. Uusi neuvola-aika annettiin keskiviikoksi kun en yhtään tiedä kohdunsuun tilannetta. Elikkä menen antamaan pissanäytteen ja käymään lääkärillä.

Neuvolatäti huomasi, että nuorimmainen on syntynyt näinä päivinä. Tämä ei ainakaan tule.

Pahaolo jatkuu. Synnärille pitää kuulemma lähteä jos alan oksentelemaan vaikka kaikki muut arvot olikin ok.

Toivottavasti kirjotin jotain plussia aamulla. Nyt ei tule muuta ku väsyttää, oksettaa ja masentaa ja yksikään niistä ei ollut sitten plussa :/

Leivänkannikka

Vierailija
33/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edramille ja LiinaMerille oikein lämpöiset onnittelut vauvan saamisen johdosta.

-Leivänkannikka

Vierailija
34/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Onnittelut LiinaMerille pojasta!

Viikonloppu meni taas kaiken tohinan keskellä. Kuulumisia kävin lukemassa mutta en ehtinyt kirjoitella kun poika oli vieressä koko ajan. Nyt ovat miehen kanssa ulkona. Tosin kuuluivat tulevan just sisälle.

tänään oli sitten neuvolalääkäri ja kaikki oli ok. Sen kummempaa painoarviota en saanut kuin että samaa kokoa on kun esikoinenkin. Ja luultavasti vielä poikakin. Ainakin olin siitä huonosta kuvasta bongaavani jotain " ylimääräistä" ;)

No senhän näkee muutaman viikon päästä.

Aamulla olin pojan kanssa ulkona ja ihan uhallakin haravoin nuoruuden innolla. Saas nähdä kuinka kipeä selkä on illalla. Ainakaan vielä ei tunnu kauhean pahalta.

Eilen olin tuntevinani pientä supistelua koko päivän satunnaisesti. Ja yöllä kuvittelen tunteneeni jotain pientä, tai sit näin unta...

Aika mönkkääminen käy masussa ja taitaa olla ahdasta kun liikkeet tuntuu tosi hyvin. Lapsivettäkin oli ultran mukaan hyvä määrä.

Jos plussia

+ kohdunsuun tilanne selvillä (pehmeä ja kiinni, 3cm)

+ lapsivesitilannekin selvillä ja ok

+ ihana aurinkoinen ilma ja piha vähän siistimpi

Eipä kai sen kummempia

Papaija rv tasan 36

Vierailija
35/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset kuulumiset!

Ne perjantaiset supparit olivat sitten niitä oikeita suppareita. Yhden mais yöllä lähdettiin sairaalaan ja pieni poika syntyi vähän ennen puolta seitsemää lauantai aamuna. Kaikki meni ihan hyvin. Kirjoittelen myöhemmin lisää, strategiset mitat olivat 3330g 51cm ja pipo 35cm. Tänään kotiuduttiin.

Vierailija
36/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..onpahan pinolla pituutta:). Vauva-onnittelut LiinaMerille ja Joikkulille pienistä pojista!!!

Tänään oli neuvola, kaikki arvot ja sykkeet sun muut oli hyvät, ei kommenttia painosta taikka mistään, hyvä niin:). Vauvan koko arvio oli tasan kolme kiloa, maximissaan 3,2...sekin on hyvä, ettei jättivauvalta ainakaan vaikuta. Kovasti neuvolan-täti vastahakoisesti varasi aikaa ens viikon tiistaille kun meinas että olisin silloin jo jakaantunut, saas nähdä. Nauroin että kaikki sanoo noin ja varmaan vielä vappunakin kärvistelen masun kanssa. 38 vkoa nyt kasassa ja esikko tosin syntyi tällä viikolla...vauva on kuitenkin jo tosi alhaalla ja ihan lähtökuppissa. Tahtoo vauvan pian!

Muutoin täällä kaikki hyvin, talo tuli (taas) siivottua, joten nyt ois valmista, esikon kanssa on pelattu ja vielä tänä iltana ois miehen kanssa varauksessa sitä mukavaa äSsää...joten asiat ihan oolrait. Viime yönä jopa nukuinkin vaihteeks hyvin, joten siinä ainakin päivän mega-plussa. Ihana keli saa myös plussaa ja se, että vauveli niin pienen kokoinen vielä,,,,hih.

Mutta, illanjatketta kaikille ja koitetaan jaksaa raahata näitä masuja vielä hetken aikaa!

Inkkarityttö 38+0

Vierailija
37/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvan saaneille!! ihanaa..

Itse sain reissusta kavereilta jo ihania vauvanvaatteita mukaan enkä malta odottaa, että pääsisi pukemaan niitä.

Junareissu vanhempien luokse tuli tehtyä ja kasassa pysyttyä, vaikka mennessä juna hytkyi ja hytisi siihen malliin, että vauveli päätti ainakin laskeutua alemmas. Viikonloppu pitikin olla hissun kissun ettei synnytys käynnistyis. Välillä oli kuin puukkoa olis alapäässä väännetty. Mies oli vähän paniikissa, mutta nyt helpottunut, kun sai meidät kotiin. Poikakin oli tosi reipas mumolassa.

Nyt on tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan..

Päivän plussat:

+ päästiin kotiin, vauva ei päättänyt syntyä matkalla

+ Oli ihana käydä vanhempien luona " hemmoteltavana" ja nähdä vanhoja kavereita

+ isi pojan kanssa toisessa mummolassa, ihanaa hiljaisuutta

+ kohta saunaan

T:Tikanpoika 38+0 (poksis)

Vierailija
38/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas koneella roikkumassa :|... Ilmeisesti hieman rauhattomuutta ilmassa, kun en oikein osaa keskittyä mihinkään. Pienesti supistelee, mutta ei mitenkään sen kummemmin kuin ennenkään. Pahoinvointia mullakin lievästi ilmassa ja välillä sellaista, olen tulossa kipeäksi fiilistä. Voi jestas taas tätä päätä, mulla oli oikein asia minkä vuoksi rupesin kirjottelemaan, mutta nyt mulla ei ole enää aavistustakaan mikä se asia oli?!?

joikkulia ainakin piti onnitella, mutta oli mulla jotain muutakin. Noh enköhän siinä vaiheessa muista viimeistään, kun painan tuota ok namiskaa ;).

Aika monet tuota mukavintakin ässää harrastelevat, meillä on ollut hiukka hiljaista sillä puolella. Mieli kyllä tekis, mutta tuntuu pelkkä ajatuskin aiheuttaa supistuksen ja sitten se fiilis meneekin ohi. Olis mukava, jos ne supistukset alkais vasta " sen" jälkeen...eikä pelkästä ajatuksesta seksistä :|.

Naapurit on ahkeria, ovat lapioineet lumia koko päivän, ilmeisesti jouduttaakseen sulamista. Minun puolesta lumet saavat olla juhannukseen asti, jos eivät muuten sula ;) En kyllä lapioimaan jaksa lähteä.

+ lämpimään suihkuun kohta

+ huomenna hierojalle :) NAM!

Za_Ka

Vierailija
39/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mielettömän laiska kirjoittelemaan (vaikka kuulumisianne olenkin lueskellut), mutta nyt päätin ottaa itseäni niskasta kiinni.

Meillä nyt viikot kasassa, eli tänään 40+0 ja supistelee, välillä kipeämmin ja välillä vähemmän kipeästi. Limatulppa lähti viikko sitten ja siitä lähtien on ollut ihan semmoinen olo mahassa, kuin olisi menkat. Nyt kun supparit ovat lisääntyneet, on myös alkanut tuollainen vaaleanpunainen valkovuoto, jonka vuoksi tänään soittelin jo äippäpolille. Sieltä kertoivat, että kohdun suu kypsyilee siellä ja pieniä verisuonia hajoilee, jolloin valkovuoto on veristä. Ei siis syytä huoleen, päinvastoin, synnytys kait lähenee.

Edellinen (esikoinen) syntyi vasta 41+6 ja pelkään, että tämäkin jää lymyilemään ikuisesti, siis ennen käynnistystä. Tosin esikoinen ei koskaan edes supistellut, mutta synnyttämäänmeno jne oli helppoa, kun olin toksemian takia valmiiksi sairaalassa. Nyt pelottaa ihan kamalasti, että osaanko lähteä ajoissa (viimeksi paikat aukesi suppareilla, joita en edes uskonut niiksi " oikeiksi" , eikä esimerkiksi puudutetta keritty edes laittaa). Lisäksi pelkään tuota yliaikaisuutta, lapsen painoarvio kun oli pari-kolme viikkoa sitten jo 3,8 kg. Lääkäri kyllä vakuutteli, ettei kyseessä ole mikään pulska lapsi, ainoastaan kovin pitkä, kun reisimittaa oli jossain yläkäyrän yli. Samoin lohdutteli, että kyllä lantiossa on tilaa tulla, mutta silti pelottaa. Esikoinen ei kuitenkaan painanut kuin 3450 g...

Ja kaiken hyvän lisäksi, huomenna on omat synttärit, että pääsen sitten tietysti " lahjaksi" synnytyssaliin... No, onhan tuotos tietysti hieno, mutta olisin toivonut, että se olisi ollut jo kainalossa.

Mutta eipä muuta, kuin kaikille vauhtia niihin suppareihin (jotka sitä toivovat) ja onnea matkaan. Nyt on painuttava nukkumaan, kun tuo esikoinen luultavasti taas kränäilee pitkin yötä ja kun unet jää vähiin, niin... Mieskin on sopivasti yövuorossa, että jännitysmomentti sekin, jos synntys käynnistyy yöllä. Miehellä on puolentunnin työmatka kotiin ja sairaalaan kestää saman verran ja kun ei esikoista voi yksin tänne jättää, niin on toivottava, ettei ainakaan vesien menolla käynnisty.

Vali-vali, plussia ei kyllä ole eikä tule, ennenkuin möykky saadaan ulos ;)

Ö+herra Pitkä-Piimä 40+0