Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUISTEN MAanantaipino

02.04.2007 |

Onko kaikki menneet jo synnyttämään?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden pinon kun en maanantaista löytänyt mistään. Liekkö kaikki sitten synnärillä ja jättäneet minut tänne kärvistelemään.

Lauantaina siivoisin taloa ja vauva möykkäs mahassa niin että kipeää kävi. Kukahan sille on puukon antanut tuonne ja vielä tylsän kun ei saa sikiökalvoa rikki että pääsis synnyttämään.

Eilen sittten olikin hiljainen päivä masussa. Kävin kaverin luona kylässä ja oli kivaa jutella ja keskittyä vähän muuhunkin kuin tähän mahaan.

Tänään olisi neuvola. Ajattelin ehdottaa sielä, että jos vaikka lääkäri voisi katsoa kohdunkaulan tilanteen. Viime yönäkin lapsi möykkäsi mahassa kuin mielipuoli, mutta supistuksista ei tietoakaan. Nyt oksettaa ja pyörryttää. Kädet ja jalat on niin turvoksissa, että ei oikein voi tehä mitään. Tämä kirjottaminenkin sattuu. Joo tulipas vähän vali vali. Pitäskö niitä plussia keksiä.

+löysin ehkä sellaisen yrittäjän joka tyhjentää tuon meidän lantalan ilman sen kummempia kommervenkkejä. Nykyinen on vähän turhan suuri persoona

+aurinko paistaa

+neuvola. On vähän muutakin tekemistä.

Leivänkannikka ja Olivia 39 + 4

Vierailija
2/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen yö takana.... Ennen puoltayötä alko supistelut, n.5minuutin välein, parin tunnin päästä soitin äippäpolille et millon kannattaa lähteä tulemaan. Sanoivat että seuraile vielä vähän aikaa. Kun supistuksia tuli säännöllisesti 4minuutin välein päätin että nyt tuli lähtö ja pakkasin laukun. Sen tehtyäni kaikki loppui kuin seinään! Hieno homma! Sitä kesti siis yhteensä jotain neljä tuntia, ja sitten yhtäkkiä kaikki ohi! Vähänkö ottaa päästä! Olen siis valvonut koko hiton yön, ja nyt viihdytän päivän kotona tota esikoista.... Väsyttää...

Ainiin, mainittakoon vielä että tämä " melkein käynnistyminen" tapahtui sen mukavimman S:ssän jälkeen =) Että hommiin vaan jos haluatte synnyttämään! Ja tänään uusiks jos vaikka onnistais! Hihi!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

t:melkein käynnistynyt rv 38+4.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille jäljellä oleville HUHTImammoille!

Kuopus heräs 6.20, jiihaa ja jippii!

Yö meni reisilleen, en tieä minkä takia esikoinen itki ja huus puolen h välein. Pikkasen meinas vit***** ku kuopus heräs tohon aikaan...

Nyt hän vaan huutaa mammaa tossa vieressä ja esikoinen huutaa kun kuopus koko ajan rikkoo hänen leikkejään.

Ja tää mamma on rättiväsyny ja pinna TODELLA kiree joten kaikki ainexet ovat valmiina jotta tästä pvästä tulee kaaos, painajainen ja vielä pahempaa!!

Anteex tää valittaminen mutta kaikki vaan tuntuu NIIIIIN hel*** pahalta tällä hetkellä.

Isännälläkin PITI olla vp meidän kanssa tänään mutta tuli joku yllärikeikka ja lähti duuniin, KIITOS! Sekin vielä...

Plussia en tällä hetkellä nää, ehkä myöhemmin!

t. jonzku80 rv 36+6

Vierailija
4/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis synnyttämässä.

Yö meni ihan ok, tuli sellaisia lieviä supistuksia, jotka kuitenkin loppui kun kerran nukahdin. :) Aamulla vessassa käydessä tuli veristä vuotoa, ja vaikka tiedän että se oli varmaankin vain limatulpasta johtuvaa, nyt oon ihan hermona täällä et pitäiskö kuitenkin soittaa polille. Katselen kuitenkin et jos ei sieltä enempää tule niin en soittele minnekään. Luulisi jo uudelleensynnyttäjän tietävän mitä kaikkea tässä kuuluu tapahtua. :D

Nyt pitää alkaa siivoamaan taloa, kun pientä menkkamaista kipua on jatkuillut nyt, jos saisi ne vaikka voimistumaan supistuksiksi.

Plussa

+Limatulppa irtosi?

+Esikoinen nukkuu vielä, saan rauhassa syödä aamupalaa

+Kaikki on jotenkin vain hyvin tänään, ei valittamista :D

Nyla 39+3

Vierailija
5/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans pyörryttää ja on paha olo, johtuu mistä???

Ajattelin yöllä että pitäiskö soittaa äippäpolille ja kysyy???

Vierailija
6/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla piti auto pysähdyttää tien laitaan (vein miehen töihin) kun rupes niin yökkäyttämään. Kysyn viimistään neuvolassa mistä johtuu. Jonzku jos soittelet sinne äippäpolille niin pistä tänne sitte mitä sanoivat.

Leivänkannikka

Vierailija
7/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Mulla oli kanssa yöllä toivonkipinää puolisen tuntia (kivan S:n jälkeen): sellaisia voimakkaita kipuaaltoja jotka kylläkin tuntui enemmän vatsanväänteiltä ylä- ja keskivatsassa kuin alavatsassa. Niihin liittyi hengenahdistusta, kestivät muutaman minuutin ja näitä tuli kolme kertaa, sitten loppuivat tyystin. Taisivat sittenkin olla vain vatsanväänteitä eikä supistuksia. Söin pari ruisleipää ja sitten saikin jo unenpäästä kiinni. Yö oli muutenkin rauhaton, kun jouduin käymään kolmesti vessassa, yleensä en yhtään kertaa tai korkeintaan kerran. Vauva potkii paljon edelleen, mutta huomasin, kuinka sen pylly eilen illalla ihan selkeästi humpsahti alaspäin n. 5-10cm, nyt mahan yläosakin on tyhjillään ja pää on isona pallona jalkojen välissä.

KYSYMYS: Onko teillä muilla tullut sellaista vaaleanpunaista valkovuotoa eli vähän verta seassa, muttei varsinaista veristä vuotoa? Mulla jo useamman päivän, mutta ei mitään selkeää limatulppaa tai vastaavaa. Valkovuoto on lisääntynyt paljon, ehkä osa on tihkuvaa lapsivettä, kun pikkuhousunsuoja täytyy vaihtaa monta kertaa päivässä. Miten teillä?

Fiilikset on huonot, kun ei vieläkään mitään kuulu, taidan olla täällä olevista jo pisimmällä?..Silti joitain plusssia:

+neuvolaan tänään

+suklaata on kaapissa:)

+illalla Bond-leffa telkussa

t. Feonia 40+1

Vierailija
8/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hiljaiselon jälkeen vauvauutisia! Saimme poikavauvan rv 39+0 viime viikon keskiviikkona 28.3. Vauva on todella ihana ja suloinen!! Mulla oli suunniteltu sektio, joka sujui täydellisen hyvin ilmaan minkäänlaisia vaikeuksia tai komplikaatioita. Oli itse asiassa hurjan positiivinen kokemus. Särkylääkkeitä syön jonkun verran ja toki haavan kanssa pitää olla varovainen, mutta muuta ongelmaa ei ole. Suurempi järkytys olikin sitten imetyksen käynnistyminen eli en ollut etukäteen valmentautunut tai tajunnut miten karmean kipeät rinnat ovat, kun maito pakkautuu niihin. Nyt ollaan kuitenkin jo paremman puolella, vauva imee hyvin ja oikein, maitoa tulee riittävästi ja kipukin alkaa olla helpottamaan päin. Yöunet on jääneet melko vähiin, mutta eilen päästiin kotiin ja jo se, että mieskin voi osallistua yöhoitoon osittain, auttaa paljon.

Tsemppiä kaikille jäljelle oleville huhtimasuille tosi paljon! Kohta tavataankin sitten vauvapalstalla!

Vauvaonnesta sekaisin

LiinaMeri

Vierailija
9/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noihin yöllisiin " väänteisiin" liittyi muuten mullakin oksettava olo, luulin jo, että pitääkä oikeasti oksentaa. Leivänkannikka ym. laitelkaa tosiaan tietoa jos kyselette oksetuksen tunteesta polilta.

t. Feonia

Vierailija
10/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljon onnea teille kaikille!:) Hienoa, että synnytys meni hyvin! Mitkä olivat poitsun mitat?

t. Feonia

Vierailija
11/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin äippäpolille, käskivät ottamaan särkylääkettä, mikäli on päänsärkyä.

Ylävatsakipuja??

Ongelmia RR:n kanssa tämän raskauden aikana??

Paha olo / oksettava olo??

Huimaa / pyörryttää??

Valkuaista ollut virtsassa??

Jos olo ei parane särkylääkkeellä huomattavasti, sitten äippäpolille näytille! Näin sanoivat ainakin Kättärillä!

Mulla nää 2 muxua vielä tappelee tänään näköjään kaikesta, koko ajan, jippii, lottovoitto =(

t. jonzku80 rv 36+6

Vierailija
12/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoinen hoidossa 4pv/vko puolipäiväisesti ja kyytsäsin sen just hoitoon. On ollut mulle taas tosi hankala useamman viikon; pukemiset, vaatteiden valitsemiset, syömiset ja lähtemiset ei vaan suju ja minä poltan käämini joka käänteessä.

Nyt viedessäni tyttöä hoitoon kysyin hoitajalta onko hänen mielestään tyttäremme käytös ihan normaalia. Hoitaja oli ihan ihmeissään ja sanoi että on, onko joku sitten jotain valittanut. Pillahdin sitten tietysti itkuun siinä pihalla ja aloin tillittää kuinka vaikeata itselläni on tytön kanssa ollut ja tuntuu ettei mistään konsteista ole apua. Hoitajatäti kuunteli ja lohdutteli. Kertoi että jotkut vaan on luonteeltaan niin vaativia, vaikka raskastahan se tietysti on. Kertoi että hänen omista lapsistaankin yksi neljästä oli todella vaikea vaikkakin ihan normaali muuten. Sanoi vielä että kyllä hän erottaa joukosta ne, joilla oikeasti on jotain poikkeavaa. Totesi vaan että onhan tyttäremme aika vahvatahtoinen ja temperamenttinen.

Mulle käy yleensä niin kun harvemmin itkeskelen, että kun aloitan ei loppua meinaa tulla millään. Mukulat loivat pihalla vähän ihmetteleviä silmäyksiä. Vähän rauhoituin kun lähdin hoitopaikan pihasta ja autoon päästyäni aloin taas vollottaa. Kun saan tämän kirjoitettua keitän kahvit ja yritän vähän rauhoittua.

Viime viikolla oli viimeinen lääkärineuvola. Neuvolalääkärini on aika mielenkiintoinen tapaus, ihan ok, mutta jotenkin vähä filosofisen oloinen tyyppi. Kysyin häneltä eikö nyt kuuluisi tehdä painoarvio vauvasta. Lääkäri huiskaisi kädellään ja sanoi että unohdetaan se. Ne arvioit heittelevät niin pahasti laidasta toiseen että niitä on aivan turha tehdä. Jotenka arvio jäi sitten saamatta.

Mulla on ollut varmaan pari viikkoa menkkamaista jomotusta etenkin iltaisin ja öisin. Mitään kivuliaita supistuksia ei ole ollut, ainoastaan niitä kun maha menee aivan kovaksi.

Jollakin teistä huhtikuisista oli ollut jo supistuksia säännöllisesti 5 min. välein pari tuntia, eikä synnytys ollut alkanut. Itselläni ei ensimmäisessä synnytyksessä tullut supistuksia säännöllisesti 5 min. välein ollenkaan, vaan muutaman tunnin supistusten väli vaihteli 10-3 min. välillä ja alkoi tulemaan säännöllisesti 3 min. välein. Sitten tulikin jo kiirus sairaalaan. Pelottaa tämä tuleva synnytys, ettei käännytetä sairaalasta takaisin kotiin tai sitten ettei osaa lähteä ajoissa.

Päivän plussat:

-37 viikkoa tänään täynnä

-toivon tämän itkuisuuden enteilevän lähenevää synnytystä

-mies oli yövuorossa ja heräilee niin että voidaan olla iltapäivällä yhdessä koko perheen kanssa

Vierailija
13/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan niin kateellisia kaikille jotka ovat jo saaneet vauvan kainaloon!!

Vierailija
14/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut LiinaMerille!! Oonko ihan väärässä, vai onko kaikki tähän mennessä syntyneet huhtimasut olleet poikia?? Hassua :)

Täällä melko levoton yö takana, poika nuhassa ja nukkui meen välissä ja pyöri koko yön.. Ja nyt mulla melkonen päänsärky, taidan mennä sit pojan kanssa päikyille tossa parin tunnin päästä jos helppaisi.

Mulla on ollut kanssa tuota yökötysoloa!! Pyörryttänyt ei ole, mut muutamana iltana on kyllä tehnyt tosissaan pahaa, yök. NEuvola onkin keskiviikkona, pitääpi kysyä sieltä.

Ja vielä plussat:

+ pian saa suklaamuffinsseja, nam :)

+ uusi tukka

+ pääsiäinen tulee, eli 4 vapaa päivää miehellä

Kovin näyttää taivas pilviseltä, oli tarkotus lähteä kävelemään.. Kun ei vaan sitä lumisadetta enää tulisi!!!

Palaillaan taas, voikaahan hyvin(?!) :)

Sanna 37+4

Vierailija
15/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi piti kysyä että onko kaikki huhtivauvat olleet poikia eikä huhtimasut. No joo, eiköhän pointti tullut selväksi, taidanpa nyt suosiolla luovuttaa ja mennä pojan kanssa sohvalle katsoon titi-nallea.. :)

Vierailija
17/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan tapahdu mitään...

Eli ei kunnon supistuksia tai limatulppia tai mitään. Hermot menee!

Kaikki on valmiina eikä ole enää muuta työtä kun odottaa.

En olisi koskaan uskonut että mulla ottaa näin koville tottua kotiäipän rooliin.

Vali vali vali =(

Mahassa kaikki on hyvin. Hiukan alkaa vauva olla klaustrofobinen (myllään myllään möyhään möyhään). Voisi vaan oikeasti alkaa edes vähän antaa merkkejä ulostulosta ettei tarvitsisi kovin paljon pitempään kärvistellä.

Mulla on nyt viimeisinä viikkoina tullu ihan kauheita lukuja painoa lisää, yli kiloa viikossa. Onko muilla vastaavia kokemuksia? En kai ole muuttumassa virtahevoksi? Toivottavasti se on vaan turvotusta, ainakin voin väittää et se on =)

+aurinko paistaa

+aion hiukan pääsiäisaskarrella

Odottelua jatkaen

Mykyrä ja vaavi 39+1

Vierailija
18/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA LiinaMeri!!! Ihanaa vauvantuoksuista elämää! Olen niin kateellinen.

Täällä vihloo taas niin ikävästi, että taidanpa istua tässä koneella koko päivän kun ei toi seisominen näytä onnistuvan. Yön nukuin, ihme kyllä, ihan hyvin, vaikka eilen tulikin tosiaan käveltyä koko päivä.

Mulle on myös tota painoa tullut kilo per viikko jo jonkun aikaa. Kahtena viime viikkona tosin " vain" 700g/vk -jihuu... Turvotustahan se on, ei sitä läskiä tossa ajassa ehdi noin paljoa tulemaan. Ekassa raskaudessa kun ei ollut oikeen mitään turvotuksia niin nyt on ihan kamalan paisunut olo! En tykkää yhtään olla " lihava" . Toivottavasti suurin osa tästä painosta lähtee luonnollisesti vauvan synnyttyä ja imetyksen aikana, loput puurran pois sitten syksystä lähtien spinningissä jne. Ostin kahdet uudet (kalliit) farkut ennenkuin tulin raskaaksi ja -P*****E- minähän aion mahtua niihin vielä!!! Senverran olen pihi ja itsetuntoni on kiinni ulkoisesta olemuksestani!

Jooo. ;) Vaavilla on masussa meno päällä. Haluaisi vissiin pois tuolta, siihen malliin työntää jaloillaan ylävatsaan ja tunkee päätään alas. Tule vaan!

+ Tuntuu että synnytys ei ole kauhean kaukana

+ Miehellä vapaapäivä

+ Tänään ei ole mitään menoja (tiedä sitten onko se + vai -...)

Nyt täytyy aloittaa tämä päivä, siis tosissaan.

Päivänjatkoa!

crisantemo rv37+4

Vierailija
19/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon onnea LiinaMerille!

Heh, tätä pinoa olikin hauska lukea, jotenkin tuntu, että kaikki ei käy (itteni mukaan luettuna) oikeen täysillä tänä aamuna :) Ja moni oli tainnut " virpoa" eilen, kun tuota mukavaa S:ää on harrastettu noin paljon :) ittekki kysyin et saanko munaa, jos virvon, niin ei kuulema heru tänään (siis eilen...)

Mulla on myös tota oksettavaa oloa ja itse asiassa viimeyönä oli todella lähellä etten menny pönttöä halailemaan. Lohduttauduin sillä, että kaverilla alko synnytys sellasella " oksennustauti" -fiiliksellä, eli sano että kouri mahaa tismalleen samalla tavalla ku yrjötaudissa kunnes sitte oli hälytyskellot soineet päässä kun tasan 5 min. välein kävi istumassa pöntöllä sankko kädessä. Sitä itteäänhän se sitten oli ollu.

Tänään oli neuvola ja paineet oli taas koholla. Nyt pitää mittailla kotona pari päivää ja soitella ke, jos paineet pysyy näissä lukemissa (147/87) Tota päänsärkyäkin on jonkin verran ollu, mutta pissa puhdas. Mulle terkkari sano, että pissa voi olla näin loppuvaiheessa puhdas, vaikka oliskin myrkytysoireita muuten. Turvotusta on myös, mutta ei mitään järkyttävää. Paino oli tippunu viikossa kilon! jess, taitaa nyt käydä niin, että tavoitteessa pysytään (alle 8kg) kun BMI oli 33...

Minä kyllä nostan hattua teille, jotka olette kotona lasten kanssa ja tässä tilassa! Tietty olosuhteiden pakkoahan se on, ja ihminen sopeutuu siihen tilanteeseen mikä on, mutta nyt tuntuu siltä, et jos mulla tässä olisi vielä yksi kolmevuotias uhmaikäinen, niin en jaksaisi millään. Tuntuu välillä et kissatkin vaatii liikaa (!!=)

Mutta jos päivän plussia

-Ilma vielä ok, vaikkakin aika viileä... jos kävelylle lähtis

-poks 39!

-mieli vähän pirteämpi kuin eilen.

Miksu 39 + Järetön pukama edelleen...

Vierailija
20/39 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonzku80:Mulla on kanssa välillä lasten kanssa tosi vaikeita aamuja.

KIva herätä jo aamu 7:ltä siihen kun sotatila päällä heti herätessä=(

Viime perjantainakin itkin vessassa,että äiti ei enää jaksa,kun koko ajan pitää tapella ja uhmata kaikkea vastaan=(Meillä tuo 4-vuotias,niin pirun jääräpää ja itsekäs välillä,ei osaa ajatella asioita kun omalta kantilta aina=(Mutta sain eilen juteltua sen kanssa,ja raukka pieni ihan paniikissa siitä,kun äiti joutuu sairaalaan,kai lapsilla se kuva,että sairaalaan joutuu kun on tosi kipeä.Sano,että äiti mua pelottaa kun joudut sairaalaan=(Ja sano ettei uskalla tulla sinne mua kattomaan=(

Mä nousin vasta äsken sängystä,kun lapset koulussa ja poikaki vaihteeksi hoidossaan.Yksinkertaisesti oli niin uupunu olo,kun yöllä taas heräili koko ajan.Sairaalakassin sain sentään nakattua koneeseen ja pestyä,niin kai se pitäs pikku hiljaa pakata=)Mä suunnittelen koko ajan mitä tehdään kun masusta pääsen,mutta synnyttääkin pitäs siinä välissä.Mä en kyllä millään haluis synnyttää...tuntuu etten selviä siitä kivusta taas,ja yritän tsempata itteeni,että jos tää nyt tulis helpommalla=(Mieli tuli eilen pirteemmäksi,kun ensin istuksin pihalla,ja naapurin mammat sano,et et kyllä kovin iso ole,vaikka oot jo lopussa.Ja illalla kyläilin kaverilla,niin sekin sano,että ei sulla kyllä iso maha oo=)En oo mahasta huolissani,kun on samankokoinen kun noitten edellisten aikaan,ja 3,5kg ollu molemmat=)Mutta ihana kulla,ettei oo iso,kun tuntee ittensä valaaksi..mietin kyllä että missä ne mun 16kg sitten on jos ei minusta niitä muka näy=)Sormet ja jalat kyllä ihan turvoksissa.

Taidan lähteä maidon haku matkalle,ja haukkaamaan vähän happea=)

Mä yritän pidätellä tätä synnytystä sinne ke asti,kun sitten lapset siellä isällään,niin ei tarviis niitä murehtia.Ja sitten kokeillaan saunaa ja mies saa taipua ässään..se tepsiny aiemminkin=)

plussia

+vapaa aamupäivä,saan vaan olla

+eilen saatiin keittiön kaapit pestyä ja järjesteltyä

+ilma on aurinkoinen vieläkin

Huiskutin 38+6