Helle on vienyt elämänhallinnan
Koti kuin kaatopaikka, en jaksa siivota. En jaksa laittaa ruokaa tai ei edes pysty kun kuumottaa. Lapset saa roskaruokaa pari kertaa päivässä. Pihatyöt aivan rempallaan.
Hoidettavia asioita on mutta ei pysty.
Ja viilennin on mutta mulla niin iso kämppä josta puolet ikkunaa ja lasitettua terassia niin ei auta.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten laiskoja ihmisiä täällä palstalla on. Maataan ja syödään sohvalla. Ettekö käy töissä? Lapsille ette edes laita ruokaa. Varmaan väsyttää ku makaa vaan ku lahna.
Laiska en ole. Väsymys ja saamattomuus johtuu tästä kuumuudesta. En käy töissä koska niitä ei ollut tänään. Lapsille en laita ruokaa, miksi laittaisin ruokaa kun en ole niitä edes hankkinut?
Kommentti ei ollut sulle joten miksi kommentoit. Täällä kerrottiin, että joku syöttää lapsille 2 kertaa päivässä roskaruokaa kun ei jaksa laittaa mitään. Voiko olla enää laiskempaa ihmistä. Ja kyllä, minullakin lapsi. Käyn töissä ja siihen lisäks teen sen ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta
Hanki ilmastointilaite
Lopeta kitinä
Olen hyvin hoikka ja urheilullinen 35v nainen
Sanoin jo että on, mutta ei se isoa asuntoa jossa paksut kiviseinät kokonaisuudessaan viilennä.
Kitisen nyt koska haluaisin kerran vuodessa lomailla ja jopa nauttia siitä, enkä vaan maata siinä ainoassa viileässä huoneessa ja elää roskan keskellä kuin joka spurgu.
-ap
Yöllä, illalla ja aamulla on viileää. Ulkoile silloin, jos kerran lomalla olet. Voit valvoa miten myöhään hyvänsä. Töissä olevat joutuvat käymään aikaisin nukkumaan eikä nukkumisesta mitään tule, kun silloin on vielä kuuma.
Ei todellakaan ole viileää! Helsingissä oli toissa yönä +23 astetta.
Ja talvisin asunnoissa on 22 astetta eikä edes tuule. Oletteko silloinkin saamattomia.
Miksi pitäisi syödä roskaruokaa. Salaatin valmistus ei paljon kämppää kuumenna. Marjoja, mansikoita, raikkaita hedelmiä ja pähkinöitä. Kaurapuuronkin voi lämmittää mikrossa. Helle ei pitäisi olla mikään tekosyy vetää hampurilaisia joka päivä.
Kylmä kaurapuuro, kylmällä maidolla ja kohmeisilla marjoilla.
Rasvaisten ja raskaiden aterioiden syöminen pahentaa helteellä oloa. Parempi syödä useita kertoja päivässä pieniä aterioita. Salaatit on todella helppo ja nopea tehdä, eikä kuumennä kämppää.
Kotona +27 + 34 lämpöä. Olen sydänsairas ja käyn 4 kertaa/päivä kylmässä suihkussa ja jaksaisin "vaan maata". Ruokana kylmiä, hellaa en lämmitä. Ikkuna levälleen ulko-oven kanssa illalla, kun aurinko ei paista enää suoraan kivitaloon. Laitan joka aamu 2 puolentoista litran vesipulloa pöydälle ja myös juon ne, siinä nesteytys. Kuumalla pärjää ja tämä tulee ilmastonmuutoksen takia vaan pahenemaan. Oppikaa ihmiset olemaan älkää narisko asioista, joille voi tehdä jotain.
Olen 62v, isäni omaishoitaja. Isäni asuu omakotitalossa, jossa iso piha. Teen joka päivä jotain pihalla. Pieni alue kerrallaan, niin pysyy siistinä. Kukat kastelen myöhään illalla, siivoilen joka päivä jonkun nurkan, niin ei tarvitse kerralla tehdä mitään isompaa. Ikkunoidenpesut, saunanpesun, yms. isommat hommat jätän suosiolla syksyyn. Illat ovat mukavan leppoisia.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia että naiset olette. En ole nähnyt enkä kuullut yhdenkään miehen valittamaan tästä pienestä lämmöstä.
No mutta minäpä olen. Trolli.
Tänään piti viilentyä Espoossa, jäädä noin 22 asteeseen ja lähdin kävelylle. Onkin jo 25 astetta.
Nukuin todella huonosti ja yritin viilentää asuntoa turhaan aamusta alkaen.
Kieltämättä veetuttaa. Eilen olin vielä ok kun luulin helteen loppuvan eiliseen.
Joo, ei viitsi imuroida kun se tuntuu kuumentavan asuntoa, kuivalla levymopilla olen ottanut lattioita ja mopannut myös kostealla välillä. Verhot kiinni kämppä pimeänä niin ei näe sotkua...
Pölyjä pyyhin, ja roskat viedään, alkavat nopeasti haisemaan +28c asunnossa.
Ruoka on lähinnä ruisleipää ja raikkaita kasviksia, iltamyöhällä keitetty jotain.
Pyykit ja pyyheliinat kuivatetaan parvekkeella niin ei tule kosteutta.
Tiskikone pyörii yöllä.
Itse olen alkanut tehdä simppeliä tonnikalasalaattia. Tarvitsee vain keittää riisi, pilkkoa ja sekoitella. Kerralla voi tehdä kahden päivän satsin. Nyt on kaupat täynnä kasviksia ja jopa halvalla.
Olen tehnyt myös kanasalaattia, johon olen laittanut kaupan valmiita fileesiivuja.
Siivoaminen ei ole kovin tärkeää nyt, kunhan pyyhkii pinnat ja lattiat. Ikkunat on yöllä auki ja tuntuu ettei tule pölyä yhtä paljon kuin talvella.
Pyykinpesua olen vältellyt, koska pyykki kuivui viimeksi niin huonosti jopa ulkona ilmankosteuden takia. Onneksi pyyhkeet ym. riittävät ensi viikkoon asti.
Kyllä noin 30 asteen helle vaikuttaa niihinkin, jotka väittävät etteivät edes huomaa lämpöä.
Huomasin monet kerrat miten ihmiset kulkivat lasittunein silmin ja mokailivat. Se ettei satu hikoilemaan ei todista mitään.
Kolmannella helleviikolla varsinkin lämpöstressin pitkäaikaisvaikutukset alkoivat näkymään julkisilla paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noin 30 asteen helle vaikuttaa niihinkin, jotka väittävät etteivät edes huomaa lämpöä.
Huomasin monet kerrat miten ihmiset kulkivat lasittunein silmin ja mokailivat. Se ettei satu hikoilemaan ei todista mitään.
Kolmannella helleviikolla varsinkin lämpöstressin pitkäaikaisvaikutukset alkoivat näkymään julkisilla paikoilla.
Vaikuttaahan se kaikkiin. Siksi on typerää valittaa, että juuri MINULLA on kaikkein vaikeinta. Moni kärsii valittamatta ehkä vielä kuumemmissa oloissa.
Vierailija kirjoitti:
Kiukkuisia ovat nämäkin jotka sanovat tykkäävänsä "lämpimästä".
Helle väistyy ja hyviä säitä luvattu ensi viikoksi. Toki silloin löytyy joku muu aihe saamattomuudelle ja valitukselle.
Ja helteiden vihaajat voi muuttaa grönlantiin jos eivät muutamaa lämmintä päivää kestä.