Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * * LOKAlutuset ma-ti * * *

02.04.2007 |

Huomenta, ajattelin nyt tehdä parin päivän pinon kokeeksi, katsotaan miten toimii. Eli kokeillaanko systeemiä ma-ti, ke-to ja sitten pe-su, niin ei tarttis joka päivä availla pinoja.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivällä tulee käymään yks tarkastaja, koskien yhtä EU-hanketta ja iltapäivällä on np-ultra, joten todellakin mielenkiintoinen päivä. Hiukan myös jännittää, enemmän toi ultra, toivottavasti kaikki kunnossa, onneksi mies pääsee mukaan.

Täällä edelleen kärsitään flunssasta. Esikoisen synttärit pidettiin pienimuotoisesti isovanhempien kanssa (lapsiperheiden tulo peruttiin, ettei kaikkien tartte sairastaa). Minun sijaani herkut leipo Fazer, tein vain kakun joka on meidän lapsille tärkeä juttu -tällä kertaa saivat muumikakun eli kakun päällä seikkailivat pienet muumihahmot karkkien kanssa (hauskinta lapsista oli kun haisuli oli joutunut lakutoukista tehtyyn vankilaan, jota poliisisetä vartioi). Synttäripäivä meni olosuhteisiin nähden yllättävän hyvin.

En todellakaan ole pitkään aikaan kärsinyt tälläisestä flunssasta. Vasta sitten kun saa oikein kunnon lentsun muistaa, millaista se on - on kuumetta, nenä ihan tukossa ja poskiontelot myös, makuaisti poissa (eipä tullut ähkyttyä herkkuja), huulet kuivuneet halki, päätä särkee ja tietysti tää kestää julmetun monta päivää. Toivottavasti ei vaikuta vauvaan!!!! Vaan sikäli ei pidä valittaa, että meidän perheessä ei ole sairastettu talven aikana oikeastaan lainkaan eli tosi vähällä ollaan päästy.

Nyt odottelemaan sitä tarkastajaa.

Luhtavilla rv 12+3 (toivottavasti päivät ei vähene ultrassa)

Vierailija
2/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

laitoin äsken tietoni tuonne LA pinoon, josko joku sen sieltä liittää listaan kiitos!

Flunssaa on täälläkin, kuten edellinen tuossa kirjoittelee. No, saapa huilata rauhassa kun on muutenkin ollut poikki. Pahin kuvotuskausi on ilmeisesti jo ohi, alkaa taas elämä (ja ruoka..) maittaa!

Ylihuomenna on eka ultaääni, toivottavasti kaikki on hyvin ja siellä on oikeasti meidän pikkuinen.

Hyvää alkuviikkoa!

Muksis81

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä työnteko ole tosiaan mitään verrattuna siihen että tänään on iltapäivällä np-ultra, joka jännittää ihan mielettömästi. Toivottavasti vaan on kaikki kunnossa. Esikoista mentiin tiirailemaan jo rv 7, mutta tämän toisen kanssa se jäi tekemättä. Mutta eipä ole enää montaa tuntia h-hetkeen :)

Vierailija
4/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen lapset kävivät virpomassa.Saivat kyllä kauheasti kaikkea.Mutta eniten meistä oli hauskaa ku lapset meni virpomaan niin yxi mummo antoi pojalleni 20 penniä ja tytölle mandariinin.Lapset tuli kotii ja poika kysy äiti ox tää suomen raha? Sanoin joo on se vanha suomen raha ja poika alko nauramaan et nyt on mummo parka jäljessä..No tyttö tokas siihe et ei se haittaa onha meillä aito oikea mandariini....Kyllä sai nauraa lapsille.

Täällä alko aamu heikosti,heräsin kun päässä pyöri ja äkkii juosten veskii ja ykähä se sielt tulla tupsahti kylää...3 kertaa se tahto kyläillä.Vauva liikkuu toosi paljo ja tunnen ku pikkanen myllää masussa.Ihana tunne.Masu iso jo näkyy hyvin et vauva meille tulee.Mut nyt pötköttää heikko olo iskee taas:(

mewe ja toukka 13+6

Vierailija
5/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että minulle eivät viikonloput sovi ollenkaan. Ainakin muutamana viime viikonloppuna väsymys ja pahoinvointi ovat vaivanneet, vaikka arkipäivät sujuvat lähes ilman oireita. Etenkin päiväunet tuntuvat pahentavan oloa. Väsyttää kyllä niin kovasti,että pakko on nukkua mutta vaikka nukkuisi vain hetken, on sen jälkeen paha olo koko illan. Pitänee yrittää olla nukkumatta, vaikka se olisikin niin kivaa.

Omaan napaan ei juurikaan uutta. Tuo viikonlopun pahoinvointi piristi, muuten tämä on niin oireetonta ettei välillä muista edes raskaana olevansa. No rinnat ovat jonkin verran arat ja tietty housut ahdistavat, mutta eipä juuri sen kummempaa. Ai niin, närästys tuntuu alkavan. YÖK. Viime raskaudessa se oli juuri alkuvaiheessa pahimmillaan ja kun samaan aikaan etoi, sain varsinaisen kammon renniestä. Pahimmillaan niitä piti kuitenkin 3-4 päivässä syödä. Nyt on tuonkin suhteen vielä toistaiseksi päässyt helpommalla.

nyt eivät aivot pyöri, mutta palailen kirjoittelemaan jos muistuu jotain mieleen.

Uutu 10+0

Vierailija
6/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin. Pahoinvointikin on jo helpottanut huomattavasti ja tuosta auringonpaisteesta saa ihanasti lisäenergiaa!

Meillä olisi niskapoimu-ultra keskiviikkona. Vähän jo jännittää. Onneksi mies sai järjestettyä töissä niin, että pääsee mukaan. Pitäis vielä päättää, halutaanko käydä siinä veriseulassa vai ei. Se otetaan samalla käynnillä kuin tuo ultra. Siis sikäli mikäli sen haluaa... Miten ootte muut tehneet?

Pitää tästä mennä lounasta laittamaan esikoiselle ja itselle. Ruokakin taas maistuu vaihteeksi =)

Vierailija
7/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ihan ok, mitä nyt vetämättömyys vaivaa edelleen. Ulos pitäisi lähteä raahautumaan, siellä vaan tulee ihan tolkuttomasti..Hrr...Palelee jo valmiiksi.

Keskiviikkona minullakin on viimein se ensimmäinen tilaisuus kurkata mahaan! Tuntuu niin epätodelliselle tämä raskaus vieläkin, kun ei ole ollut ultraa, eikä sydän ääniä ole voitu kuunnella vielä. Eka neuvolahan oli silloin rv8. Edellisissä tässä vaiheessa olen käynyt jo kahdesti ultrassa, lääkärineuvola alussa, ja np-ultra ollut juuri.

Eipä nyt tämän enempää, pitää lähteä pukemaan pojat!

Vanile rv12+2

Vierailija
8/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla mitään ihmeitä, mut kirjottelenpa nyt kuitenki. :)

Yksi uusi lokavauvan odottaja oli ainakin (nyt unohin jo nikin), tervetuloa mukaan!

Mewekös se oli, kun kertoi, että vauva liikkuu jo kovasti masussa. Voi ku ihanaa! :)

Mieki oon jotain pieniä aavistuksia tuntenu, edelleen tosin oon jotenki epäuskonen ja pelkään, että ultrassa kuitenki selviää, ettei tuolla ketään oo ja mun tuntemukset on vaan kuviteltuja.

Viikonloppuna kerrottiinkin jo mun vanhemmille, ei malttanu odottaa pääsiäiseen. Tai muuten olis voinuki odottaa vielä viikon, mutta kun äitini tuli meillä käymään, niin ajattelin, että arvaa tuo kuitenki vaikka en kertoiskaa.

Omassa olossa oli tänä aamuna pitkästä aikaa havaittavissa etovaa oloa, jee! Voi tosin johtua ihan vaan siitä, että mulla jatkui sunnuntai-iltaan asti jo alkuviikosta hyvin alkanut " pullaa, jätskiä, kakkua, karkkia ja PIZZZAA" -kuuri. Eilen vedin nimittäin illan päätteeks vielä suklaakakkua just ennen nukkumaan käymistä, joten huono olo johtu varmaan siitä. Mut onneks rinnat on edelleen oikeet pamela baywatchit ja vähän arat ja väsy piinaa, joten se voisi vaikka lupailla hyviä uutisia torstain ultrassa.

Aprillattiinkos ketään tai aprillasitteko te ketään?

Multa unohtu koko aprillipäivä...

sapa rv 11+3

Vierailija
9/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se perjantaina alkanut mahan vääntäminen äityikin sitten koko viikonlopun kestäväksi. Olen sitten tänään kotosalla kun on niin heikko olo vieläkin, vatsa tyhjeni viikonlopun aikana useaan kertaan molemmista päistä :-P Jaksoin silti viikonloppuna siivoilla hiukan ja haravoida takapihallakin, mutta voimat meni herkästi pienestäkin rasituksesta. Alan olla pikkuhiljaa kypsä tähän pahoinvointiin ja heikotukseen! MUR! Tahtoo päästä kuntoilemaan!!!!

Täällä onkin monella ultraa tällä viikolla, onnea vaan kaikille niistä! Mulla olisi veriseula muistaakseni parin viikon päästä kun täällä pk-seudulla kuulemma ottavat mieluiten viikolla 15, jotta saavat varmasti tarkan tuloksen. Hiukanhan tuo veriseula mietityttää, että mitäs jos siitä jotain ilmeneekin... mutta kaikki pitää ottaa vastaan mitä tuleman pitää.

Sydän itki eilen verikyyneleitä kun esikoinen tuli itkien ulkoa, että isommat lapset kiusaa ja heittelee kivillä. Mies kävi sitten hiukan ojentamassa näitä isompia, jotta pienempiä ei kiusata jne. Olisi niiiiin ihanaa kun voisi varjella lastansa kaikelta pahalta, mutta niin sitä pikkuhiljaa alkaa lähes nelivuotiaalle selviämään tämä elämän raadollisuus :-((

Hyvää alkuviikkoa ja hyviä vointeja!

Ykä 13+2

Vierailija
10/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. RaDen valtaama

Vierailija
11/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Hauska kuulla, että muillakin on ultraa edeltäviä epäilyjä koko pikkuisen olemassaolosta. Itse elän vaihetta 11+4, ja ultra on vasta ensi viikolla ja kyllä kovasti jännittää. Raskaus kun on ollut melko oireeton (onko se hyvä vai paha merkki?), joskin koko ajan väsyttää ja välillä syöminen on aika holtitonta, kun tekee mieli ja ei tee mieli. Lääkäri tosin tarkastuksessa oli havaitsevinaan kohdun pullistuneen, mutta sydänääniä ei vielä saatu pari viikkoa sitten. Mutta sen verran kyselisin pidemmälle ennättäneiltä, että koska raskaus alkaa näkymään mahan koosta. Joko ihan lähiaikoina?

Kivaa pääsiäisviikkoa!

Vierailija
12/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole paljoa ehtinyt tälle puolelle kirjoittelee, olen käynyt tuolla Kotiloissa. Mutta kerran ainakin olen tännekin kirjoittanut. Nyt oli hieman aikaa, joten ajattelin muutaman rivin kirjoittaa. Mukavaa, kun kaikki on niin " samassa" täällä....

Monella on np uä tällä viikolla...tosi jännää, ja ai että miten aika menee!! Mulla se on " vasta" ens keskiviikkona. Ja nyt alkaa jo jännittää....kääk! Tilasin lastenhoitajan, jotta päästää kahdestaan miehen kanssa. Onko muilla iskenyt paniikkia, jos kaikki ei olekkaan hyvin???? Mä kävin varhaisuä:ssä 7+2 kaikki oli silloin hyvin..

Nyt pitää mennä..

Mr +sintti rv 11+2

Vierailija
13/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on mieleni vaan ja väsyttää.

Tämä alkaa ja itseäkin risomaan, kun mielialat vaihtelee. Mies oli viikon matkalla ja kun tuli eilen takaisin, sanoin: " ei oo ollu yhtään sua ikävä" . Työt ei innosta eikä oikein mikään muukaan. En oo yhtään innostunu vauvastakaan, lähinnä se tuntuu kamalan rasittavalta tulevaisuudelta! Ja mahastani toivon, että pysyisi mahdollisimman kauan mahdollisimman pienenä. Tunnen itseni jo nyt kömpelykseksi orastavan mahakumman kaa!

Huomenna tulee anoppi kylään, ja sehän vasta vauva-asiaa hehkuttaa...ja huolehtii että syönhän minä riittävästi ja en kylmetä rintojani jne...Täytyy laskea varmaan kymmeneen ennen jokaista lausahdusta minkä suustani päästän.

Onneksi sain veroilmoituksen tehtyä tänään, se täytyy palauttaa huomenna! Niin, eipä sen tekeminen tosiaan piristänyt yhtään mieltä...

Vierailija
14/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena tulokkaana tässä kirjoittelen:)Laitoin omat tiedot tuonne listaan.

Tänään saapui kirje ultraan...:)

Hieman säväytti tuo Perjantai 13 päivä...(tyyliin soitin miehelle töihin ja itkin että ihan varmasti on jotain vialla.Tosin 10 min.päästä jo rauhoituin taas hetkeksi:)

Edellisestä raskaudesta poiketen on ollut jotenkin tyhjä olo???Voihan se tietenkin johtua myös siitä että vietän suhteellisen paljon aikaa pää pöntössä:)mutta vakavasti puhuen pystyn rentoutumaan vasta kun tiedän että asiat ovat/toivottavasti kunnossa...

Niin piti kysyä tässä samalla että onko sinulla/tiedätkö vastaavaa?

Minulla oli viimeiset kuukautiset tammikuussa noin 10 pvä. ja ihan normaali kierto/vuoto.Mutta noin 2 päivän päästä alkoi aivan sairas vuoto siis 1 side/30min.(mies joutui katsomaan vauvaa koska en pystynyt nousemaan ylös koska vuoto oli niin kovaa)Muuten olisin ehkä joutunut ostamaan Alepan side hyllyn tyhjäksi...Tätä kesti noin

viikon verran ja lopuksi tuli ulos myös hyytymiä?luulisin(1 oli kyllä isompi köntti).Tein sitten Helmikuussa testin mikä oli aivan selvä positiivinen.Kyselin neuvolasta että oliko vuoto mahdollisesti ehkä keskenmeno koska minulla on aiemmin ollut yksi ja se vaikutti samanlaiselta mutta sieltä sanottiin että ei se voinut olla???Miksi ei voisi muka?Yriti myös kysellä että vaikuttaako tuollainen mahdollisesti nyt tähän raskauteen mutta eivät osanneet sanoa joten odotellaan...eka lääkärikäynti osui juuri ultran jälkeen joten sydänääniä en myöskään ole vielä kuullut:(

Mutta ei kai auta muu kuin toivoa parasta ensi viikolla se sitten selviää miten kävi...

P.S.En ole aina näin hätääntynyt/masentunut mutta luulen että te you know tiedätte tilanteen ja koska en ole vielä asiasta muille kuin miehelle kertonut niin pakko päästä tilittämään:)

Kiitos kun jaksoitte tämän ehkä ensi kerralla jo iloisempia asioita:):):)

Vierailija
15/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosi huono päivä tänään, olin verikokeissa jo sitä np-ultraa varten. NP-ultra mulla on vasta 20.4. kun jaksais niin kauan odottaa, että tietäis jotain. Niin väsymystä ja pahoinvointia koko päivän. Tolla Hipponilla on samat tuntemukset kun mulla vielä 2 viikkoa sitten, kyllä se siitä ohi menee. Ittellä alkaa vaan tää väsymys ottaa pattiin, kun ei saa mitään tehtyä. No kattellaan taas..

Rv 10+2

Vierailija
16/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa... nyt alkanu myös närästää ja jatkuvasti röyhtäilen jne jne.

UUSILLE teretulemast mukaan.

NP ultra on tälläkin keskiviikkona, klo 8 :). Jännittää ihan hirveesti... lähinnä se että onko siellä kaksi mahassa vaiko yksi... :S Olo on niin järkyttävä että hyi.

Viikonloppuna virvottiin ja meikä yrittää nyt sitten tuhota tuota munavarastoo tuolta :S.

Tämän pidemmittä puheitta tällä kertaa, pitää mennä ruokkii kuopus.

väpä ja touhis

Vierailija
17/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on näköjään väsähtäneitä,kaippa se tästä alkaa ohi menemään.

Meillä myös np-ultra keskiviikkona.

Vähäsen jännittää että onko elämää vatsassa.Meillä on siskon kanssa

yhteistä odotusta viikko väliä lasketuissa ajoissa.

Siskon 6v.tyttö oli ollut huolissaan,että miten sitte ehtii hoitaa molempia vauvoja hih..

Pahin väsy onneksi alkaa oleen ohi.Ruoka maistuu jo kuhan syö säännöllisesti mikä on meillä töissä ihan mahdotonta..

Onneksi on aamuvuoro painoitteisia viikkoja eessä nii on koko päivä aikaa huilata.

Miten pitkälle ootte tehneet yövuoroja meillä kun niitä on noin 5-7 kpl /kk.

Voishan sitä jättää kohta väliin noin viikonloppu yöt,on aika rankkoja ruokkia noita ihmisiä pe ja la yöt..ja puhettakaan että taukoja ehtisi pitää pahimpina öitä..

Hyviä vointeja ja jännitystä kaikille ultriin.

Vierailija
18/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa palstaliemaan!

Voisiko olla niin, että olisit odottanut kaksosia, joista toinen olisi mennyt kesken. Muistan lukeneeni näiltä palstoilta joskus kyseisestä tilanteesta. Itselläni oli tänään eka ultra ja kyllä se jännitti taas, vaikka sydänäänetkin olin jo kuullut (ja vauva on meille jo kolmas). Eli toi jännitysj a pieni pelko on kyllä ihan normaali tunne kaikille ja varmaan myös tärkeä sellainen, jotenkin on aina parempi olla hiukan valmistautunut, jos kuitenkin jotain olisi pielessä, ei putoa sitten ihan niin korkealta. Toivottavasti sinulla on kaikki kunnossa, yritä olla murehtimatta liikoja!

luhtavilla

Vierailija
19/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERVETULOA uusille.

TSEMPPIÄ (muillekin) epäuskossa ja epävarmuudessa eläville - ja onnea ultraan menijöille. Tsemppiä hipponi!

OMA NAPA Viikon vatsatauti on ohi ja töissä sanovat minun hoikistuneen ;). Kumpa tietäisivät. No, kyllä multa kai 1-1,5 kg lähti, nesteitä tietty lähinnä. Välillä etoo, mutta lähinnä on tosi normaali olo, kuten tähänkin asti.

Joku mainitsi, että niin se aika kuluu, kun joulukuisillakin on jo oma palsta. Niin se tosiaan kuluu. Mulla on loppukuusta la, ja silti on jo 25% takana, kohta pian se kolmasosa. Että kolmasosa raskaudesta menee ohi vaan, ilman, että oikeastaan olen edes huomannut mitään.

Joku kyseli mahasta. Täällä ei näy vielä mitään.

AJL 10+3

Vierailija
20/40 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin vielä vastaamaan tuohon vatsakyselyyn. Masu näkyy jo, eikä sitä enää voi vetää sisään. Selällään maaten tuntuu kohtu ihan selvästi. Painoa ei ole kotivaa' an mukaan tullut yhtään.

Pitäis varmaan käydä ylimääräisellä kontrollikäynnillä neuvolassa tarkistuttamassa paineet ja veriarvot. Tuntuu vähän siltä että hemppa saattaa olla aika matala, samoin verenpaine :-(

Se tästä päivästä, hyvät yöt kaikille!