Haluaisin muuttaa johonkin yhteisöön
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
No mitä vaihtoehtoja siellä teilläpäin on? Siis muita, kuin yhteisöjä.
Voinhan mä yksin muuttaa. Muutan jonnekin yksin asumaan.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä vaihtoehtoja siellä teilläpäin on? Siis muita, kuin yhteisöjä.
Voinhan mä yksin muuttaa. Muutan jonnekin yksin asumaan.ap
Hyvä ratkaisu. Voit aloittaa uuden elämän ja ryhtyä olemaan hyödyksi erilaisille yhteisöille. Vaikka SPR tms.
Oletko sä ottanut selvää, onko mitään päivätoimintaa tms.?
Ei siinä ainakaan ihan koko aikaa olisi yksin ja voisi jopa löytää kaverin/ ystävän.
Seurakunnan diakoni? Mielenterv.hoitaja? Voisit heidän kanssaan jutella ja saada vinkkejä, mitä mahdollisuuksia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo yhteisöt voi valitettavasti tosiaan ulospäin näyttää aivan muulta, mitä ovat.
Aluksi on vaikea ns. päästä sisään ja pahimmassa tapauksessa vaikea päästä pois.
Siellä voi olla sellaisia ihmisiä/ persoonia, jotka päsmäröi aika tavalla.
Onhan näitä toki jopa työpaikoilla, valitettavasti.
Ja jos on fyysisiä/ henkisiä rajoitteita, voi joutua hyväksikäytetyksi tai kiusatuksi.
Etkö sä kertonut, että sua arvosteltiin tms. siellä seurakunnassakin?
Mua nyt on aina arvosteltu ja mulle ilkeilty. Kaikki omaiset, seurakunnat, ihan kaikki. Ajattelin vain, etten jäisi täysin yksin.ap
Käsittääkseni noihin yhteisöihin ei vain mennä ja siellä asuminen ja eläminen maksaa. Ihmiset käyvät töissä tai hankkivat muuten tuloja. Lisäksi taloustyöt on hoidettava, kaupat, ruuat, siivoukset jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ainakaan ihan koko aikaa olisi yksin ja voisi jopa löytää kaverin/ ystävän.
Seurakunnan diakoni? Mielenterv.hoitaja? Voisit heidän kanssaan jutella ja saada vinkkejä, mitä mahdollisuuksia on.
Sen jälkeen, kun muutan jonnekin, niin pitää sitten ottaa yhteyttä.ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö teini muuta sun kanssa?
Hän varmaan jää isälleen. Vanhaan kotiinsa.ap
Vierailija kirjoitti:
Ap: n kannattaa hakeutua ev.lut.kirkkoon, siellä on täyspäisiä ihmisiä eikä kaatuilla ja luritella "kielillä".
Sitä voi jo etukäteen ottaa selvää ja melkein kannattaakin.
Hieman katsoa, missä olisi suht lähellä palveluita tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo yhteisöt voi valitettavasti tosiaan ulospäin näyttää aivan muulta, mitä ovat.
Aluksi on vaikea ns. päästä sisään ja pahimmassa tapauksessa vaikea päästä pois.
Siellä voi olla sellaisia ihmisiä/ persoonia, jotka päsmäröi aika tavalla.
Onhan näitä toki jopa työpaikoilla, valitettavasti.
Ja jos on fyysisiä/ henkisiä rajoitteita, voi joutua hyväksikäytetyksi tai kiusatuksi.
Etkö sä kertonut, että sua arvosteltiin tms. siellä seurakunnassakin?
Mua nyt on aina arvosteltu ja mulle ilkeilty. Kaikki omaiset, seurakunnat, ihan kaikki. Ajattelin vain, etten jäisi täysin yksin.ap
Käsittääkseni noihin yhteisöihin ei vain mennä ja siellä asuminen ja eläminen maksaa. Ihmiset käyvät töissä tai hankkivat muuten tuloja. Lisäksi talousty
Näin. Yhteisön jäseneksi päästäkseen pitää pystyä todistamaan olevansa yhteisölleen hyödyksi. Ei yhteisöihin oteta ihmisiä, jotka ovat yhteisölle vain haitaksi. Yhteisöön kuuluminen ei saa lisätä muiden työmäärää ja kustannuksia vaan vähentää sitä.
Valis, sopiiko sinulta kysyä;
oletko medikaalisesti monisairaiden
ryhmässä? Parodontiitistasi puhut alvariinsa,
sekä yläkanttiin nojaavasta
painoindeksistäsi, mutta onko sinulla
vielä muuta kroonista, esimerkiksi
psykiatrinen sairaus, johon omaääkäriltäsi
lääkemääräys?
[Olet palstakantiksena kuulemma
kirjoitellut jo +15 vuoden ajan. Minä
uutena vasta 15 kk, joten
en tunne sairaushistoriaasi 🤷].
Joissakin vain senioreille vuokrattavissa
asuntokohteissa alaikäraja on vain 55-58,
jos olet monisairas. Ihan vinkkinä vain.
Kohteet erinomaisesti huollettuja; löytyy
kaikki pelit ja vermeet invavessaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Valis, sopiiko sinulta kysyä;
oletko medikaalisesti monisairaiden
ryhmässä? Parodontiitistasi puhut alvariinsa,
sekä yläkanttiin nojaavasta
painoindeksistäsi, mutta onko sinulla
vielä muuta kroonista, esimerkiksi
psykiatrinen sairaus, johon omaääkäriltäsi
lääkemääräys?
[Olet palstakantiksena kuulemma
kirjoitellut jo +15 vuoden ajan. Minä
uutena vasta 15 kk, joten
en tunne sairaushistoriaasi 🤷].
On mulla monia sairauksia mutta ei psykiatrisia sairauksia. On oppimisvaikeuksia, on jalkavamma, paradontiitti,menierin tauti,sjögrenin syndrooma, keliakia, pcos, psoriasis, rytmihäiriöitä, ylipainoa. Ei mulla muuta lääkitystä ole kuin rytmihäiriölääke ja nesteenpoistolääke. Ja käytän suugeeliä kuivaan suuhun ja silmätippoja.ap
Vierailija kirjoitti:
'On mulla monia sairauksia mutta ei psykiatrisia sairauksia. On oppimisvaikeuksia, on jalkavamma, paradontiitti,menierin tauti,sjögrenin syndrooma, keliakia, pcos, psoriasis, rytmihäiriöitä, ylipainoa. Ei mulla muuta lääkitystä ole kuin rytmihäiriölääke ja nesteenpoistolääke. Ja käytän suugeeliä kuivaan suuhun ja silmätippoja.ap'
Ok. Kiitos.
Mutta ei näillä mun sairauksilla eläkkeelle pääse.ap
Muuta johonkin kaupunkiin ja osallistu vaikka vapaaehtoistyöhön. Tai mene kauppakeskukseen. On ihmisiä ympärillä.