Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin muuttaa johonkin yhteisöön

Vierailija
30.07.2025 |

Mikähän olisi hyvä? T. Valis 

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsään metsän eläinten kanssa on hyvä sinulle.

Mä olen asunut mökissä korvessa eikä se mulle sopinut.ap

Yleensä ne yhteisöt sijaitsevat maaseudulla. Tai sit ne on jotain taitelijoiden keskittymiä kuten Pispalassa.

Ei se tietenkään paha ole maaseudulla asua, kun ei siellä joudu yksin asumaan.ap

Vierailija
42/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko joku kerho sulle parempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat romantisoida yhteisöasumista ja kun sulla "jostain" syystä on vaikeuksia ihmissuhteissa niin en suosittele. Noilla vaikeuksilla tarkoitan sitä kuinka lähes koko suvun kanssa on sukset ristissä ja olet kertonut, ettei sulla ole oikein ikinä ollut ystäviä.

Vierailija
44/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä matalampi äo, sen paremmin

tälle pallolle sopeutuu beisik_maijana

tuottamaan jälkeläisiä ja jätettä.

Korkeasta ääoosta on vain harmia,

koska kaikki ilmiöt näyttäytyvät lähinnä

Putous-komedialta. 105-115 on sekin

jo hieman liikaa. 

Aamen tälle.

Vierailija
45/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av- mammojen maauimala!

Vierailija
46/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat romantisoida yhteisöasumista ja kun sulla "jostain" syystä on vaikeuksia ihmissuhteissa niin en suosittele. Noilla vaikeuksilla tarkoitan sitä kuinka lähes koko suvun kanssa on sukset ristissä ja olet kertonut, ettei sulla ole oikein ikinä ollut ystäviä.

Yksin asumaan muutto tuntuu sairaana isolta harppaukselta. Etenkin kun aluksi ei ole mitään tuloja. Näen että yhteisössä asumisessa olisi joku turva.ap

Vierailija
47/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis kyse siitä, että haluat istua vaan kahvipöydässä ja juoruta, mutta sinulla ei ole nykyisessä yhteisössäsi tähän seuraa?

Ei. Vaan haluan aloittaa elämäni uudestaan. ap

Et tarvitse siihen mitään yhteisöä. Otat vain avioeron ja muutat vähintään 200 km päähän nykyisestä asuinpaikastasi. Ei ole väliä, mihin ilmansuuntaan. 

Vierailija
48/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asumaan muutto tuntuu sairaana isolta harppaukselta. Etenkin kun aluksi ei ole mitään tuloja. Näen että yhteisössä asumisessa olisi joku turva.ap

Mikä turva? Yhteisössäkin pitää itse elättää itsensä.  Meinaatko,  että muut yhteisössä antaisi sulle rahaa tai alkaisi elättämään sua? 

Vierailija
49/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä turva? Yhteisössäkin pitää itse elättää itsensä.  Meinaatko,  että muut yhteisössä antaisi sulle rahaa tai alkaisi elättämään sua? 

Sellainen turva, ettei ole kokonaan yksin.ap

Vierailija
50/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo yhteisöt voi valitettavasti tosiaan ulospäin näyttää aivan muulta, mitä ovat.

Aluksi on vaikea ns. päästä sisään ja pahimmassa tapauksessa vaikea päästä pois.

Siellä voi olla sellaisia ihmisiä/ persoonia, jotka päsmäröi aika tavalla.

Onhan näitä toki jopa työpaikoilla, valitettavasti.

Ja jos on fyysisiä/ henkisiä rajoitteita, voi joutua hyväksikäytetyksi tai kiusatuksi.

Etkö sä kertonut, että sua arvosteltiin tms. siellä seurakunnassakin?

Vierailija
51/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä voi saada jotain kotiapua kunnalta tms., jos muutat ja sellaista tarvitset?

Joku tuettu asuminen tms.

Vierailija
52/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo yhteisöt voi valitettavasti tosiaan ulospäin näyttää aivan muulta, mitä ovat.

Aluksi on vaikea ns. päästä sisään ja pahimmassa tapauksessa vaikea päästä pois.

Siellä voi olla sellaisia ihmisiä/ persoonia, jotka päsmäröi aika tavalla.

Onhan näitä toki jopa työpaikoilla, valitettavasti.

Ja jos on fyysisiä/ henkisiä rajoitteita, voi joutua hyväksikäytetyksi tai kiusatuksi.

Etkö sä kertonut, että sua arvosteltiin tms. siellä seurakunnassakin?

Mua nyt on aina arvosteltu ja mulle ilkeilty. Kaikki omaiset, seurakunnat, ihan kaikki. Ajattelin vain, etten jäisi täysin yksin.ap

Vierailija
53/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa se ilkeily voi kuule ns. nousta aivan uudelle tasolle.

Ja miksi ihmeessä sellaista joku haluaisi ihan vapaaehtoisesti kuunnella...

Jos on jo valmiiksi ongelmia, niin tuossa voi käydä huonosti.

Ajattelisit nyt sitä teiniäsikin, mitä hän ajattelisi ja tuntisi...

Vierailija
54/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et etsi mukavien ihmisten seuraa?

Ei ehkä helppo löytää, mutta kyllä niitäkin löytyy.

Vierailija
55/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa se ilkeily voi kuule ns. nousta aivan uudelle tasolle.

Ja miksi ihmeessä sellaista joku haluaisi ihan vapaaehtoisesti kuunnella...

Jos on jo valmiiksi ongelmia, niin tuossa voi käydä huonosti.

Ajattelisit nyt sitä teiniäsikin, mitä hän ajattelisi ja tuntisi...

No sitten täytyy miettiä asumiskuviot muuten.ap

Vierailija
56/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen parikin kertaa lähtenyt paikoista, joissa ilmapiiri on ollut/ muuttunut huonoksi.

Ja voin suositella, ei tuollaisiin ihmisiin kannata tuhlata aikaansa, saati hyvinvointiaan!

Vierailija
57/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Katselisit vierestä,  kun muut syövät? Vai että muutkin olisi tulottomia ja istuisitte yhdessä nälissänne?

Vierailija
58/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku kunnan/ kaupungin järjestämä mielenterv.ryhmä tms.

Ihan vaikka aluksi, että saat juttuseuraa ja voi joskus päästä vaikkapa jollekin retkelle.

Onko näitä ihan joka paikassa, mutta kannattaa ottaa selvää?

Vierailija
59/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Katselisit vierestä,  kun

Ei. Vaan kun mulla ei ole sukulaisia eikä ystäviä, niin olisi edes jotain ihmisiä ympärillä.ap

Vierailija
60/76 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä vaihtoehtoja siellä teilläpäin on? Siis muita, kuin yhteisöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan