Frisbeegolfin mm-kisat alkavat Suomessa tänään. Kiinnostaako?
Itselleni tämä on ehdottomasti tämän kesän kiinnostavin urheilutapahtuma. Naisten sarjan voittajaksi veikkaan joko Silva Saarista tai Eveliina Salosta. Miesten sarjassa toivon että Niklas Anttila ottaa mitalin. Mielinkiinnolla odotan myös jääkö joku Amerikkalainen kiinni kannabiksen käytöstä kisoissa kun jenkeissä ei testauksia ole. Toivon myös että laji leviäisi laajemmalle maailmassa ja että joskus pääsisi olympialaisiin niin voisi mitaliakin odottaa Suomeen. Yle tv 2 aloittaa lähetyksen tänään klo. 10.31.
Kommentit (193)
Kiinnostuin lajista kun näytti siistiltä videoissa heitellä pitkiä kaaria ja sijoittaa limppu pesään. Ostin 3 kiekon setin ja lähdin heittelemään. Lajin vaikeus kuitenkin yllätti ja komeita kaaria ei syntynyt. Lopetin peluun.
Mutta ei tietenkään kusiaispesän kantamiskisoja :( !
Mikäs sen mukavempaa ku bisseä, joonas ja etsiä nokkospuskasta kiekkoa :D
No minä tykkään kuunnella hyvän jousikvartetin soittamaa kamarimusiikkia. En silti vaadi täällä tuntemattomia ihmisiä kiinnostumaan samasta asiasta.
Kyllä kiinnostaa, koska suomalaiset todennäköisesti pärjäävät. En vaan ymmärrä lajista mitään.
t. mummo 79v
Oi voi Eveliinan puttia... Toivottavasti ei "yips"it taas iske. No en usko, Tosi iloisella mielellä on viimepäivien videoissa ollut. Toivottavasti saadaan maailmanmestaruus Suomeen kotikisoissa. Uskon että kotikisat ja rata parantaa Suomalaisten mahdollisuuksia. Kolikon kääntöpuolella on kotikisojen paineet urheilijoille. Jokainen lajiniilo tietää et kun 3-puttaa kympin sisältä on tulos ruma.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa kovasti. Teille muille on rallit ja kunkkarit ja ulkona hyvät kelit. Ei luulisi kenelläkään olevan valittamista.
Ei kiinnosta ralli. Mikä on kunkkari? Ja ulkona kelit on päin peetä!
Riikan koulutunnilla (TM) keskitytään älykännyköihin, trollaamiseen, kirjoittelemaan Scriptaan, alapeukuttamaan järkeviä kommentteja, poistelemaan järkeviä viestejä, maalittamiseen ja ennenkaikkea siihen, että luokassa on yksi erivärinen vaihto-oppilas, jota saa kiusata, kun hänellä on uusin Applen puhelin, kun kaikilla muilla on Nokialaiset ja se ei ole mitään rasismia, vaan suomalaisuuden puolustamista.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frisbeegolf🤣😂🤣
Mikäs siinä naurattaa? No onhan se oikeasti aika hauska ja rento laji. Helposti lähestyttävä ja halpa aloittaa. Sopii myös hyvin vähemmän liikuntaa harrastaville ihmisille. Hieno homma että friba saa sinulle hymyn kasvoille. Lähdetään joskus kierrokselle?
Frisbeelautanen on jo niin naurettava esine, että vielä ihmettelet mikä naurattaa. Friba? Taidan kuolla nauruun!
Lähistöllä on frisbeerata, enkä yhtään arvosta lajia. Tänään aloin sattumalta katsomaan kisoja ja jämähdin tv:n ääreen. Nolottaa, onneksi kukaan ei tiedä 😂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kokeillut. Oli ihan kivaa oheistekemistä kaljanjuonnin ohessa, mutta urheilusta ei tosiaan ole kysymys.
Jeps tämä ikuisuuskysymys mikä on urheilua mikä ei. Onko Shakki, Darts, Golf, Skeittaus, Lumilautailu, Biljardi, E-urheilu yms urheilua. Tuntuu että tämä asia herättää osalla paljon tunteita. Mulle on ihan sama onko perä-penkin Pertin mielestä joku urheilua vai ei. Parhaat ammattilaiset saavat fribassa miljoonan vuodessa sopparistaan, siihen lisäksi palkintovoitot ja mahdollisen provision myydyistä kiekoista. Elinkeino se ainakin heille on johon harjoitellaan ammattimaisesti. Frisbeegolf on 1115-vuotiaiden suomalaispoikien kolmanneksi eniten harrastama laji, joten ihan pienestä harrastuksesta ei enää ole kyse. Frisbeegolf ratojakin on suomessa enemmän kuin 1000. Lajia rakastavat ihmiset ovat tehneet vuosia frisbeegolfin aseman parantamiseksi ja saadakseen siitä ammattima
Frisbeegolf, darts ja shakki eivät ainakaan ole urheilua. Onko missään muussa lajissa yhtä paljon möhömahaisia osallistujia kuin dartsissa? Näyttää oluenjuojien kokoontumiselta!
Luulis, että av-mammoja kiinnostaa, kun mukana on Ezran kaltainen lihaksikas, tiukkoihin pöksyihin pukeutuva nuorukainen. Selostajatkin nimesit hänet mr. Hauikseksi. Ja pyllystäkin näkee, että on treenattu.
Eikä se suomalainen Pyry Joutsenkaan olemukseltaan paljon jälkeen jää, entinen lätkäjätkä taisi olla.
Häiritsee vähän, kun esim. "hyvässä kunnossa", "kunto on kova" on selostajien suussa "hyvässä formissa", "formi on kova". Ja muutenkin ihmeellistä finglishia.
Miksi muuten lajin englanninkielinen nimi on disc golf eikä frisbee golf? Tai miksei se sitten ole suomeksi kiekkogolf? Eikö englannissa tunneta sanaa frisbee?
Missä nämä kisat ovat? Omassa kaupungissa isoja tapahtumia nyt. Enkä moisiin mene.
Lajia olen kokeillut. Kakaroille kokeilattanut. Ei meidän juttu.
Pakko sanoa, että yllätyin miten koukuttavaa seurattavaa, vaikken ole koskaan lajia kokeillut enkä pelaajia tuntunet ennen näitä kisoja. Tosi kauniit maisemat noilla Tampereen frisbeegolfradan väylillä. Etenkin koivumetsät sykähdyttää.
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä kisat ovat? Omassa kaupungissa isoja tapahtumia nyt. Enkä moisiin mene.
Lajia olen kokeillut. Kakaroille kokeilattanut. Ei meidän juttu.
Nokialla ja Tampereella on nyt nämä 2025 mm-kisat. Ensimmäistä kertaa Pohjois-Amerikan ulkopuolella.
Tykkään käydä itse heittämässä, mutta lajin seuraaminen kilpailuna ei kiinnosta minua ollenkaan.