Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Frisbeegolfin mm-kisat alkavat Suomessa tänään. Kiinnostaako?

Vierailija
30.07.2025 |

Itselleni tämä on ehdottomasti tämän kesän kiinnostavin urheilutapahtuma. Naisten sarjan voittajaksi veikkaan joko Silva Saarista tai Eveliina Salosta. Miesten sarjassa toivon että Niklas Anttila ottaa mitalin. Mielinkiinnolla odotan myös jääkö joku Amerikkalainen kiinni kannabiksen käytöstä kisoissa kun jenkeissä ei testauksia ole. Toivon myös että laji leviäisi laajemmalle maailmassa ja että joskus pääsisi olympialaisiin niin voisi mitaliakin odottaa Suomeen. Yle tv 2 aloittaa lähetyksen tänään klo. 10.31.

Kommentit (193)

Vierailija
1/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty keksimään mitään vähemmän kiinnostavaa 

Vierailija
2/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kiinnostaa katsoa maalin kuivumista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä katsotaan.

Vierailija
4/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kovasti. Teille muille on rallit ja kunkkarit ja ulkona hyvät kelit. Ei luulisi kenelläkään olevan valittamista.

Vierailija
5/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Kalevan kisoja tässä odotellaan. Liput on hankittuna pe-su.

Vierailija
6/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain jenkkipodcastissa puhuttiin kuinka moni siellä pitää fribaa mökkilajina, eikä oikeana urheiluna. Ratkaisu hänellä oli kutsua heitä pelaamaan kierros. Olivat kuulemma saapuneet yhden ultimate frisbeen kanssa radalle ja osa suuttunut kun se ei niin helppoa ollut. Usea oli myös alkanut kiinnostumaan lajista ja aloittanut sen harrastamisen. Friba on siisti laji, itse voitin viime vuonna viikkokisoista 140 € kun heitin holarin. Kysyisin heiltä joita laji ei voisi vähe,pää kiinnostaa että oletteko koskaan kokeilleet sitä?

Vierailija
7/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frisbeegolf🤣😂🤣

Vierailija
8/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frisbeegolf🤣😂🤣

Mikäs siinä naurattaa? No onhan se oikeasti aika hauska ja rento laji. Helposti lähestyttävä ja halpa aloittaa. Sopii myös hyvin vähemmän liikuntaa harrastaville ihmisille. Hieno homma että friba saa sinulle hymyn kasvoille. Lähdetään joskus kierrokselle?

Vierailija
9/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain jenkkipodcastissa puhuttiin kuinka moni siellä pitää fribaa mökkilajina, eikä oikeana urheiluna. Ratkaisu hänellä oli kutsua heitä pelaamaan kierros. Olivat kuulemma saapuneet yhden ultimate frisbeen kanssa radalle ja osa suuttunut kun se ei niin helppoa ollut. Usea oli myös alkanut kiinnostumaan lajista ja aloittanut sen harrastamisen. Friba on siisti laji, itse voitin viime vuonna viikkokisoista 140 € kun heitin holarin. Kysyisin heiltä joita laji ei voisi vähe,pää kiinnostaa että oletteko koskaan kokeilleet sitä?

Miksi ihmeessä kokeilisin lajia joka ei voisi vähempää kiinnostaa? Minulla on muutakin tekemistä. 

Vierailija
10/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kokeilisin lajia joka ei voisi vähempää kiinnostaa? Minulla on muutakin tekemistä. 

Mitäs jos se alkaisikin kiinnostaa, kun pari kierrosta kävisit heittämässä? Tietenkään ei kannata ensimmäiseksi lähteä metsäradalle kokeilemaan, suosittelen avointa puistorataa.

Vierailija
11/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä tarvitse kokeilla jos ei kiinnosta. Kommenttini pointti oli se että moni jolla ei lajiin ollut kiinnostusta on innostunut lajista sitä kokeiltuaan.

Vierailija
12/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kokeillut. Oli ihan kivaa oheistekemistä kaljanjuonnin ohessa, mutta urheilusta ei tosiaan ole kysymys.

Vierailija
13/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta, ei siinä vetoa mikään eikä siten ole yleisöystävällinen laji.

Vierailija
14/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta, ei siinä vetoa mikään eikä siten ole yleisöystävällinen laji.

Jos sinua ei kiinnosta se ei tarkoita etteikö se olisi yleisöystävällinen laji. Katsoppa vaikka tätä pätkää 4 vuoden takaisista mm-kisoista ja sano ettei yleisöllä ollut hauskaa? https://www.youtube.com/watch?v=eOhO7FfVQlE    Holy shot, ESPN top 1 sport moment. Jatkokysymyksenä kysyisin että mitkä urheilulajit sitten sinua kiinnostavat?

Vierailija
15/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka todella kova penkkiurheilija olenkin, niin täytyy myöntää, että tästä lajista olen totaalisen pihalla eikä nyt niin hirveästi kiinnosta. Mutta tässä, kun sohvan nurkassa työhommia edistän, niin totta ihmeessä se minulla tuossa tvssä pyörii.

Ties vaikka kiinnostunkin, vaikka epäilevällä kannalla olenkin.

N53

Vierailija
16/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kokeillut. Oli ihan kivaa oheistekemistä kaljanjuonnin ohessa, mutta urheilusta ei tosiaan ole kysymys.

Ne, ketkä tosissaan pelaavat, eivät ole niitä ketkä kiskovat kaljaa heittojen välissä. Mikäli et itse pidä tuota urheilulajina, niin se ei muuta faktaa, että kyse on urheilulajista. Ei kaikkien lajien tarvitse olla veren maku suussa riehumista.

Vierailija
17/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeps tämä ikuisuuskysymys mikä on urheilua mikä ei. Onko Shakki, Darts, Golf, Skeittaus, Lumilautailu, Biljardi, E-urheilu yms urheilua. Tuntuu että tämä asia herättää osalla paljon tunteita. Mulle on ihan sama onko perä-penkin Pertin mielestä joku urheilua vai ei. Parhaat ammattilaiset saavat fribassa miljoonan vuodessa sopparistaan, siihen lisäksi palkintovoitot ja mahdollisen provision myydyistä kiekoista. Elinkeino se ainakin heille on johon harjoitellaan ammattimaisesti.  Frisbeegolf on 1115-vuotiaiden suomalaispoikien kolmanneksi eniten harrastama laji, joten ihan pienestä harrastuksesta ei enää ole kyse. Frisbeegolf ratojakin on suomessa enemmän kuin 1000. Lajia rakastavat ihmiset ovat tehneet vuosia frisbeegolfin aseman parantamiseksi ja saadakseen siitä ammattimaisen. Itsekin olen aktiivisesti talkoissa ollut mukana ja järjestämässä viikkokisoja. Meille tämä on erittäin rakas laji. Mutta eihän se mitään urheilua ole koska Pertti niin sanoo.

Vierailija
18/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-15 vuotiaiden

Vierailija
19/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun en kerennyt voittajavetoa kerennyt tehdä naisten voittajasta. No laitetaan tähän 1. Eveliina Salonen 2. Kristin Lätt 3. Silva Saarinen.  Mitäs muut veikkavat miten naisten sarjassa käy?

Vierailija
20/193 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeps tämä ikuisuuskysymys mikä on urheilua mikä ei. Onko Shakki, Darts, Golf, Skeittaus, Lumilautailu, Biljardi, E-urheilu yms urheilua. Tuntuu että tämä asia herättää osalla paljon tunteita. Mulle on ihan sama onko perä-penkin Pertin mielestä joku urheilua vai ei. Parhaat ammattilaiset saavat fribassa miljoonan vuodessa sopparistaan, siihen lisäksi palkintovoitot ja mahdollisen provision myydyistä kiekoista. Elinkeino se ainakin heille on johon harjoitellaan ammattimaisesti.  Frisbeegolf on 1115-vuotiaiden suomalaispoikien kolmanneksi eniten harrastama laji, joten ihan pienestä harrastuksesta ei enää ole kyse. Frisbeegolf ratojakin on suomessa enemmän kuin 1000. Lajia rakastavat ihmiset ovat tehneet vuosia frisbeegolfin aseman parantamiseksi ja saadakseen siitä ammattima

Yleensä keskustelu tästä, että mikä on oikea urheilulaji ja mikä ei, niin päätyy päättömäksi vänkäämiseksi. Syynä on ihan nämä pöljät, jotka ovat ottaneet tietyn mielen asioiden suhteen. Heidän kannattaisi hieman laajentaa sitä omaa näkemystään. Itsekin tätä lajia harrastanut on-off luontoisesti. Yhtenä kesänä tuli kierrettyä rata jos toinenkin. Välillä kävin pelaamassa yksin, välillä parin kaverin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä