Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40- vuotta täyttävien ja täyttäneiden yksinäisyys on liian yleistä. Miten asiaa voisi parantaa?

Vierailija
29.07.2025 |

Bonusta vanhempien ja nuorempien huomioimisesta. 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun asuttamassa kylässä on yhteisöllisyyttä. Olen asunut myös kaupungissa, jossa sitä oli vähemmän. Kokemukseni mukaan maalla on enemmän hyvänpäivän tuttuja ja matalan kynnyksen kohtaamispaikkoja (ei tarvi aina sopia hienoa tapaamista vaan 2€ kahvikupin äärelläkin tarinointi onnistuu. Avustajia pitäisi olla kaikille liikuntarajoitteisille, toritapahtumat jne on tärkeitä. Kerhoja, yhdistyksiä, ajanviettopaikkoja ulkona. Vanhemmat ja nuoremmat ihmiset kohtaamaan toisensa jossakin näissä pikku tapahtumissa. Tämmösistä asioista olen nähnyt ihmisten ammentavan sosiaalista elämää helpoiten ja halviten (nekin on tärkeitä kulmia erityisesti nykyään). Kannattaa olla ystävällinen, vieraanvarainen ja avulias terveellä tavalla, ne piirteet houkuttelee seuraa selvästikin aivan itsestään :) ps:lavatanssikulttuuri on taas nousussa ja edistää asiaa! ;)

Kuvailemasi maailma on minulle vieras. Pikkukylässä oli jäätävän yksinäistä koska olin muualta muuttanut ja pysyin ulkopuolisena. Siellä ei ollut minua kiinnostavia harrastusmahdollisuuksia eikä paikkoja mihin mennä. Muutin parin vuoden asumisen jälkeen pois. Isosta kaupungista löytyy jokaiselle samanhenkinen porukka, kiinnostavia aktiviteetteja ja lempipaikkoja. Helsingissä kukaan ei ole muukalainen koska lähes kaikki ovat tulleet muualta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla