Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40- vuotta täyttävien ja täyttäneiden yksinäisyys on liian yleistä. Miten asiaa voisi parantaa?

Vierailija
29.07.2025 |

Bonusta vanhempien ja nuorempien huomioimisesta. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan kaipaa mitään ihmisseuraa vapaa-ajalle. Yksinäisyys on hieman liukuva käsite.

Vierailija
2/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan kaipaa mitään ihmisseuraa vapaa-ajalle. Yksinäisyys on hieman liukuva käsite.

Yksinäisyys ei ole liukuva käsite. Yksinolo on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeenkirjotusta voit parantaa. 

Vierailija
4/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan niiden täytyy alkaa kaveraamaan keskenään. Ei kai se muille kuulu.

Vierailija
5/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa on helpompi mennä ja pärjätä, tulla hyväksytyksi muiden kontakteihin normaalina. Ilman et saa edes hampaita kuntoon tai vaatetta. Eli monta tekijää vaikuttaa. Ehkä samankaltaisia menee yhteen, jos on henkisiä samoja kiinnostuksia.

Vierailija
6/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mitään amerikan pressa meininkiä, amirite?

Kaikki ulos vaan.

Vierailija
7/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa on helpompi mennä ja pärjätä, tulla hyväksytyksi muiden kontakteihin normaalina. Ilman et saa edes hampaita kuntoon tai vaatetta. Eli monta tekijää vaikuttaa. Ehkä samankaltaisia menee yhteen, jos on henkisiä samoja kiinnostuksia.

Suomi on monen vihaama sosialistinen maa, joten täällä saa hampaat kuntoon ja vaatteita jokainen, joka niitä tarvitsee. Ei toki kruunuja ja valkoisuja tai satojen eurojen farkkuja, mutta terveys ja toimeentulo on jokaiselle taattu.

Vierailija
8/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinäisyys ja yksinolo eri asioita..toiset vihtyy hyvin ykinkin ja jos työssä pitää olla sosiaalinen,,,niin varmaan viihtyy yksinkin...mutta yksinäisyys on raskasta jos ei ole ketään ...jolle saa puhua ym

Vierailija
9/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asuttamassa kylässä on yhteisöllisyyttä. Olen asunut myös kaupungissa, jossa sitä oli vähemmän. Kokemukseni mukaan maalla on enemmän hyvänpäivän tuttuja ja matalan kynnyksen kohtaamispaikkoja (ei tarvi aina sopia hienoa tapaamista vaan 2€ kahvikupin äärelläkin tarinointi onnistuu. Avustajia pitäisi olla kaikille liikuntarajoitteisille, toritapahtumat jne on tärkeitä. Kerhoja, yhdistyksiä, ajanviettopaikkoja ulkona. Vanhemmat ja nuoremmat ihmiset kohtaamaan toisensa jossakin näissä pikku tapahtumissa. Tämmösistä asioista olen nähnyt ihmisten ammentavan sosiaalista elämää helpoiten ja halviten (nekin on tärkeitä kulmia erityisesti nykyään). Kannattaa olla ystävällinen, vieraanvarainen ja avulias terveellä tavalla, ne piirteet houkuttelee seuraa selvästikin aivan itsestään :) ps:lavatanssikulttuuri on taas nousussa ja edistää asiaa! ;)

Vierailija
10/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Järjestösektoriin liittyminen

2. Mielenkiinnonkohteiden jakaminen ja hankkiminen

3. Sosiaaliset taidot kuntoon

Vierailija
11/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksinäisyys ja yksinolo eri asioita..toiset vihtyy hyvin ykinkin ja jos työssä pitää olla sosiaalinen,,,niin varmaan viihtyy yksinkin...mutta yksinäisyys on raskasta jos ei ole ketään ...jolle saa puhua ym

Se aina hämmentää, että ihmiset sotkevat nämä sanat. Ei ole yksinäinen, jos viihtyy yksin. Silti joka yksinäisyysketjuun tulee joku yksinviihtyjä kehumaan kuinka yksinäisyys on kivaa.

Vierailija
12/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekaan ei kuulu eikä näy, jos sinä satut jäämään auton alle tai kaadut liukkailla. 

Vierailija
13/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastusklubeja tai vastaavia pitäisi järjestää ja mainostaa enemmän.

Vierailija
14/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aina hämmentää, että ihmiset sotkevat nämä sanat. Ei ole yksinäinen, jos viihtyy yksin. Silti joka yksinäisyysketjuun tulee joku yksinviihtyjä kehumaan kuinka yksinäisyys on kivaa.

Kyseiset yksinviihtyjät ovat vain kusipäisiä tahallaan ja purkavat pahaa oloaan täällä. 

Vierailija
15/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupungilla on sosiaalista kuntoutusta, joka tarkoittaa työntekijän kanssa kahvilassa tai kotona tapaamista. Lähtökohtaisesti tämä on monelle sosiaalisesti rajoittuneelle todella epämielyttävää. Ja pelkästään tähän palveluun vaaditaan toimeentulotuki, sekä oma sosiaalityöntekijä. 

Alkoholin saatavuuden lisäämisen sijaan hallituksen pitäisi edistää ihmisten kohtaamista harrastusten ja terveyden piireissä. Ainakin itse luulen, että kotiin tilatun viinin nauttiminen laskee todennäköisyyttä lapsen saamiseen kuin uusi pururata tai kirjaston lukupiiri.

Vierailija
16/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on monen vihaama sosialistinen maa, joten täällä saa hampaat kuntoon ja vaatteita jokainen, joka niitä tarvitsee. Ei toki kruunuja ja valkoisuja tai satojen eurojen farkkuja, mutta terveys ja toimeentulo on jokaiselle taattu.

Korjataanko että Suomi on vieläkin hyvinvointivaltio jossa yksilön terveydestä pitää huolta tarvittaessa myös valtio eikä vain yksilön rahat imevä korporaatio jonka palveluita on vara käyttää vain jäätävän kalliiden vakuutusten kautta. Laitaoikeiston halu laittaa yksilön terveydelle tarpeettoman kallis huoltohinta on selviö jonka taustalla on monta teoriaa, luokkayhteiskunnasta väestönvaihtoon.

Missä ylipäätään itsetietoiset yksinäiset rutinoituneet nelikymppiset alkaa liikkua kun töiden jälkeen on kiire harrastamaan- siellä ei voi tutustua kun pitää suorittaa, siitä kauppaan siellä ei voi tutustua kun Suomen protokolla on ettei vieraille saa puhua yms.

Jos olisi uusi harrastus alkamassa niin siinäkin naamakertoimella parilla kerralla muodostuu ne vakioporukat ja jos jää yksin on sitä jatkossakin.

Vierailija
17/21 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeenkirjotusta voit parantaa. 

Samat sanat sulle. Oikea sana on oikeinkirjoitus. Muutenkin lauseesi on huono.

Vierailija
18/21 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun itse moniin facen ystäväryhmiin ja myös frendie - sovellukseen. Meitä yksinäisiä on, mutta tuntuu ettei sitten kuitenkaan haluta tai uskalleta edes etsiä ystäviä, vaikka niihin paikat on.

Olen itse tuon frendien kautta pyytänyt ystäväksi useampaa, mutta johonkin sitten jää etteivät edes kunnolla halua tutustua. Viime viikolla sain itse ystäväpyynnön frendien kautta ja vastasin, mutta eipä sitten kuulunut enää mitään. Harmi. 

Vierailija
19/21 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on Euroopan eniten yksittäistalouksia. Vähiten talouksia, jossa on lapsia. Eristäytyvä ja hiipuva kansakunta.

Vierailija
20/21 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on nuorena ollut ystäviä mutta vanhana ei ole niin se on oma vika. Ihmissuhteita täytyy aktiivisesti ylläpitää tai ne kuihtuvat pois. Uusia ystäviä saa helposti jos tuntee paljon ihmisiä.